• 'Mijn naam is Kvothe. Ik heb prinsessen teruggestolen van slapende grafkoningen. Ik heb het stadje Trebon platgebrand. Ik heb de nacht doorgebracht met Felurian en ben met zowel mijn geest als mijn leven intact weer vertrokken. Ik werd van de universiteit gestuurd op jongere leeftijd dan de meeste mensen er worden toegelaten. Ik betreed paden in het maanlicht die anderen overdag niet eens durven te benoemen. Ik heb met goden gesproken, van vrouwen gehouden, en liederen geschreven die de minstrelen tot tranen roerden. Je hebt misschien van me gehoord.'


    Dat is het begin van het verhaal van Kvothe uit De Naam van de Wind (origineel: The Name of the Wind) van Patrick Rothfuss. Ondanks dat ik pas een klein eindje op weg ben in dit boek, ben ik helemaal verliefd geworden op het verhaal en de stijl waarin het geschreven is. Ik kon dan ook niet anders dan mijn username veranderen in de naam van de hoofdpersoon.
    Ik raad dit boek heel, héél erg aan aan iedereen, maar vooral aan liefhebbers van fantasie, natuurlijk!

    Dus Woodhouse is nu Kvothe.

    Hebben jullie onlangs nog goede boeken ontdekt?

    [ bericht aangepast op 24 okt 2015 - 13:28 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Het klinkt als een goed boek. Ben alleen wel benieuwd hoe je Kvothe nou eigenlijk uitspreekt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Alleen al na dat kleine stukje te lezen wil ik de rest lezen. Ik ga het origineel eens opzoeken. (:

    Momenteel ben ik Congo: een geschiedenis van David van Reybrouck aan het lezen. Meeslepend, gruwelijk en literair prachtig. Of het historisch helemaal correct is betwijfel ik soms, maar ik geniet van elk hoofdstuk, elke zin.


    The soul needs autumn.

    Rosencrantz schreef:
    Het klinkt als een goed boek. Ben alleen wel benieuwd hoe je Kvothe nou eigenlijk uitspreekt.


    In het boek staat dat de uitspraak lijkt op "quothe".

    wervelwind schreef:
    Alleen al na dat kleine stukje te lezen wil ik de rest lezen. Ik ga het origineel eens opzoeken. (:

    Momenteel ben ik Congo: een geschiedenis van David van Reybrouck aan het lezen. Meeslepend, gruwelijk en literair prachtig. Of het historisch helemaal correct is betwijfel ik soms, maar ik geniet van elk hoofdstuk, elke zin.


    Dat klinkt ook interessant! Echt geweldig als je zo van een boek kunt genieten!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oh, leuk! Gisteren heb ik Throne of Glass van Sarah J. Maas uitgelezen. Wat een fantasierijk, grappig en spannend boek! Ik kan niet wachten om de volgende delen ook te lezen,


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Leuke username!
    Er zijn teveel boeken die ik mooi vind haha.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het spreekt mij ook erg aan. Ik ben benieuwd naar het boek. En leuke username!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik weet niet waarom, maar op een of andere manier vind ik dit een username die heel goed bij Natascha past. Ik hoop dat ik jullie niet door elkaar zal halen. :'D

    Het klinkt wel heel gaaf! Zowel de naam als het boek. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan