• De stelling van deze week luidt:
    Voorlichting over alcohol en drugs maakt kinderen nieuwsgieriger naar alcohol en drugs.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Naar mijn mening klopt dat inderdaad, hoewel dit natuurlijk bij ieder kind verschilt. Ook ligt dit aan de voorlichting en aan de manier of persoon waardoor het gegeven word.
    Ik denk dat een kind inderdaad nieuwsgieriger word naar drank en drugs, maar zullen ook de nadelen en consequenties weten. Dat helpt afschrikwekkender en hierdoor zullen kinderen en misschien zelfs ook volwassenen beter weten wat er met je lichaam gebeurd.
    Mijn mening is dus dat er inderdaad voorlichting moet worden gegeven. Het leert een mens omgaan met de producten die schadelijk kunnen zijn voor hem/haar.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Hangt ervan af waar ze de nadruk op leggen.
    Ik vind het nodig MAAR de nadruk moet op de negatieve en gevaarlijke gevolgen ervan liggen, niet op hoe het werkt- wat er allemaal is...


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Alcohol en drugs? Bedoel je niet gewoon drugs.. Alcohol is ook een drug.

    Hoe dan ook: Het gebruik van drugs is niet noodzakelijk een slecht iets (alhoewel wel bijzonder vaak af te raden op jonge leeftijd wanneer het brein nog moet ontwikkelen), maar veel gebruik kan wel slechte gevolgen hebben indien de gebruiker slecht geïnformeerd is. Je kan beter dat op een objectieve en goede manier door een school laten doen dan door de rest van de samenleving (alcohol gebruik wat door reclames wordt aangemoedigd, nicotine (in tabak) gebruik wat door leeftijdsgenootjes wordt aangemoedigd, etc.. (terwijl dat ook nog eens 2 van de gevaarlijkste en verslavendste drugs zijn).

    Ja ik vind van wel.

    siem schreef:
    Ja ik vind van wel.


    Prachtig onderbouwd..

    Klogavis schreef:
    (...)

    Prachtig onderbouwd..


    Er staat nergerns dat het verplicht is je mening te onderbouwen?

    (Sorry voor offtopic btw)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben het er deels mee eens, maar ook weer niet. Gewoon omdat het voor een ieder verschillend is. Ik heb bijvoorbeeld niks met drank, maar ik heb wel wisselende nieuwsgierigheid voor roken, hoe het is, maar ook weer niet doordat de gevolgen van roken alles behalve leuk zijn.


    26 - 02 - '16

    Roxette schreef:
    Ik ben het er deels mee eens, maar ook weer niet. Gewoon omdat het voor een ieder verschillend is. Ik heb bijvoorbeeld niks met drank, maar ik heb wel wisselende nieuwsgierigheid voor roken, hoe het is, maar ook weer niet doordat de gevolgen van roken alles behalve leuk zijn.


    Niet van belang voor de discussie maar ik raad je absoluut aan nooit aan roken te beginnen.
    Het is op misschien heroïne na wel de meest verslavende drug (vooral omdat tabaksbedrijven sigaretten extra verslavend maken) en dan zit je heel je (kortere) leven vast aan een hele lijst met negatieve gevolgen.

    Klogavis schreef:
    (...)

    Niet van belang voor de discussie maar ik raad je absoluut aan nooit aan roken te beginnen.
    Het is op misschien heroïne na wel de meest verslavende drug (vooral omdat tabaksbedrijven sigaretten extra verslavend maken) en dan zit je heel je (kortere) leven vast aan een hele lijst met negatieve gevolgen.


    Dat weet ik en daarom rook ik ook niet ^^


    26 - 02 - '16