• I'd move anywhere in the world for love in a heartbeat.


    Een groep vrienden uit London heeft tijdens een gap year een wereldreis gemaakt voor ze begonnen met hun studies. Ze hebben alles gezien, van Kaapstad tot Tokyo en van Wellington tot Toronto. Veel tijd voor de liefde hebben ze dus niet gehad, omdat ze altijd maar onderweg waren. Maar wat als de bezienswaardigheden in het buitenland niet de enige schoonheden zijn die de vrienden tegen zijn gekomen? Wat als iedereen verliefd wordt in een ander land, een ander continent zelfs. Gewoon op straat, of in een lokale kroeg of in het zwembad van het hotel. Wat zal er gebeuren met de toekomstplannen van de jongeren? Zal de liefde dezen veranderen? Of worden het extreem lange afstandsrelaties? Of vinden de vrienden een manier om toch vaker bij hun geliefden te zijn?

    Inmiddels is de kerstvakantie begonnen, en in deze donkere dagen mis je degene aan wie je hart toebehoord toch wel het meest. Wie komt er met een plan om z'n geliefde toch te zien, en wie zit eenzaam of afwezig bij de familie aan het kerstdiner?



    Rollen:
    Jongen / Meisje
    [Land van Herkomst[tijdsverschil met London / minimale vliegtijd naar London] - Naam[Geliefde] - Speler]
    De vriendengroep:
    Brighton, England, Groot-Brittannië[0uur / 0uur] - Ariel Noah Sanders [Louw] - Sir
    Oxford, Engeland, Groot-Brittannië[0uur / 0uur] - Aiden Matthew Quinn [Sebastian] - AdoreDelano
    [R]Bradford, Engeland, Groot-Brittannië[0uur / 0uur] - Charlie Elliot Willow [Nova] - Negan
    [R]Florence, Toscane, Italië -> London, Engeland, Groot-Brittannië[0uur / 0uur] - Hélene Laure Anverd [Zach] - LanieH
    Hemsworth, Engeland, Groot-Brittannië[0uur / 0uur] - Joel Peter Munroe [Jonas] - Pines
    [R]Crawley, Engeland, Groot-Brittannië[0uur / 0uur] - Emilia Babette Rondan [Milène] - caIypso
    Blackpool, Engeland, Groot-Brittannië[0uur / 0uur] - Abigail 'Abby' Jensen [Miya] - Altieri


    De liefdes:
    Kaapstad, Zuid-Afrika[2uur voor/ 11 1/2uur] - David Lodewikus Botha [Ariel] - MikeGClifford
    Toyonaka, Osaka, Japan[9uur voor / 14uur] - Miya Kaida Fukaro [Abby] - Poppys
    Zaragoza, Aragón, Spanje[1uur voor / 2uur] - Nova Luiza Estevez [Charlie] - Mirin
    Port Said, Egypte[2uur voor / 5uur] - Jonas Ravic Abedi [Joel] - Altieri
    [R]Toronto, Ontario[5uur achter / 8uur] - Zachary Nicholas Amell [Hélene] - Wallen
    Devonport, Tasmanië, Australië[11uur voor / 24uur] - Sebastian Cooper Thomas [Aiden] - MikeGClifford
    [R]Aguilares, Argentinië [3uur achter / 22uur] - Milène Abril Mendoza [Emilia] - Negan


    Extra familieleden, vrienden, etc.:
    -



    Regels:
    - Minimaal 10 regels, 300 woorden, schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - Houd het REALISTISCH! Liefde groeit en je bent niet van de ene op de andere dag 8 maanden zwanger zonder dat iemand het weet. Ook ben je niet zonder slag of stoot binnen een uurtje van New York in London zonder jetlag.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Juli verandert in zoiets, maar voorlopig niet
    - Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon of herrindering uit.
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan. Reservatie telt tot dat de rol HELEMAAL af is, dus niet voor de helft invullen. Later aanpassen mag wel.
    - Minimaal eens per 3 dagen schrijven. Haal je dit niet: Graag doorgeven
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorloofd. Graag wel onder 'spoiler' voor mensen die het liever niet lezen
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen MikeGClifford maakt nieuwe speel, rollen en kletstopics aan.

    Op het overtreden van al deze regels staat na 2 waarschuwingen het verwijderen van je personage(s).

    Veel plezier!


    Het verhaal:
    Het Begin:
    Het is 15.00 op kerstavond. De jongeren hebben besloten om deze kerstavond met z'n zevenen kerst te vieren en met kerst naar hun ouders te gaan. Misschien zullen sommigen daar blijven, terwijl anderen de 26ste gewoon weer terug zijn in London, om te studeren, voor werk, of om nog een hele andere reden. Nu zijn ze bezig met hun eigen kerstdiner, maar er is duidelijk een flink gemis: de liefjes die ze op hun reizen bij elkaar hebben gescharreld. Misschien hebben sommigen wel een idee hoe ze hun liefjes aan de lijn kunnen krijgen, maar met tijdzones en andere culturen en gebruiken is dat toch altijd lastig.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 15:06 ]


    Bowties were never Cooler


    David Lodewikus Botha
    Gelukkig hoefde ik niet zo lang te wachten en hoorde ik al snel de stem waarnaar ik zo verlangde. Misschien zou deze kerst toch niet helemaal verschrikkelijk zijn, zoals elke kerst eigenlijk. Een glimlach speelde om mijn lippen en ik haalde een hand door mijn warrige haren. "Ach, mijn vader heeft gevraagd of we met kerst bij hem langs komen, dus we zullen wel moeten." Ik zuchtte en keek over mijn schouder naar Alizea die achter het fornuis stond en zacht neuriede, wat ik altijd wel fijn vond, wat vreugde in huis, waar ik het zelf soms heel moeilijk vond om te vinden."Maar genoeg daarover. Hoe gaat het met jou? Het heeft veel te lang geduurd. Sorry daarvoor, maar de komende weken hebben we alle tijd." Naast het gesprek opende ik was software om Ariel toch een klein soort kadotje te geven, iets persoonlijker dan de matchende truien voor Zara en hemzelf die als het goed was morgen zouden worden bezorgd. Via Skype was het voor mij namelijk vrij makkelijk om een gewone consumentencomputer te hacken. Ik had een klein programmatje geschreven wat als het goed was zou zorgen dat het morgen sneeuwde op zijn desktop, met een klein zoet berichtje van mij. "Louw, als je letterlijk de hele vakantie op je kont gaat zitten kletsen met je vriendje kan je er net zo goed heen gaan." kwam uit de keuken, wat me mijn hoofd af liet wenden van het scherm, waar ik halverwege de firewall was, een punt waar ik niet kon stoppen wilde ik het onopgemerkt houden. "Ik heb a gezegd dat ik je hier niet achterlaat, Zea." riep ik terug met mijn hand op mijn microfoon, om het iets te dempen. Hierna ging ik snel verder, in de hoop dat Ariel nog geen berichtje op had gekregen dat iets toegang probeerde te krijgen tot de computer waarop er nu werd geskyped. Ik wilde het een verrassing houden, net als de paar pakjes die we hier onder bonsaiboompje van mijn zusje hadden liggen. Het was niet veel, maar het maakte dit toch een beetje kerst, net als de paar kleine lampjes en het engeltje in het kleine boompje. Ariel had vast een veel meer kersterige kerst dan ik, maar je wist nooit en ik hoorde de rasperige stem aan de andere kant van de lijn maar al te graag.


