• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore
    Bjergsen | Jaimmmy | De wereld achter de wolken
    Emiluke | asdfghjkl. | Once upon some frozen yogurt

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Nou wat Inge zegt! Respect hoor! ^^
    Ik heb pas na tienen tijd vrees ik c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik voel mij gewoon zo lullig tegenover iedereen van SOTY als ik het niet haal, dat geeft wel extra drive. Ik had het er tijdens het eten ook over met mijn ouders en mijn vader zei echt, jou kennende ga je gewoon door tot je de 50K alsnog haalt, haha. Nou ja ik heb de film die ik moest kijken iig gekeken (Memento van Nolan, my gosh wat een goede film), dus ik denk dat ik nog wel wat kan schrijven voor ik ga slapen c:


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Ik voel mij gewoon zo lullig tegenover iedereen van SOTY als ik het niet haal, dat geeft wel extra drive. Ik had het er tijdens het eten ook over met mijn ouders en mijn vader zei echt, jou kennende ga je gewoon door tot je de 50K alsnog haalt, haha. Nou ja ik heb de film die ik moest kijken iig gekeken (Memento van Nolan, my gosh wat een goede film), dus ik denk dat ik nog wel wat kan schrijven voor ik ga slapen c:


    Nou je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover iedereen van SOTY hoor. Ze schrijven zelf ook niets. :'D
    Maar ik zal niet ontkennen dat ik het wel frustrerend vind als ik uiteindelijk helemaal geen tegenstander meer heb, al zie ik in elk geval dat je onzettend je best hebt gedaan. Misschien moet je in geval van nood uitstel aanvragen, net als bij de andere wedstrijden. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)

    Nou je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover iedereen van SOTY hoor. Ze schrijven zelf ook niets. :'D
    Maar ik zal niet ontkennen dat ik het wel frustrerend vind als ik uiteindelijk helemaal geen tegenstander meer heb, al zie ik in elk geval dat je onzettend je best hebt gedaan. Misschien moet je in geval van nood uitstel aanvragen, net als bij de andere wedstrijden. :'D


    Ik denk niet dat uitstel aanvragen überhaupt kan, hahaha. Bovendien is het ook zo sullig, want winnen doe ik toch niet. Het is vooral voor het feit dat mensen iig wel nog kunnen stemmen, input hebben. Dus dan zou ik uitstel krijgen (terwijl we een heel jaar de tijd hebben gehad, een *** jaar, dat wel, maar oké) voor een poll waarvan de uitslag al meerdere malen in kaart is gebracht door middel van de andere award wedstrijden en de top van Quizlet zelf. Ik moet het gewoon halen en als ik het niet haal, dan is dat zo.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat uitstel aanvragen überhaupt kan, hahaha. Bovendien is het ook zo sullig, want winnen doe ik toch niet. Het is vooral voor het feit dat mensen iig wel nog kunnen stemmen, input hebben. Dus dan zou ik uitstel krijgen (terwijl we een heel jaar de tijd hebben gehad, een *** jaar, dat wel, maar oké) voor een poll waarvan de uitslag al meerdere malen in kaart is gebracht door middel van de andere award wedstrijden en de top van Quizlet zelf. Ik moet het gewoon halen en als ik het niet haal, dan is dat zo.


    Haha, het was ook niet een al te serieus voorstel. :') Het zou inderdaad niet zo heel eerlijk zijn.
    Ik moet toegeven dat ik ook wel vermoed dat Leviathan zal gaan winnen (al weet je het maar nooit) en dat ik het juist om die egoïstische reden zo graag wil dat er wel een wedstrijd is, zodat ik niet het gevoel heb dat ik het voor niets online heb gegooid. :') Dus ja, doe gewoon je best zoals je al die tijd al doet en als je het niet red dan heb ik gewoon dikke pech. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je bent door SOTY wel aan dit idee gaan werken dit jaar en er reageren echt best veel mensen, vandaag stond je ook weer de hele dag in de top, waar je neem ik aan toch ook wel voldoening uithaalt, of niet? Dan is het eigenlijk toch sws niet voor niets, of zie ik dat verkeerd? Ik krijg altijd al een hele motivatie boost bij één reactie of één kudo.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb trouwens uiteindelijk (maar) 6614 woorden geschreven. Dat is wel boven het aantal dat ik per dag moet schrijven om het nog te halen, maar dus helaas geen 10K. Morgen ochtend maar weer verder. Ik ben overigens wel over de 25K heen c:


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Ik heb trouwens uiteindelijk (maar) 6614 woorden geschreven. Dat is wel boven het aantal dat ik per dag moet schrijven om het nog te halen, maar dus helaas geen 10K. Morgen ochtend maar weer verder. Ik ben overigens wel over de 25K heen c:


    Dat is alsnog echt iets om trots op te zijn. Dat is echt een prachtig woordenaantal. *O*

    Ik ben uiteindelijk om half elf pas begonnen met schrijven, maar ik heb toch nog 1,5k eruit kunnen krijgen voor middernacht. Ik ga nog even door, hopelijk tot 40k of net iets verder, zodat ik toch nog enigszins op schema blijf. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    40k behaald, yesss. Het gaat zo soepel opeens, dat had ik vanavond écht niet meer verwacht. Ik hoef morgen toch nergens heen, dus ik denk dat ik gewoon nog even bezig blijf. :'D

    Edit: 42,274 woorden. Holy shiiiit, ik kom zo dichtbij. *.*

    [ bericht aangepast op 27 nov 2015 - 5:22 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    40k behaald, yesss. Het gaat zo soepel opeens, dat had ik vanavond écht niet meer verwacht. Ik hoef morgen toch nergens heen, dus ik denk dat ik gewoon nog even bezig blijf. :'D

    Edit: 42,274 woorden. Holy shiiiit, ik kom zo dichtbij. *.*


    That is veryyyy close!!*O* *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Starlord schreef:
    Je bent door SOTY wel aan dit idee gaan werken dit jaar en er reageren echt best veel mensen, vandaag stond je ook weer de hele dag in de top, waar je neem ik aan toch ook wel voldoening uithaalt, of niet? Dan is het eigenlijk toch sws niet voor niets, of zie ik dat verkeerd? Ik krijg altijd al een hele motivatie boost bij één reactie of één kudo.


    Ik ben ook echt ontzettend blij met de reacties en de kudo's hoor, maar die reacties had ik ook gekregen als ik de stukken per mail naar een aantal proeflezers had gestuurd, zoals ik nu met mijn andere OP. Ik wil ook echt niet ondankbaar klinken, want ik ben echt heel trots op het verhaal en de lezers zijn geweldig, maar ik vind het gewoon een beetje eng dat het online staat, ook al ga ik er na het Quizlet einde nog 20K bijschrijven en haal ik het van internet af. Ik blijf gewoon bang dat de uitgever het straks gaat afwijzen omdat het voor een heel groot deel op internet heeft gestaan. Ik acht die kans al kleiner omdat ik er tegen die tijd zelf werk, maar je weet het nooit, snap je? Maar als ik ergens aan meedoe dan wil ik er (net als jij) ook gewoon voor gaan, zeker als organisator en crewlid wilde ik het goede voorbeeld geven. En dus beet ik me maar vast in die load aan credits die ik zou kunnen winnen, waarmee ik mezelf en mijn verhalen weer kan gaan promoten.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2015 - 8:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    40k behaald, yesss. Het gaat zo soepel opeens, dat had ik vanavond écht niet meer verwacht. Ik hoef morgen toch nergens heen, dus ik denk dat ik gewoon nog even bezig blijf. :'D

    Edit: 42,274 woorden. Holy shiiiit, ik kom zo dichtbij. *.*

    Super goed, Inge! Ik vind het echt knap dat je zoveel op papier weet te zetten, want het was best een tijdje geleden dat je veel had geschreven, toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    40k behaald, yesss. Het gaat zo soepel opeens, dat had ik vanavond écht niet meer verwacht. Ik hoef morgen toch nergens heen, dus ik denk dat ik gewoon nog even bezig blijf. :'D

    Edit: 42,274 woorden. Holy shiiiit, ik kom zo dichtbij. *.*


    Kom op! Nog eventjes.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wojoooow vet goed gedaan Inge! Dat ga je zeker halen *O*


    Happy Birthday my Potter!

    Hey, ik hoef nu nog maar 6008 woorden per dag :') Nou ja, vandaag kijken of ik H11 en H12 af kan krijgen. Geluk is wel dat ik zowel vanavond als morgenavond op zich door kan gaan tot ik hetgeen af heb dat ik af wil hebben, omdat ik de volgende dag niet iets heb waar ik op tijd voor uit mijn bed moet c:


    Happy Birthday my Potter!