• Bij het lezen van de titel zal menigeen al eens de wenkbrauwen opgetrokken hebben. Voor hen die zich reeds zorgen begonnen te maken: geen paniek, het is maar voor een verhaal. De enige reden waarvoor ik dit vraag is omdat ik niet zo happig ben om een verhaal naar de knoppen te helpen door een gebrek aan opzoekingswerk of kennis van zaken.

    Ik heb namelijk al een tijdje het idee om een (eventueel kort)verhaal te schrijven rond een jonge vrouw die een paar moorden pleegt, er liefst ook een tijdje mee wegkomt (kwestie dat ze er een paar moet kunnen plegen) en dan uiteindelijk bij het lijk van haar laatste slachtoffer (de man waar ze tijdens haar jeugd verliefd op was en die ze nooit helemaal vergeten is) een paar fouten maakt/aanwijzingen achterlaat die de politie uiteindelijk bij haar doen uitkomen. Daarna vertelt ze hoe de op het eerste zicht compleet van elkaar losstaande moorden eigenlijk met elkaar verbonden zijn in een groter geheel etc. voor ze zichzelf van het leven beroofd (ik zou zeggen dat ze zich door de raam van haar appartementje laat vallen, want anders zouden de agenten nog kunnen ingrijpen.)

    De plot ligt al een tijdje vast, maar het merendeel van de tijd die ik de laatste weken aan dat idee heb besteed, is vooral uitgegaan naar het uitdokteren van hoe ik het hoofdpersonage die moorden moet laten plegen. En wat blijkt? Ik heb totaal geen idee van hoe ze die moorden in godsnaam moet uitvoeren zonder onmiddellijk gepakt te worden. Over dat gevat worden, wil ik mijn hoofd best wel breken, maar ik zou jullie om hulp willen vragen bij het bedenken van manieren om te moorden. Ik heb al een paar ideetjes die ik hieronder zal plaatsen en waar jullie ook jullie mening over mogen geven.

    De jonge vrouw zou reeds een tweetal jaren voor de eerste 'recente' moord de tweelingzus van een van haar latere slachtoffers tijdens een fuif slaappillen of een soort drug hebben toegediend waardoor haar slachtoffer tijdens het rijden naar huis in slaap valt achter het stuur en tegen een boom knalt, waarna ze enige tijd later (of misschien al meteen) sterft aan haar verwondingen.

    De echtgenote van haar laatste slachtoffer zou de jonge vrouw ook willen laten omkomen door een auto-ongeluk of toch iets dat verband houdt met de wagen van het slachtoffer (door met de uitlaat en de deuren te knoeien ofzo. (Ik weet dat dit heel lame is, maar hey, ik sta open voor suggesties en verbeteringen.)

    Ik zou wel nog willen opmerken dat de dader over geen vuurwapens beschikt, niet verbazingwekkend technisch aangelegd is (dus, sorry mensen, maar bommen zullen ook moeilijk worden) en voor alle attributen voor de moorden of in haar eigen kasten moet duiken of naar de winkel rennen, zonder al te verdacht over te komen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Bedoel je, met welk ze allemaal kan moorden of hoe je het zo goed mogelijk omschrijft?


    Queer zijn is gewoon alles

    Wow wat een tekst haha. Ik weet niet echt iets. Ik weet wel twee jaar terug las ik een boek. Daarin was een vrouw die een miskraam heeft gehad. Die sneed de buik van vrouwen open. Haalde de ingewanden eruit en stopte er een pop in en naaide het weer dicht. Misschien heb je er niks aan maar ik vond dat wel echt een vette actie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oeh! Ik discusseer graag op het Creepy Social Network hoe je het beste een moord pleegt. ^^

    Je kan iemand wurgen, hem/haar verbranden en het as in de zee gooien. Dan zijn er geen sporen. Je kan het beste moorden plegen zonder dat er bloed voorkomt, anders is de kans zeer groot opgepakt te worden. ^^

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 17:43 ]

    Debbaut schreef:
    Bedoel je, met welk ze allemaal kan moorden of hoe je het zo goed mogelijk omschrijft?


    Ik bedoelde in eerste instantie hoe ze die moorden moet uitvoeren. Als ik dat niet weet, kan ik ook moeilijk iets omschrijven.


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Krampus schreef:
    Oeh! Ik discusseer graag op het Creepy Social Network hoe je het beste een moord pleegt. ^^

    Je kan iemand onder water houden zodat diegene verdrinkt en laat het op een zelfmoord lijken. Je kan ook iemand wurgen, hem/haar verbranden en het as in de zee gooien. Dan zijn er geen sporen. Je kan het beste moorden plegen zonder dat er bloed voorkomt, anders is de kans zeer groot opgepakt te worden. ^^


    Haha, bedankt! Mag ik eventjes advocaat van de duivel spelen en je vragen hoe het op een zelfmoord kan lijken als je iemand verdrinkt? Dan moet je toch al bijna een touw met een zware steen/betonblok aan de nek van het slachtoffer binden? Ik ben wel fan van het wurgen en verbranden-proces. :)


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    IrishNialler schreef:
    Wow wat een tekst haha. Ik weet niet echt iets. Ik weet wel twee jaar terug las ik een boek. Daarin was een vrouw die een miskraam heeft gehad. Die sneed de buik van vrouwen open. Haalde de ingewanden eruit en stopte er een pop in en naaide het weer dicht. Misschien heb je er niks aan maar ik vond dat wel echt een vette actie

    Ik heb ergens gelezen je de politie het best een saaie zaak geeft als je ermee weg wilt komen en ik heb al iets leuks om met het laatste slachtoffer te doen, maar als ik ooit nog eens een moordverhaal schrijf, zal ik zeker overwegen om een pop in de lege en dichtgenaaide buikholte te stoppen. Want dat is inderdaad wel cool!


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Nienya schreef:
    (...)

    Haha, bedankt! Mag ik eventjes advocaat van de duivel spelen en je vragen hoe het op een zelfmoord kan lijken als je iemand verdrinkt? Dan moet je toch al bijna een touw met een zware steen/betonblok aan de nek van het slachtoffer binden? Ik ben wel fan van het wurgen en verbranden-proces. :)


    Met wurgen moet je ook oppassen met hoe je het schrijft, omdat als je bijv. latex handschoentjes laat gebruiken, de dader zo gevonden is. Same geldt voor als er zweet op het slachtoffer terecht komt, ik heb ooit een boek gelezen over iemand die vermoord was door wurgen en toen was de dader vrij snel gevonden


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Met wurgen moet je ook oppassen met hoe je het schrijft, omdat als je bijv. latex handschoentjes laat gebruiken, de dader zo gevonden is. Same geldt voor als er zweet op het slachtoffer terecht komt, ik heb ooit een boek gelezen over iemand die vermoord was door wurgen en toen was de dader vrij snel gevonden


    Bedankt voor de tips. Weet je toevallig ook niet wat er precies mis is met Latex-handschoenen?


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Already loving this. Vooral omdat ik enorm graag horror schrijf (en zelf de meest vreselijke moorden prefereer, ghehe).

    De beste wijze om iemand te vermoorden is op een wijze waarop je 'dader' ze zo min mogelijk aanraakt, om het zo uit te spreken. Of dat ze ze op goede wijze laat verdwijnen. (Dat verbranden is daar een voorbeeld van. Leven begraven vind ik daar ook een goede in, ervan uitgaande dat je dader weet wat ze doet en weet hoe geen bewijsmateriaal achter te laten.)

    Een fatale injectie vind ik altijd een goede, omdat daar weinig van over blijft. Ze weten uiteraard wss wel dat het slachtoffer vermoordt is, maar het is moeilijk te traceren waar 't vandaan komt.

    Een goede vond ik ook altijd dat er misleidende clues achtergelaten worden. Bijvoorbeeld haren van een andere persoon - die er eigenlijk los van staat - etc om ze op het verkeerde pad te brengen.

    Als je het echt een duistere richting in wilt laten gaan, kan je altijd voor zelfmoord zelf gaan. Dat ze de personen zodanig manipuleert, blackmailt, chanteert of wat dan ook zodat ze ze uiteindelijk tot hun dood drijft en bij degenen bij wie dit niet werkt, het op zelfmoord laat lijken - wat je kan doen in vormen van ophanging, dat ze van een gebouw vallen (lees: geduwd worden), overdosis, etc.) (Zou ook heel poëtisch zijn met het gegeven dat je je hoofdpersonage uiteindelijk zelfmoord laat plegen.)


    A girl who wonders.

    Cujo schreef:
    Already loving this. Vooral omdat ik enorm graag horror schrijf (en zelf de meest vreselijke moorden prefereer, ghehe).

