• Ik heb al enkele jaren in meer of mindere mate last van depressie.
    Dit wordt deels veroorzaakt door mijn asperger en deels doordat ik een groot deel van mijn leven gepest ben.
    Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik een hele zware inzinking gehad, ik heb toen 2 maanden thuis gezeten en ben toen naar het speciaal onderwijs gegaan waar ik mijn havo diploma heb gehaald.
    Omdat het altijd mijn droom is geweest om dokter te worden ben ik dit schooljaar begonnen aan de vavo. Dat is 4,5&6 vwo. Ik merkte echter al sinds het begin van het schooljaar dat het weer slechter met me ging, maar ik vind het ontzettend moeilijk om hulp te vragen of gewoon te zeggen dat het slecht gaat.
    De afgelopen maanden waren echt rampzalig voor mij. Ik werd helemaal gek van mezelf en kon me nergens op concentreren.
    Afgelopen weekend realiseerde ik me dat het zo niet verder kon. Ik heb een brief geschreven waarin ik eerlijk ben geweest over hoe ik me voel en die heb ik vanmorgen aan de psycholoog gegeven. Samen hebben we de beslissing gemaakt dat ik ga stoppen met mijn opleiding en in september ga beginnen aan een hbo opleiding. De komende maanden ga ik me focussen op mezelf. Ik weet dat ik nooit 'genezen' kan worden, maar ik kan er wel op een goede manier mee leren omgaan en ik moet daar de tijd voor nemen. Ik moet de tijd nemen om weer van mezelf te leren houden.

    Aan de ene kant ben ik ontzettend blij dat ik dit heb gedaan, maar aan de andere kant weet ik dat ik nu wel vaarwel moet zeggen tegen mijn kinderdroom.

    Ik wou dit met jullie delen omdat ik weet dat ik lang niet de enige ben die in deze situatie zit en ik hoop dat ik hiermee misschien andere kan helpen. Ik weet niet wat dit jaar mij gaat brengen, maar ik weet wel dat ik een stap in de goede richting heb gedaan.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wow, wat ontzettend goed van je! Hele zware beslissingen, die je toch hebt gemaakt. Ook heel herkenbaar.
    Ook al ken ik je niet zo goed, je mag echt super trots op jezelf zijn! *O*


    The truth is out there.

    Dat klinkt als een heel moeilijke beslissing, maar ik vind het erg goed van je dat je die keuze hebt kunnen maken! Het is altijd belangrijk om aan jezelf te denken en ook het lef te hebben ergens mee te stoppen als je merkt dat het niet werkt. Heel knap, en alvast veel succes met je vervolgopleiding. Hopelijk helpen de komende maanden om nog verder de goede kant op te gaan. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kun je niet van een hbo naar een doktersopleiding gaan dan?

    Ik vind het in ieder geval moedig van je dat je hulp hebt durven zoeken, al heeft het misschien even geduurd, de meeste mensen blijven er gewoon mee aanmodderen totdat de omgeving ingrijpt.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Cleese schreef:
    Wow, wat ontzettend goed van je! Hele zware beslissingen, die je toch hebt gemaakt. Ook heel herkenbaar.
    Ook al ken ik je niet zo goed, je mag echt super trots op jezelf zijn! *O*

    Dit dus.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat goed van je! Het zal ongetwijfeld een lastige beslissing zijn geweest en confronterend. Je mag trots zijn op je zelf!


    26 - 02 - '16

    wat een moeilijke keuze die je hebt gemaakt maar zo ontzettend dapper van je, je mag ontzettend trots op jezelf zijn!


    20'0815 ~ <3 Priscilla.

    Cleese schreef:
    Wow, wat ontzettend goed van je! Hele zware beslissingen, die je toch hebt gemaakt. Ook heel herkenbaar.
    Ook al ken ik je niet zo goed, je mag echt super trots op jezelf zijn! *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Cleese schreef:
    Wow, wat ontzettend goed van je! Hele zware beslissingen, die je toch hebt gemaakt. Ook heel herkenbaar.
    Ook al ken ik je niet zo goed, je mag echt super trots op jezelf zijn! *O*

    knap van je dat je het hebt gedaan idd. Je komt er wel!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Update;
    Het is nu 2,5 week later. Ik ga uiteindelijk toch niet helemaal met school stoppen, ik hou 3 vakken. Verder ben ik in het proces van opnieuw beginnen met een deeltijd behandeling. Het wordt geen makkelijke weg, maar ik ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb zoveel respect voor je. Ik weet hoe moeilijk het is te dealen met depressie en ik vind het dan ook erg knap van je hoe je dit hebt aangepakt. Het is natuurlijk wel jammer van je kinderdroom, maar als dit voor jou beter is, is dit dus beter voor je. Hopelijk voel je - je snel een stuk beter. Mocht je ooit iemand nodig hebben om even tegen te praten, staan zowel mijn gastenboek als mijn inbox voor je open.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Echt heel veel respect voor je! En volgens mij kun je op het hbo verpleegkunde studeren, dat komt ook in de buurt van je kinderdroom toch?

    Heel veel succes (en sterkte) met deze beslissing!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hawke schreef:
    Wow, wat ontzettend goed van je! Hele zware beslissingen, die je toch hebt gemaakt. Ook heel herkenbaar.
    Ook al ken ik je niet zo goed, je mag echt super trots op jezelf zijn! *O*


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.