    Bowties were never Cooler

    Aiden Matthew Quinn.


    I'm sorry, not sorry

    Ik had mijn mobiel op het aanrecht gelegd, terwijl ik alle benodigdheden voor warme chocolademelk bij elkaar scharrelde. Melk, cacaopoeder, slagroom. Ik zetten een steelpannetje op het voor en schonk er genoeg melk in voor een paar bekers, voor mochten nog meer mensen instemmen zoals Ariel die vanaf zijn kamer riep dat hij ook wilde. Ik draaide het gas aan en pakte ondertussen al twee mokken om het cacaopoeder er in te doen. En net het punt dat ik me begon te vervelen omdat ik moest wachten tot de melk warm was, lichten mijn telefoon op en trilde hij nog net niet van het aanrecht af. Enthousiaster dan dat ik ooit zou toegeven, gristen ik het ding en opende ik het gesprek met Sebastian. Pas bij het zien van de foto die hij me gestuurd had besefte ik dat het daar midden in de nacht was. Ik beet even op mijn lip, omdat ik twijfelde over wat ik terug moest sturen. Of ik ubberhaupt iets terug moest sturen, zodat Sebastian gewoon normaal kon gaan slapen. Maar als hij echt wilde slapen, kon ik hem op zijn minste welterusten wensen. Sorry Sab. Sweet dreams. Bel me als je wakker bent. Owjah en vergeet je mobiel volgende keer niet op stil te zetten. ;x Als hij slim was deed hij dat echt. Want ik die niet meer om midden in de nacht van zich liet horen, ging toch nooit gebeuren. Ik stopten mijn mobiel in mijn kontzak en ik kon meteen in paniek het vuur uitdraaien omdat de melk al bijna aan de kook was omdat ik niet op stond te letten. Ik slaakte een opgeluchte zucht, omdat ik net op tijd was en verdeelde snel wat warme melk over de twee mokken. Om het af te maken spoot ik ze vol met slagroom en strooide ik er nog wat cacaopoeder boven op om het plaatje af te maken. Dan moest Ariel vanavond maar aan een wortel om het te compenseren. Ik pakten de twee mokken en zetten er eentje voor mezelf op de salontafel in de woonkamer en bracht er eentje naar Ariel zijn kamer. Voor de formaliteit klopte ik, maar ik was nou ook weer niet zo beleeft om werkelijk te wachten op antwoord en duwde na een paar seconde zijn deur open. Dan had hij altijd nog genoeg tijd zijn hand uit zijn broek te trekken, mocht dat het geval zijn. Ariel zat op zijn bed met zijn laptop en ik trok mijn wenkbrauwen op toen hij vroeg of het een spannende kerst was daar. Maar besefte me snel genoeg dat hij het tegen zijn laptop had. 'Ja. Het is echt geweldig spannend in de woonkamer. Echt een aanrader.' Nee, ik kon het gewoon niet laten. Ik zetten zijn warme mok op zijn nachtkastje. Wierp hem een luchtkusje toe als teken dat het een grap was en verdween weer, alsof ik er nooit geweest was en settelde mezelf in de hoek van de bank, met de afstandbediening en een dekentje om kerst films te gaan kijken.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 22:34 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''


    Nu is dit onze gif ;)

    Sebastian Cooper Thomas
    Ik bleef nog een tijdje liggen turen naar mijn mobieltje, waar niets op gebeurde. Misschien had Aiden zich bedacht en liet me voor een keer slapen, in plaats van me te vragen een foto te maken van de sterren of zo iets. Dat was wel vaker gebeurt, maar nogsteeds vergat ik stelselmatig mijn trilstand af te zetten als ik ging slapen. Ik wilde it eigenlijk net wel gaan doen en me toch weer storten op een redelijke nachtrust toen ik een tweede berichtje binnenkreeg. Direct kwam er een glimlach op mijn gezicht te staan, al werd die nog binnen de seconde gevolgd door een geeuw. Ik was echt moet, en twijfelde dus zeker of ik wel niet gewoon moest gaan slapen, zodat ik mogen niet als een zoutzak met een ernstig slaaptekort op het strand zou zitten. Toch klonk het praten met mijn vriendje ook enorm aantrekkelijk. Ik keek even naar de cijfertjes bovenin het scherm, die me vertelden dat wat ik ook deed, ik die acht uur slaap nu wel op mijn buik kon schrijven. Ik kroop dus zo stil mogelijk uit mijn bed, trok de eerste de beste boxer aan die ik op de grond kon vinden, en sloop door het huis naar de woonkamer, waar ik ongestoord zou kunnen bellen, zonder iedereen wakker te maken. Charlie volgde me, maar alleen om in de woonkamer languit over de bank weer in slaap te vallen. Ik nestelde me zelf met een glas koud water in een zetel en drukte op het groene hoorntje toen ik eenmaal Aiden's naam had gevonden in mijn telefoonboek. Ik belde wel via whatsapp, om de kosten van intercontinentaal bellen wat te drukken, maar zoizo zou het heel fijn zijn om zijn stem weer te horen, zelfs al was het nu echt een onooglijke tijd om nog wakker te zijn. Ik haalde een hand door mijn ontembare rossige haren en nam kleine slokjes van mijn water. Op dit moment was het niet zo snoeiheet als het overdag kon zijn, maar echt koud was het hier nooit, zeker niet in de zomer. Hetgeen wat ik nu graag wilde was het horen van de stem van Aiden, bij wie het vast wel een normale tijd was om te bellen. Zo zouden we toch nog een beetje bij elkaar zijn deze kerstdagen, terwijl er tienduizenden kilometers aan zee en land tussen ons in lagen. Ik had hem eigenlijk een kadotje willen sturen, maar had niets kunnen bedenken vreemd genoeg. Normaal was ik namelijk altijd degene die vol zat met ideeën en wat niet, maar nu had ik het echt niet geweten, en een kaartje was echt niet genoeg. Ik had er ook nog aan gedacht om bij hem langs te gaan, maar dat geld had ik simpelweg niet. Het was meer dan 4500 Australische Dollar om heen en weer te vliegen, wat ik dus echt niet had. We zouden het dus maar moeten doen met bellen en skypen. Misschien zou ik wel naar hem toe kunnen gaan als ik een baan had, of kon een baan daar zoeken, maar voor nu waren dat allemaal nog verre dromen van een jongen die midden in de nacht wakker is om met zijn vriendje te bellen.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2015 - 0:24 ]


    Bowties were never Cooler

    Aiden Matthew Quinn.


    Ik had mezelf in de hoek van de bank gezeteld. Een dekentje verwarmde mijn benen, een warme mok chocomelk mijn handen en Wiskey mijn nek. Ik had de tv aangezet waar op de eerste zender die op stond, de film Matilda bezig was en ik had besloten dat het dus ook deze film was die ik ging kijken. Hij was gelukkig toch was net begonnen en ik had hem al o vaak gezien dat ik dus ook niks gemist had. Voorzichtig zipte ik was van mijn chocomelk en staarde ik afwezig naar het grote scherm, toen mijn kont begon te trillen. In eerste instantie dacht ik dat ik een berichtje van Sebastian terug had, maar toen het trillen bleef aanhalen pakte ik hem er nog sneller bij dan normaal. Ik was verbaast toen ik Sebastian zijn naam in het scherm zag staan en nam razendsnel op. 'Ik bedoelde nadat je wat geslapen had, sufkop.' Ik kon de grijns op mijn gezicht niet bedwingen en zag voor me hoe vermoeid Sebastian er nu uit moest zien. Ik zetten mijn mok op tafel en pakte Wiskey vanuit mijn nek om hem op mijn schoot te zetten en zachtjes over zijn snuitje te aaien. 'Of wil je dat ik een slaapliedje voor je zing?' Ik moest me inhouden niet meteen een liedje te gaan zingen. Ik moest me inhouden niet zoveel dingen te gaan doen. Zoals hem vertellen dat ik aan het sparen was om naar hem toe te komen. Het moest een verassing zijn. ik wilde zijn gezicht zien als ik opeens voor hem zou staan. Ik moest me ook inhouden hem niet te vragen om de sterren voor me te beschrijven als hij nu naar buiten keek. Al zou die vraag vast nog wel komen als we straks wat langer aan de telefoon hingen en dat wist hij ook. Ik was voorspelbaar in dat soort dingen en ik was ergens best bang geweest dat het hem zou gaan vervelen. Maar hij hield het nu al zo lang vol dat ik nooit meer bang was het hem te vragen. Ik kon er niks aan doen. Ik hield ervan me voor de geest te kunnen halen wat hij zag als hij naar de hemel keek. Gewoon omdat als ik op datzelfde moment ook naar de hemel zou kijken. Ik totaal iets anders zag. Terwijl we toch allebei naar dezelfde hemel keken.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2015 - 0:51 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''



    Sebastian Cooper Thomas
    Ik was echt moe en zat nu als een vermoeide zoutzak in een stoel met Aiden te bellen, maar het was het meer dan waard. Ik rekte me uit en geeuwde luid, voor ik me richtte op de jongen die gelukkig had opgenomen. Ik grinnikte natuurlijk veel te laat bij zijn woorden, omdat ze veel te laat tot me doordringen. "Dat hoeft niet, lief. Ik ben nu toch al wakker. Misschien in een half uurtje ofzo." Ik draaide me om in de stoel, gewoon om wat lekkerder te zitten. "Maar jij hebt duidelijk nog niet de kerst waar jij op hebt gehoopt, of wel? Met Mouse die niet meewerkt enzo. Met Charlie probeer ik het niet eens meer, al lukt een vlinderdasje me normaal wel, dus hij wordt weer de knapste hond van het strand." Ik zag er wel naar uit om met mijn familie naar het strand te gaan, zelfs al was Aiden er niet, terwijl een deel van de schoonfamilie er wel bij was. Het horen van zijn stem was dan ook al een kerstkadotje op zich. Ik drukte een luchtkus naar de telefoon. Ik haalde een hand door mijn haren en wreef over mijn licht stoppelige kaken. "Ik heb in elk geval het beste kado al gehad deze kerst." mompelde ik. Ik kon voor niets meer wensen, gewoon omdat ik geen kans had en geen recht had op de jongen deze dagen, of in de nabije toekomst. Nog een jaar en dan was ik als het goed is afgestudeerd, kon ik geld gaan verdienen, en dan eindelijk een trip naar de UK betalen. Ik kon wel bijna een enkele reis betalen, maar dan kwam je het land niet in op een toeristenvisum, en ik had nog geen diploma voor een werkvisum. Terwijl ik mijn toekomst overdacht, rolde Charlie zich om op de bank en trappelde wat in de lucht, wat zo schattig was dat ik niet stil kon blijven. Ik sloeg een vertederd geluidje uit, waardoor de hond een oog opende, voor hij weer in slaap viel. Mijn ogen gleden langzaam naar het raam waarvan de gordijnen niet helemaal dicht waren. Ik kon zo naar de stuiken kijken aan het einde van onze tuin en de sterrenhemel erboven. De sterren zagen er prachtig uit en door Aiden was ik ze misschien nog wel meer gaan waarderen dan voorheen. Ze straalden echt prachtig, nu het donker was in de straten. Ik had eigenlijk wel de neiging om buiten in het gras te gaan liggen, al wist ik niet of dat wel slim was, zeker omdat ik waarschijnlijk in slaap zou vallen als ik nu enigsinds horizontaal zou gaan liggen.


    Bowties were never Cooler

    Aiden Matthew Quinn.


    Ondanks dat ik echt bedoeld had dat Sebastian pas moest bellen als hij geslapen had, was ik toch blij nu zijn stem te horen. Al werd door zijn laten gegrinnik wel echt duidelijk hoe moe de jongen moest zijn. Ik had best met hem te doen, maar hij was zelf degene die nu belde in plaats van dat hij gewoon ging slapen. 'Mouse is boos op me nu. Maar we komen er allebei wel weer overheen. Daarbij hem is Wiskey nog.' Mompelde ik, terwijl ik zachtjes over het beestje zijn neus bleef aaien. Hij had zich in mijn schoot genesteld en lach heerlijk te slapen. Hij was ook zo lui. Ik beet even op mijn lip toen Sebastian over cadeautjes begon. Ik had nog wat willen opsturen, maar ik had op niks normaals gekomen voor een koppel dat elkaar een keer gezien had en daarna een facebook relatie hadden opgebouwd. Dus had ik het maar gelaten. Hij zou wel iets met zijn verjaardag krijgen. 'Ik had bijna mezelf opgestuurd. Maar toen besefte ik dat Australie heel streng is met invoer rechten enzo.' Het was echt waar. Het had even in me opgekomen. Ookal snapte ik ook wel dat, dat natuurlijk onmogelijk was. Al vond ik het ergens wel gewoon het proberen waard. 'Daarbij, kon ik geen doos vinden die groot genoeg was.' Ik schoof verder onderuit op de bank, totdat ik helemaal lag en staarde naar het plafon. Probeerde voor me te zien wat Sebastian nu zou zien als hij naar buiten zou kijken. 'Seb.' Mompelde ik zachtjes. Ik wist dat hij wist wat er ging komen en dat ik het nu niet eens meer hoefde te vragen. Hij moest voor me naar de sterren kijken. Ik kon niet zo goed uitleggen waarom ik dat wilde. Het gaf me een goed gevoel. Ik hoopte gewoon dat het hem net zo gelukkig zou maken als mij, als ik naar de sterren keek.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2015 - 12:40 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ariel Noah Sanders.
    Ik knikte begrijpend toen Louw uitlegde dat hij naar zijn vader zou gaan. Zoveel inzage had ik dan weer wel om te weten dat hij dat absoluut niet leuk vond. Even raakte ik afgeleid toen Aiden binnenkwam met de choco en pruilde een klein beetje toen ik de hoeveelheid slagroom en cacaopoeder zag, maar ik moest het ermee doen voor een keer. Ik stak nog mijn tong naar hem uit voor zijn opmerking en leunde naar achter om de mok te pakken. Het was fijn iets warms te hebben, gezien mijn handen normaal gesproken als ijs aanvoelden, maakte niet uit hoe heet het mocht zijn. "Geeft niet, ik weet dat je het druk had," wuifde ik snel Louw's excuses weg, hij kon er niks aan doen dus ik wilde er niks over horen. "Met mij gaat het wel oké. Wel moe, dus de vakantie was hard nodig en morgen ga ik naar mijn vader en Diana als het goed is," zei ik erbij, om toch nog een soort van vaag antwoord te geven. Ik sipte wat van de warme chocola en kon het niet helpen te gniffelen toen ik ver op de achtergrond zijn zus hoorde. Wat ik er wel niet voor zou doen om hem nu bij me te hebben. Ondertussen besloot Zara op mijn schoot te kruipen waardoor ik nu echt mijn handen vol had aan twee erg warme dingen en de kitten miauwde om aandacht. Met een kleine glimlach streelde ik over haar zachte buikje en liet haar - haar kleine pootjes om mijn vingers sluiten. Het was niet alsof ze nou erg sterk was of superscherpe nagels had. Even keek ik weer op naar het scherm en zuchtte. "Van mij mogen jullie ook allebei komen, zien jullie ook nog eens echte sneeuw," mompelde ik nog, waarschijnlijk te zacht om te horen. In theorie was er ruimte genoeg, maar het plan was verder niet heel erg reëel, hoe graag ik er ook over zou fantaseren. Het enige waar ik van mezelf op mocht hopen was dat mijn cadeau voor Louw en zelfs eentje voor zijn zus op tijd aankwamen en het niet te vroeg of te laat gebeurde. Ik had er mijn best op gedaan en dan moest het perfect verlopen.


    Because I love him, do I need another reason?

    Hélene Laure Anverd



    De klok slaat op 3 uur. Eindelijk is deze werkdag afgelopen. Dit is zo'n dagelijkse gewoonte geworden, zelf op kerstavond. Deze keer mogen we wel eerder stoppen met werken. Wie wil dan ook nog om tien uur s'avonds op kerstavond een Starbucks bestellen, dacht ik. Je zou ervan versteld staan hoeveel klachten we gehad hebben, waarom de winkel deze avond niet open is. Daarom heeft de baas beslist om de winkel volgend jaar wel zoals gewoonte te openen. Ik hoop dat ik tegen dan al genoeg geld heb en ik hier niet meer hoef te werken. Vroeger had ik het nooit nodig gevonden om een job uit te oefen. Ik studeer nog dus het hoefde niet. Ik kreeg ook altijd wat ik wou van mijn ouders. Maar vliegtickets naar Canada dat vonden ze net iets teveel gevraagd. Daardoor werk ik hier nu. Ik wandel langs dezelfde route zoals altijd op weg naar huis. Eigenlijk heb ik wel nog zin in deze avond. Maar dit jaar is het toch anders. Er miste vroeger nooit iets maar nu is het iets die zich in een ander werelddeel bevind. Eigenlijk was het dom van me om verliefd te worden op Zach. Maar dat is nu niet bepaald iets wat je zelf onder controle hebt. Het was zo'n typische vakantieliefde. Ik dacht dat het wel over ging gaan wanneer ik weer thuis was. Maar dat is nu niet bepaald wat er gebeurd. Ik stuur snel een sms's je naar hem:'MERRY CHRISTMAS! Ik ben weer 100 euro dichter bij jou xx' Daarna steek ik mijn Iphone weer weg en wandel ik mijn huis binnen. "Hey mensen!", roep ik door het huis om te laten weten dat ik thuis ben. Mijn vader en moeder zal ik wel niet thuis treffen maar misschien is mijn jongere zusje er wel.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2015 - 22:27 ]



