• Hellow!

    Toen ik laatst een cd terugvond die ik vorig jaar heel veel oplegde, kwam ik opeens terug op een liedje dat echt heel veel betekenis voor me heeft. Het was een liedje waar ik tijdens mijn examens heel veel naar geluisterd had en dat zo'n speciale betekenis heeft gekregen omdat ik wist dat die examens het afsluiten van een hoofdstuk betekenden, dus ik werd echt emotioneel toen ik het terug hoorde. Dus nu vroeg ik me af: Hebben jullie ook liedjes met zo'n emotionele waarde voor jullie?

    Dit is trouwens het desbetreffende lied:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried



    Deze heeft me door een hele moeilijke periode geholpen. Het liedje heb ik op CD gekregen toen ik nog heel jong was. Ik ben er mee opgegroeid. :')


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Dit liedje is zo ontzetten sneu en emotioneel.
    Vooral op het einde, dan word Johnathan heel erg emotioneel.


    [ bericht aangepast op 12 dec 2015 - 20:26 ]



    Ik weet niet precies meer hoe ik op dit liedje kwam, maar het beschreef echt de situatie die ik had/heb, en ik luister het echt heel vaak.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik kan nu even geen linkje plaatsen maar Outgrow van Lewis Watson maakte me al aan het huilen toen ik het voor het eerst live hoorde, voordat hij het uit had gebracht. Ook de tweede keer moest ik huilen, en na de scheiding van mijn ouders begon de tekst nog meer op me te slaan en nu is het echt mijn favoriete nummer allertijden.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Dit wordt gezongen door één van mijn favoriete (redelijk onbekende) youtubers, en het betekent zoveel voor me. Ik heb een internetvriendin waar ik ontzettend veel van houd, en ze is echt de beste vriendin die ik ooit gehad heb. Ondanks dat ze niet eens zo ver van me af woont heb ik haar één enkele keer gezien, maar in de vakantie wordt het nummer twee, haha. Ik geef heel erg veel om haar en ik weet dat ze ook veel om mij geeft, en dit liedje beschrijft dat perfect.


    United we stand, divided we fall.



    Op dit moment zijn er heel veel nummers die indruk op me maken, maar er is er ééntje die me plotseling zo raakte. Het is gewoon de tekst die iets verteld wat nog nooit iemand heeft uit durven spreken op deze manier. Wat het nog bijzonderder maakt is dat de meeste liedjes die me nu interesseren een jaar of anderhalf geleden nog niet op mij van toepassing waren, maar deze wel.

    zelf vind ik er meerdere mooie betekenissen hebben, maar liedjes die echt speciaal vooor mij zijn atm, met betekenis: sweet godbyes - krezip (herinneringen mee, sowieso is haar stem echt heel gaaf) en Perfect - Pink (past gewoon erg goed,e n de betekenis as well)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Het hele vierde album van P!nk, I'm Not Dead.


    Don't walk. Run, you sheep, run.