• De stelling van deze week luidt:
    De mensheid zou niet overleven als er plotseling geen elektronica meer is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Het zou een gigantische ramp zijn, maar we zouden vast wel een of andere manier vinden om weer opnieuw te starten. Dat het de hele mensheid zou uitroeien is gewoon een bizar idee, want er bestaan wel degelijk nog groepen die vrijwel zonder technologie leven. Mensen zijn een soort virus dat de aarde niet zo gemakkelijk kwijt zal raken, vrees ik voor haar. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens. Ik denk wel dat er even veel mensen zullen sterven (denk maar aan ziekenhuizen, vliegtuigen, et cetera)
    Zoals hierboven al gezegd wordt, er zijn bepaalde groepen die het al zonder doen. De mens zal zich uiteindelijk wel weer aanpassen aan het leven zonder technologie. Het zal wel even aanpassen zijn aangezien ziekenhuizen nu machteloos zijn, maar ik denk dat we sterk genoeg zijn.


    she believed she could & so she did

    Oneens. Een soort — zoals de mens er één is, zoekt altijd naar nieuwe mogelijkheden om te overleven. Overleven is één van de eerste doelen van een soort en elektronica gaat daar echt niet tussenkomen. Onze soort zou er zelfs sterker van worden, want met onze elektronica gaan we tegen de natuur in. We houden mensen in leven die anders dood zouden gaan (en dat is een goed ding, don't get me wrong, ik zeg gewoon dat het tegen de natuur ingaat), en in de natuur overleven normaal gezien enkel de sterksten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Haha, dat zal best.

    Eens.

    Oneens. Ik denk dat de (Westerse) maatschappij zo ongeveer zou instorten, maar overleven doen we wel. We zijn begonnen zonder elektronica, dus de mens kan het wel aan. (:


    What would Emma do?

    Square schreef:
    Oneens. Het zou een gigantische ramp zijn, maar we zouden vast wel een of andere manier vinden om weer opnieuw te starten. Dat het de hele mensheid zou uitroeien is gewoon een bizar idee, want er bestaan wel degelijk nog groepen die vrijwel zonder technologie leven. Mensen zijn een soort virus dat de aarde niet zo gemakkelijk kwijt zal raken, vrees ik voor haar. (krul)


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    Oneens. Het zou een gigantische ramp zijn, maar we zouden vast wel een of andere manier vinden om weer opnieuw te starten. Dat het de hele mensheid zou uitroeien is gewoon een bizar idee, want er bestaan wel degelijk nog groepen die vrijwel zonder technologie leven. Mensen zijn een soort virus dat de aarde niet zo gemakkelijk kwijt zal raken, vrees ik voor haar. (krul)


    Minder makkelijk dan normaal misschien het plan was, maar zo'n succesvolle soort zijn we ook niet. Binnen x miljoen aantal jaren zijn is de mens er niet meer (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid), en op zich houden we het dan ook nog niet zo lang uit — zeker niet als je het vergelijkt met de ééncelligen, of die bepaalde soort kwallen die tenzij hij opgegeten, verscheurd of aanspoelt, niet doodgaat. We bestaan überhaupt al minder lang dan de apen, en toch zien we die niet als een heel succesvolle soort, puur en alleen omdat ze het niet is, omdat er veel soorten zijn die het veel beter doen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Overleven is niet het juiste woordkeuze. Natuurlijk overleef je het wel, er is nog voetsel genoeg en valt nog altijd te verbouwen, je hebt nog daken boven het hoofd en de meerderheid is gewoon gezond, overleven doen we wel. Daar in tegen denk ik wel dat er problemen komen, zeker als de electriciteit na een lange tijd nog niet terug is, maar ik denk wel dat de mensheid daar weer een draai in zal vinden en we na een tijd weer 'normaal' zullen verder gaan.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Survival of the fittest, dacht ik.


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Tiva schreef:
    (...)

    Minder makkelijk dan normaal misschien het plan was, maar zo'n succesvolle soort zijn we ook niet. Binnen x miljoen aantal jaren zijn is de mens er niet meer (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid), en op zich houden we het dan ook nog niet zo lang uit — zeker niet als je het vergelijkt met de ééncelligen, of die bepaalde soort kwallen die tenzij hij opgegeten, verscheurd of aanspoelt, niet doodgaat. We bestaan überhaupt al minder lang dan de apen, en toch zien we die niet als een heel succesvolle soort, puur en alleen omdat ze het niet is, omdat er veel soorten zijn die het veel beter doen.


    Maar die soorten zijn geen virus die de aarde kapotmaakt.(krul)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Maar die soorten zijn geen virus die de aarde kapotmaakt.(krul)


    Ik had het meer op het gedeelte waar Inge zegt dat de aarde niet gemakkelijk van ons af zal raken. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens. We zijn het leven zonder deels verleerd, dat is waar, maar we zullen het hoogstwaarschijnlijk opnieuw kunnen ontdekken.
    Bovendien past de mensheid zich snel aan, al zouden we het natuurlijk absoluut niet leuk vinden.


    obsessive rage

    Criostal schreef:
    Survival of the fittest, dacht ik.


    De vraag is net of we nou sterk genoeg zijn om te overleven. De sterksten overleven, dat is waar, maar zouden wij sterk genoeg zijn?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Inktzwart schreef:
    Oneens. We zijn het leven zonder deels verleerd, dat is waar, maar we zullen het hoogstwaarschijnlijk opnieuw kunnen ontdekken.
    Bovendien past de mensheid zich snel aan, al zouden we het natuurlijk absoluut niet leuk vinden.


    26 - 02 - '16