• Het heeft even geduurd, maar topic nummer 38 is er!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd



    En ja.. Ik zie dat ik Koreaanse een keer heb fout geschreven :'D..
    Waarom kan ik de poll niet aanpassen, damnit..

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Kayo/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22
    32 - Asher (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Rinche (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Akaashi (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 19 - MAL
    50 - Wolfram (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Nerwen (Maia) - 22 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - RemusJohnLupin (Katja) - ... -
    58 - Kagami (Xanthe) - 17 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 19 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3 - Kayo (Syll) - 21 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Virtuoso (Sem) - 20 - MAL
    6 - Gomenasai (Minke) - 17 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13 - Kurumi (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 20 - MAL
    15 - Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Tjej (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - Tragically (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Flowey (Eva) - 15



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    Musaigen no Phantom World

    Woensdag:
    Gintama
    Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru
    Prince of Stride: Alternative
    Musaigen no Phantom World

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Norn9: Norn+Nonet
    Boku dake ga Inai Machi

    Vrijdag:
    Divine Gate
    Dagashi Kashi
    Bubuki Buranki
    Durarara!! X2 Ketsu

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Haikyuu!! 2
    Luck & Logic
    Dimension W
    Nijiiro Days
    Ajin
    Durarara!

    Zondag:
    God Eater
    Hai to Gensou no Grimgar


    Alrighty right. Time for some gifs!





    Rechtsboven: No.6
    Linksboven: Boku dake ga inai machi
    Rechtsonder: Wasurenagumo
    Linksonder: Ajin

    [ bericht aangepast op 2 maart 2016 - 0:17 ]

    Wat doe je liever? (Ik had geen inspiratie, sorry)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Tortura Dat is toevallig (: Echt irritant dat alle leuk gebruikersnamen altijd al in gebruik zijn en meestal door iemand die al tijden niet meer online is geweest echt zo stom.
    @Syll wil je mijn naam in de begin post aan passen (: Lol trouwens dat plaatje is leuk en die tekst er bij ook (:

    Ik zag vandaag Aoharu x Kikanjuu Special:. Hij was echt wel leuk (: Ze speelde een Toy game met Cosplays aan lol. Een leuke combo Panda en Paard Hotaru en Midori

    Ik dacht dat Hotaru misschien wel nu had zegt dat ze een meisje was helaas is dit nog niet gebeurd ik Ship haar echt met Masamume ze zijn zo awesome samen! Ook ship ik HotaruxMidori maar dit is ook meer door deze special word ze echt zo goed samen waren (:


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Krampus schreef:
    Wie kijkt er eigenlijk Hellsing?


    Mijn zus had die afgekeken. Ik denk dat ik 'm nu ga kijken, issie leuk?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @shirley, oh ja sorry. Ik zal het vanavond veranderen, aangezien er meer namen zijn die ik nog moest veranderen :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll maak niks! ik dacht laat ik je ff herrineren want misschien had je er over heen gelezen Ofzo.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2016 - 17:09 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nee hoor, ik las er niet over heen ;d. Ik lees praktisch alle berichten hier ;d (dat klinkt niet raar ofzo, hoe kom je erbij). Maar je gaat op de Koreaanse toer? Jammer dat Noona bezet was.. Noona klinkt zo leuk ;d Maar dat is toch wanneer je een vreemde vrouw aanspreek? Net als Oppa Hyung en Unnie ;O (ik lees niet te veel manwha ofzo en ik kijk niet te veel drama ofzo)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    One punch man recent afgekeken, best wel een toffe anime!!
    Iemand een aanrader waarmee ik nu kan gaan beginnen? Die ik echt echt echt moet gaan zien!
    Liever niet eentje met teveel episodes xD

    Wauw, ik ben hier zolang niet meer op actief geweest.

    Nummer 6 Narcos is nu Lazaretto, en ik ben inmiddels allang 17 jaar ^^

    @Sutcliff, ik hou van je naam en je afbeelding haha <3

    Sutcliff schreef:
    Nee hoor, ik las er niet over heen ;d. Ik lees praktisch alle berichten hier ;d (dat klinkt niet raar ofzo, hoe kom je erbij). Maar je gaat op de Koreaanse toer? Jammer dat Noona bezet was.. Noona klinkt zo leuk ;d Maar dat is toch wanneer je een vreemde vrouw aanspreek? Net als Oppa Hyung en Unnie ;O (ik lees niet te veel manwha ofzo en ik kijk niet te veel drama ofzo)

    Oppa = Older male (to females) |
    Hyung = Older male (to males) |
    Noona = Older female (to males) |
    Unnie = Older female (to females)

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 15:15 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tortura schreef:
    (...)
    Oppa = Older male (to females) |
    Hyung = Older male (to males) |
    Noona = Older female (to males) |
    Unnie = Older female (to females)

    Ja dat wist ik xd, maar ik bedoelde er mee dat al die dingen juist gebruikt worden tegen vreemde personen.

