• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore
    Bjergsen | Jaimmmy | De wereld achter de wolken
    Emiluke | asdfghjkl. | Once upon some frozen yogurt

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    4486 woordjes geschreven deze avond. Nog zo'n 700 woordjes en dan heb ik de 20K gehaald. Overigens zegt NaNo nu dat ik 6130 woorden per dag moet schrijven om de 50K te halen en ik ben morgen, zaterdag en zondag vrij. Ik zou morgen op zich dus H10 en 11 moeten kunnen schrijven gezien ik H9 ook in één avondje heb gedaan. Vrijdag heb ik een zelfde soort dag als vandaag, wat betekent dat ik die avond H12 opzich zou moeten kunnen doen. Zaterdag is weer vrij, dus dan zou ik H13 en 14 moeten kunnen doen. Zondag moet ik wel ook winkelen voor sinterklaas met mijn zus, maar dat zou niet de hele dag hoeven duren dus dan heb ik die zondag en de maandag nog voor H15 en de epiloog. Opzich, als er niks tegenzit, zou het dus nog wel haalbaar zijn mijn SOTY af te ronden... 0.0 Oké, ik ga wel gewoon kijken hoever ik morgen kom. Eerst slapen nu.


    Na regen komt de zonneschijn!!
    Wat fijn dat het lukt!
    Veel succes met je vrije dag, en maak er een goede dag van!

    Als je persoonlijke cheerleader zie ik mezelf genoodzaakt je elke keer dat ik tijd heb te vragen hoe het gaat. Ghehe (pirate)

    *O* *O* *O* *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ga het sowieso niet redden hahaha, maar ik ga gewoon kijken hoever ik kom met schrijven ^^ Zit nu nog op 2076 woorden, let's go.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nou, de eerste 1K woorden van vandaag zijn geschreven. Nog 9K te gaan.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Nou, de eerste 1K woorden van vandaag zijn geschreven. Nog 9K te gaan.


    Goedzoo!!
    Pak de spekkies en ga ervoor! *O* *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Goedzoo!!
    Pak de spekkies en ga ervoor! *O* *O*


    Haha, de spekkies zijn op (het waren er maar een paar nog van de toi toi toi'tjes van de schouwburgweek van mijn musicalvereniging). Ik heb nu van die hartjes met leuke (motiverende) woordjes erop (bloos)


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Nou, de eerste 1K woorden van vandaag zijn geschreven. Nog 9K te gaan.


    Goede start! Het is nog niet eens twaalf uur. *O*
    Ik zou zo graag willen dat ik ook bezig kon gaan, maar ik zit nu in de universiteitskantine en heb straks nog vijf uur college. Bleh. ;-;


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het blijft leuk om dit te volgen. ^^ Nog vijf dagen alles geven, jongens meisjes. *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Square schreef:
    (...)

    Goede start! Het is nog niet eens twaalf uur. *O*
    Ik zou zo graag willen dat ik ook bezig kon gaan, maar ik zit nu in de universiteitskantine en heb straks nog vijf uur college. Bleh. ;-;


    Oh meh, ik heb gelukkig vooral op maandag en dinsdag lange dagen, woensdag en vrijdag normaal en donderdag dus niks.

    Ik heb nu al ruim 2K geschreven (nog 8K te gaan vandaag whoop), maar moet nu eerst middag eten.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Haha, de spekkies zijn op (het waren er maar een paar nog van de toi toi toi'tjes van de schouwburgweek van mijn musicalvereniging). Ik heb nu van die hartjes met leuke (motiverende) woordjes erop (bloos)


    Oh, dat is ook wel goed hoor :P
    En ruim 2K, well done!

    Joe ken meke it until thu 10K!! *


    *You can make it until the 10K!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Whoops. NaNo is er tussen in geschoten. :$
    Nu nog maar even schrijven dan.


    The truth is out there.

    Succes Veerle! Jij bent er al bijna toch?


    Ik heb nog 7K te gaan voor vandaag (en nog 2K voor hoofdstuk 10 af is). Als 10 af is, moet ik echter wel even een pauze nemen om een film te kijken voor studie en eigenlijk moet ik ook hoofdstuk 9 nog controleren om te kunnen activeren, maar gezien ik gisteravond ook in 1 avond een heel hoofdstuk heb geschreven, zou dat alles wel haalbaar moeten zijn.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Succes Veerle! Jij bent er al bijna toch?


    Ik heb nog 7K te gaan voor vandaag (en nog 2K voor hoofdstuk 10 af is). Als 10 af is, moet ik echter wel even een pauze nemen om een film te kijken voor studie en eigenlijk moet ik ook hoofdstuk 9 nog controleren om te kunnen activeren, maar gezien ik gisteravond ook in 1 avond een heel hoofdstuk heb geschreven, zou dat alles wel haalbaar moeten zijn.


    Nog 6K! (:
    En dat lukt je zeker!


    The truth is out there.

    Starlord schreef:
    Succes Veerle! Jij bent er al bijna toch?


    Ik heb nog 7K te gaan voor vandaag (en nog 2K voor hoofdstuk 10 af is). Als 10 af is, moet ik echter wel even een pauze nemen om een film te kijken voor studie en eigenlijk moet ik ook hoofdstuk 9 nog controleren om te kunnen activeren, maar gezien ik gisteravond ook in 1 avond een heel hoofdstuk heb geschreven, zou dat alles wel haalbaar moeten zijn.


    Sjonge jonge, dat waren wel héél weinig vrije momenten vandaag -.-

    Daattt betekent dat je toen dus op 3K zat!! Supergoedgedaan!!
    Hoe staat het er nu voor?

    Cersei schreef:
    Nog 6K! (:
    En dat lukt je zeker!


    Nog 6K, dat is prima haalbaar, toch? Of heb je het nog erg druk?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Er kwamen wat dingen tussen, dus ik ben nu pas bezig aan 10.5 en zit hiermee nu pas bijna op de 5K. Aangezien ik daarna nog een film moet kijken en zo, denk ik dat 10K wel heel lastig gaat worden vandaag, maar we zullen zien. Ik schrijf maar gewoon zoveel mogelijk.

    Edit: H10 is iig af en ik heb 5517 woorden geschreven deze ochtend en middag. Hopelijk kan ik daar vanavond nog wat aan toevoegen.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2015 - 17:27 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Wow, Anna, je had om vijf uur al meer geschreven dan ik meestal op twee dagen voor elkaar krijg. Ik hoop dat je er vanavond nog wat bij krijgt, maar dit vind ik ook al erg indrukwekkend. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan