• Ja, ondanks mijn voorgaande ervaringen in de keuken (long story short; het enige dat ik enigszins fatsoenlijk kan maken is risotto, maar alle zoete dingen mislukken standaard) heb ik vandaag weer eens een poging gewaagd om koekjes te bakken, zodat ik mijn huiswerk nog wat langer kon uitstellen. :W

    Anyway, het forum was een beetje dood, dus nu mogen jullie mijn kleine chocolademonstertjes bewonderen en net als ik nog een halfuur wachten tot we erachter komen of ze eetbaar zijn. Yay!





    Dus, wat hebben jullie op deze zondag gedaan?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hey, coole koekjes! Ik had familie dingen, maar hé, ik heb nog een pak browniemix liggen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Helemaal niks, maar ik zou wel wat van de koekjes lusten ((:


    Don't believe the lies you've been told

    Koekjes<3 Volgens mij zien ze er wel goed uit ;p

    Ik heb mijn betoog (dat ik morgen heb) geschreven en geleerd en de opgaven van de voorronde van de taalkunde olympiade gemaakt :Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Appeltaart bakken
    mijn geheime ingrediënt is tranen


    i put the fun in funeral

    jelly. Ik probeer teksten door te komen, zodat ik een concrete scriptievraag kan stellen. Het onderwerp is heus interessant, maar alle teksten zijn geschreven in vrij wetenschappelijke Engelse woorden en het lijkt wel alsof ze het expres zo niet-toegankelijk mogelijk hebben gemaakt voor mensen zoals ik.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Oehhh, die zien er goed uit. :Y)
    Ik heb ook dit hele weekend al zin om koekjes te bakken en dit helpt mijn beslissing om het uit te stellen tot volgende week niet echt, haha. Mijn zondag bestond uit mijn NaNo verhaal editen en via mail aan een groepsproject werken, dus eigenlijk ben ik ook wel aan wat afwisseling van naar computers staren toe. Hmm.
    Is dat trouwens het recept dat ik ook telkens gebruik, of lijkt het resultaat er gewoon heel erg op? Ze zien er echt heel mooi goudbruin uit, ah. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh ik kan totaal niet koken (of ja ik heb het nog nooit echt gedaan.='d), maar in bakken ben ik best goed.=3


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik wil ooook. :9~

    Ik heb enkel geleerd vandaag. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ah, gimmeh! :9~
    Ik ben nog bezig met een kerstbakje maken voor mijn oma momenteel. Het is nog niet zo heel succesvol, maar goed, nog even mijn best doen voor een mooi resultaat haha.

    Ze zien er heerlijk uit.

    Ik heb Jane Eyre gezien. Ik heb een nieuwe favoriete film.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Nice! Ik wil er eentje als beloning voor mijn harde werk. Ik heb namelijk een ruim uur in de tuin lopen bladharken. Was wel fun, eigenlijk. :Y)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    En? Eetbaar?='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Fillion schreef:
    Ze zien er heerlijk uit.

    Ik heb Jane Eyre gezien. Ik heb een nieuwe favoriete film.


    Die is goed ja


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    SPECS schreef:
    En? Eetbaar?='D

    Eetbaar! Ik heb er wel een beetje spijt van dat ik mijn moeder me heb laten pushen om het deeg veel eerder te bakken dan de bedoeling was (ik wilde het eerst nog een lange tijd in de koelkast laten staan, maar helaas had mam trek) waardoor het iets meer deeg en suiker is dan een echt smaakvol koekje, maar ach, deeg en suiker is al een hele stap meer in de richting van fatsoenlijke koekjes dan mijn vorige pogingen. :')

    @Inge: het is ongeveer je recept, geloof ik? Het is er in ieder geval op gebaseerd, denk ik, maar voor een paar ingrediënten heb ik een beetje de next-best-thing gebruikt. x) Bloem aangevuld met zelfrijsend bakmeel en dan maar iets minder bakpoeder, witte basterdsuiker ipv bruine (achteraf misschien niet de beste keus, maar ach, het was het enige dat we hadden) en onhandig gesneden chocola, maar ze zijn uiteindelijk nog best oké geworden, haha.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Eetbaar! Ik heb er wel een beetje spijt van dat ik mijn moeder me heb laten pushen om het deeg veel eerder te bakken dan de bedoeling was (ik wilde het eerst nog een lange tijd in de koelkast laten staan, maar helaas had mam trek) waardoor het iets meer deeg en suiker is dan een echt smaakvol koekje, maar ach, deeg en suiker is al een hele stap meer in de richting van fatsoenlijke koekjes dan mijn vorige pogingen. :')

    @Inge: het is ongeveer je recept, geloof ik? Het is er in ieder geval op gebaseerd, denk ik, maar voor een paar ingrediënten heb ik een beetje de next-best-thing gebruikt. x) Bloem aangevuld met zelfrijsend bakmeel en dan maar iets minder bakpoeder, witte basterdsuiker ipv bruine (achteraf misschien niet de beste keus, maar ach, het was het enige dat we hadden) en onhandig gesneden chocola, maar ze zijn uiteindelijk nog best oké geworden, haha.


    Volgende keer netjes wachten dan, dan worden ze nog beter!(:


    You were born original, don't die as a copy.