    Sebastian Cooper Thomas
    Het was echt lief hoe Aiden over zijn dieren sprak, al wist ik ook dat ik precies hetzelfde deed. Ik luisterde op dit moment gewoon geamuseerd en vrij moe. Ik luisterde gewoon graag naar hoe mijn vriendje sprak over van alles en nog wat. Bij zijn woorden over zichzelf opsturen ging er even door mijn hoofd dat ik het eigenlijk wel een heel goed idee vond, tot ik het begon te overdenken, en het idee steeds minder aantrekkelijk werd. Ik grinnikte zachtjes. "Ik kan er niets aan doen. Dat is voor onze bescherming, maar het maakt alles inderdaad wel moeilijk." mompelde ik zachtjes. Het was om ziektes enzo buiten de deur te houden, maar het maakte het versturen van kadotjes een stuk moeilijker. Ik staarde intussen naar de sterren die buiten helder straalden. Soms was ik echt blij dat ik in een kleine stad woonde. In Adelaide kon je amper de felste sterren zien door alle lichten van de stad. Alsof Aiden wist waaraan ik dacht, hoorde ik hem mijn naam in de mond nemen. Dit betekende dat hij graag wilde weten hoe mijn sterrenhemel eruit zag. Op de uni was dit vaak een kort en saai praatje, maar thuis duurde het lang. Ik stond langzaam op en liep naar het raam. Ik had geen zin om in slaap te vallen op het gras en wakker te worden met de inheemse fauna om mijn lijf. "Het is helder en donker, waardoor de sterren helderder stralen dan ooit in Adelaide zal gebeuren. Ze lijken wel in duizenden verschillende kleuren te stralen in het zwart van de nacht, allemaal heldere pastelkleurige puntjes die samen de prachtigste vormen volgen. De steenbok, vissen, hydra, en de wolf. Ik wou dat je er was om dit te zien. Het is prachtig." Mijn gedachten begonnen weg te dwalen naar verre streken en onmogelijke fantasieën, waardoor mijn stem wegstierf in de nacht. Het liefst wilde ik nog wel dat Aiden dit ook kon zien, echt kon zien, en niet een afgezwakte versie op een foto. Ooit zou ik met hem nachten lang op onze ruggen liggen in het zand van het strand en staren naar de sterrenhemel, zowel hier als bij hem. "Ligt er daar sneeuw?" Ik had zelf nog nooit sneeuw gezien, behalve op foto's of in een skihal, maar nooit echte sneeuw. Dat was zeker wel iets wat ik graag wilde zien, misschien was ik er een beetje geobsedeerd over, maar dat probeerde ik toch wel grotendeels voor mezelf te houden. Toch had ik zo het gevoel dat Aiden me begon te doorzien.


    David Lodewikus Botha
    Ik was wel heel blij dat Ariel het geen probleem vond dat ik de laatste tijd wat afwezig was geweest. Ik luisterde dan ook maar wat graag naar de verhalen die verteld werden. Zo hoefde ik me even geen zorgen te maken over mijn leven, maar kon rustig luisteren naar de bekommeringen van een ander. Het was fijn om te horen dat hij in elk geval een fijne kerst zou hebben, terwijl ik zou zitten mokken aan het kerstdiner bij mijn vader. Het was duidelijk dat Ariel het wel leuk vond dat ik min of meer op mijn kop kreeg van mijn zus, maar een slecht idee was het niet, het was alleen niet zo praktisch. Het bleef even stil aan beide kanten van de lijn, terwijl ik dacht aan de kerst die we in zouden gaan. Ariel gelukkig bij de familie, en wij hier onwillend bj onze vader. Ariel in de sneeuw en wij in onze zwemkleren. Al zouden we ons voor vader vast net moeten kleden, iets waar ik in deze temperaturen echt niet naar uitkeek. Toen die begon over sneeuw, grinnikte ik zacht. "Ik heb echt wel eens sneeuw gezien, moppie. In dit deel van de stad is het grotendeels hagel en natte sneeuw, maar in enkele buitenwijken valt wel echt wit poeder, en dan bedoel ik geen cocaïne, want dat laten mensen niet vallen." Iedereen wist wel dat samen kerst doorbrengen een wilde droom was, maar hopelijk zou het ooit eens lukken. Ik stond op en liep met mijn laptop naar het balkon, om daar te gaan zitten en uit te kijken over de altijd drukke straten van de stad. Ik vond het aan de ene kant heerlijk om in zo'n stad te wonen vol verhalen, waar je in volledige anonimiteit kon leven, maar aan de andere kant werd ik ook compleet gek van de constante drukte om me heen. "Misschien kan ik iets regelen, maar hoop er maar niet te veel op. Ik moet 21 januari weer beginnen, dus we zouden zoizo minder dan een maand hebben en ik weet niet of ik het wel aankan om zo'n korte tijd bij je te zijn." Het klonk zoetsappig, en dat was het ook, maar het was zeker ook waar. Ik wilde gewoon alle tijd hebben met mijn lief en dan waren een paar korte weken verre van genoeg. "Maar fijn dat het goed gaat. De koffiezaak is wel een enorm stuk saaier zonder jou." Ik had het misschien wel 10000x gezegd, maar het was wel degelijk waar. Elke dag nog hunkerde ik ernaar dat Ariel weer zou verschijnen in het café, al wist ik ook dat het niet ging gebeuren.


    Bowties were never Cooler

    CHARLIE ELLIOT WILLOW

    Onderuitgezakt lag Charlie op de bank. Over hem heen lag een rode deken welke zijn lichaam verwarmde. Hij had een lange dag achter de rug en zijn ogen leken met elke seconde zwaarder te worden.
          Charlie had vanochtend om half vier op moeten staan, hij had namelijk moeten werken. Hoewel hij niks had met koken of eten klaar maken werkte hij toch in een klein restaurantje dat de hele dag door was geopend. Hij had het baantje aangenomen tegen zijn zin in want hij had het geld hard nodig. Tom, één van zijn collega’s, had vanaf vijf uur ‘s ochtends zitten ‘drummen’ met het keukengerei. Het had twee uur geduurd voordat de eerste klanten van de dag waren gekomen en hij was gestopt met drummen. Vanaf dat moment was Charlie’s hoofdpijn al op komen zetten. Zijn dienst was afgelopen om tien uur en vervolgens moest hij met zijn zusje naar de bibliotheek. Hij had het zijn ouders immers beloofd. Zijn zusje, Julie, had gezegd dat de bibliotheek erg leek op iets dat thuis hoorde in de Harry Potter–wereld. Toen leek het haar leuk om te doen alsof ze ook naar Hogwarts ging. Charlie had er nog een hele kluif aan gehad om haar mee naar huis te nemen. Hij was uiteindelijk rond één uur thuis met een kloppend hoofd en een boos zusje. Het enige goede vooruitzicht was geweest dat hij de rest van de dag zou doorbrengen met zijn vrienden.
          Nu lag hij echter op de bank met hoofdpijn en zijn vrienden waren verspreid door het huis. Nadat enkele minuten hadden gepasseerd opende hij weer zijn ogen. Hij zag Aiden, welke bezig was met zijn mobiel, vanuit zijn ooghoeken en voor de rest merkte hij niemand op. Charlie stond op en liep richting de keuken waar hij wat thee voor zichzelf maakte. Hij grijnsde lichtelijk toen hij de suiker in de thee liet vallen. Waarschijnlijk dronk hij meer thee per dag dan de gemiddelde Brit.
          Plotseling bedacht hij dat hij zou gaan skypen met Nova en zijn hart maakte een sprongetje. Gezien het feit dat zij in Spanje woonde en het tijdsverschil dus niet zo groot was konden zij redelijk vaak met elkaar skypen of bellen. Met de kop thee in zijn hand liep hij weer terug naar de woonkamer om zichzelf op de bank te laten zakken. Met zijn andere hand haalde hij zijn mobiel tevoorschijn en klikte hij de Skype–app aan. Het duurde niet lang voordat deze gestart was en hij op Nova’s naam klikte.



    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Aiden Matthew Quinn.



    Ik hield ervan om doelloos met Sebastian aan de telefoon te hangen. Het hoefde nooit persee ergens over te gaan. Gewoon praten en zeggen wat er in je op kwam. Zoals mijn plan om mezelf op te sturen. En ieder ander zou gedacht hebben dat ik een grapje maakte en als ze er dan achter kwamen dat ik serieus was geweest, me uitgelachen. Maar Sebastian niet. 'Weet ik. Maar ik draag geen ziektes bij me en toch zouden we me gewoon weer terug sturen.' Ik gaapte zachtjes en haalde mijn neus op. 'Oke ik ben een beetje verkouden, maar dat zal vast niet heel Julie eiland uitmoorden.' In mijn ooghoeken zag ik hoe Charlie plots uit de andere bank kwam en ik keek de jongen vreemd achterna. Hij had me helemaal niet opgevallen en ik vroeg me af hoe lang hij er gelegen zou hebben. Hij moest het me maar niet kwalijk nemen. Ik leefde nogal in mijn eigen wereld. Ik liet mijn ogen weer afdwalen naar het plafon en liet me aan de sterrenhemel denken die nu te zien moest zijn bij Sebastian. Ik hoefde enkel zijn naam te mompelen en de jongen wist meteen wat ik van hem wilde. Een glimlach verscheen op mijn lippen toen Sebastian begon te vertellen. Veel uitgebreider dan de eerste keer dat ik hem vroeg te vertellen wat hij zag als hij 's nachts naar buiten keek en ik voelde me best een beetje trots. Ik voelde gewoon hoe het het steeds een klein beetje meer begon te waarderen en het liet mijn lichaam gloeien en zorgde ervoor dat de glimlach breeder werd. 'Dankjewel.' Ik zag Charlie terug komen met een kop in zijn handen en bedacht me dat ik ook nog chocolademelk had. Mij ging weer recht zitten en hield Wiskey ondertussen goed op zijn plek zodat hij niet van mijn schoot zou afdonderen. Ik pakte mijn mok en zipte er voorzichtig aan, maar hij was lang niet meer zo warm meer. Ik keek automatisch naar buiten toen Srbastian vroeg of er hier sneeuw lag. Natte sneeuw kwam tegen de ruit aan, maar dreef meteen weer naar beneden. 'Het is nat, dus het blijft niet liggen. Ik wilde een foto voor je maken, maar het is heel lelijk, want de straat is een grote nare modderpoel nu en dat wilde ik je niet aandoen.' Als het straks echt mooi wit zou zijn, maakte ik wel een mooie foto voor hem.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2015 - 16:28 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Nova Luiza Estevez



    Kerst, een tijd waarnaar ik mijn hele leven elk jaar opnieuw weer uitkeek. Behalve de afgelopen jaren. Sinds de scheiding van mijn ouders vierde ik kerst alleen met mijn moeder. Mijn vader zag ik al een aantal jaren niet meer. Nog steeds heb ik hem niet vergeven wat hij mijn moeder en mij aangedaan heeft. Het schilmesje in mijn hand scheerde zacht over de aardappel voor me heen. De schillen vielen onder mijn handen in een bakje. Geruisloos verdwenen ze tussen de rest. Zuchtend gooide ik de geschilde aardappel in de pan.
    'Nova, schiet eens op. Je grootouders zijn er zo.' hoorde ik de stem van mijn moeder achter me. 'Si madre.' zeg ik zachtjes waarna ik met mijn rechterhand een nieuwe aardappel pakte en deze begon te schillen.
    'Waar zit je toch met je hoofd?' vroeg mijn moeder terwijl ze naast me aan het aanrecht kwam staan. 'In Engeland?' vroeg ze grinnikend. Ze pakte met haar kleine handen het mesje en de aardappel uit mijn hand en nam mijn plaats in. Een zwakke glimlach verscheen op mijn gezicht toen ik plaats nam aan de houten keukentafel die een stukje verderop stond.
    Onze keuken was niet groot, maar ook niet klein. We hadden alles wat we nodig hadden en dat was het belangrijkste. Mijn telefoon toverde ik even uit mijn broekzak om te kijken hoe laat het was. Klokslag 4 uur.
    Het was al een tijdje geleden dat ik Charlie had gesproken. Een paar maanden geleden had ik hem leren kennen in het winkelcentrum waar ik werkte. Hij vroeg me de weg naar een winkel waar hij strips kon kopen en van het één was het ander gekomen. Helaas voor mij woont hij in Engeland. Stiekem was ik al aan het sparen om naar hem toe te gaan. Het was immers maar twee uur reizen met het vliegtuig.
    Ik schrok wakker uit mijn gedachten toen mijn mobiel begon te trillen in mijn broekzak. Ik griste het ding eruit en een grote glimlach verscheen op mijn gezicht toen ik Charlie's naam in mijn scherm zag verschijnen.
    Snel stond ik op van de keukentafel en liep de woonkamer in. Ik nam het Skype-gesprek op en al snel zag ik Charlie's gezicht in beeld verschijnen.
    'Hey.' begroette ik hem zacht. 'Hoe is het met je?'

