• Hallo ^^,
    Ik zit inmiddels al wel 10 manden op Quizlet, maar sinds kort heb ik ook een beetje ontdekt hoe het forum werkt. Dit is de eerste topic die ik maak, sorry als ik iets verkeerd doe.
    Goed ik maak een nieuw verhaal, nu heb ik twee vragen:

    1. Moet ik dit verhaal activeren op quizlet?
    Ik twijfel al een hele tijd. Ik heb hier ook een poll over dus die kun je ook doen. Zouden jullie pls in de reacties zeggen of ik het moet activeren?
    Uitleg van het verhaal: (Het verhaal kan nog wat veranderen maar dit is de basis tot nu toe)

    Amicitia word thuis mishandelt door haar moeder, haar vader is dood. Op haar veertiende loopt ze weg en komt ze bij een groep meisjes en jongens terecht. Waar ze woont en vrienden krijgt. Maar als haar beste vriendin ziek word gaat ze op reis, wat die vriendin had nog een wens en die wil Amicitia vervullen voor haar vriendin dood is. Ze word onderweg vrienden met een vreemde jongen, een irritant meisje en haar stalker en een 'normale' jongen. Zonder dat ze het door heeft loopt ze in de val, want ze gaat op reis naar de boom der leven. Een super grote boom, met een boel wortels. Die wortels zijn mensen, speciale mensen met krachten die de boom moeten beschermen. Elke kras op de boom is een dode, als je iemand wilt vermoorden moet je de naam van die persoon in de boom krassen, maar daar mee vermoord je ook onschuldige mensen, elke kras is een dode. Ook zijn er legendes over het boek der leven. De boom der leven zou op de voorkant staan, als je een naam op de bladzijdes zou schrijven zou die persoon weer tot leven komen. Die persoon moet dus wel dood zijn, je moet zijn of haar naam volledig op schrijven, maar als je dit doet zullen er ook een bedoel doden vallen. Het boek zou betovert zijn en elke vijf minuten verdwijnen naar een andere plek. Ook is er maar één manier om het boek te vernietigen, maar als je dit zou doen verdwijnen alle wortels van de boom en is de boom onbeschermd. De mensen die namen in het boek willen schrijven, namen op de boomstam willen krassen of andere slechte dingen met de boom willen doen worden 'schaduwen' genoemd. Oftewel de handlangers van de dood, een moordenaar of wanhopig over de dood van iemand. Amicitia is één van deze 'wortels' en komt steeds dieper in de problemen te zitten. En ze moet de wens ook nog vervullen...


    2. Wat voor titel?
    Nou dat begrijpen jullie denk ik wel. Veder uitleggen hoeft niet denk ik

    Voor de gene die het proloog nog willen lezen:
    Een blik, een stap, een geluid. Het is genoeg, een lange mevrouw strekt haar hand uit naar een kast. Ze pakt een touw. Een ruw lang touw, met herinneringen. Slechte herinneringen.
    "Op staan!" het bleef weergalmen in Amicitia's hoofd. Ze stond op, haar magere lijf voelde zwaarder dan ooit. Ze wierp een blik op het touw, haar grootste vijand.
    "Shirt omhoog! Nu meteen!" Haar dunne armen deden bijna vanzelf haar t-shirt omhoog. Dat ging lastig, ze was acht en had dit t-shirt gekregen toen ze zes was. Toen had het goed gepast, maar nu knelde het heel erg. Elke dag werd ze het slachtoffer van het gemene touw. Een wanhopige kreet klonk in de kamer. Het touw kwam met een klap terecht op haar tengere rug. Nog een keer, ze beet op haar tanden niet te gaan schreeuwen of te huilen. Ze beet haar tanden nog steviger op elkaar bij de derde klap. Bloed spatte in het rond. Tranen brandde. Maar ze was sterk, draaide zich om en pakte het touw met twee handen vast.
    "Wat, wat heb ik misdaan!" snauwde ze, met alle kracht die ze nog had.
    "Vader, hij is dood," de ademhaling van de vrouw was duidelijk te horen. Alsof ze zich moest in houden geen mes te pakken.
    "Hij was mijn vader niet! Jij bent mijn moeder niet! Jullie mogen mij op deze wereld gezet hebben, maar daar blijft het ook bij. Ik vertik het jouw mijn moeder te noemen!" haar stem trilde. Met twee handen rukte ze het touw los. Ze beet op haar lip, onzeker over wat er nu zou gebeuren. Gevoel was op dit moment niks en ze moest snel nadenken. In de rechter zak had de vrouw altijd een mes zitten. Haar adem stokte, ze deed gevaarlijk. Amicitia wist hoe boos de vrouw kon worden. Ze stond oog in oog met haar. Haar gloeiende groene ogen leken door haar ziel heen te kijken. Wat Amicitia een angstaanjagend gevoel gaf. Ze sprintte naar de keuken en pakte een mes uit een la. Ze klemde het wapen in haar handen, ze kneep zo hard dat haar knokkels wit werden.
    "I-ik heb een wapen hoor!" ze ging van mompelen over in schreeuwen. Haar hand ging omhoog, waardoor het mes met zijn punt naar boven wees. Daarna strekte ze haar arm, waardoor de punt ruste op de keel van de vrouw. Amicitia wist maar al te goed wat ze aan het doen was.
    "Je laat me nu gaan!"
    "U, je zegt u tegen me!" schreeuwde de vrouw.
    "Nee," snauwde ze terug. Het leek alsof ze haar hand niet meer kon besturen alsof het mes danste op de keel van de vrouw zonder dat ze het wou. Als ze een verkeerde beweging maakte met haar arm had ze een moord op haar geweten staan. Maar dat maakte haar niks meer uit. De hele familie die ze nog had werd geheim gehouden. Verzwegen alsof ze allemaal iets gedaan hadden dat zo erg was, dat hun naam niet eens meer uitgesproken mocht worden. Een zucht ging door de kamer. Het mes lag niet langer op de keel van de vrouw, maar veiliger op haar arm. Alleen kon ze nu de pols van de vrouw door snijden.
    "Een woord over mij en je bent er geweest," Amicitia had gedacht dat haar stem veel onzekerder had geklonken, maar daarin tegen klonk het heel zelfverzekerd en bewust over haar bedreiging. Bloed droop van haar rug naar benden op de grond, maar ze negeerde de stekende pijn. Een stilte viel, een akelige stilte die werd onderbroken door een angstige kreet. Die niet kwam uit de mond van de vrouw of van Amicitia, maar ze waren toch alleen in huis?



    P.s Tips hoor ik super graag. Ik ben nog jong en kan veel leren

    P.p.s ik doe dit dus voor de eerste keer en ik wist niet of ik het onder Stories promoten of hulp met titel moest doen. Dus ja...

    P.p.p.s zeg als ik iets van regels overtreed of zo, want dan heb ik dat niet door (':
    XXX Lucens

    [ bericht aangepast op 31 dec 2015 - 17:21 ]


    i wanna die with you once or twice.

    De reden dat ik twijfel om het te activeren is dat ik me afvraag of het niet een iets té verhaal is. Ik weet nie...

    [ bericht aangepast op 31 dec 2015 - 17:20 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Nou, de eerste tip die ik kan je geven is geduldig zijn. Geef de mensen alsjeblieft de tijd om te reageren. Mocht er na een paar dagen nog niemand hebben gereageerd dan kun je altijd nogmaals vragen of er iemand naar wil kijken.

    Of jij het verhaal moet activeren? Dat moet je zelf weten. Ik weet niet waarom je daar aan twijfelt. Het is jouw verhaal en als je wilt dat mensen het gaan lezen dan zou ik het lekker activeren. Ik vind het plot wel leuk klinken, al zou ik dat zelf nooit zo op internet zetten. Nu weet iedereen al waar het over gaat en dat moedigt niet echt aan om het nog te gaan lezen.

    Wat de titel betreft, ik dacht het eerste aan Levensboom. Ik weet niet of je iets met mythologie doet, maar anders zou je je verhaal ook de titel kunnen geven van een bekende mythische levensboom, als Ašerah (Mesopotamische mythologie), Ashvatta (Vedische mythologie) of Yggdrasil (Noordse mythologie).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als jij het verhaal leuk vindt en ook leuk vindt om te schrijven moet je dat echt doen. Laat je niet afremmen door andere.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Vikings schreef:
    Nou, de eerste tip die ik kan je geven is geduldig zijn. Geef de mensen alsjeblieft de tijd om te reageren. Mocht er na een paar dagen nog niemand hebben gereageerd dan kun je altijd nogmaals vragen of er iemand naar wil kijken.

    Of jij het verhaal moet activeren? Dat moet je zelf weten. Ik weet niet waarom je daar aan twijfelt. Het is jouw verhaal en als je wilt dat mensen het gaan lezen dan zou ik het lekker activeren. Ik vind het plot wel leuk klinken, al zou ik dat zelf nooit zo op internet zetten. Nu weet iedereen al waar het over gaat en dat moedigt niet echt aan om het nog te gaan lezen.

    Wat de titel betreft, ik dacht het eerste aan Levensboom. Ik weet niet of je iets met mythologie doet, maar anders zou je je verhaal ook de titel kunnen geven van een bekende mythische levensboom, als Ašerah (Mesopotamische mythologie), Ashvatta (Vedische mythologie) of Yggdrasil (Noordse mythologie).


    You are my piece of paradise.