• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore
    Bjergsen | Jaimmmy | De wereld achter de wolken
    Emiluke | asdfghjkl. | Once upon some frozen yogurt

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Mooi gedaaannn!! (Y)


    Voor de avond - dat heb ik nog net niet gered hehe. Maar dat moet ook lukken, ik ga nu nog een uurtje schrijven. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)

    Voor de avond - dat heb ik nog net niet gered hehe. Maar dat moet ook lukken, ik ga nu nog een uurtje schrijven. (:


    Mooii
    Succes dan!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nog 3030 woordjes te gaan tot de 20K. Geen idee of ik daar nog de energie voor ga hebben, maar het is een poging waard. Ik ben morgen toch vrij, dus vroeg mijn bed uit hoef ik niet.


    Happy Birthday my Potter!

    Vikings schreef:
    (...)

    Super goed! (:
    Ik heb vandaag (met een half uurtje vanmiddag erbij) al 3,3K geschreven, wat echt veel is voor mijn doen. ^^


    Dat klinkt ook gewoon als veel, haha. Dat is normaal gesproken het doel voor twee dagen. Goed bezig! (:



    Starlord schreef:
    Wow, iedereen is zo goed bezig. Ik word hier helemaal vrolijk van. Lekker NaNo-en. Dit had ik echt even nodig (bloos)


    Ja, ik oooook. Meestal gaat het allemaal niet zo snel rond deze tijd van de maand, dus het is een heel fijn gevoel als het een keer wel los loopt. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Moet ik wel daadwerkelijk ook verder schrijven :W *gaat schrijven*


    Happy Birthday my Potter!

    Vier hoofdstukken geschreven... Ik houd ermee op voor vandaag. :Y)
    Morgen ben ik bij een scène waar ik het meest naar uit heb gekeken, dus dat moet voldoende motivatie zijn om dan weer aan het schrijven te slaan. ^^

    Ik zit trouwens op 28,5K deze maand.
    Blijkbaar had ik toch iets meer woorden nodig om het verhaal af te ronden dan ik dacht. :'D

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 22:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Starlord schreef:
    Moet ik wel daadwerkelijk ook verder schrijven :W *gaat schrijven*


    Dat is iets wat mij erg bekend voorkomt, haha. Het is jammer dat verhalen niet vanzelf verder gaan als je de basis hebt gelegd. :')



    Vikings schreef:
    Vier hoofdstukken geschreven... Ik houd ermee op voor vandaag. :Y)
    Morgen ben ik bij een scène waar ik het meest naar uit heb gekeken, dus dat moet voldoende motivatie zijn om dan weer aan het schrijven te slaan. ^^

    Ik zit trouwens op 28,5K deze maand.
    Blijkbaar had ik toch iets meer woorden nodig om het verhaal af te ronden dan ik dacht. :'D


    Oeh, netjes! *O*
    Wat was je doel voor de hele maand?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou ik vind het schrijfproces toch ook wel erg leuk hoor. Ik wilde dat ik meer tijd had, meer van dit soort avonden dat ik gewoon lekker een beetje instrumentale muziek kan luisteren, schrijven en thee drinken :') Hoewel ik nu toch wel erg moe begin te geraken, maar ik wil eigenlijk hoofdstuk 9 af en dan moet ik sws nog zo'n 1,5K :') (gezien ik nu net ongeveer 0,5K heb geschreven).

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 22:58 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Square schreef:
    (...)

    Oeh, netjes! *O*
    Wat was je doel voor de hele maand?

    Ik had geen woordaantal, ik moe(s)t gewoon het verhaal afmaken i.v.m. SOTY.
    Maar ik schatte dat ik 15K nodig had en daar zit ik toch wel dik overheen - en ik moet denk ik nog wel zo'n 5K schrijven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Starlord schreef:
    Nou ik vind het schrijfproces toch ook wel erg leuk hoor. Ik wilde dat ik meer tijd had, meer van dit soort avonden dat ik gewoon lekker een beetje instrumentale muziek kan luisteren, schrijven en thee drinken :') Hoewel ik nu toch wel erg moe begin te geraken, maar ik wil eigenlijk hoofdstuk 9 af en dan moet ik sws nog zo'n 1,5K :') (gezien ik nu net ongeveer 0,5K heb geschreven).


