• De stelling van deze week luidt:
    In de oorlog is geen 'kamp goed' of 'kamp slecht' aan te wijzen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Grotendeels eens,

    Maar er zit verschil in. Als het gaat om een land of een geloof denk ik niet dat dat kamp gelijk kamp slecht is. Maar als het gaat om een specifieke groep.. Kijk maar naar IS. Dat is een specifieke groep en volgens mij vind de hele wereld hun doelen onbegrijpelijk en verschrikkelijk. En vooral de manier waarop ze het bereiken. En ook moet ik zeggen dat dat in de tweede wereld oorlog ook wel een beetje speelde. Maar ik oordeel dan niet alleen over de Duitsers maar meer over de Nazi's.


    My name isn't Luna, but I sure know how to love good.

    Eens.


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Remo schreef:
    Grotendeels eens,

    Maar er zit verschil in. Als het gaat om een land of een geloof denk ik niet dat dat kamp gelijk kamp slecht is. Maar als het gaat om een specifieke groep.. Kijk maar naar IS. Dat is een specifieke groep en volgens mij vind de hele wereld hun doelen onbegrijpelijk en verschrikkelijk. En vooral de manier waarop ze het bereiken. En ook moet ik zeggen dat dat in de tweede wereld oorlog ook wel een beetje speelde. Maar ik oordeel dan niet alleen over de Duitsers maar meer over de Nazi's.

    Ja, hoewel ik moet zeggen dat de hypocrisie van sommige landen me echt soms de keel uit begint te hangen. Amerika hangt een enorm glorieus plaatje aan de wapenindustrie en geweld in het algemeen en geen haan kraait er naar. Nummers van Nickelback en Madonna om maar een paar voorbeelden te noemen. Hebben zij effe mazzel dat ze WO2 hebben gewonnen. Iedereen prijst ze als 'helden'.
    In China worden weet ik het hoeveel slechte series gemaakt over slechte Jappen. Wanneer iemand 't in z'n gestoorde kop haalt Japanners als menselijk neer te zetten krijgen ze om de oren.
    Brengt Japan een slechte anime uit over tankmeisjes waarin nadrukkelijk wordt gezegd 'this isn't war' (yea I actually watched Girls und Panzer), loopt China te janken over dat Japan 'militarisme' zou aanmoedigen. Oh en dat Japan de pacifistische wet wijzigt. Vind je het gek met China's provocaties en stijgende militaire begroting.
    Puhlease. 70 jaar na dato mag je wat mij betreft kappen met die slachtofferrol te gebruiken om je eigen shit weg te moffelen.
    Wat de asmogendheden hebben aangericht in de oorlog is ellende (hoewel niet alleen maar ellende), maar een land moet niet denken dat ze superieur zijn ten opzichte van een ander omdat ze gewonnen hebben.
    Ondertussen is het uiteindelijk nog wel de piloot van de Enola Gay die met één druk op de knop meer dan 80.000 man vermoordde. Gerechtvaardigd? De wereld vindt van wel. Verandert het daarom wat aan het feit dat er duizenden mensen zijn omgekomen? Nee.
    Ik quote daarom met een wrange ondertoon: 'History is written by its victors'.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 13:34 ]


    No growth of the heart is ever a waste