• Hey,

    Ik zit met iets en ik zou graag jullie mening horen.

    Een tijdje geleden heb ik een super leuke jongen leren kennen. We raakten aan de praat, en toen ik weg moest kreeg ik zijn nummer. We appen heel veel, en hebben ook al vaker afgesproken. Hij wil wel een relatie, maar ik weet het niet. Er is namelijk een probleem; hij is 7 jaar ouder. Ik ben 15, hij is 22. Maar toen ik hem had leren kennen, dacht ik dat hij 18 was. Hij ziet er niet als 22 uit, en gedraagt zich ook echt niet als 22. Hij vind het geen probleem dat ik 15 ben. Hij ervaart het leeftijdsverschil niet. Ik ook niet hoor, maar het is toch raar. Vooral voor mijn omgeving.
    Dus wat vinden jullie? Is het verkeerd om met een 7 jaar oudere jongen iets te beginnen?

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 23:38 ]


    Cute as a button, every single one of you !

    Als 't goed zit, zit 't goed, toch? Gewoon doen als je je er prettig bij voelt en niet luisteren naar wat anderen er misschien wel niet van vinden zullen. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat ik altijd denk als ik zoiets hoor, er is een reden dat die jongen op jongere meisjes valt en geen vriendin heeft van zijn eigen leeftijd. Je benoemd het zelf al, denk ik. Bedenk je dan ook dat hij er waarschijnlijk langer over zal doen om volwassen te worden dan jij.


    Your make-up is terrible

    Chachki schreef:
    Wat ik altijd denk als ik zoiets hoor, er is een reden dat die jongen op jongere meisjes valt en geen vriendin heeft van zijn eigen leeftijd. Je benoemd het zelf al, denk ik. Bedenk je dan ook dat hij er waarschijnlijk langer over zal doen om volwassen te worden dan jij.


    Dat is wat een vriendin van me ook zei. Maar nu is het ook zo dat hij in eerste instantie dacht dat ik rond de 18 was. Toen hij hoorde dat ik 15 was, geloofde hij het eerst niet.


    Cute as a button, every single one of you !

    Je moet er zeker rekening mee houden dat (de meeste) jongens van die leeftijd aan meer toezijn in een relatie dan jou. Later is leeftijdsverschil een minder groot probleem (zeg maar idk rond de 30), maar nu hebben jullie beide andere prioriteiten en dat zal écht niet bij alle jongens, maar het kan zo maar gebeuren dat het wel bij hem is. Denk er goed over na, want je ouders zullen het waarschijnlijk ook niet echt een prettig gevoel vinden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Oké hier een verhaaltje van eigen experience, laat me je zeggen dat het in het begin allemaal leuk en aardig kan klinken en ook al lijkt het alsof het niet zo is, er bestaat wel een grote kans dat het fout kan gaan lopen door het leeftijd verschil. Ik heb precies hetzelfde gehad op jouw leeftijd en eerst was het gewoon helemaal leuk en aardig maar later bleek toch gewoon dat het leeftijdsverschil net ff te groot was. Onthoud ook dat jij familie hebt, hij familie dat beiden partijen het niet goed kunnen vinden of eentje kan het verbieden en dat daardoor het contact/de relatie kan gaan verwateren, het zelfde als je hebt als je vader of moeder best wel beschermend is. Ik begrijp dat je op deze leeftijd ook al denkt dat hij de juiste is en dat het goed kan gaan, dat dacht ik op die leeftijd namelijk ook, alleen later bleek het niet zo te zijn. Onthoud ook wel dat hij 22 is en vrienden van die leeftijd heeft, die het misschien heel raar vinden als hij straks een meisje van 15 meeneemt, en onder groepsdruk dat het dan gewoon helemaal fout kan gaan lopen en dat hij zich zelfs een beetje voor je schaamt. Hij zit mentaal bij een andere leeftijd met jou hé? Meiden beginnen al vroeger bij de pubertijd en jongens wat later, dat gaat nog wel even door, net zoals als jij bijvoorbeeld op de leeftijd van 15 denkt dat je het wel allemaal kan, en dat het goed is. Ik zeg niet dat het zo is hoor iedereen is anders maar er bestaat gewoon een grote kans dat het een tijdje goed kan gaan maar daarna het ook heel naar kan worden, en dat het leeftijdsverschil toch echt te groot is.

    Want stel nou jullie beginnen dan wat, hij is 22 en gaat naar een feestje met vrienden in de club en is aan het drinken, dan kan jij als 15 jarige niet mee, en dan moet je elkaar ook kunnen vertrouwen en onthoud ook wat ik al eerder zei over de pubertijd, hij kan mentaal en bepaalde morelen hebben die niet samen met jouw op een lijn liggen. Hetzelfde als hij eens jaloers kan worden omdat jij bijvoorbeeld met een jongen praat, of dat er ineens ruzie komt met familie en jij bijvoorbeeld wil weglopen en gaat naar hem. Dat zijn natuurlijk worst case sceneario's maar onthoud wel dat volgens de wet 15 net nog even te jong is, vooral met een man van 22.

    Als je vragen heb kan je me altijd PB'en maar als ik jou was zou ik echt voorzichtig aan doen, want ik dacht precies hetzelfde als jouw en dat is ook niet goed afgelopen, hij veranderde ook heel erg tegen mij hij was in het begin helemaal niet zo.

    Zoals al gezegd zou ik het elke instantie vooral eerst wantrouwen als iemand zoveel ouder achter je aan zit. Toen ik 15 was heb ik iemand van 19 gedate en ik herinner me heel goed dat ik dat toen ook niet als 'raar' aanvoelde en als 15 jarige dat verschil totaal niet storend vond.

    Het probleem zit hem vooral in de 'levenservaring'. Ookal klikt het wel, 7 jaar is niet verwaarloosbaar. Dat zijn 7en jaren dat hij meer heeft gehad om te weten wie hij is, dingen uit te testen, dingen te ontdekken. Ik denk dat vanuit jouw standpunt je dat misschien nog niet zo goed kan 'aanvoelen' omdat als jij terug kijkt naar pak weg 4 of 7 jaren geleden je letterlijk nog een kind was. Ik kan ondertussen terug kijken naar mezelf 4 jaar geleden en ik ben nog steeds diezelfde persoon, nog steeds niet helemaal volwassen, maar ik heb bepaalde dingen meegemaakt en ik realiseer me van hier uit dat het vrij raar is om vanuit deze leeftijd op zoek te gaan naar iemand die 4 jaar jonger is. Bijna op het abnormale af, omdat ookal zie ik iemand van 15 wel als 'volwassen' het bijna onmogelijk is dat iemand van die leeftijd echt op hetzelfde 'niveau' zit. (nu dat bedoel ik totaal niet in de negatieve zin) Maar net omdat ik het me nu totaal niet kan voorstellen, zou ik het dus wantrouwen dat iemand van 7 jaar ouder in je geïnteresseerd is.

    Is hij een paar jaar blijven zitten? Of heeft hij veel jongere vrienden? Zo'n dingen kunnen er voor zorgen dat hij wat achter is op leeftijd en die doen het verschil wel verkleinen, maar een leeftijd van 7 jaar overbruggen kan denk ik niet vanop jouw leeftijd nu.

    Op zich kan je natuurlijk altijd gewoon kijken hoe het loopt, maar het risico dat je vooral loopt is dat als hij ouder is je stevig in je schoenen moet staan om zoiets aan te kunnen. Deels omdat je karakter enzo nog minder 'gevormd' zijn als het zijne en je het risico loopt dingen van hem over te nemen, deels omdat het altijd moeilijker is om assertief uit de hoek te komen tegen iemand die ouder is.


    effort never betrays you

    Volgens mij is dat niet eens legaal.

    7 jaar vind ik persoonlijk nog wel meevallen, bij meer dan 10 jaar ga ik twijfelen.


    nothing is true, everything is permitted.

    Eigenlijk baart het me toch wel een beetje zorgen dat hij het leeftijdsverschil geen probleem vindt. Zoals Nikki zegt, het klopt in mijn hoofd niet helemaal dat hij het als 22-jarige helemaal prima vindt om een meisje van 15 te daten, hoe leuk ook bent of volwassen je ook overkomt. Als hij werkelijk geen probleem heeft met het verschil tussen een achttienjarige (wat legaal zou zijn) en een vijftienjarige (wat sowieso iedere seksuele handeling verboden maakt, ik weet niet zeker of dat ook geldt voor een romantische relatie), zou ik persoonlijk al op hem afknappen, want dat is toch best wel een zorgelijk iets. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk baart het me toch wel een beetje zorgen dat hij het leeftijdsverschil geen probleem vindt. Zoals Nikki zegt, het klopt in mijn hoofd niet helemaal dat hij het als 22-jarige helemaal prima vindt om een meisje van 15 te daten, hoe leuk ook bent of volwassen je ook overkomt. Als hij werkelijk geen probleem heeft met het verschil tussen een achttienjarige (wat legaal zou zijn) en een vijftienjarige (wat sowieso iedere seksuele handeling verboden maakt, ik weet niet zeker of dat ook geldt voor een romantische relatie), zou ik persoonlijk al op hem afknappen, want dat is toch best wel een zorgelijk iets. :x


    wat was dit ookalweer

    Ik heb hem meerdere keren al gevraagd waarom hij het toch wilt proberen, ondanks het leeftijdsverschil. Maar hij zegt dat hij al iets voor me voelde toen hij mijn leeftijd nog niet wist. Zoals ik al eerder zei; hij dacht dat ik achttien was. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen want in tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten gedraag ik me ouder, en zie ik er ook ouder uit. Toen ik zei dat ik vijftien ben, schrok hij maar hij zei dat zijn gevoelens niet veranderen..

    Daarom vind ik het ook niet raar dat hij een meisje van zeven jaar jonger leuk vindt. Hij wist gewoon niet dat ik vijftien was. Hij had me ouder ingeschat..


    Cute as a button, every single one of you !

    OhMyNarry schreef:
    Ik heb hem meerdere keren al gevraagd waarom hij het toch wilt proberen, ondanks het leeftijdsverschil. Maar hij zegt dat hij al iets voor me voelde toen hij mijn leeftijd nog niet wist. Zoals ik al eerder zei; hij dacht dat ik achttien was. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen want in tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten gedraag ik me ouder, en zie ik er ook ouder uit. Toen ik zei dat ik vijftien ben, schrok hij maar hij zei dat zijn gevoelens niet veranderen..

    Daarom vind ik het ook niet raar dat hij een meisje van zeven jaar jonger leuk vindt. Hij wist gewoon niet dat ik vijftien was. Hij had me ouder ingeschat..


    Is dat niet hetgeen wat je juist zorgen zou moeten maken? Hij vindt je nog steeds leuk, maar hij wéét dat je vijftien bent. Eigenlijk zou het hem juist een beetje moeten afschrikken, wat alleen een natuurlijke reactie zou moeten zijn. En begrijp me niet verkeerd, ik weet dat wij allemaal je waarschijnlijk niet wilt horen, maar in mijn ogen ben je hem een beetje aan het verdedigen en ik denk dat je het algemener moet bekijken. Mentaal is hij ouder, is hij verder dan jou, inclusief seksueel gebied. Daar moet je echt goed overdenken, want dat is illegaal. Ik ken jongens en het spijt me echt erg, maar (de meeste/bijna alle) jongens wachten geen drie jaar voor seks.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 21:22 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    OhMyNarry schreef:
    Ik heb hem meerdere keren al gevraagd waarom hij het toch wilt proberen, ondanks het leeftijdsverschil. Maar hij zegt dat hij al iets voor me voelde toen hij mijn leeftijd nog niet wist. Zoals ik al eerder zei; hij dacht dat ik achttien was. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen want in tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten gedraag ik me ouder, en zie ik er ook ouder uit. Toen ik zei dat ik vijftien ben, schrok hij maar hij zei dat zijn gevoelens niet veranderen..

    Daarom vind ik het ook niet raar dat hij een meisje van zeven jaar jonger leuk vindt. Hij wist gewoon niet dat ik vijftien was. Hij had me ouder ingeschat..

    Dat begrijp ik. Ik ben zelf ook zo'n typje dat al vanaf haar tiende wordt aangesproken met 'mevrouw' omdat ik blijkbaar toen al een oudewijvenvocabulair had en ik ouder overkwam dan ik was, maar het gaat mij meer om het idee dat hij geen bezwaar heeft tegen het principe. Zelfs als je leeftijd voor hem onverwachts kwam en hij gevoelens voor je kreeg toen hij dacht dat je achttien was, zou het mij persoonlijk nog steeds een beetje dwarszitten dat hij zegt dat het hem niet uitmaakt als ik in jouw schoenen had gestaan, want dat is nou iets waarvan ik denk dat het op deze leeftijd nog wel iets uit zou moeten maken, gevoelens of niet. Het is iets waar je rekening mee moet houden, maar zoals ik het nu hoor (en ik begrijp dat je zo'n situatie natuurlijk nooit perfect kan verwoorden, dus misschien is de realiteit iets anders dan hoe ik het op Quizlet lees), houdt hij meer rekening met zijn eigen crush dan met waar jij nu staat in het leven (en, stating the obvious, de wet?), waarvan ik me af zou vragen of ik dat nu wel echt prettig vind.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hoe goed het ook voelt voor jullie beiden. Dit valt onder pedofilie en is strafbaar. Hij kan hier flinke problemen mee krijgen als jullie wel besluiten iets te nemen.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 21:25 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    Hoe goed het ook voelt voor jullie beiden. Dit valt onder pedofilie en is strafbaar. Hij kan hier flinke problemen mee krijgen als jullie wel besluiten iets te nemen.


    Dit.