• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb al behoorlijk wat geschreven, maar niet aan Leviathan. :'D
    Nou ja, na het weekend dan maar :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zit op 2797 nu. Op naar de 5k voor vandaag!


    The truth is out there.

    Het wit vel staart me aan...


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Vandaag lekker 2000 woorden geschreven :-)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    tubbietoost schreef:
    Het wit vel staart me aan...


    Staar net zo hard terug! Uiteindelijk zal het witte vel wel eerder knipperen dan jij. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ugh, ik moet nog beginnen doordat ik musical had, maar het was super naar en nu wil ik eigenlijk even helemaal niks meer. Lekker begin. Hopelijk wordt morgen wel leuk met de Write-in.


    Happy Birthday my Potter!

    639 maar lichtelijk vals gespeeld door eerder te beginnen.
    Zegt genoeg over mijn schrijftempo aangezien ik nog niet eens op de helft ben van wat ik vandaag zou moeten hebben haha.


    i put the fun in funeral

    ik ga zo maar eens beginnen.
    Poging doen.
    Ofzo


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Starlord schreef:
    Ugh, ik moet nog beginnen doordat ik musical had, maar het was super naar en nu wil ik eigenlijk even helemaal niks meer. Lekker begin. Hopelijk wordt morgen wel leuk met de Write-in.


    Ah, no, wat rot. Dat klinkt inderdaad niet als de juiste manier om een goede start te maken. :c Misschien kun je eerst even een moment voor jezelf nemen en je favoriete muziek opzetten of iets leuks lezen?



    Surefire schreef:
    639 maar lichtelijk vals gespeeld door eerder te beginnen.
    Zegt genoeg over mijn schrijftempo aangezien ik nog niet eens op de helft ben van wat ik vandaag zou moeten hebben haha.


    Ik herken dit, want ik heb gemiddeld genomen het schrijftempo van een slak. Ook slakken komen er wel als ze vooruit blijven gaan. :Y)



    Rosencrantz schreef:
    ik ga zo maar eens beginnen.
    Poging doen.
    Ofzo


    Yesss Margot, doe die poging! Sla hem midden in zijn gezicht, of iets anders wat pacifistischer klinkt en toch aangeeft dat ik je veel daadkracht toewens. *O*

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 17:33 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    En nu ga ik ook maar eens wat in elkaar proberen te flansen. Nog wel eerst even bedenken wat dan, precies. :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    En nu ga ik ook maar eens wat in elkaar proberen te flansen. Nog wel eerst even bedenken wat dan, precies. :W


    Een taart! Um, van woorden. Een literair dessert.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Een taart! Um, van woorden. Een literair dessert.


    Hm, tot nu toe zijn alle taarten die ik ooit heb gemaakt recht uit zo'n Dokter Oetker pakje gekomen, dus als jij nog ergens een pak "kleurrijke Young Adult" mix hebt liggen, houd ik me aanbevolen. :Y)

    In welke tijd en persoon schrijven jullie overigens? Ik twijfel nu namelijk een beetje of ik in de eerste of derde persoon zal schrijven, want in de eerste komen alle gedachtes een stuk beter uit, maar dat heb ik al zo lang niet meer gedaan dat het nu onwennig en raar voelt. (krul)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb heel lang eerste persoon geschreven maar ik wil het nu in de derde persoon proberen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wiarda schreef:
    (...)

    Hm, tot nu toe zijn alle taarten die ik ooit heb gemaakt recht uit zo'n Dokter Oetker pakje gekomen, dus als jij nog ergens een pak "kleurrijke Young Adult" mix hebt liggen, houd ik me aanbevolen. :Y)

    In welke tijd en persoon schrijven jullie overigens? Ik twijfel nu namelijk een beetje of ik in de eerste of derde persoon zal schrijven, want in de eerste komen alle gedachtes een stuk beter uit, maar dat heb ik al zo lang niet meer gedaan dat het nu onwennig en raar voelt. (krul)


    Sorry, mijn moeder zou me vermoedelijk onterven (licht overdreven, maar iets in die richting) als ik ooit met een Dokter Oetker taartmix thuiskwam. (krul)

    Ik schrijf nu in derde persoon verleden tijd, want dat is mijn standaard voor fanfic, maar toen ik nog OP wilde schrijven had ik dat probleem inderdaad ook. Eerste persoon leek beter te werken met wat ik in mijn hoofd had, maar dat doe ik gewoon erg weinig tegenwoordig. Misschien toch maar proberen, als je denkt dat dat beter bij het verhaal past?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eerste persoon, verleden tijd. Dat is beter in mijn geval, want dan kan ik meer gedachten kwijt.

    Even nog een bedankje naar Inge, voor je fantastische enthousiasme ten opzichte van iedereen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.