• Hey,

    Ik zit met iets en ik zou graag jullie mening horen.

    Een tijdje geleden heb ik een super leuke jongen leren kennen. We raakten aan de praat, en toen ik weg moest kreeg ik zijn nummer. We appen heel veel, en hebben ook al vaker afgesproken. Hij wil wel een relatie, maar ik weet het niet. Er is namelijk een probleem; hij is 7 jaar ouder. Ik ben 15, hij is 22. Maar toen ik hem had leren kennen, dacht ik dat hij 18 was. Hij ziet er niet als 22 uit, en gedraagt zich ook echt niet als 22. Hij vind het geen probleem dat ik 15 ben. Hij ervaart het leeftijdsverschil niet. Ik ook niet hoor, maar het is toch raar. Vooral voor mijn omgeving.
    Dus wat vinden jullie? Is het verkeerd om met een 7 jaar oudere jongen iets te beginnen?

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 23:38 ]


    Cute as a button, every single one of you !

    Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat, maar mij klinkt het nogal ongezond in de oren dat een jongen van in de 20 zo serieus bezig is met iemand die toch een stuk jonger is, of specifieker: minderjarig is. Oké, volgens jou dacht hij eerst dat je 18 was, maar hij weet nu dat je 15 bent. Ik vind het dan wel raar dat hij door zet eerlijk gezegd. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik raad je toch aan wel op te passen met dit soort figuren.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ik had eens een goede vriend die zes jaar ouder was. Het was heel leuk met hem totdat hij besloot dat ik nog te jong en te onervaren was of weet ik veel wat. Dat heeft me veel pijn gedaan, maar we hebben ook leuke momenten gehad. Dusja, ik zou wel oppassen als ik jou was.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Een leeftijds verschil van 7 jaar is opzich niet heel raar. Wat het wel raar maakt is dat jij minder jarig bent en hij volwassen. En het lijkt nu misschien heel spannend en niks uit te maken. Maar in mijn ogen is een jongen van 22, die op een meisje van 15 valt, niet helemaal in oorde. En dat klinkt misschien hard. Maar het maakt hem in feiten gewoon een pedofiel. En pedofilie is niet gezond..

    En van jou kant snap ik het wel, maar van zijn kant vind ik het heel onverantwoordelijk en stom om er ook maar over na te denken.

    En het is heel dubbelzinnig. Want als jij 21 was geweest en hij 28. Had het al een heel ander verhaal geweest. Maar dan ben je allebei volwassen en weetje goed waar je zelf aan toe bent.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 21:44 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Oké, jongens, hem een pedofiel noemen is ook weer een stap te ver in mijn ogen. Pedofilie is de aantrekking tot kinderen die nog geen puberteit bereikt hebben. Als de OP en deze man seks hebben is het weliswaar illegaal en ik ga ook zeker niet zeggen dat ik het niet twijfelachtig vind dat hij zo weinig problemen heeft met haar leeftijd, maar dat maakt hem geen pedofiel.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Oké, jongens, hem een pedofiel noemen is ook weer een stap te ver in mijn ogen. Pedofilie is de aantrekking tot kinderen die nog geen puberteit bereikt hebben. Als de OP en deze man seks hebben is het weliswaar illegaal en ik ga ook zeker niet zeggen dat ik het niet twijfelachtig vind dat hij zo weinig problemen heeft met haar leeftijd, maar dat maakt hem geen pedofiel.


    Ik noem hem geen pedofiel hoor. Ik waarschuw haar alleen dat dit onder pedofilie kan vallen, meer niet. Jeetje.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)

    Ik noem hem geen pedofiel hoor. Ik waarschuw haar alleen dat dit onder pedofilie kan vallen, meer niet. Jeetje.