    Als je tijd hebt en er goed voor kunt gaan zitten én de woorden een beetje willen komen is het inderdaad wel leuk om te doen. Helaas heb ik altijd het gevoel dat ik te weinig tijd heb, haha. (krul)
    Is dat hoofdstuk nog gelukt? ^^



    Vikings schreef:
    (...)
    Ik had geen woordaantal, ik moe(s)t gewoon het verhaal afmaken i.v.m. SOTY.
    Maar ik schatte dat ik 15K nodig had en daar zit ik toch wel dik overheen - en ik moet denk ik nog wel zo'n 5K schrijven.


    Wow, daar ben je inderdaad wel een eind voorbij geschoten, haha. Wel mooi dat je het dan alsnog gewoon haalt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Alleen nog 9.4, dus nog ongeveer 1K aan familiedrama en dan mogen ze zich weer fijn focussen op hun daadwerkelijke doel :W


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb de 3k gehaald! Echt net, maar toch. (bloos)

    Mijn laatste zin, want daarvan heb ik er al een tijdje geen meer gezien: Het was te cool. (Zoals je kunt zien schrijf ik een heel serieus verhaal.)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    4486 woordjes geschreven deze avond. Nog zo'n 700 woordjes en dan heb ik de 20K gehaald. Overigens zegt NaNo nu dat ik 6130 woorden per dag moet schrijven om de 50K te halen en ik ben morgen, zaterdag en zondag vrij. Ik zou morgen op zich dus H10 en 11 moeten kunnen schrijven gezien ik H9 ook in één avondje heb gedaan. Vrijdag heb ik een zelfde soort dag als vandaag, wat betekent dat ik die avond H12 opzich zou moeten kunnen doen. Zaterdag is weer vrij, dus dan zou ik H13 en 14 moeten kunnen doen. Zondag moet ik wel ook winkelen voor sinterklaas met mijn zus, maar dat zou niet de hele dag hoeven duren dus dan heb ik die zondag en de maandag nog voor H15 en de epiloog. Opzich, als er niks tegenzit, zou het dus nog wel haalbaar zijn mijn SOTY af te ronden... 0.0 Oké, ik ga wel gewoon kijken hoever ik morgen kom. Eerst slapen nu.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    4486 woordjes geschreven deze avond. Nog zo'n 700 woordjes en dan heb ik de 20K gehaald. Overigens zegt NaNo nu dat ik 6130 woorden per dag moet schrijven om de 50K te halen en ik ben morgen, zaterdag en zondag vrij. Ik zou morgen op zich dus H10 en 11 moeten kunnen schrijven gezien ik H9 ook in één avondje heb gedaan. Vrijdag heb ik een zelfde soort dag als vandaag, wat betekent dat ik die avond H12 opzich zou moeten kunnen doen. Zaterdag is weer vrij, dus dan zou ik H13 en 14 moeten kunnen doen. Zondag moet ik wel ook winkelen voor sinterklaas met mijn zus, maar dat zou niet de hele dag hoeven duren dus dan heb ik die zondag en de maandag nog voor H15 en de epiloog. Opzich, als er niks tegenzit, zou het dus nog wel haalbaar zijn mijn SOTY af te ronden... 0.0 Oké, ik ga wel gewoon kijken hoever ik morgen kom. Eerst slapen nu.


    Ahh, wow, toch nog een onverwachte glinstering van hoop aan de horizon! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Starlord schreef:
    4486 woordjes geschreven deze avond. Nog zo'n 700 woordjes en dan heb ik de 20K gehaald. Overigens zegt NaNo nu dat ik 6130 woorden per dag moet schrijven om de 50K te halen en ik ben morgen, zaterdag en zondag vrij. Ik zou morgen op zich dus H10 en 11 moeten kunnen schrijven gezien ik H9 ook in één avondje heb gedaan. Vrijdag heb ik een zelfde soort dag als vandaag, wat betekent dat ik die avond H12 opzich zou moeten kunnen doen. Zaterdag is weer vrij, dus dan zou ik H13 en 14 moeten kunnen doen. Zondag moet ik wel ook winkelen voor sinterklaas met mijn zus, maar dat zou niet de hele dag hoeven duren dus dan heb ik die zondag en de maandag nog voor H15 en de epiloog. Opzich, als er niks tegenzit, zou het dus nog wel haalbaar zijn mijn SOTY af te ronden... 0.0 Oké, ik ga wel gewoon kijken hoever ik morgen kom. Eerst slapen nu.

    Dat zou echt geweldig zijn. :3
    Hopelijk kun je deze schrijfmood erin houden! *O*


    Every villain is a hero in his own mind.