• Hé allemaal,

    even een vraag uit het niets - en waarschijnlijk één die reeds vele malen gesteld is - maar geloven jullie dat er in onze wereld iets bovennatuurlijks schuilt?
    En die vraag stel ik heel ruim; Geestverschijningen, zesde zintuigen, krachten van bepaalde objecten/edelstenen, mythes etc. . . Het kan iets heel groots, alsook heel kleins zijn.

    Ik vraag nu alvast een beetje open te staan voor andermans reactie, maar ik ben benieuwd naar jullie visie hierop. ^^

    Liefs.


    A girl who wonders.

    Ik geloof er niet in.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik geloof er niet in, maar stel het als mogelijkheid. In principe ga ik er niet vanuit dat er iets bovennatuurlijks is en ik denk dat voor veel zogenaamde of zogenoemde verschijnsels een wetenschappelijke of psychologische verklaring is te vinden, maar dat betekend niet dat het in mijn ogen onmogelijk is. Ik hou dus in principe veel mogelijkheden mogelijk, al sluit ik sommige om bepaalde (eventueel logische) redenen toch uit, en verder ga ik er dan over het algemeen vanuit dat er niks is want ik zie geen reden om dat wel te doen aangezien ik er toch niet echt in geloof.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ledecky schreef:
    Ik geloof in zesde zintuigen. ^^ Maar ik ben er niet door geobsedeerd ofzo, haha.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Siwon schreef:
    Yes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik geloof dat er iets bovennatuurlijks is en dat er veel meer is dat wij weten, maar ik kan niet precies zeggen toto hoever dat geloof precies strekt. Ik vermoed dat er iets is en wat dat iets dan precies is, daar houd ik mezelf vooralsnog niet zo heel erg mee bezig.

    Zo geloof ik ook niet direct in de mythe van - bijvoorbeeld - Bloody Mary, maar ik geloof wel dat er als je je met zulke dingen inlaat (seances idem) er nare dingen kunnen gebeuren en dat dat gewoon duistere praktijken zijn waarmee je jezelf niet moet inlaten.


    She's imperfect but she tries

    Ik geloof in de wetenschap.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Wiarda schreef:
    Yep. Eerst vond ik het maar zweverige bullshit, maar toen ging ik naar de vrije school en werd het geloven in de geestenwereld (en de ziel en de energie en de levensfasen die corresponderen verschillende planeten) er helemaal ingerost. Het klinkt suf, maar als je +/- acht jaar lang iedere ochtend "contact" moet maken met de godesgeest, ga je je er vanzelf wel verbonden mee voelen, of je er nou echt honderd procent in gelooft of niet.


    Jeej! Mede Steiner maatje :Y)

    Ik zal die ochtendspreuk nooit meer vergeten, en de euritmie lessen ook niet haha


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik geloof dat er meer is dan dat het menselijk oog waar kan nemen, maar wat dat orecies is weet ik niet.


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Er is vast wel meer, maar het meeste kan verklaard worden door wetenschap, dat weet ik heel zeker. Ik weet niet precies wat er allemaal meer is, maar er zal best wat meer zijn dan wij kunnen waarnemen. Het is ook wel duidelijk dat kinderen en dieren vaak meer kunnen waarnemen dan ons. Maar tot hoever dat allemaal gaat, heb ik geen idee, maar ik vind het wel leuk om dat soort dingen te lezen en erover te leren. ;3


    Your make-up is terrible

    Ik ben dol op mythes (en legendes).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Genos schreef:
    Ik geloof in de wetenschap.


    United we stand, divided we fall.

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Jeej! Mede Steiner maatje :Y)

    Ik zal die ochtendspreuk nooit meer vergeten, en de euritmie lessen ook niet haha

    jaaaa omg nog een steinertje die iedere ochtend half slapend rond moest zien in de wereld en in haar ziel moest kijken. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Haha, ja, duh. Niet in de arrogante zin bedoeld, maar er zijn tal van fysica'wetten' die we nog niet kennen, niet helemaal hebben uitgepluisd, et cetera. De mens noemt alles wat z'n petje te boven gaat "bovennatuurlijk", terwijl heel veel van die dingen wellicht heel natuurlijk zijn. Maar ja, natuurlijk zijn er zo'n dingen. Ik zeg niet dat alles daarom kan, want ik geloof ook niet in bepaalde dingen, maar heel veel dingen kunnen wel en ik ga niet zeggen dat het niet kan puur en alleen omdat wij het nog niet hebben uitgepluisd of niet begrijpen. D'r zijn überhaupt al zoveel dimensies die wij niet met ons ogen kunnen waarnemen, dus ontkennen dat er zoiets is lijkt me nogal raar.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2015 - 23:10 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wiarda schreef:
    (...)
    jaaaa omg nog een steinertje die iedere ochtend half slapend rond moest zien in de wereld en in haar ziel moest kijken. :Y)

    Hahaha ja :Y)

    Ik heb ook een keertje mijn uh... vorige levens op papier moeten tekenen.
    Oh, en in de 7e klas moest ik mijn kruin verbinden met een ster boven mij, en dan door de aula heen lopen. (krul)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Hahaha ja :Y)

    Ik heb ook een keertje mijn uh... vorige levens op papier moeten tekenen.
    Oh, en in de 7e klas moest ik mijn kruin verbinden met een ster boven mij, en dan door de aula heen lopen. (krul)

    Ik geloof dat ik in de zesde of de vijfde ook een keer met de hele klas moest mediteren en toen zo diep in mezelf op moest gaan, dat mijn innerlijke beschermfiguur hoorde te ontmoeten. Toen dat was gebeurd, moesten we allemaal dat tafereel tekenen. Ergens nog best schattig. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.