    Ik had het vooral over de reactie boven mij, waar wel staat dat het hem in feite een pedofiel maakt. Was niet aanvallend naar wie dan ook bedoeld, gewoon een algemeen ding, want ik kan me zomaar voorstellen dat de OP zich er ook niet echt beter op gaat voelen als die jongeman, waar ze duidelijk toch wel erg close mee is, onterecht (en ja, indirect, maar dan nog) wordt uitgemaakt voor pedofiel of dat zijn intenties gerelateerd zijn aan pedofilie. Was dus geen uithaal naar jou.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2015 - 21:52 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik had het vooral over de reactie boven mij, waar wel staat dat het hem in feite een pedofiel maakt. Was niet aanvallend naar wie dan ook bedoeld, gewoon een algemeen ding, want ik kan me zomaar voorstellen dat de OP zich er ook niet echt beter op gaat voelen als die jongeman, waar ze duidelijk toch wel erg close mee is, onterecht (en ja, indirect, maar dan nog) wordt uitgemaakt voor pedofiel of dat zijn intenties gerelateerd zijn aan pedofilie. Was dus geen uithaal naar jou.


    Ik snap dat sommige mensen hem misschien zien als een pedofiel. En dat begrijp ik ook. Maar geloof me, ik ken deze jongen al langer dan vandaag. Ook dat van 'ik zou gewoon oppassen'. Ik snap waarom jullie dit zeggen, maar hij voelt voor mij ook gewoon als een jongen van achttien. Het is heel moeilijk om in woorden uit te drukken. Deze jongen weet dat ik onervaren ben, weet ondertussen dat ik vijftien ben en voelt nog steeds hetzelfde voor me. Zegt dat eigenlijk al niet genoeg?


    Cute as a button, every single one of you !

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik had het vooral over de reactie boven mij, waar wel staat dat het hem in feite een pedofiel maakt. Was niet aanvallend naar wie dan ook bedoeld, gewoon een algemeen ding, want ik kan me zomaar voorstellen dat de OP zich er ook niet echt beter op gaat voelen als die jongeman, waar ze duidelijk toch wel erg close mee is, onterecht (en ja, indirect, maar dan nog) wordt uitgemaakt voor pedofiel of dat zijn intenties gerelateerd zijn aan pedofilie. Was dus geen uithaal naar jou.

    Oke, heb de andere reacties niet gelezen. Vandaar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    OhMyNarry schreef:
    (...)

    Ik snap dat sommige mensen hem misschien zien als een pedofiel. En dat begrijp ik ook. Maar geloof me, ik ken deze jongen al langer dan vandaag. Ook dat van 'ik zou gewoon oppassen'. Ik snap waarom jullie dit zeggen, maar hij voelt voor mij ook gewoon als een jongen van achttien. Het is heel moeilijk om in woorden uit te drukken. Deze jongen weet dat ik onervaren ben, weet ondertussen dat ik vijftien ben en voelt nog steeds hetzelfde voor me. Zegt dat eigenlijk al niet genoeg?


    Onthoud ook wat ik gezegd heb, want heel vaak is het in het begin heel leuk, maar later na een jaartje of zelfs langer dan kunnen ze veranderen en loopt het heel erg pijnlijk af. En nee, dat zei die van mij ook, en die heeft mij later gewoon nog pijn gedaan omdat hij zich later dood voor mij schaamde.

    Ik ben niet goed met dit soort dingen en ga ook geen advies geven, maar over de andere reacties: als het klopt dat die jongen eerst dacht dat zij achttien was, is hij geen pedofiel. Pedofielen vallen op kinderen (in ieder geval) onder de zestien. Nou is zij dit in principe wel, maar als die jongen echt verliefd op haar werd terwijl hij haar ouder inschatte, is het geen pedofiel.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Grassi schreef:
    Ik ben niet goed met dit soort dingen en ga ook geen advies geven, maar over de andere reacties: als het klopt dat die jongen eerst dacht dat zij achttien was, is hij geen pedofiel. Pedofielen vallen op kinderen (in ieder geval) onder de zestien. Nou is zij dit in principe wel, maar als die jongen echt verliefd op haar werd terwijl hij haar ouder inschatte, is het geen pedofiel.


    Queer zijn is gewoon alles

    Jonty schreef:
    Hoe goed het ook voelt voor jullie beiden. Dit valt onder pedofilie en is strafbaar. Hij kan hier flinke problemen mee krijgen als jullie wel besluiten iets te nemen.


    Pedofilie is héél wat anders.

    Mijn ouders verschelen 6 jaar en mijn moeder was 14 toen ze verkering had met mijn vader. Je hoort wel verhalen dat zulke grote leeftijdverschillen vaak misgaan, maar bij mijn ouders ging het juist heel goed. Ik heb voor de rest niet echt tips of advies, maar ik zou wel oppassen. Het grote leeftijdverschil kan wel voor problemen zorgen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    (...)

    Pedofilie is héél wat anders.

    Mijn ouders verschelen 6 jaar en mijn moeder was 14 toen ze verkering had met mijn vader. Je hoort wel verhalen dat zulke grote leeftijdverschillen vaak misgaan, maar bij mijn ouders ging het juist heel goed. Ik heb voor de rest niet echt tips of advies, maar ik zou wel oppassen. Het grote leeftijdverschil kan wel voor problemen zorgen.


    Nou en. Laat me ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Standal schreef:
    (...)

    Is dat niet hetgeen wat je juist zorgen zou moeten maken? Hij vindt je nog steeds leuk, maar hij wéét dat je vijftien bent. Eigenlijk zou het hem juist een beetje moeten afschrikken, wat alleen een natuurlijke reactie zou moeten zijn. En begrijp me niet verkeerd, ik weet dat wij allemaal je waarschijnlijk niet wilt horen, maar in mijn ogen ben je hem een beetje aan het verdedigen en ik denk dat je het algemener moet bekijken. Mentaal is hij ouder, is hij verder dan jou, inclusief seksueel gebied. Daar moet je echt goed overdenken, want dat is illegaal. Ik ken jongens en het spijt me echt erg, maar (de meeste/bijna alle) jongens wachten geen drie jaar voor seks.

    Hoezo juist zorgen? Dat getuigt alleen maar dat hij nog steeds om haar geeft. Hij had kunnen zeggen: well crap, je bent 15 ipv 18 nu vind ik je niet leuk meer. Alleen om dit getal: 15. Liefde gaat verder dan fucking 7 jaar leeftijdsverschil en een verkeerde leeftijdsinschatting van 3 jaar. Komt van de grootste liefdescynicus die ik ken, mezelf.
    Ik vind het persoonlijk slappe hap om nadien te zeggen: well fuck this shit, dit doe ik niet omdat ze 15 blijkt te zijn ipv 18. Dát zou ik pas zwak vinden. Dan sta je ook niet met volle overtuiging in een relatie.
    En lekker pech dan dat de meeste jongens niet zo lang willen wachten. Dan gaat ie toch op zoek naar een ander die wel binnen een bepaalde tijd seks wil. Dat het voor sommige mensen normaal is na drie dates al seks te hebben, betekent niet dat het voor iedereen geldt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Neala schreef:
    (...)

    Onthoud ook wat ik gezegd heb, want heel vaak is het in het begin heel leuk, maar later na een jaartje of zelfs langer dan kunnen ze veranderen en loopt het heel erg pijnlijk af. En nee, dat zei die van mij ook, en die heeft mij later gewoon nog pijn gedaan omdat hij zich later dood voor mij schaamde.


    Niet iedereen is hetzelfde. (:
    Ik heb een vriend gehad die 21 was toen ik pas 16 was geworden, en dat is ook gewoon goed gegaan. We zijn uit elkaar gegaan, ja, maar dat stond los van het leeftijdsverschil. Ik kan niet zeggen dat het een slechte ervaring is geweest.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."