• Ja, wat ik dus echt onlogisch vind is dit:
    Hoe het kan dat er uit een kippenei uitgebroed door een pad een basilisk komt.
    Ik bedoel, hoe kan er uit een vogelei een slang komen? En hoe kan een pad een kippenei uitbroeden? Padden herkennen volgens mij nog geen spiegelei als het wordt klaargemaakt door mevrouw Wemel persoonlijk!

    Kan iemand dit bijzondere fenomeen aan me uitleggen?:'D

    Groetjes,
    Jarne



    Lekker bekkie:


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zal het je even uitleggen, Jarne. Je hebt dus een kippenei en een pad. Een pad heeft zo van die vreselijk ruwe huid zoals de basilisk en door op dat ei te gaan zitten en het warm te houden, gaan de genen van die pad doorheen de pel van het ei naar de cel van het ei en gaan die cellen die de pad doorgeeft binnendringen in de cel van de kip (want een ei bestaat uit één cel). Door meiose (celdeling bij n-cellen, wat betekent dat die cel maar de helft van het aantal chromosomen heeft van een normale cel), vormen zich steeds meer cellen en komt daar om dezelfde reden dat er van een paard en een ezel een muilezel komt, een basilisk uit. Wat heeft die basilisk dan van die kip mee? Wellicht niet veel, maar moest dat kippenei er niet zijn was de basilisk een pad geweest en dat was een net wat minder geloofwaardig beest geweest. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bedenk je anders dit eens: Als ze op Zweinstein wifi/internet zouden hebben gehad, hoefden ze enkel youtube te openen om de Basilisk te kunnen doden. Zoveel filmpjes van kraaiende hanen daar!

    [ bericht aangepast op 14 dec 2015 - 19:45 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Square schreef:
    Er zijn padden die bij hun eigen eieren blijven tot ze uitkomen! Ze graven zelfs weggetjes naar nieuwe waterbronnen als het plasje waar de eieren in drijven is opgedroogd. Ik denk dat je paddenpapa's onderschat, Jarne. Dat kippenei mag zich gelukkig prijzen. (nerd)

    En dat er dan iets verrassends uit komt, tja. Wie weet hebben padden en/of kippeneieren wel een heel specifiek soort magie dat alleen wordt geactiveerd als ze met elkaar worden gecombineerd. :'D


    Dan komt natuurlijk de vraag wat er gebeurt als ik op zo'n ei ga broeden.:Y)

    Maar even serieus, doen padden dat echt? Dat is ook weer een leuk weetje.^^

    Tiva schreef:
    Ik zal het je even uitleggen, Jarne. Je hebt dus een kippenei en een pad. Een pad heeft zo van die vreselijk ruwe huid zoals de basilisk en door op dat ei te gaan zitten en het warm te houden, gaan de genen van die pad doorheen de pel van het ei naar de cel van het ei en gaan die cellen die de pad doorgeeft binnendringen in de cel van de kip (want een ei bestaat uit één cel). Door meiose (celdeling bij n-cellen, wat betekent dat die cel maar de helft van het aantal chromosomen heeft van een normale cel), vormen zich steeds meer cellen en komt daar om dezelfde reden dat er van een paard en een ezel een muilezel komt, een basilisk uit. Wat heeft die basilisk dan van die kip mee? Wellicht niet veel, maar moest dat kippenei er niet zijn was de basilisk een pad geweest en dat was een net wat minder geloofwaardig beest geweest. :Y)


    Ik heb de mitose en meiose moeten leren dus dat deel snap ik wel.:Y)
    Ja, padden die ontstaan door padden, dat gelooft toch niemand?(joehoe)

    Yoda schreef:
    Bedenk je anders dit eens: Als ze op Zweinstein wifi/internet zouden hebben gehad, hoefden ze enkel youtube te openen om de Basilisk te kunnen doden. Zoveel filmpjes van kraaiende haaien daar!


    Ik snap je punt, maar kraaiende haaien?:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik snap je punt, maar kraaiende haaien?:'D


    Ja! Heb je een haai nog nooit horen kraaien? (cat)
    Dat was een beschamende typo x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Ja! Heb je een haai nog nooit horen kraaien? (cat)
    Dat was een beschamende typo x]


    Nope, kunnen ze dat?:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik snap je punt, maar kraaiende haaien?:'D


    Een pad uit een pad? HAHAHAHAHAHA. Da's de beste die ik ooit gehoord heb.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tiva schreef:
    (...)

    Een pad uit een pad? HAHAHAHAHAHA. Da's de beste die ik ooit gehoord heb.

    Ja, eh, moeten we niet te gek gaan doen. Padden uit padden, pft. Die basilisk is me al wel genoeg. :'D


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Grassi schreef:
    (...)
    Ja, eh, moeten we niet te gek gaan doen. Padden uit padden, pft. Die basilisk is me al wel genoeg. :'D


    Ja, ik dacht dat ik met die basilisk alles gezien had, maar die pad ... dat slaat echt alles.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Heerlijk dat sarcasme hier.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb alles gelezen en ben sterk overtuigd dat een deel van de users hier hartstikke stoned is :')
    Maar over dit soort legendes nadenken heeft hetzelfde effect als nadenken over het woordje "lepel".
    Hoe meer je erover doorgaat, hoe maffer het begint te klinken xD

    [ bericht aangepast op 23 dec 2015 - 17:28 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Anders probeer je het uit, vang je een pad en tape je hem vast aan een kippenei. Moet een zeer interessant onderzoek zijn


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    RoyLockhart schreef:
    Anders probeer je het uit, vang je een pad en tape je hem vast aan een kippenei. Moet een zeer interessant onderzoek zijn


    Moet je niet vergeten de haan te kopen hé, anders lukt het niet xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Moet je niet vergeten de haan te kopen hé, anders lukt het niet xD

    Nee, dan wordt die Basilisk al meteen vermoord! Een bevrucht kippenei, ja, maar de haan houden we uit de buurt.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…