    ---

    @Lazaretto, dankjewel!! ;D

    ---

    Ik heb als goed is alle namen aangepast en een groot gedeelte van de leeftijden,
    Ook heb ik de anime schema ding aangepast, ik ben vanuit de datum gaan van kissanime wanneer ze airde.. Dus er kan misschien een dag verschil in zitten (of meer als episode 2 op een totaal andere dag kom, maar daar heb ik dus geen weet van :'D)

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 16:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sutcliff schreef:
    (...)
    Ja dat wist ik xd, maar ik bedoelde er mee dat al die dingen juist gebruikt worden tegen vreemde personen.

    Nee hoor, niet alleen tegen vreemde personen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik moet echt weer anime gaan oppikken. Mijn leven is zo druk. >.<


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben Kuroko no Basket gaan rewatchen. Bwaaa ik was vergeten hoe leuk en verslavend het was.
    En ik kijk Durarara! Deze is ook super leuk! :3

    Ik ben met 2 anime van het nieuwe seizoen begonnen, Prince of Stride en Boku Dake ga Inai Machi. Ik raad ze allebei aan! ^^
    Hebben jullie nog aanraders voor mij?


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Bokuto schreef:
    Ik ben Kuroko no Basket gaan rewatchen. Bwaaa ik was vergeten hoe leuk en verslavend het was.
    En ik kijk Durarara! Deze is ook super leuk! :3

    Ik ben met 2 anime van het nieuwe seizoen begonnen, Prince of Stride en Boku Dake ga Inai Machi. Ik raad ze allebei aan! ^^
    Hebben jullie nog aanraders voor mij?

    Ik wilde precies hetzelfde vragen


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Schwarzesmarken ep 1 : Het speelt zich af in de koude oorlog in Duitsland in 1983. Genres: Action, Drama, Mecha, Military, Sci-Fi. De personages vind ik interessant en het verhaal ook. Ik hou wel van Military genre anime. Ik ben vooral benieuwd om meer te weten te komen over Katia Waldheim ze lijk me een heel interessant personage en ik wil graag meer over haar te weten komen. Ik ben benieuwd naar meer omdat het me een goed verhaal lijk te gaan worden.



    Dimension W ep 1 : Dit lijk me ook een goede anime te worden. Het verhaal is interessant. Ik wil vooral meer weten over Mira Yurizaki een human-like android. Ik ben benieuwd waar deze anime maar toe gaat en hoe ze het verder gaan uit werken Genres: Sci-Fi, Seinen



    Nijiiro Days ep 1 : De eerste episode was best leuk. Het hoofdpersonage Na-chan doet me op een of ander manier denken aan Nagisa van Free! qua karakter lijken ze wel wat op elkaar. De de anime is maar 13 minuten lang wat voor mijn gevoel met genoeg is. Ik ben wel benieuwd naar hoe het verder gaat want er was best een interessant klifhanger op romance gebied dus ben benieuwd.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2016 - 19:47 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ajin ep 1 : Ik heb hem vanmiddag gekeken en ik vind het echt een goede anime. Het verhaal de personages beide erg goed ik ben fan van Kai(to) zijn personage doet me denken aan Kai van Sukitte Ii na yo en dat is een van mijn anime crushes haha. Ik vind hem Kai in de eerste ep van Ajin erg awesome hoe hij gelijk kwam om Kei te helpen ja ze zijn jeugd vrienden maar als toch vind het het awesome. Ik vind het hele dood gaan en weer tot leven komen ding wel een beetje creepy maar wel goed verhaal.



    Divine Gate ep 2 : Ik ben nu al fan van deze anime de eerste ep vond je al awesome en de tweede maakt het nog beter vind ik. Goede actie scenes. Het fanatasy genre vind ik helemaal geweldig in deze anime en de achtergrond stories van de personages geven ook gelijk een goed beeld over hoe een personages is of is geworden in de jaren.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Shirleyyy jouw reviews zijn leuk. :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]