• Ik kan opzicht nog een klein beetje hulp gebruiken, en ik dacht: vast en zeker dat ik dat hier kan vinden!

    M'n kerstmenu heb ik al opgesteld en ik ben er heel enthousiast over:

    Aperitief:
    ~ Kanei wijn
    ~ Bruschetta      


    Voorgerecht:
    ~ Zalmtartaar met komkommer
    ~ Garnalencochtail in mini glaasjes
    ~ Kippenragout met mini pasteitjes            

    Hoofdgerecht:
    ~ Lamsbout met sinaasappeltjes
    ~ Zelfgemaakte aardappelkroketten
    ~ Salade                                                      
    Dessert:
    ~ Chocolade kerststronk
    ~ Melange van rode vruchten      
    Geen culinaire hoogstandjes, uiteindelijk, maar het gaat de eerste keer zijn dat ik uitgebreid iets klaarmaak voor zo'n 16 personen en ik wilde het voor mijn gevoel toch iets extra's geven, zonder dat ik uren in de keuken moet staan terwijl al m'n gasten zich amuseren - of elkaar vermoorden, want het is en blijft een familiediner natuurlijk :'D

    Het grote probleem waar ik mee zit is: MUZIEK!
    Hierin ben ik absoluut niet thuis en m'n afspeellijsten zijn eigenlijk behoorlijk sneu omdat ik gewoon haast geen muziek luister.

    Natuurlijk wil ik wel zo kerst/familie gerelateerde liedjes, en de classics zoals jingle bells en all i want for Christmas is you en Rudolph the rednosed reindeer, zijn de typische nummers die ook zeker wel eens zullen komen, maar om nu een hele avond daar naar te moeten luisteren... je zou elkaar voor minder afslachten aan het eind van de avond.

    Dus mijn vraag is vooral:
    Weten jullie nog leuke (kerst)liedjes waar ik de avond mee kan opvullen?

    Ik wil het vooral in het thema familie en samenzijn houden, dus ik ben wel opzoek naar leuke, gezellige liedjes die eventueel ook nog een toffe boodschap bevatten. Zowel oudere liedjes als nieuwere liedjes zijn welkom, evenals dat het zowel Engels- als Nederlandstalig mag zijn. Het hoeft echt niet kerstgerelateerd zijn, maar het is nu ook niet voor een rave party ofzo, jullie snappen vast wel wat ik bedoel ;'D
    Je hoeft ook niet perse youtube filmpjes te plaatsen, de titel met artiest is ook voldoende aangezien ik het zelf kan opzoeken (;
    Het is gewoon echt dat ik een 5/6 tal uur, minstens, moet opvullen met achtergrondmuziek en voor een leek als ik, is dat gewoon enorm lastig :'D

    En dan nog als laatste, uit pure nieuwsgierigheid... hoe zien jullie een kerstfeest voor je, hoe vieren jullie het 't liefst?
    Zelf hebben we het tot dusver elk jaar erg intiem en klein gehouden, maar dit jaar wilde ik het eens 'groter' doen, gewoon om te zien of dat ook bevalt.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Gebruik je Spotify? Want daar kan je ook lange afspeellijsten voor dit soort dingen vinden :] Weet alleen zo 1-2-3 even geen nummers
    En wij vieren Kerst met een kleine groep, mijn ouders, mijn vriend, en een paar grootouders. En dat 2 keer :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Reezy schreef:
    Gebruik je Spotify? Want daar kan je ook lange afspeellijsten voor dit soort dingen vinden :] Weet alleen zo 1-2-3 even geen nummers
    En wij vieren Kerst met een kleine groep, mijn ouders, mijn vriend, en een paar grootouders. En dat 2 keer :')

    Als ik muziek luister, zet ik de tv op Qmusic, en voor een paar specifieke liedjes gebruik ik youtube, dus heb niet eerder van Spotify gehoord :'D Ik ben een echte ramp in die dingen, maar ik ga er zeker voor kijken. Merci voor de tip!
    Met een kleine groep is ook erg leuk, en tja, 2 keer vreetfestijn (wat uiteindelijk is het dat vooral met de feestdagen) is ook altijd geslaagd :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”



    Dit is denk ik niet wat je zoekt maar ik post hem lekker toch x)

    Wham -Last Christmas-- ook zo lekkere klassieker. En als het goed is hadden Nick en Simon een kerstcd volgens mij. Ik heb geen idee of die liedjes leuk zijn, maar oke (:

    Wij gaan dit jaar met de gehele familie uit eten. Super leuk! (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Wolfram schreef:


    Dit is denk ik niet wat je zoekt maar ik post hem lekker toch x)

    Eventjes is het echt wel melig, maar het duurt te lang dat het storend wordt :'D
    Wel leuk dat je hem post, want als ik m'n ouders of schoonouders beu ben, zet ik die gewoon keihard op. Dan zijn ze rap genoeg weg want die kunnen naar zoiets echt niet luisteren :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    SecondStar schreef:
    Wham -Last Christmas-- ook zo lekkere klassieker. En als het goed is hadden Nick en Simon een kerstcd volgens mij. Ik heb geen idee of die liedjes leuk zijn, maar oke (:

    Wij gaan dit jaar met de gehele familie uit eten. Super leuk! (:

    Wham - Last Christmas is ook zo'n zalige klassieker inderdaad!
    En Nick en Simon valt hier ook nog goed in de smaak, dus daar ga ik ook eens voor kijken. Merci voor de tip!

    Uiteten is ook super leuk om te doen!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik zoek op youtube altijd bestaande kerstafspeellijsten op omdat die altijd wel veel en leuke muziek hebben. ;3 Ik maak wel even een lijstje voor je! Het zijn vooral bekende liedjes, je moet maar uitzoeken welke versie je zelf het leukst vind, denk ik.

    Toyland
    Deck the rooftop
    Baby, it's cold outside
    You're a mean one, mr Grinch
    Holy night
    Most wonderful day of the year
    We need a little Christmas
    Extraordinary merry Christmas
    Little drummer boy
    Let it snow
    Do you hear what I hear
    Santaclaus is coming to town
    Do they know it's Christmas
    Blue Christmas
    Jingle Bell Rock
    White Christmas
    Silent night
    Have yourself a merry little Christmas
    Joy to the world
    First noel
    Feliz Navidad


    Your make-up is terrible

    Chachki schreef:
    Ik zoek op youtube altijd bestaande kerstafspeellijsten op omdat die altijd wel veel en leuke muziek hebben. ;3 Ik maak wel even een lijstje voor je! Het zijn vooral bekende liedjes, je moet maar uitzoeken welke versie je zelf het leukst vind, denk ik.

    Toyland
    Deck the rooftop
    Baby, it's cold outside
    You're a mean one, mr Grinch
    Holy night
    Most wonderful day of the year
    We need a little Christmas
    Extraordinary merry Christmas
    Little drummer boy
    Let it snow
    Do you hear what I hear
    Santaclaus is coming to town
    Do they know it's Christmas
    Blue Christmas
    Jingle Bell Rock
    White Christmas
    Silent night
    Have yourself a merry little Christmas
    Joy to the world
    First noel
    Feliz Navidad

    Ik ga er zeker eens naar kijken, ontzettend bedankt!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik luister zelf altijd naar dit album, haha. Maar dat is niet zo geschikt voor kinderen en families denk ik.


    Your make-up is terrible

    Chachki schreef:
    Ik luister zelf altijd naar dit album, haha. Maar dat is niet zo geschikt voor kinderen en families denk ik.


    Ik ga toch enkele liedjes luisteren, want ook zulke dingen vallen bij onze familie over het algemeen wel in goede aard :'D
    Ook zo tussendoor van die vunzige dingen/liedjes vinden ze geniaal, dus ja, ik kan ze echt heel veel voorschotelen. Wat dus wel zo z'n voordelen heeft XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Driving home for Christmas - Chris Rea
    The Power of Love - Frankie Goes to Hollywood

    mogen ook niet ontbreken haha


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mijn favoriete band Pentatonix heeft ontzettend veel kerstnummers (meer dan twintig). In deze video zijn ze heel mooi op een rijtje gezet. Er zijn ondertussen echter nog vijf bijgekomen, waaronder Joy To The World! En ook Just for Now, The First Noel, Have Yourself a Merry Little Christmas en nog een versie van Mary, Did You Know (dan namelijk ft. The String Mob).


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Christmas Lights van Coldplay natuurlijk!

    En je kan er misschien nog leuke nummers tussen gooien die niks met kerst te maken hebben


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    Christmas Lights van Coldplay natuurlijk!

    En je kan er misschien nog leuke nummers tussen gooien die niks met kerst te maken hebben

    Daar zat ik inderdaad wel aan te denken, want echt ALLEEN kerst gerelateerde liedjes gaat volgens mij echt irriteren op den duur.

    Iedereen, echt bedankt voor de tips, ik ga er zeker eens op m'n gemak naar kijken / luisteren van de week!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wat een klassiekers komen er langs in het topic, maar volgens mij heeft niemand nog All i want for christmas genoemd.


    Physics is awesome