• Geachte Quizletters,

    helaas heb ik in de zomervakantie mijn motivatie verloren en sindsdien ook niet meer teruggevonden. Ik ben al heel lang op zoek naar nieuwe, maar ik kan het helaas niet vinden! Gezien mijn tentamens er binnenkort weer aan zitten te komen, heb ik echt dringend motivatie nodig om te kunnen studeren.

    Ben jij of ken jij iemand die motivatie over heeft? Neem dan contact met me op!

    Met vriendelijke groet,

    Marjanne.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik zou volgende keer je naam en telefoonnummer er op zetten, dat helpt. Misschien kan je bij de bank nieuwe bestellen?

    Motivatie delven draait bij mij vaak uit op een teleurstelling. Het is een schaars goed. Dus mocht ik 't al hebben, dan is het vaak zo weer verbruikt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, dat zoek ik ook. Weet iemand waar ik dat tweedehands kan kopen? Op Marktplaats vind ik het namelijk niet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ah motivatie is a tricky thing. Misschien heb je een vriendin die je even een duwtje in de rug kan geven?
    Also, google is your friend.
    https://fizzle.co/sparkline/motivation


    The truth is out there.

    Ik ben die van mij ook kwijt :/


    Seasons will change, but I shall remain

    Goh dit gevoel ken ik zo fuckin' hard. Ik heb het gevoel dat ik men motivatie voor school ben kwijt geraakt in het 5e middelbaar en echt vrij letterlijk! Tot en met het 4e haalde ik nooit iets onder de 75% en vond ik het ook zeer vanzelfsprekend dat ik elke test deftig leerde, in het 5e werd het zwaarder en had ik een 'moeilijkere' periode en ben ik echt beginnen slabakken. Dan tegen het 6e deed ik gewoon niets dat niet hoog nodig was. Ik stelde altijd alles uit, sliep nauwelijks. Voor de meest noodzakelijke dingen geraakte ik meestal wel op een manier klaar, wat ik ook altijd wel deed waren opdrachten voor groepswerken, maar op mezelf leren lukt nog steeds moeilijk, al heb ik wel mijn eerste jaar hogeschool grotendeels gehaald.

    Long story short zou zijn ik heb sinds ik het gevoel heb het kwijt te zijn geraakt, en dus vanaf wanneer ik er actief aan dacht van 'shit ik heb geen motivatie meer' nooit meer echt een tijd gekend waar ik de motivatie 'terug had' en alles terug vanzelfsprekend werd, maar ik heb wel momenten gehad waar ik het uiteindelijk gewoon toch 'deed', om welke reden dan ook.

    Ik zou zeggen wacht niet te veel op die motivatie, da's uiteindelijk gewoon het gevoel hebben de dingen die je moet doen ook te willen doen, leer er aan wennen dat je dingen zal moeten doen ook al heb je absoluut niet het gevoel ze te willen doen.


    effort never betrays you

    Jeej, naast mijn motivatie is ook mijn weerstand zoek! Dus nu moet ik met mijn snotterige hoofd leren... Het wordt steeds moeilijker.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain