• Ik heb vaak dat ik een liedje luister en denk; dit liedje mogen ze spelen op mijn begrafenis. Nu heb ik dat met Time To Say Goodbye van Lauren Aquilina. Ik vind het gewoon zo passend.



    Dusja ik vroeg me eigenlijk af of er nog andere mensen zijn die hier over hebben nagedacht. Dus ... welk liedje wil jij dat ze op je begrafenis spelen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wat een triestig liedje :'D

    Oei, daar heb ikzelf nog niet zo veel over nagedacht. Ik denk dat ik Imagine van John Lennon wel leuk zou vinden, maar dan de instrumentale versie. Ook Here Comes The Sun van The Beatles, ook instrumentaal dan.


    she believed she could & so she did

    Ik heb dat gevoel ook wel. Of voor als ik ooit trouw ofzo.
    Ik zit momenteel op tablet, maar ik zal later wat posten ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb daar soms al over nagedacht. Maar dan denk ik: nee, iedere keer iemand het liedje dan hoort, moet die aan mij denken. Dan wordt die misschien altijd verdrietig. Dus ik heb zo'n dubbel gevoel.

    Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor No-one but you van Queen, maar dan anderzijds zou ik niet graag hebben dat mensen bij zo'n goed liedje verdrietig zouden worden.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb er wel eens over nagedacht. Zelf ben ik best wel fan van Two Steps From Hell.

    Dit nummer zou bijvoorbeeld wel passend zijn.



    Maar daarentegen vind ik deze ook geweldig, omdat die mij omschrijft als persoon:


    26 - 02 - '16

    Op de begrafenis van een oud-klasgenootje werd Monk & Neagle - Dancing With the Angels gedraaid, sindsdien krijg ik altijd kippenvel bij dat lied. Dat zou ik wel een mooi nummer vinden.


    She's imperfect but she tries

    Ik heb eens zo'n lijstje opgesteld. Ik heb het niet bij, maar volgens mij stonden deze er zeker op. ^^

    Clouseau - Afscheid van een vriend
    Little Mix - Always be together
    James Blunt - Goodbye my lover
    Coldplay - Fix you
    Avril Lavigne - Gone


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Deze is waarschijnlijk best cliché, maar ook geschikt, vind ik dan.


    26 - 02 - '16

    Can't help it, ik moest meteen aan een cover van dit liedje denken (die vond ik zelfs nóg beter :3). Tbh, als ik nu dood neer zou vallen zouden ze die cover mogen spelen (want; Twenty One Pilots. Echt mijn obsessie van dit moment). Nevermind, dat was blijkbaar een ander nummer die het zelfde heette haha!

    Wat mij betreft mogen ze Canon In D Major van Pachelbel spelen, of ik nou 16 of 61 ben. Er is iets aan dat stuk dat me ontzettend raakt. En er zijn er nog meer, zoals Roxette al zegt River Flows In You, maar als ik er één moest kiezen zou ik die zeggen.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2015 - 20:33 ]

    Toevallig eigenlijk dat liedje, maar dan het origineel. Mijn opa had deze op zijn begrafenis dus ik hecht er sowieso veel waarde aan.

    Ik betaal maandelijks een bepaald bedrag zodat alle kosten voor als ik overlijd niet geheel gedekt hoeven te worden door mijn familieleden. Daar staan mijn wensen ook tussen. Er waren een aantal nummers die ik had doorgegeven:








    Mijn moeder vindt het vreselijk, op The Vampyre Of Time And Memory na, maar ze vindt het wel echt typisch mij. :Y)

    I'll put the 'fun' in funeral

    [ bericht aangepast op 10 dec 2015 - 21:40 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ja, dat heb ik misschien ook wel enkele keren gehad. Ik kan me niet meer precies herinneren bij welke nummers... Ik denk bij dit lied?
    Na even denken, kwam ik erop dat ik deze ook mooi vind. Maar veel nummers zijn "net niet geschikt".

    Ik zocht er net wat over op, en wat bleek? Jouw nummer (maar dan dus in principe de originele) schijnt in 2015 het meest gedraaide nummer bij uitvaarten te zijn .

    [ bericht aangepast op 10 dec 2015 - 23:08 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik heb hier ook wel eens over nagedacht, maar nooit echt tot een conclusie gekomen. Ik weet alleen dat ik Ed Sheeran wil op mijn begrafenis, omdat het mijn favoriete zanger is :')


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Grassi schreef:
    Ja, dat heb ik misschien ook wel enkele keren gehad. Ik kan me niet meer precies herinneren bij welke nummers... Ik denk bij dit lied?
    Na even denken, kwam ik erop dat ik deze ook mooi vind. Maar veel nummers zijn "net niet geschikt".

    Ik zocht er net wat over op, en wat bleek? Jouw nummer (maar dan dus in principe de originele) schijnt in 2015 het meest gedraaide nummer bij uitvaarten te zijn .


    Dat is niet heel verassend, haha. Mijn ouders werken allebei in de uitvaartbranche en zij hebben dat nummer duizenden keren moeten aanhoren. Het is al zo grijs gedraaid, dat het niet meer origineel is. Dan hoor ik liever een cover dan het originele. (:
    In ieder geval heb ik al mijn wensen voor mijn uitvaart al opgeschreven. Dat klinkt gek, maar door het werk dat mijn ouders doen, sta ik daar vaker bij stil.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Roxette schreef:
    Deze is waarschijnlijk best cliché, maar ook geschikt, vind ik dan.

    Niks cliché aan hoor. Ik hoorde het deze zomer op een begrafenis en ik vond het echt heel touchy.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik denk dat ik I Will Follow You Into The Dark van Death Cab For Cutie wel op mijn begrafenis zou willen, maar then again misschien ook niet omdat ik het ooit zelf uitgevoerd heb voor school. Daarnaast misschien, hoe cliché ook, With You van Matt Simons (ik heb echt een half uur gezocht naar dit nummer omdat ik weet dat het me zo emotioneert maar niet meer wist hoe het heette of van wie het was). Maar sowieso Little Bird van The Weepies, en verder is het een groot vraagteken. Sowieso omdat ik hoop nog niet binnen nu en een aantal tientallen jaren te overlijden.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted