• Het heeft even geduurd, maar topic nummer 38 is er!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd



    En ja.. Ik zie dat ik Koreaanse een keer heb fout geschreven :'D..
    Waarom kan ik de poll niet aanpassen, damnit..

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Kayo/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22
    32 - Asher (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Rinche (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Akaashi (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 19 - MAL
    50 - Wolfram (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Nerwen (Maia) - 22 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - RemusJohnLupin (Katja) - ... -
    58 - Kagami (Xanthe) - 17 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 19 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3 - Kayo (Syll) - 21 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Virtuoso (Sem) - 20 - MAL
    6 - Gomenasai (Minke) - 17 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13 - Kurumi (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 20 - MAL
    15 - Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Tjej (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - Tragically (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Flowey (Eva) - 15



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    Musaigen no Phantom World

    Woensdag:
    Gintama
    Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru
    Prince of Stride: Alternative
    Musaigen no Phantom World

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Norn9: Norn+Nonet
    Boku dake ga Inai Machi

    Vrijdag:
    Divine Gate
    Dagashi Kashi
    Bubuki Buranki
    Durarara!! X2 Ketsu

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Haikyuu!! 2
    Luck & Logic
    Dimension W
    Nijiiro Days
    Ajin
    Durarara!

    Zondag:
    God Eater
    Hai to Gensou no Grimgar


    Alrighty right. Time for some gifs!





    Rechtsboven: No.6
    Linksboven: Boku dake ga inai machi
    Rechtsonder: Wasurenagumo
    Linksonder: Ajin

    [ bericht aangepast op 2 maart 2016 - 0:17 ]

    Wat doe je liever? (Ik had geen inspiratie, sorry)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sutcliff schreef:
    ^^ Ik heb hem gezien ;d. This al wel een tijdje geleden toen ik hem zag.. Like 3 jaar geleden :'D.
    Ik kan me vrij weinig van herinneren, maar ik herinner mij het wel dat ik hem leuk vond ;d.

    Nu ben ik bij ep9 en ik moet zeggen, soms erger ik me aan de MC. Later is ze op zich wel oké, alleen meer episodes zouden beter zijn. Het voelt zo gerushed aan. :'D
    Maar omg, die reaper~.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Konbanwa!

    Naamwijzing : Akari ---> Shipo (Wens in het Koreaans )
    Ik wilde eigenlijk Noona ( Oudere vriendin of zus jongens versie in het Koreaans )maar dat is in gebruik waarom is altijd alles in gebruik :@

    Ik ben al aan een paar anime begonnen van dit seizoen :

    Haruta & Chika (Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru) ep 1: Een nieuwe anime de studio : P.A.Works Genres: Mystery, Romance, School, Slice of Life. De eerste episode was erg leuk het hoofdpersonage Chika is echt een leuk en het mystery genre in de anime is ook leuk wat ik ook erg goed vind is de love triangle tussen Haruta , Chika en hun muziek leraar.
    Eindelijk een zo romance anime waar de hoofdpersonage er openlijk als jongen voor uitkomt dat hij homo is geniaal voor de reactie van Chika ook mijn liefdes rivaal is mijn beste vriend Haruta een jongen !



    Musaigen no Phantom World Ep 1: Genres : Action, supernatural, fanatasy. Ik vond de eerste episode leuk om te kijken en het supernatural genre in deze anime vind ik ook leuk (:



    Prince of Stride: Alternative Ep 1 : Een sport anime die dit seizoen is begonnen. Het gaat over free running of eigenlijk een extreme vorm van sport die ze Stride noemen in de anime maar hij lijkt op free running en daar is een club voor op school waar van Nana het vrouwelijke hoofdpersonage helemaal fan is en ze wilt in haar high school manager worden van de Stride club maar alleen is deze nog niet compleet en zijn de twee beste spelers weg gedaan nu ze 3de jaars zijn. Ze zoeken dus nu naar nog een extra lid dat dan dus Riku Yagami is die eigenlijk in alle sporten wel goed is maar door Nana toch de stride club joint. De wedstrijd in de eerste aflevering om nieuwe leden te werven was zo awesome dat ik gelijk een beetje verliefd werd op de sport als kijker (H).



    Oshiete! Galko-chan ep 1: Een short anime van 7 minuten per aflevering. Met een populair meisje en haar Otaku vriendin en hun andere normale vriendin en ze houden zich bezig met vage Stellingen. Over wenkbrauwen bijvoorbeeld. Zeker een leuke comedy maar niet echt om serieus te nemen maar wel grappig.



    Divine Gate ep 1 : Ik vond het echt een goed eerste aflevering. Het drama genre kwam goed naar voren Ik vind de animatie heel goed en mooi. De personages zijn goed uit gewerkt en vooral het hoofd personage Aoto verhaal vind ik ook erg goed ik hoop hier nog meer van te weten te komen. Akane en Midori vind ik ook awesome. Vooral Midori is echt schattig Haar Voice Acter Kanae Itou heeft al veel enthousiaste personage de stem van in gesproken waar onder ook Kokone (Aikatsu!), Sena (Haganai) , Mihoshi (Sora no Manimani) en Yui (SAO). Ik ben wel fan haar voice acting. Ik vind het ook echt leuk dat er iets met elementen beheersen in deze anime zit dit vind ik awesome ook een van de redenen waarom ik Avatar The legend of aang heb gekeken. Ik vind dit echt een leuke anime en ik hoop dat ik dit gevoel de hele serie door zal hebben Genres: Action, Fantasy, Sci-Fi. Ik vind Undine ook geweldig (:



    Ik wacht nog op een paar serie dit ik nog wil gaan volgen maar ik ga niet te veel mee kijken anders kijk ik ze toch niet allemaal af.

