• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Madrugada schreef:
    (...)
    Jip, wat voor verhaal schrijf jij? Oo

    Mijn laatste zin is heel avontuurlijk, maar niet heus: "And Percy sure came back, a lot."

    Tot nu toe weet ik het zelf ook nog niet echt. :') Dit eerste hoofdstuk zou een soort vage mengeling moeten zijn van achtergrondinformatie en het cruciale moment waar alles mee begint (namelijk dat de hoofdpersoon doorkrijgt dat hij verliefd is op zijn beste vriend, hoezee), maar tot nu toe heeft het meer weg van "ace opa gaat dood, mensen jatten z'n steentjesverzameling en hoofdpersoon met kakkernaam zit te janken in een kabouterbos".


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Madrugada schreef:
    (...)
    Mijn andere vage idee was ook een Harry Potter fanfic :'D
    Ik ga nu eindelijk beginnen :Y) Iemand rond 20 uur zin in een wordwar?


    Oh, haha. (bloos)
    Helaas, ik niet. Ik wil best een wordwar doen vanavond, maar mijn dagelijkse portie deprimerend nieuws begint om acht uur.



    Wiarda schreef:
    (...)

    aah omg louis xiv references in het wild yay


    Fan van de Zonnekoning? Tijdens geschiedenis op de middelbare school kwam hij altijd niet zo positief over, eigenlijk.
    Maar wauw, dat is de beste eerste zin ooit. I'm hooked. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cersei schreef:
    (...)

    Mensen van rond de 20 veel. Maar ook een daar dertigers. Ik was de jongste met 18 jaar. Het is echt aan te raden. Super gezellig. Ik ga morgen naar die in Utrecht en volgens mij komen daar ook twee q'ers. Heb er zin in!


    Klinkt leuk! Ik kan alleen echt niet schrijven in openbare plaatsen, haha. Desondanks zal ik het weleens overwegen, want het lijkt me wel leuk om andere NaNo'ers te ontmoeten. (:
    Veel plezier morgen!



    Quies schreef:
    Ik doe dit jaar ook weer mee! Naam op NaNoWriMo is Dubio, titel van het verhaal is voorlopig 'LGBTQ safehouse', maar ik moet er nog een betere verzinnen.
    Vandaag al 2208 woorden kunnen schrijven dus dat is al een goed begin! :)

    Mijn laatste zin is deze: Ik wil net doen alsof ik ze niet heb gezien en gewoon de trap opgaan naar mijn kamer als de stem van mijn moeder mijn oren binnendringt: “Niet zo snel jongedame, wij willen een woordje met je spreken!”


    Inderdaad een goed begin! Met die titel heb je mijn aandacht in ieder geval. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    (...)
    Tot nu toe weet ik het zelf ook nog niet echt. :') Dit eerste hoofdstuk zou een soort vage mengeling moeten zijn van achtergrondinformatie en het cruciale moment waar alles mee begint (namelijk dat de hoofdpersoon doorkrijgt dat hij verliefd is op zijn beste vriend, hoezee), maar tot nu toe heeft het meer weg van "ace opa gaat dood, mensen jatten z'n steentjesverzameling en hoofdpersoon met kakkernaam zit te janken in een kabouterbos".


    Awww, wat een verdrietig verhaal. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik kan zo weer lekker veder schrijven aan Haunted House na gruwelijke ideeën op te zoeken. En het helpt stiekem ook erg dat het verhaal op wattpad #86 staat in de categorie horror.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Dit was echt een verschrikkelijk verhaal voor NaNoWriMo want hij is al bijna af :'D Ik had ook maar iets van 10 hoofdstukken gepland en ik heb net hoofdstuk 5 af XD


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wiarda schreef:
    (...)
    Fanfiction voor de schoolkrant? :'D Fanfiction waarvan dan?


    Fanfiction over docenten.

    Maar dan niet over de docenten, wel over een ding dat hen typeert/kenmerkt.

    Zoals:

    de sokken van de aardrijkskundeleraar (klik)
    de wimpers van de franslerares (klik)
    de usb-stick van de geschiedenislerares (klik)

    en de fanfiction die vandaag online had moeten komen gaat over de plantenspuit van de engelslerares :')

    tot nu toe was elke fanfiction tussen de 2000 en 3000 woorden lang :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Die laatste zinnen van iedereen zijn trouwens echt geweldig :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Fanfiction over docenten.

    Maar dan niet over de docenten, wel over een ding dat hen typeert/kenmerkt.

