• In het derde heb ik een vriendengroep leren kennen en sindsdien zijn we goede vrienden tot en met het vijfde. Daarna is een van school gegaan en een is met andere vrienden gaan omgaan en waren wij nog maar met z'n drieën. Na het middelbaar ben ik het contact verloren met een van hen en ben ik nog maar bevriend met een iemand van hen. Ofja, we spreken wel eens af.
    Een anderhalf jaar terug hadden ze met z'n allen afgesproken (ze zijn ook niet meer echt bevriend onderling) en toen ben ik er kwaad en teleurgesteld geweest en had ik aan die ene gevraagd waar ik nog af en toe met afspreek waarom ze mij niet hadden uitgenodigd. Ze zei dat het erg last minute was op de app. Toen had ik zoiets van, dan kun je mij toch nog wel een sms'je sturen ofzo?
    Maar nu zie ik weer dat ze met z'n allen (of een was er niet bij) hebben afgesproken via de app (op FB zag ik dat, zovan 'we moeten weer eens afspreken' 'ja ik app wel'). Maar ik weet niet of ik hier nu kwaad om moet zijn of niet. Ik ben toch ook hun vriendin geweest en zoveel moeite is het niet om mij even een berichtje te sturen op facebok. Ik weet niet wat ik hierbij moet voelen. Moet ik nu kwaad zijn? Moet ik het me maar langs me heen laten gaan, ik spreek toch maar een paar keer per jaar af met die ene vriendin. Of wat moet ik nu.
    Ik moest het in ieder geval kwijt. Bedankt in ieder geval voor het lezen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat naar zeg... Ik zou me best afgewezen voelen. Ook al zie je elkaar zo weinig, dat zegt niet altijd iets over hoe hecht een band is. Want die kan ook hecht zijn ondanks dat je elkaar weinig zit.
    Het lijkt me wel jammer voor die vriendschap... Anderzijds zie je wel hoeveel die vriendschap echt waard is (geweest.) Dat lijkt me best pijnlijk, maar misschien goed om het nu te weten en niet later nog erger teleurgesteld worden.
    Je kan altijd wel aan ze laten weten hoe jij je hieronder voelt. Toch wel kwaad en teleurgesteld om de manier hoe ze met je zijn omgegaan, zo kom je toch voor jezelf op en dat hoeft niet zozeer als doel te hebben om de vriendschap te redden, maar wel je gevoel van eigenwaarde.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik vind dat je het recht hebt om kwaad te zijn. Like komaan, ze zetten wel op FB dat ze weer eens moeten afspreken en vervolgens gaan ze door op de app terwijl ze weten dat jij dat niet hebt? Das gewoon belachelijk! En ook niet een van hun heeft je even een berichtje gestuurd? Like wtf.
    Weet je wel direct wat je aan ze hebt en dat ze jouw tijd niet waard zijn. Zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn.



    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dank jullie wel! (flower) Nu heb ik inderdaad een idee wat ik werkelijk waard was voor hen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Moet je er kwaad om zijn? Nee
    Vind ik het logisch dat je er kwaad/emotioneel/teleurgesteld om word? Ja

    Ik denk dat het het niet waard is om kwaad te worden om deze situatie. Zo ga je er heel veel negatieve energie in steken, terwijl ze al die energie helemaal niet waard zijn als ze je niet even een smsje sturen!

    Ik denk dat je er het beste bij neer kunt leggen, of energie kan steken in het nog eens contact zoeken met die meiden, waardoor je de volgende keer wellicht wel word uitgenodigd.

    Ik vind dat je het volle recht hebt om kwaad te zijn. Zoiets horen vriendinnen niet te flikken. Maar zo zie je dan gelijk dat zij jou echt niet waard zijn. En inderdaad zoals hieeboven js gezegd, ik zou er verder niet te veel energie in steken, maar ik zou eerlijk gezegd, hoe moeilijk het ook is, ook je best niet meer voor hen doen.
    Je kan het nog proberen, zien of het geen lelijke smoes was, en anders stikken ze er maar in.
    Ik wed dat je je tijd beter kan besteden in mensen die jou tijd wel verdienen! Want dat verdien je ook. Vriendschappen moeten van twee kanten komen, jammer genoeg vergeet men dat tegenwoordig maar al te vaak...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Het is heel vervelend, en ik zou me ook teleurgesteld voelen, maar ik denk niet dat deze vriendinnen jouw energie en tijd waard zijn. Het is beter om het te laten gaan, zeker als je maar een paar keer per jaar afspreekt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik vind het persoonlijk toch wel apart hoeveel mensen het blijkbaar asociaal vinden als iemand eens niet word uitgenodigd. Je gaat me niet zeggen dat je zelf nog nooit weg bent geweest met een groep waarbij er 'iemand miste' om welke reden dan ook. Het zou toch wel apart zijn als je voor álles je hele vriendengroep uit moet nodigen. Dat je iemand niet mee vraagt, betekend het echt niet direct dat ze je liever niet zien!

    Als dit aanvallend klinkt, sorry. Het was meer om het vanuit de andere kant van het verhaal te bekijken c;


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Shawn schreef:
    Ik vind het persoonlijk toch wel apart hoeveel mensen het blijkbaar asociaal vinden als iemand eens niet word uitgenodigd. Je gaat me niet zeggen dat je zelf nog nooit weg bent geweest met een groep waarbij er 'iemand miste' om welke reden dan ook. Het zou toch wel apart zijn als je voor álles je hele vriendengroep uit moet nodigen. Dat je iemand niet mee vraagt, betekend het echt niet direct dat ze je liever niet zien!