    De beste wijze om iemand te vermoorden is op een wijze waarop je 'dader' ze zo min mogelijk aanraakt, om het zo uit te spreken. Of dat ze ze op goede wijze laat verdwijnen. (Dat verbranden is daar een voorbeeld van. Leven begraven vind ik daar ook een goede in, ervan uitgaande dat je dader weet wat ze doet en weet hoe geen bewijsmateriaal achter te laten.)

    Een fatale injectie vind ik altijd een goede, omdat daar weinig van over blijft. Ze weten uiteraard wss wel dat het slachtoffer vermoordt is, maar het is moeilijk te traceren waar 't vandaan komt.

    Een goede vond ik ook altijd dat er misleidende clues achtergelaten worden. Bijvoorbeeld haren van een andere persoon - die er eigenlijk los van staat - etc om ze op het verkeerde pad te brengen.

    Als je het echt een duistere richting in wilt laten gaan, kan je altijd voor zelfmoord zelf gaan. Dat ze de personen zodanig manipuleert, blackmailt, chanteert of wat dan ook zodat ze ze uiteindelijk tot hun dood drijft en bij degenen bij wie dit niet werkt, het op zelfmoord laat lijken - wat je kan doen in vormen van ophanging, dat ze van een gebouw vallen (lees: geduwd worden), overdosis, etc.) (Zou ook heel poëtisch zijn met het gegeven dat je je hoofdpersonage uiteindelijk zelfmoord laat plegen.)

    Ik moet je waarschuwen: zo'n geweldige schrijver ben ik niet en horror/thriller is al helemaal niet mijn ding, dus zo geweldig zal het verhaal niet zijn (en als ik uiteindelijk ervoor zou kiezen om het alsnog in te sturen voor de wedstrijd zal het een kortverhaal moeten worden en zal ik helemaal niet diep ingaan op de moorden zelf, sorry.)
    Bedankt voor de ideeën. :)


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Cujo schreef:
    Already loving this. Vooral omdat ik enorm graag horror schrijf (en zelf de meest vreselijke moorden prefereer, ghehe).

    De beste wijze om iemand te vermoorden is op een wijze waarop je 'dader' ze zo min mogelijk aanraakt, om het zo uit te spreken. Of dat ze ze op goede wijze laat verdwijnen. (Dat verbranden is daar een voorbeeld van. Leven begraven vind ik daar ook een goede in, ervan uitgaande dat je dader weet wat ze doet en weet hoe geen bewijsmateriaal achter te laten.)

    Een fatale injectie vind ik altijd een goede, omdat daar weinig van over blijft. Ze weten uiteraard wss wel dat het slachtoffer vermoordt is, maar het is moeilijk te traceren waar 't vandaan komt.

    Een goede vond ik ook altijd dat er misleidende clues achtergelaten worden. Bijvoorbeeld haren van een andere persoon - die er eigenlijk los van staat - etc om ze op het verkeerde pad te brengen.

    Als je het echt een duistere richting in wilt laten gaan, kan je altijd voor zelfmoord zelf gaan. Dat ze de personen zodanig manipuleert, blackmailt, chanteert of wat dan ook zodat ze ze uiteindelijk tot hun dood drijft en bij degenen bij wie dit niet werkt, het op zelfmoord laat lijken - wat je kan doen in vormen van ophanging, dat ze van een gebouw vallen (lees: geduwd worden), overdosis, etc.) (Zou ook heel poëtisch zijn met het gegeven dat je je hoofdpersonage uiteindelijk zelfmoord laat plegen.)


    Dit uiteraard.

    Zoveel laten drinken tot ze zoveel water binnen krijgen dat ze verdrinken, dat zou zo een 5-6-7 liter water moeten zijn op een vrij korte tijdspanne :'D
    Ik kan moorden zelf vrij goed uitdenken, maar dan krijg je echt nog fucked up dingen. Zo heb ik één van mijn personages ooit een dissectie laten uitvoeren op een levende vrouw.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Boil 'em, mash 'em, put 'em in a stew.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dit vind ik echt leuk om over te discussiëren, maar als ik hier mijn antwoord neer ga zetten, zijn we morgen nog bezig. ^^
    Tip: Kijk vooral naar CSI, NCIS etc.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb niet heel de tekst gelezen en alle reacties, maar mijn tip: kijk naar how to get away with murder.
    Er zijn niet al te veel afleveringen (echt niet) maar je gaat er wel veel uit kunnen gebruiken denk ik.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind