• Hoi.

    Ik heb een hele dikke vrolijke hamster, maar blijkbaar heeft hij enige tijd aan een masterplan gewerkt en is hij vannacht ontsnapt. Ik heb werkelijk geen idee hoe, alles zat netjes dicht, maar toch was het hok leeg vanochtend.

    Heeft iemand tips hoe je zo'n beestje terug kunt vinden in een huis :"D? Wat vinden ze echt onweerstaanbaar?

    Ik heb op dit moment door het hele huis 3 brokjes neergelegd, om maar te kijken of hij ergens eet, maar tot dusver geen succes :(

    Help mij aan tips!


    Sarah = ongewoon sexy

    Als mijn hamsters los liepen in de kamer — gingen ze eigenlijk altijd wel naar kleine donkere plekjes (onder de kast of onder de bank voornamelijk). Daar zal jouw hamster zich misschien ook wel ergens in bevinden. Kijk ook even of er nergens "open" plekken zijn waar hij achter de muur of vloer terecht kan komen (zoals bij verwarmingsbuizen etc.) Verder zal ik voornamelijk vanavond even goed rond kijken en vooral goed luisteren: dan worden hamsters pas actief. Het zou goed kunnen dat hij nu ergens een plekje heeft gevonden om lekker te gaan liggen slapen.


    •

    Ik weet dat bij muizen pindakaas heel goed werkt. Geen idee of hamsters daar ook zo dol op zijn, maar je kan het proberen.
    Wat voor hok heb je btw?


    Happy Birthday my Potter!

    Was mij ook een keer overkomen - met twee hamsters. :'D
    De ene zat in de subwoofer (volgens mij is hij daardoor lichtelijk doof geworden) in de woonkamer en de ander zat in de keuken onder de kast. Allebei donkere, kleine ruimtes. Blijkbaar kicken ze daar op.

    Thanks voor de tips. Heb de brokjes ook bij zijn favoriete plekken neergelegd (waar hij altijd in de bal naar toe rent).
    Zal wel gewoon afwachten op dit moment en even kijken of ik een beetje pindakaas kan verspreiden :D


    Sarah = ongewoon sexy

    Onder banken kijken, kasten, achter de tv. Donkere plekken inderdaad, overal waar losse draden hangen of liggen, etc.


    United we stand, divided we fall.

    Oeh, let goed op meet gevaarlijke plekjes. Ik ken iemand die ooit een hamster verloren is in zo'n automatische stofzuiger :/ En inderdaad, goed luisteren vanavond.


    What would Emma do?

    Starlord schreef:
    Ik weet dat bij muizen pindakaas heel goed werkt. Geen idee of hamsters daar ook zo dol op zijn, maar je kan het proberen.
    Wat voor hok heb je btw?


    Ik heb 2 hokken, daartussen zit een tunnel die het moet verbinden. Was niets open ofzo. Ik leg de deksel van de hok wel eens los erop, maar ik zou niet weten hoe een hamster zo'n gewicht moet kunnen tillen


    Sarah = ongewoon sexy

    Haha, da's wild! Maar alle goede tips zijn hierboven al gevonden. Ik hoop dat je ze zult vinden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mercader schreef:
    (...)

    Ik heb 2 hokken, daartussen zit een tunnel die het moet verbinden. Was niets open ofzo. Ik leg de deksel van de hok wel eens los erop, maar ik zou niet weten hoe een hamster zo'n gewicht moet kunnen tillen


    Whut, hoe dan? En nergens zitten zeg maar gaatjes waar hij zich met heel veel moeite doorheen kan persen? Ik heb één keer een ontsnapte hamster gehad. Dat was bij een hok met tralies, waarbij het deurtje dus zo'n rondachtig ding had om vast te klikken. Gewoon dat hele standaard systeem, mijn vogelkooi heeft dat ook. Maar daar is dus iets meer ruimte dan tussen de normale tralies en blijkbaar kon hij daar doorheen. Idk of jij zoiets in je hok hebt? Dan kan je daar gewoon iets opleggen of tegenaan zetten en dan kan het iig als je hem terug vindt niet nog een keer gebeuren. Maar het klinkt alsof het like onmogelijk is om te ontsnappen voor dat beestje.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Whut, hoe dan? En nergens zitten zeg maar gaatjes waar hij zich met heel veel moeite doorheen kan persen? Ik heb één keer een ontsnapte hamster gehad. Dat was bij een hok met tralies, waarbij het deurtje dus zo'n rondachtig ding had om vast te klikken. Gewoon dat hele standaard systeem, mijn vogelkooi heeft dat ook. Maar daar is dus iets meer ruimte dan tussen de normale tralies en blijkbaar kon hij daar doorheen. Idk of jij zoiets in je hok hebt? Dan kan je daar gewoon iets opleggen of tegenaan zetten en dan kan het iig als je hem terug vindt niet nog een keer gebeuren. Maar het klinkt alsof het like onmogelijk is om te ontsnappen voor dat beestje.


    Hij staat in mijn serre/binnenbalkon. Dus dat kan ik in de toekomst wel dichtdoen. Als hij tenminste nog terug komt haha


    Sarah = ongewoon sexy

    En je bent heel zeker dat je het hok goed gecheckt hebt? Ik ben ooit mijn schildpad kwijt geraakt in haar eigen hok :'D Ze had zich goed ingegraven.


    What would Emma do?

    Ik heb al hamsters gehad die plots in de zetel verdwenen, en ik bedoel letterlijk in de zetel (':
    Hou je deuren zo veel mogelijk dicht, zodat als je weet waar hij zit, hij niet weer verhuist.


    Mhm?

    Utahraptor schreef:
    En je bent heel zeker dat je het hok goed gecheckt hebt? Ik ben ooit mijn schildpad kwijt geraakt in haar eigen hok :'D Ze had zich goed ingegraven.


    Ik kwam erachter dat hij weg was toen ik het hok schoon ging maken. dan koppel ik ze stuk voor stuk af. Maar in het eerste hok zat hij niet, en in het tweede hok ook niet (hij heeft in beide een huisje). Er zit ook weer niet zoveel in dat hij er ongemerkt in zou kunnen zitten (hij graaft zich ook zelden in). Daarnaast is hij altijd nieuwsgierig bij het schoonmaken, want dan mag hij over het aanrecht lopen.

    Geen idee dus, heb inmiddels door het hele huis gekropen, maar ik kan niet zoeken (mannenkwaal)


    Sarah = ongewoon sexy

    Sonder schreef:
    Ik heb al hamsters gehad die plots in de zetel verdwenen, en ik bedoel letterlijk in de zetel (':
    Hou je deuren zo veel mogelijk dicht, zodat als je weet waar hij zit, hij niet weer verhuist.


    Heb dit ook gedaan idd (deuren dicht), en alle stoelen en banken ook al ondersteboven gehad


    Sarah = ongewoon sexy

    Topic kan dicht. Hij is er weer. Hij zat plots in de badkamer :")
    Gelukkig is hij wel zo tam dat hij direct bij me kwam en hij zit nu weer veilig in zijn hok


    Sarah = ongewoon sexy