    Als dit aanvallend klinkt, sorry. Het was meer om het vanuit de andere kant van het verhaal te bekijken c;


    Ik sluit me hier deels bij aan. Je moet je inderdaad niet direct slecht voelen omdat je niet bent uitgenodigd voor iets. Langs de andere kant vind ik ook niet dat ze zoiets dan zo openlijk op facebook moeten zetten.
    Je zegt zelf dat je een beetje 'het contact verloren bent' met twee van de drie leden van je groepje, misschien moet je op eigen initiatief eens proberen om weer wat meer contact te hebben? Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het jou schuld is dat jullie geen contact meer hebben, maar misschien denken ze dat je niet meer geïnteresseerd bent in hen omdat je alleen maar met die ene vriendin afspreekt af en toe?


    The soul needs autumn.

    Keates schreef:
    Ik vind dat je het recht hebt om kwaad te zijn. Like komaan, ze zetten wel op FB dat ze weer eens moeten afspreken en vervolgens gaan ze door op de app terwijl ze weten dat jij dat niet hebt? Das gewoon belachelijk! En ook niet een van hun heeft je even een berichtje gestuurd? Like wtf.
    Weet je wel direct wat je aan ze hebt en dat ze jouw tijd niet waard zijn. Zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn.



    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shawn schreef:
    Ik vind het persoonlijk toch wel apart hoeveel mensen het blijkbaar asociaal vinden als iemand eens niet word uitgenodigd. Je gaat me niet zeggen dat je zelf nog nooit weg bent geweest met een groep waarbij er 'iemand miste' om welke reden dan ook. Het zou toch wel apart zijn als je voor álles je hele vriendengroep uit moet nodigen. Dat je iemand niet mee vraagt, betekend het echt niet direct dat ze je liever niet zien!

    Als dit aanvallend klinkt, sorry. Het was meer om het vanuit de andere kant van het verhaal te bekijken c;


    Dat is natuurlijk zo. We zijn ook laatst gaan eten met vier van de vijf vrienden van de studie, omdat een naar huis ging/moest. Maar we hadden haar ten eerste uitgenodigd en ten tweede spreken we nog vaker af.
    Hier is juist het punt dat het na zoveel jaar eens een keer is dat ze weer eens afspreken en het een feite een reunie is. Mij had het ook leuk geleken hen weer eens te zien.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als je het de moeite waard vindt, kun je proberen zelf tijd en energie in deze 'verloren vriendschappen' te steken. Ze nodigen je niet uit omdat je niet in die groepsapp zit - als ik het goed begrijp - en denken verder waarschijnlijk gewoon niet erg na over jou. Ik vermoed dat ze je niet bewust buitensluiten, maar doordat jij geen WhatsApp hebt, is et gewoon meer moeite. En gezien je zelf ook contact verloren bent met bijna iedereen, is die stap ook niet héél erg logisch meer. Als er ten slotte nog een groepsapp bestaat tussen hen, hebben zij dus sinds toen nog steeds contact met elkaar.
    Als je nu inmiddels een 'nieuw' leven hebt opgebouwd en genoeg hebt aan je huidige vrienden, dan is het misschien niet de moeite waard om nog moeite in die vriendschappen te steken. Het hangt er vanaf hoe je er zelf in staat.

    Ik begrijp wel dat je teleurgesteld bent en boos bent, maar ik denk niet dat het nut heeft en het is alleen maar lastig voor jezelf, want uit ervaring weet ik dat je heel moe kunt worden van teleurstelling :'). Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet bedenken hoe belangrijk je hen vindt en dan daar iets mee doen.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Weet je wat ik altijd denk als mensen zoiets doen,, je kan beter eerlijk tegen ze zijn en gewoon aan hun vragen wrm ze je niet hebben uitgenodigd. Want hun antwoord is dan wel de waarheid... dat kan pijnlijk zijn maar misschien hebben ze wel een goede reden die jij nog niet hebt bedacht... succes..


    Hallooyy

    Ik vind het op zich toch wel wat vreemd, om eerlijk te zijn. Natuurlijk spreek je niet altijd met iedereen af, maar het vreemde is gewoon, dat je niet eens bent uitgenodigd. Kijk, ik je kunt inderdaad niet àltijd iedereen meevragen uit principe - ik doe ook wel eens iets met 2, of met 3, en er kan soms ook iemand wel eens niet bij zijn, maar de basisregel is toch dat je algemeen genomen, iedereen erbij betrokken wordt. Zekere als het om een 'weerzien' gaat, is het heel erg raar, dat jij - en jij alleen uit de boot valt. Ik weet het niet, in de meeste van zo'n gevallen, lig je bij één iemand, of bij meerderen van hen wat minder...
    De vraag is gewoon: hadden zij nog contact onderling allemaal met elkaar op welke manier dan ook? Want dan kan het gewoon zijn dat jij wat je eigen weg opgegaan bent, in hun ogen, en dat je daarom buiten beschouwing wordt gelaten, zonder het iets persoonlijk is. In dat geval zou ik gewoon zelf het contact opnieuw oprakelen, en dan beland je er snel weer bij. En anders, kunnen ze de boom in. En is het heel normaal dat je gekwetst/teleurgesteld bent. In dat geval moet je er zeker ook niet achteraan gaan lopen, of - bij wijze van spreken - om een verklaring of excuses gaan smeken. As je merkt dat het maar van één kant komt, heb respect voor jezelf, draai je rug om en loop weg.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 18:07 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.