• Misschien een beetje raar om dit hier te posten, maar ik moet het even kwijt.
    Ik heb (al zeg ik het zelf) best een mooie bos haar. Afgelopen zomer heb ik er een groot stuk afgeknipt en een maand terug heb ik er opnieuw een kleurspoeling in gedaan.
    Nu merk ik sinds 2 weken dat ik heel veel haar verlies. Ik moet mijn borstel echt elke dag schoonmaken omdat er zoveel haren in zitten en als ik gewoon met mijn handen door mijn haar ga (wat ik heel vaak doe) blijven er veel haren achter haken, terwijl ik niet trek ofzo.
    Nu heb ik sinds een paar dagen ook het idee dat het te zien is.

    Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Of waardoor het zou kunnen komen?
    Zou het van de kleurspoeling kunnen komen ? Ik verf mijn haar al wel enkele jaren, maar dit is de eerste keer dat ik naar deze kapper ging.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik weet dat het door stress kan komen, verder heb ik geen idee ...
    Ik heb ook best veel haaruitval, veel meer dan andere mensen, maar dat is al heel lang zo. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Is je haar nu donkerder? Want daardoor kan het lijken alsof je ineens meer haaruitval hebt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Niet meer verven met chemicaliën, je haar minder vaak wassen, een kokosnootolie massage doen en dan een apple cider vinegar cleanse, natuurlijke shampoo kopen ipv wat je nu hebt of een andere shampoo, gezonder eten en meer water drinken, andere borstel etc etc ik zou even wat googlewerk en youtuben op versterkende haarmaskers enzo

    Ik ga dit in de gaten houden. Ik heb zelf mn haar nooit geverft ofzo, maar heb opeens wel haaruitval en erge wimper/wenkbrauwhaar uitval


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Gemideld verlies je tussen de 60 à 100 haren per dag, in de winter minder dan in de zomer, dus een vreemd fenomeen is het niet.
    Je moet je haren bijeen pakken (als in een staart) en je hand langzaam naar beneden doen. Als je uiteindelijk meer dan 10 haren in je hand hebt, hoef je je pas druk te maken. Dan zou je op zich naar de dokter kunnen en vragen wat het is, al ligt het vaak aan stress. En naar de tips luisteren van Earthling, want die zijn zeker niet slecht.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    ^Toen ik last kreeg van haaruitval kreeg ik de 'je verliest 100 haren per dag hè'-reactie ook van iedereen, maar ik snap niet goed wat de toevoegende waarde ervan is. Is er een soort objectieve maatstaf voor haaruitval, dat je minstens zoveel haren per dag moet verliezen? Nee, je weet heel goed van jezelf wanneer je meer haar verliest dan normaal, en als dit enige tijd aanhoudt, dan kun je voor je zelf toch wel stellen dat je last hebt van haaruitval.
    Ik heb nu een maand of drie/vier last van plotse haaruitval, iets waar ik vroeger nooit last van had. Allereerst zocht ik de oorzaak bij stress, maar dat zou niet geheel logisch zijn, aangezien dit niet de eerste stressvolle periode in mijn leven is en ik er vroeger nooit haar door verloor. Ik ben ervoor naar de dokter geweest en zij heeft gezegd dat het iets hormonaals is, jippie de pippie. Doe daar maar eens wat aan. Op dat moment vielen de puzzelstukjes wel op zijn plek want mijn acne is de laatste tijd ook weer ontzettend aan het opspelen. Doordat mijn hormoonhuishouding duidelijk een fucked up motherfucker is, heb ik de diane-pil voorgeschreven gekregen. Deze staat erom bekend dat ze hormonen in balans kan brengen en hopelijk stopt het dus mijn haaruitval en vermindert het acne.
    Nu zegt dit natuurlijk niet veel over wat bij jou het geval is. Tijdens de overgang van voor- en najaar verlies je altijd meer haar dan gewoonlijk, dus dat zou het ook gewoon kunnen zijn. Verder hoor ik van heel veel meiden van onze leeftijd dat ze een fase van haaruitval hebben gehad, dus het zou ook een soort normaal hormonaal ding kunnen zijn. Maar twijfel er niet te lang over om naar de dokter te gaan. Ik heb gelukkig geen kale plekken of whatsoever, iemand die me niet zou kennen zou niks van mijn haaruitval merken, maar mijn haar is echt maar de helft van hoe dik het vroeger was en dat is gewoon zonde.


    i put the fun in funeral

    Avenir schreef:
    Gemideld verlies je tussen de 60 à 100 haren per dag, in de winter minder dan in de zomer, dus een vreemd fenomeen is het niet.
    Je moet je haren bijeen pakken (als in een staart) en je hand langzaam naar beneden doen. Als je uiteindelijk meer dan 10 haren in je hand hebt, hoef je je pas druk te maken. Dan zou je op zich naar de dokter kunnen en vragen wat het is, al ligt het vaak aan stress. En naar de tips luisteren van Earthling, want die zijn zeker niet slecht.

    Dan moet ik me verschrikkelijk druk maken. Hmm, nah.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Vedder schreef:
    (...)
    Dan moet ik me verschrikkelijk druk maken. Hmm, nah.


    Same. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben toevallig zelf laatst voor haar uitval nr de dokter geweest. Het kan zijn dat het gewoon door stress komt of door een vitamine B/D tekort. Als je je echt zorgen,maakt kan je even langs de dokter. Die kijkt dan even nr je hoofd en als hij niets kan vinden, kan het zijn dat je bloed moet prikken.


    It's never gonna happen, Guys.