    Zoals:

    de sokken van de aardrijkskundeleraar (klik)
    de wimpers van de franslerares (klik)
    de usb-stick van de geschiedenislerares (klik)

    en de fanfiction die vandaag online had moeten komen gaat over de plantenspuit van de engelslerares :')

    tot nu toe was elke fanfiction tussen de 2000 en 3000 woorden lang :')

    Oh, dat klinkt echt best wel leuk! Een vriendin van me doet ook zoiets voor onze schoolkrant, alleen gooit ze dan allerlei leraren bij elkaar en schrijft ze een soort crack fanfic over die leraren en wat ze meemaken, waarin ze allemaal ernstig getypeerd worden. :')

    Zo gaat er in één van die verhalen mijn geschiedenisdocent (een jonge vent die erg vaak zalmkleurige truien draagt en waarvan een groot deel van de school ervan overtuigd is dat hij biseksueel is) in een tijdmachine terug in de tijd, wordt Lodewijk XIV verliefd op hem en hebben ze romantische dinertjes tot die leraar hem afwijst en in de cel wordt gesmeten. Dan moet een andere geschiedenisleraar (die door veel mensen wordt beschouwd als de meest ijdele en arrogante persoon die er bestaat) docent 1 redden, maar dat wil docent 2 niet, tot de bètadocenten zijn spiegel in de tijdmachine gooien en hij er geschrokken achteraan rent. Echt ongecensureerde kritiek, in die verhalen. De wiskundedocent doet niets anders dan met zijn wimpers flapperen, de conciërge doet niets anders dan flauwe grappen uithalen, een van de Frans docenten praat alleen maar over dat "ik mis je" in het Frans "tu me manque" is en over de zin van het leven, de receptioniste praat aan één stuk door over haar zoon, noem maar op. Het verbaast me eigenlijk nog best dat geen van de docenten er iets op tegen heeft.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Oh, dat klinkt echt best wel leuk! Een vriendin van me doet ook zoiets voor onze schoolkrant, alleen gooit ze dan allerlei leraren bij elkaar en schrijft ze een soort crack fanfic over die leraren en wat ze meemaken, waarin ze allemaal ernstig getypeerd worden. :')

    Zo gaat er in één van die verhalen mijn geschiedenisdocent (een jonge vent die erg vaak zalmkleurige truien draagt en waarvan een groot deel van de school ervan overtuigd is dat hij biseksueel is) in een tijdmachine terug in de tijd, wordt Lodewijk XIV verliefd op hem en hebben ze romantische dinertjes tot die leraar hem afwijst en in de cel wordt gesmeten. Dan moet een andere geschiedenisleraar (die door veel mensen wordt beschouwd als de meest ijdele en arrogante persoon die er bestaat) docent 1 redden, maar dat wil docent 2 niet, tot de bètadocenten zijn spiegel in de tijdmachine gooien en hij er geschrokken achteraan rent. Echt ongecensureerde kritiek, in die verhalen. De wiskundedocent doet niets anders dan met zijn wimpers flapperen, de conciërge doet niets anders dan flauwe grappen uithalen, een van de Frans docenten praat alleen maar over dat "ik mis je" in het Frans "tu me manque" is en over de zin van het leven, de receptioniste praat aan één stuk door over haar zoon, noem maar op. Het verbaast me eigenlijk nog best dat geen van de docenten er iets op tegen heeft.


    Ah! Daar hebben we Lodewijk XIV. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou ik heb een begin, nog niet zo heel ver. Maar ik snap nog niet heel veel van de site. (': dus dat eerst maar uitvogelen xD


    It's never gonna happen, Guys.

    SecondStar schreef:
    Nou ik heb een begin, nog niet zo heel ver. Maar ik snap nog niet heel veel van de site. (': dus dat eerst maar uitvogelen xD


    Ik moet toegeven dat ik de site ook niet altijd erg logisch vind. Het is soms wat heen en weer geklik voordat ik vind wat ik zoek. :p


    Heeft iemand nog zin in een wordwar? 22:30 tot 23:00, bijvoorbeeld?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik moet toegeven dat ik de site ook niet altijd erg logisch vind. Het is soms wat heen en weer geklik voordat ik vind wat ik zoek. :p


    Heeft iemand nog zin in een wordwar? 22:30 tot 23:00, bijvoorbeeld?

    Me, ik zit bij hoofdstuk 6 en wil niet verder schrijven, want ik weet dat het emotioneel gaat worden :'D Oh boy

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 22:10 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    (...)
    Me, ik zit bij hoofdstuk 6 en wil niet verder schrijven, want ik weet dat het emotioneel gaat worden :'D Oh boy


    Ik heb het gevoel dat je Penny om zeep aan het helpen bent en ik vind het niet leuk. (cat)

    Maar een wordwar wel! Nog een kwartiertje, dan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik wil wel mee Word warren. Toch nog proberen niet meteen volledig achter te lopen na de eerste dag.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 22:16 ]


    Happy Birthday my Potter!