    [ bericht aangepast op 27 dec 2015 - 20:43 ]


    Don't judge my choices without understanding my reasons.

    Joel Peter Munroe.
    Joel tikte zenuwachtig op de touchpad van zijn laptop. Hij had meer dan genoeg opdrachten te doen ondanks deze dagen, maar zijn gedachten erbij houden was een tweede. Hoe moeilijk kon het zijn, een paar dingen ontwerpen op de computer. Toch leken deze simpele dingen, welke Joel bijna dagelijks uitvoerde onmogelijk. Zo langzamerhand veranderde het irritante getik in een deuntje. Ondanks dat hij genoeg te doen had verveelde hij zich ontzettend. Hij draaide wat rond op de bureaustoel waar hij op zat. Ondertussen had Aiden gevraagd of iemand warme choco wilde. Normaal had ik volmondig ja gezegd, maar zelfs in warme choco had ik op het moment geen zin, en had het aanbod beleefd afgewezen. Het mocht dan vanavond wel kerstavond zijn, dat gevoel was bij Joel in geen velden of wegen te bekennen, maar had nog wel de moeite genomen om een of andere lichtgevende kerstmuts op te zetten die hij ergens random had opgepakt. klanken van een kerstliedje drongen zijn oren binnen, en nu liet hij zijn gedachten naar iets anders afdwalen. Ondanks dat hij zoveel mensen om hem heen had voelde hij zich toch zo alleen. Zeker nu deze dagen weer waren aangebroken miste hij zijn vriendje, Jonas nog erger. Hij zou het liefst gelijk naar hem toe zijn gegaan, maar Egypte ligt nou eenmaal niet om de hoek. Hij zuchtte zacht toen hij aan kerst dacht. Terwijl kerst voor de meeste mensen als leuk wordt beschouwd, kan Joel deze mening niet echt met ze delen dit jaar. Hij had beloofd morgen naar zijn vader te gaan. Nu is dit opzich niet zo'n probleem, maar hij heeft gewoon niet zo'n zin in dat gezeur over dat hij nu nog geen relatie heeft, en wanneer hij nou eens een keer iemand mee naar huis brengt. Het punt was dat hij in feiten wel een relatie had, maar alleen te schijterig was om het aan zijn familie te vertellen. Toch was hij van plan dit deze kerst toch maar eens te gaan doen, hij was het zat om het mooiste wat hem ooit was overkomen te verbergen voor de mensen waar hij van houd. Ondanks zijn ver afgedwaalde gedachten, en zijn verveling was hij vergeten dat er ook nog zoiets simpels als Skype bestond, en schrok van de foto van Jonas welke uit het niets in beeld kwam. Joel kon een glimlach niet onderdrukken, en was blij dat hij zijn vriendje kon spreken, ook al was het misschien maar voor even. Joel klikte op het groene telefoontje op het beeldscherm, en wachtte tot Jonas in beeld kwam. Joel glimlachte zodra zijn vriendje in beeld kwam. "Hello, my dear." zei hij opgewekter dan een minuut geleden. "Hoe gaat het daar?" Vroeg hij, en hoopte dat Jonas
    Joel tikte zenuwachtig op de touchpad van zijn laptop. Hij had meer dan genoeg opdrachten te doen ondanks deze dagen, maar zijn gedachten erbij houden was een tweede. Hoe moeilijk kon het zijn, een paar dingen ontwerpen op de computer. Toch leken deze simpele dingen, welke Joel bijna dagelijks uitvoerde onmogelijk. Zo langzamerhand veranderde het irritante getik in een deuntje. Ondanks dat hij genoeg te doen had verveelde hij zich ontzettend. Hij draaide wat rond op de bureaustoel waar hij op zat. Ondertussen had Aiden gevraagd of iemand warme choco wilde. Normaal had ik volmondig ja gezegd, maar zelfs in warme choco had ik op het moment geen zin, en had het aanbod beleefd afgewezen. Het mocht dan vanavond wel kerstavond zijn, dat gevoel was bij Joel in geen velden of wegen te bekennen, maar had nog wel de moeite genomen om een of andere lichtgevende kerstmuts op te zetten die hij ergens random had opgepakt. klanken van een kerstliedje drongen zijn oren binnen, en nu liet hij zijn gedachten naar iets anders afdwalen. Ondanks dat hij zoveel mensen om hem heen had voelde hij zich toch zo alleen. Zeker nu deze dagen weer waren aangebroken miste hij zijn vriendje, Jonas nog erger. Hij zou het liefst gelijk naar hem toe zijn gegaan, maar Egypte ligt nou eenmaal niet om de hoek. Hij zuchtte zacht toen hij aan kerst dacht. Terwijl kerst voor de meeste mensen als leuk wordt beschouwd, kan Joel deze mening niet echt met ze delen dit jaar. Hij had beloofd morgen naar zijn vader te gaan. Nu is dit opzich niet zo'n probleem, maar hij heeft gewoon niet zo'n zin in dat gezeur over dat hij nu nog geen relatie heeft, en wanneer hij nou eens een keer iemand mee naar huis brengt. Het punt was dat hij in feiten wel een relatie had, maar alleen te schijterig was om het aan zijn familie te vertellen. Toch was hij van plan dit deze kerst toch maar eens te gaan doen, hij was het zat om het mooiste wat hem ooit was overkomen te verbergen voor de mensen waar hij van houd. Ondanks zijn ver afgedwaalde gedachten, en zijn verveling was hij vergeten dat er ook nog zoiets simpels als Skype bestond, en schrok van de foto van Jonas welke uit het niets in beeld kwam. Joel kon een glimlach niet onderdrukken, en was blij dat hij zijn vriendje kon spreken, ook al was het misschien maar voor even. Joel klikte op het groene telefoontje op het beeldscherm, en wachtte tot Jonas in beeld kwam. Joel glimlachte zodra zijn vriendje in beeld kwam. "Hello, my dear." zei hij opgewekter dan een minuut geleden. "Hoe gaat het daar?" Vroeg hij, en hoopte dat Jonas iets meer in de kerststemming was dan hij zelf.


    How far is far

    Zachary "Zach" Nicholas Amell
    "We can chase the dark together, if you go then so will I."


    Ik liep de oprit naar huis op. Ik kwam net terug van mijn gebruikelijke rondje hardlopen, en mijn maag rammelde van de trek. Ik deed mijn oordopjes uit, die zonet nog Colors van Crossfade draaiden. Ik zette het liedje op pauze en liep de garage binnen, waar mijn vader aan het sleutelen was.
          'Pa, het is vanavond kerstavond. Wat dacht je ervan om de garage dicht te gooien de komende twee dagen? Daar zal je Ma en Sarah ook een plezier mee doen, denk ik,' zei ik, een hand door mijn haren halend. Mijn vader keek op van de wielen en wees met zijn vrije hand naar de muur vol gereedschap. 'Grote Engelse sleutel, alsjeblieft?'
    Ik knikte, pakte de sleutel en gaf hem aan mijn vader. 'Dit is de laatste auto. Deze klant stond erop dat zijn auto vandaag af zou zijn, en het kerstgevoel had me weer eens te pakken,' zei mijn vader, terwijl hij zich op de blauwe Honda Civic Si richtte. Ik zuchtte, en pakte een handdoek van het rek af. Mijn vader was inmiddels al klaar met het sleutelen en had de sleutel teruggehangen. 'Laten we naar de keuken gaan. We willen niet dat je moeder kwaad op ons wordt omdat we het ontbijt gemist zouden hebben,' zei mijn vader. Lachend smeet ik hem mijn handdoek toe, die hij gebruikte om zijn handen mee af te vegen.
          'Waarom haal je Hélene niet hiernaartoe? Zou ze vast leuk vinden. Ik wil haar eventueel ook wel wat geld geven?' Mijn vader gooide de handdoek in de wasmand. Ik trok mijn schouders op, maar voor ik kon antwoorden, voelde ik mijn telefoon vibreren. Vast Hélene. Ik trok mijn telefoon uit zijn houder rond mijn arm, en zag inderdaad dat ik een bericht van haar had gekregen. 'Speaking of the devil, and he shall appear...' Zachtjes wreef ik over de blauwe plek op mijn kaak terwijl ik het bericht las.

    MERRY CHRISTMAS! Ik ben weer 100 euro dichter bij jou xx - Hélene

    Ik kon een glimlach niet onderdrukken. Snel tyte ik terug:

    Als ik tegen die tijd nog leef, waarschijnlijk vermoord mijn moeder me zo omdat ik waarschijnlijk te laat ben voor ontbijt. Grappig genoeg vroeg mijn vader net of ik je hiernaartoe zou halen. Hij bood zelfs aan je wat geld te geven. Maar wie zegt niet dat ik naar jou wil? XX
    Oh, en by the way; ik kreeg laatst een hockeystick tegen m'n kaak aan. Herinnert je dat niet ergens aan? Is het karma?


    Met een grote grijns liep ik achter mijn vader aan de keuken binnen. Ik voelde de brandende blik van mijn kleine zusje Sarah, en ik keek haar aan. 'Wat?' vroeg ik.
    'Haal die enge grijns van je gezicht. Je maakt me bang.'
    'Awh, ik hou ook van jou kleintje.' Ik ging achter haar staan en sloeg mijn armen stevig om haar heen.
    'EW JE BENT NAT!'
    'Ik heb ook net hardgelopen schat. Dat gebeurt met mensen als ze hardlopen.'
    'Wat zou Hélene daar van vinden?' Mopperde Sarah en ik ging naast mijn zusje aan tafel zitten. Mijn telefoon legde ik op tafel, wachtend op een reactie van mijn favoriete Brit.



    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Jonas Ravic Abedi
    Nadat hij z'n jasje uit had getrokken en z'n blouse iets had opengeknoopt, had hij de computer opgestart. Het was warm op z'n kamer en het was eigenlijk te warm voor de tijd van het jaar, maar de natuur leek gewoon van slag af te zijn. Al die bosbranden, overstromingen en warmte, terwijl het eigenlijk koud zou moeten zijn, het was gewoon gek. Jonas had stiekem gehoopt op een witte kerst en stiekem hoopte hij nog meer dat het zou sneeuwen op z'n verjaardag. Maar het was heel ongebruikelijk als het in Egypte zou sneeuwen en twee jaar geleden had het ook voor het eerst gesneeuwd in honderd jaar, en iedereen had z'n ogen uit staan kijken. Dat was nog eens bijzonder geweest. Toen Jonas Skype had opgestart, zag hij dat z'n vriendje online was en snel klikte hij het icoontje aan. Het beeld ging van zwart naar kleur en Joel kwam in beeld en Jonas kon een grote grijns niet onderdrukken. Hij had hem gemist en zeker met deze drukke dagen spraken ze elkaar al minder en dan nog het tijdsverschil, ook al was dat maar twee uur. Soms spraken ze elkaar een week niet en was het alleen dat er druk ge-smst werd. 'Joel' zei Jonas toen hij de stem van z'n vriendje hoorde en hij voelde zich meteen al weer een stuk beter dan net. 'Stukken beter nu ik dat mooie gezichtje van je zie' zei hij met een toon in z'n stem, alsof hij aan het flirten was en misschien was dat ook wel zo. In z'n ooghoek zag hij iemand binnen komen, Isha en snel zwaaide hij even kort naar haar. Ze knikte naar hem toen ze zag dat hij met Joel aan het praten was en mimede dat hij Joel moest groeten namens haar en dat ze later wel terug zou komen en Jonas knikte dat hij het begreep. 'Isha zegt hi' zei hij toen tegen Joel, die zou vast niet begrijpen waarom hij nu aan het knikken en doen was. 'Hoe gaat het met je? Al zin in de kerstdagen'? vroeg Jonas toen aan Joel. Hij knoopte z'n blouse nog wat verder los, om hem uiteindelijk maar helemaal uit te doen en z'n witte hemd kwam tevoorschijn. Jonas kon ook wel begrijpen als Joel het moeilijk zou vinden om met de kerstdagen bij z'n ouders te zijn, vooral omdat z'n vader nogal moeilijk kon doen, wat Jonas ervan begreep. Jonas had hetzelfde met zijn vader gehad en uiteindelijk was hij geaccepteerd en waren ze weer de beste maatjes en hij hoopte dat het bij Joel ook zou kunnen worden. 'Ik mis je' zei hij toen met een zucht, 'Ik wou dat je hier was' Een lange afstandsrelatie was niet makkelijk, maar ze probeerde er allebei wat van te maken en tot nu toe leek dat goed te lukken.


    'Darling, just hold on'