    Lijstje met anime die ik nog wil proberen van het Winter seizoen :
    Ajin, Dimension W, Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hakkei, Schwarzesmarken, Nijiiro Days en Rilu Rilu Fairilu: Yousei no Door. Als iemand nog aanraders heeft mag je mij die zeker geven van de winter seizoen anime (:

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 21:55 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise


    Shirocha: Hello! How can I help you sir
    Marshmallow: I like to have some of that butt over there ;D
    Kuro: *looks back* What butt, we have no butt here

    [ bericht aangepast op 10 jan 2016 - 0:13 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @ Sutcliff: Jij hebt die oook. ^-^ Wat je wel allemaal niet bedenkt met dat spelletje. Heb jij je tuin uitgebreid?

    Konbanwa!
    Naamwijzing : Akari ---> Shipo (Wens in het Koreaans )
    Ik wilde eigenlijk Noona ( Oudere vriendin of zus jongens versie in het Koreaans )maar dat is in gebruik waarom is altijd alles in gebruik :@

    @Shipo: Echt hooor, homigosh die wilde ik ook al. Toen ik erachter kwam dat ie bezet was, baalde ik echt haha.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    OH FCK VERKEERDE TOPIC XD Hahhaha ik wilde die in het neko atsume topic plaatsen XD

    & ja ik heb hem al een tijd geleden uitgebreid :') Anders kan je het namelijk ook geen andere uiterlijk geven :'D..

    [ bericht aangepast op 10 jan 2016 - 0:24 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sutcliff schreef:
    OH FCK VERKEERDE TOPIC XD Hahhaha ik wilde die in het neko atsume topic plaatsen XD

    & ja ik heb hem al een tijd geleden uitgebreid :') Anders kan je het namelijk ook geen andere uiterlijk geven :'D..

    Bij mij ligt er nu sneeeeuw en ik heb 'm pas sinds een dag :')


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tortura schreef:
    (...)
    Bij mij ligt er nu sneeeeuw en ik heb 'm pas sinds een dag :')

    Ghehe komt door kerst nog denk ik :') Aangezien er bij mij ook sneeuw ligt sinds kerst :'D
    Oh laat ik ondertussen op je andere bericht reageren:

    Ik moet echt eerlijk zijn dat ik mij zo bar weinig van herinner.. Ik herinner me 1 klein stukje, maar dat gebeurd later pas denk ik..
    Maar die reaper is wel leuk ;D. Vooral daarna hie die eruit gaat zien, ghehe.
    Mja het is maar 12 episodes.. Bij de meeste animes voelt het gerushed aan, wat ik echt jammer vind..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sutcliff schreef:
    (...)
    Ghehe komt door kerst nog denk ik :') Aangezien er bij mij ook sneeuw ligt sinds kerst :'D
    Oh laat ik ondertussen op je andere bericht reageren:

    Ik moet echt eerlijk zijn dat ik mij zo bar weinig van herinner.. Ik herinner me 1 klein stukje, maar dat gebeurd later pas denk ik..
    Maar die reaper is wel leuk ;D. Vooral daarna hie die eruit gaat zien, ghehe.
    Mja het is maar 12 episodes.. Bij de meeste animes voelt het gerushed aan, wat ik echt jammer vind..

    I guess so. Al had ik toen ik 'm downloadde nog geen sneeuw en nu pas sinds net wel.
    Tenminste ergens waar er sneeuw ligt lol. :'D

    Er zijn 13 episodes (dat is incl. ova) maar ik vind 'm persoonlijk niet heel goed in elkaar gezet D:
    Het laatste stuk
    was er opeens een A-loan van Hakka die Z-loan zo aan de kant wilde schuiven, alleen er was geen duidelijk einde. I do not like that.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tortura schreef:
    (...)
    I guess so. Al had ik toen ik 'm downloadde nog geen sneeuw en nu pas sinds net wel.
    Tenminste ergens waar er sneeuw ligt lol. :'D

    Er zijn 13 episodes (dat is incl. ova) maar ik vind 'm persoonlijk niet heel goed in elkaar gezet D:
    Het laatste stuk
    was er opeens een A-loan van Hakka die Z-loan zo aan de kant wilde schuiven, alleen er was geen duidelijk einde. I do not like that.

    Enige wat ik mij herinner is dat de 1 werd ontvoerd terwijl hij de verkeerde hand had, en het ging sterven als hij niet gauw gered werd :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb nog nooit een heel team of groep zo hard gehaat als deze :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sutcliff schreef:
    (...)
    Enige wat ik mij herinner is dat de 1 werd ontvoerd terwijl hij de verkeerde hand had, en het ging sterven als hij niet gauw gered werd :'D

    Hahaha, de anime staat je goed bij. Geen aanrader dus. :')


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sutcliff schreef:
    OH FCK VERKEERDE TOPIC XD Hahhaha ik wilde die in het neko atsume topic plaatsen XD

    & ja ik heb hem al een tijd geleden uitgebreid :') Anders kan je het namelijk ook geen andere uiterlijk geven :'D..


    Het was prachtig. (baby)


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    So accurate
    (twee links: Haikyuu | Twee rechts: Kuroko no Basket)

    [ bericht aangepast op 10 jan 2016 - 10:07 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wie kijkt er eigenlijk Hellsing?

    Tortura schreef:
    (...)
    Hahaha, de anime staat je goed bij. Geen aanrader dus. :')

    Het was 3 jaar geleden :'D.
    Bokuto schreef:
    (...)

    Het was prachtig. (baby)

    Dankje :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you