• Ja, wat ik dus echt onlogisch vind is dit:
    Hoe het kan dat er uit een kippenei uitgebroed door een pad een basilisk komt.
    Ik bedoel, hoe kan er uit een vogelei een slang komen? En hoe kan een pad een kippenei uitbroeden? Padden herkennen volgens mij nog geen spiegelei als het wordt klaargemaakt door mevrouw Wemel persoonlijk!

    Kan iemand dit bijzondere fenomeen aan me uitleggen?:'D

    Groetjes,
    Jarne



    Lekker bekkie:


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb de boeken nog niet gelezen (ben nu net in deel 2 begonnen) dus ik heb helaas nog geen antwoord op je vraag.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nou, kijk, het zit zo: op verreweg de meeste van dit soort vragen over de wereld van Harry Potter, is een antwoord te geven van één woord. Namelijk: magie. Opgelost! :'D


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Dat heet fantasy. :')


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Maar kippen en kikkers hebben toch geen magische eigenschappen?:'D

    Fantasie, true, maar meestal heeft Rowling realistische verklaringen voor magische/onlogische dingen.


    Queer zijn is gewoon alles


    Seasons will change, but I shall remain

    Debbaut schreef:
    Maar kippen en kikkers hebben toch geen magische eigenschappen?:'D

    Fantasie, true, maar meestal heeft Rowling realistische verklaringen voor magische/onlogische dingen.


    Maar blijkbaar geeft het combineren van die twee wel een magisch effect. Zo is dat toch ook met toverdrankjes? Veel ingrediënten zullen niet magisch zijn, maar door ze te combineren krijg je een magisch resultaat.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Debbaut schreef:
    Maar kippen en kikkers hebben toch geen magische eigenschappen?:'D

    Fantasie, true, maar meestal heeft Rowling realistische verklaringen voor magische/onlogische dingen.

    Een pad moet toch wel magisch kunnen zijn, wil die een ei uitbroeden.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    J.K. Rowling heeft de basilisk wel niet uitgevonden, er bestaan al heel lang legendes rond.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Kvothe schreef:
    (...)

    Maar blijkbaar geeft het combineren van die twee wel een magisch effect. Zo is dat toch ook met toverdrankjes? Veel ingrediënten zullen niet magisch zijn, maar door ze te combineren krijg je een magisch resultaat.


    Hmm ja, dat klopt, maar dan vraag ik mij toch af hoe je een pad overtuigd om zolang op een ei te gaan zitten.:Y)

    @Evelien, ja, kende een paar legendes rond de Basilisk.^^
    Alleen niet goed genoeg om er het fijne van te weten, maar ontstaat de basilisk in de legendes op dezelfde manier?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Hmm ja, dat klopt, maar dan vraag ik mij toch af hoe je een pad overtuigd om zolang op een ei te gaan zitten.:Y)

    @Evelien, ja, kende een paar legendes rond de Basilisk.^^
    Alleen niet goed genoeg om er het fijne van te weten, maar ontstaat de basilisk in de legendes op dezelfde manier?


    Jep, het staat ergens in het artikel, weet niet meer precies welk kopje het was.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Silberhaus schreef:
    (...)

    Jep, het staat ergens in het artikel, weet niet meer precies welk kopje het was.


    Ik was het ook aan het zoeken, maar vind het niet direct.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik was het ook aan het zoeken, maar vind het niet direct.(:


    Onder Accounts:
    "The basilisk is alleged to be hatched by a cockerel from the egg of a serpent or toad (the reverse of the cockatrice, which was hatched from a cockerel's "egg" incubated by a serpent or toad)."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Silberhaus schreef:
    (...)

    Onder Accounts:
    "The basilisk is alleged to be hatched by a cockerel from the egg of a serpent or toad (the reverse of the cockatrice, which was hatched from a cockerel's "egg" incubated by a serpent or toad)."


    Ohh bedankt!

    Ik moet wel zeggen dat ik de basilisk, zowel binnen als buiten HP erg fascinerend vind.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2015 - 17:14 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ohh bedankt!

    Ik moet wel zeggen dat ik de basilisk, zowel binnen als buiten HP een erg fascinerend vind.


    Inderdaad ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Er zijn padden die bij hun eigen eieren blijven tot ze uitkomen! Ze graven zelfs weggetjes naar nieuwe waterbronnen als het plasje waar de eieren in drijven is opgedroogd. Ik denk dat je paddenpapa's onderschat, Jarne. Dat kippenei mag zich gelukkig prijzen. (nerd)

    En dat er dan iets verrassends uit komt, tja. Wie weet hebben padden en/of kippeneieren wel een heel specifiek soort magie dat alleen wordt geactiveerd als ze met elkaar worden gecombineerd. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan