• Aan de hand van het History topic van HANAYA kreeg ik het idee om een wetenschapstopic te openen. Hier kun je terecht als je vragen hebt voor je verhaal of als je met school ergens niet uit komt. Of natuurlijk als je zelf geïnteresseerd bent in wetenschappen of wetenschapper bent (en daarmee tel ik ook al mensen die een wetenschappen studeren).

    Bij wie kan ik terecht?
    Patholoog - Bachelor Biologie. (Bevat ook veel chemie.)
    BB8 - Bachelor Biomedische Wetenschappen
    Mulford - Bachelor Biomedische Wetenschappen
    Nakotak - Diploma Chemie
    Kerstdino - Bachelor Biologie
    Serenata - egezondheidszorg technologie
    Ledecky - bachelor ingenieurswetenschappen

    En natuurlijk kunnen jullie ook heel veel science jokes plaatsen, want die zijn gewoon te grappig voor woorden.



    Schrijftips voor medische/wetenschappelijke dingen van tumblr:
    "Writing Traumatic Injuries "
    En er is nog een andere, maar die kan ik momenteel niet vinden. :X

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 8:22 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dit ga ik nodig hebben vanaf volgende week. Examen scheikunde leren dan. :c En volgend semester heb ik ook natuurkunde, feest.

    Ik weet niet of wiskunde onder wetenschappen valt hier? Anders kan je daarvoor wel bij mij terecht. ^^ En sowieso ook wel voor chemie/scheikunde.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2016 - 23:18 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb alles bijgevuld. Als je wél of juist niet op de lijst wilt, meld het mij dan!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ah, en ik doe een bachelor ingenieurswetenschappen nu. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ah, en ik doe een bachelor ingenieurswetenschappen nu. (:


    Coolcool, waar?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Coolcool, waar?


    Gent. :'D Leuven was me iets te ver en zo goed als al mijn vrienden zitten in Gent, dus ja.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Gent. :'D Leuven was me iets te ver en zo goed als al mijn vrienden zitten in Gent, dus ja.


    Ah leuk!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    BB8 schreef:
    (...)

    1e jaar in Gent (:

    Ik doe ook het eerste jaar, dan wel in Leuven.


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Ik doe ook het eerste jaar, dan wel in Leuven.


    Ah, jammer. Het was leuk geweest om een Q'er hier te kennen ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    BB8 schreef:
    (...)

    Ah, jammer. Het was leuk geweest om een Q'er hier te kennen ^^


    Volgens mij ben jij wel een van de eerste van wie ik weet dat ze ook in Gent studeren. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Volgens mij ben jij wel een van de eerste van wie ik weet dat ze ook in Gent studeren. :'D


    Haha, ik denk dat ik dat van jou ook als een van de eerste wist. Door het ingangsexamentopic, toch?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    BB8 schreef:
    (...)

    Haha, ik denk dat ik dat van jou ook als een van de eerste wist. Door het ingangsexamentopic, toch?


    Oh juist, ik herkende je al niet meer! Wow, haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Patholoog, wastafel jij ook niet eens Worm? Als ik eigenlijk heel fancy kan doen, heb ik in principe een bachelor of science in de chemie met optie chemie.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    O ja, Ik studeer gezondheidszorg technologie, maar sinds niet veel mensen weten wat het inhoud zeg ik altijd 'technische en medische opleiding' :'D.


    Seasons will change, but I shall remain

    Oké, uhm, ik ben bezig voor biologie en ik snap de donker/lichtreactie niet helemaal... De lichtreactie geeft zegmaar de "ingrediënten" voor de donkerreactie, om het zo maar te zeggen, of klopt dit niet? In mijn Binas staan namelijk een niet-cyclische fotofosforylering en een cyclische fosforylering, en dat is hetzelfde maar ook weer niet en dan heb je er ook nog een donkerreactie bij en help :'D Online kon ik er namelijk niet veel over vinden en ook de Engelse filmpjes zijn vaag.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 16:33 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Oké, uhm, ik ben bezig voor biologie en ik snap de donker/lichtreactie niet helemaal... De lichtreactie geeft zegmaar de "ingrediënten" voor de donkerreactie, om het zo maar te zeggen, of klopt dit niet? In mijn Binas staan namelijk een niet-cyclische fotofosforylering en een cyclische fosforylering, en dat is hetzelfde maar ook weer niet en dan heb je er ook nog een donkerreactie bij en help :'D Online kon ik er namelijk niet veel over vinden en ook de Engelse filmpjes zijn vaag.


    Wat je nodig hebt voor de donkerreactie is CO2, ATP en NADPH. CO2 komt uit de lucht en ATP en NADPH komen uit de lichtreactie. Zo gaat die uitwisseling van ATP en NADPH, als dat wat duidelijk is. En hier zie je hoe de Calvincyclus gaat.
    Op bioplek.org vind je wel eens goede uitleg over biologische onderwerpen. Ik hoop dat het wat duidelijk is zo, anders stel je nog maar vragen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt