• Hey,

    Ik zit met iets en ik zou graag jullie mening horen.

    Een tijdje geleden heb ik een super leuke jongen leren kennen. We raakten aan de praat, en toen ik weg moest kreeg ik zijn nummer. We appen heel veel, en hebben ook al vaker afgesproken. Hij wil wel een relatie, maar ik weet het niet. Er is namelijk een probleem; hij is 7 jaar ouder. Ik ben 15, hij is 22. Maar toen ik hem had leren kennen, dacht ik dat hij 18 was. Hij ziet er niet als 22 uit, en gedraagt zich ook echt niet als 22. Hij vind het geen probleem dat ik 15 ben. Hij ervaart het leeftijdsverschil niet. Ik ook niet hoor, maar het is toch raar. Vooral voor mijn omgeving.
    Dus wat vinden jullie? Is het verkeerd om met een 7 jaar oudere jongen iets te beginnen?

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 23:38 ]


    Cute as a button, every single one of you !

    Serenata schreef:
    (...)

    Pedofilie is héél wat anders.

    Mijn ouders verschelen 6 jaar en mijn moeder was 14 toen ze verkering had met mijn vader. Je hoort wel verhalen dat zulke grote leeftijdverschillen vaak misgaan, maar bij mijn ouders ging het juist heel goed. Ik heb voor de rest niet echt tips of advies, maar ik zou wel oppassen. Het grote leeftijdverschil kan wel voor problemen zorgen.

    Ja weet je, dat is nu het hele eieren eten. Het kan goed gaan, het kan ook mis gaan. En dat geldt voor de meeste dingen in het leven. Mijn ouders scheelden 12 jaar, ging fout. Mijn oma en oma schelen 11 jaar, ging goed. Omdat ze voor mekaar open stonden en van mekaar hielden, al is m'n opa een stuk ouder.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 23:18 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik sluit me aan bij de meeste reacties hiervoor. Waar je goed op moet letten is dat jullie nog groeien, dus dat het kan dat jullie uit elkaar groeien. Maar je kan er ook voor kiezen om er gewoon van te genieten en samen een tijdje verder te gaan natuurlijk. Wat voor jou het beste voelt (:

    Sarafina schreef:
    (...)

    Niet iedereen is hetzelfde. (:
    Ik heb een vriend gehad die 21 was toen ik pas 16 was geworden, en dat is ook gewoon goed gegaan. We zijn uit elkaar gegaan, ja, maar dat stond los van het leeftijdsverschil. Ik kan niet zeggen dat het een slechte ervaring is geweest.


    Ik snap het ook, wat ik alleen probeer te zeggen is dat ik precies zoals haar dacht, en precies zo ook voelde.

    HANAYA schreef:
    (...)
    Hoezo juist zorgen? Dat getuigt alleen maar dat hij nog steeds om haar geeft. Hij had kunnen zeggen: well crap, je bent 15 ipv 18 nu vind ik je niet leuk meer. Alleen om dit getal: 15. Liefde gaat verder dan fucking 7 jaar leeftijdsverschil en een verkeerde leeftijdsinschatting van 3 jaar. Komt van de grootste liefdescynicus die ik ken, mezelf.
    Ik vind het persoonlijk slappe hap om nadien te zeggen: well fuck this shit, dit doe ik niet omdat ze 15 blijkt te zijn ipv 18. Dát zou ik pas zwak vinden. Dan sta je ook niet met volle overtuiging in een relatie.
    En lekker pech dan dat de meeste jongens niet zo lang willen wachten. Dan gaat ie toch op zoek naar een ander die wel binnen een bepaalde tijd seks wil. Dat het voor sommige mensen normaal is na drie dates al seks te hebben, betekent niet dat het voor iedereen geldt.

    Dit dus.

    Eeeeeindelijk zegt iemand 't. Ik heb de reacties van bijna iedereen gelezen en het woord 'pedofilie' komt telkens naar boven, wat in mijn ogen niet het geval is. Ik zou mezelf er inderdaad meer de vraagtekens bijzetten als de gozer zou zeggen dat hij je liet vallen om de leeftijd. Jongens, liefde is meer dan alleen de leeftijd. Je vraagt toch ook niet aan iemand eerst de leeftijd voor je een gesprek met diegene begint? Het neemt niet weg dat de jongeman meer 'gegroeid' is, om het zo maar te zeggen, maar als je verder dan het oog ziet kan het heus werken. Ik zeg: Meid, ga ervoor en als het niet werkt, ben je alsnog een ervaring rijker. Als je het niet probeert, weet je het niet c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Op liefde plakt inderdaad geen getal, maar let er wel een beetje mee op. Ik zou vooral eens nakijken hoe het met de wet zit. Ik heb al verhalen gehoord van boze vaders die de politie bellen op een lief van hun dochter, die daar dan ook echt op vervolgd kunnen worden. Meestal zelfs met een kleiner leeftijdsverschil. Ik wil jullie geen schrik aanjagen of zeggen dat het niet oke is, maar zorg dat je wel weet hoe het juist in elkaar zit. Ik denk dat je dit soort info wel makkelijk op het internet kan vinden. Ik weet alleen niet of je van België (zoals ik) of Nederland bent en of er verschillen tussen die twee zitten.
    Persoonlijk vind ik dat het moet kunnen. Tussen mijn ouders zit vier jaar en ze daten al van toen ze 16 en 20 waren en zijn nog steeds gelukkig getrouwd. Je weet dus nooit (: Veel geluk samen.


    What would Emma do?

    Een relatie hebben met deze jongen is niet strafbaar. Je moet op dat vlak gewoon doen wat goed voelt. Echter, mochten jullie met elkaar het bed in duiken voordat jij 17 of 18 bent (ik weet niet meet precies welke van de twee) en een van jouw ouders of die van hem zijn daar tegen en doen aangifte, dan riskeert hij wel een straf.
    Verder; gewoon doen wat je hart je ingeeft maar je grenzen blijven bewaken en je nergens toe laten dwingen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Zoals HANAYA en Facilier al zeiden, liefde gaat verder dan leeftijd. Het kan inderdaad soms een beetje tricky zijn misschien, maar als hij gewoon tegen jou zegt dat het hem niet uitmaakt hoe oud je bent, dan is dat toch juist goed? Je moet doen waarbij jij je goed voelt, en als jij je goed voelt bij hem dan heeft iedereen om je heen dat maar te accepteren. Ja hij zal inderdaad op sommige vlakken wat meer ontwikkeld zijn. Maar als jij zegt dat zijn gevoelens voor jou niet minder worden dan wacht hij op je, totdat jij er klaar voor bent. En als hij niet wacht dan heb je het altijd nog geprobeerd. Ik vind het regelrechte onzin dat mensen over pedo's gaan praten nu.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik vind zeker niet dat het verkeerd is om een relatie te beginnen of te gaan daten met een jongen die ouder is. Uiteindelijk gaat het in een relatie om gemeenschappelijke raakvlakken en daar hoeft leeftijd geen rol bij te spelen. Wat denk ik wel heel belangrijk is, is dat je veel communiceert. Misschien verschilt wat jullie van een relatie verwachten of heeft de een grenzen, terwijl de ander die niet ervaart.
    Wat ik super mooi vind, is dat het hem niet uitmaakt dat je jonger bent. Als hij dat nu al zegt, denk ik dat hij er ook vrij serieus in staat. Hopelijk komen jullie er samen uit! (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."