• Ik heb een vraag over Wattpad. Mijn lezersaantal daalt de voorbije drie jaar alleen nog maar op Quizlet en ik hou ervan om feedback op mijn creaties te ontvangen. Daarom dat ik ineens de ingeving kreeg om het ook op andere sites te gaan posten. Alleen vroeg ik me af: krijg je met Nederlandse verhalen op Wattpad effectief lezers en reacties? Hoe is het daar in vergelijking met hier? Het zit namelijk zo, dat er dingen nog in mijn beginnende stijl staan en ik dus zaken zou moeten herschrijven. Ik heb een drukke agenda, dus ben niet van plan werk te doen voor de koning. Iemand die ervaring heeft met wattpad en die me hierover wat beter kan informeren? Of iemand die nog andere actieve sites kent, waar het effectief gelezen wordt? Ik heb het over Nederlandstalige websites, ik schrijf niet in het Engels en wil het ook niet vertalen.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 12:31 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik kom hier even langs als actief Wattpad'er met een simpel antwoord; Ja, maar daar moet je een aantal dingen voor doen.
    1) Regelmatig (2/3 keer per week) updaten
    2) Hoofdstukken van 2-4K schrijven
    3) reageren op de verhalen van anderen/contact zoeken.

    Je zal niet ineens heel veel lezers hebben, maar ik zit er nu anderhalf jaar en heb bijna 800 volgers. Het komt wel ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Als ik mij goed kan herinneren werd er wel wat gereageerd op de Nederlandstalige verhalen daar, maar ik kan niet zeggen of dat veel meer gaat zijn als hier want het is tenslotte een Engelstalige website.


    Take me to wonderland

    Trivial schreef:
    Ik kom hier even langs als actief Wattpad'er met een simpel antwoord; Ja, maar daar moet je een aantal dingen voor doen.
    1) Regelmatig (2/3 keer per week) updaten
    2) Hoofdstukken van 2-4K schrijven
    3) reageren op de verhalen van anderen/contact zoeken.

    Je zal niet ineens heel veel lezers hebben, maar ik zit er nu anderhalf jaar en heb bijna 800 volgers. Het komt wel ^^


    Dank je om te reageren. Twee vaagjes: schrijf jij ook in het Nederlands en komt 800 volgers neer op 800 abo's hier? Is dat hetzelfde?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Dank je om te reageren. Twee vaagjes: schrijf jij ook in het Nederlands en komt 800 volgers neer op 800 abo's hier? Is dat hetzelfde?

    Ik schrijf inderdaad enkel in het Nederlands. Volgers komen niet precies overeen met abo's, aangezien ze jouw profiel en niet één enkel boek volgen. Volgers die representeren het aantal mensen dat door de jaren heen heeft besloten dat jij het "waard bent". Je volgt mensen dus als je ze aardig vindt of wanneer je iemands boek leest en het goed vindt.
    Een boek kan je volgen door het in je bibliotheek te zetten, maar de schrijver ziet niet dat je dat hebt gedaan. Elke keer dat een schrijver het boek updatet krijg jij dan een melding in je inbox, en dan kan je voten (op het sterretje drukken, dit ziet de schrijver wel) en/of reageren. Aan het aantal votes van een boek (als je de beschrijving bekijkt staat er een sterretje met daarachter een aantal votes - dit zijn de votes van elk hoofdstuk bij elkaar opgeteld) kan je zien of het populair is.

    Ook als je regelmatig updatet én veel votes krijgt kom je hoog in de top (iets te vinden op de computerversie) waardoor je meer lezers kan krijgen.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Dysphoria schreef:
    Als ik mij goed kan herinneren werd er wel wat gereageerd op de Nederlandstalige verhalen daar, maar ik kan niet zeggen of dat veel meer gaat zijn als hier want het is tenslotte een Engelstalige website.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dysphoria schreef:
    Als ik mij goed kan herinneren werd er wel wat gereageerd op de Nederlandstalige verhalen daar, maar ik kan niet zeggen of dat veel meer gaat zijn als hier want het is tenslotte een Engelstalige website.

    Om eerlink te zijn, zijn er op Wattpad meer lezers omdat er een app is


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Dank je wel allemaal om te reageren! Ik ben sowieso niet van plan om mijn uitvalbasis hier te verlaten en ben toch ook al niet gewend om 600 lezers te hebben. Dus het zou er alleen maar bovenop komen, zolang het er maar niet minder zijn als hier is goed. Je hebt zo van die sites, zoals fanfic.nl waar werkelijk nooit een teken van leven terug te vinden is, waar je nooit reacties krijgt en waar zo goed als niemand het volgt. Zolang dat niet het geval is...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb het een tijdje geprobeerd op Wattpad met een fanfictie. Ik had toen één lezer, terwijl het verhaal hier 130 abo's had, dus toen ben ik het gaan vertalen.
    De Engelse versie is nu wel 121.000 keer bekeken en ik heb zo'n 6.200 sterren ontvangen, maar er is een enkeling die af en toe reageert. Dus voor feedback hoef je het volgens mij niet te doen, hoewel ik me niet aan Melissa's tips heb gehouden, dus misschien dat het daar door komt xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dat dacht ik al met Nederlandstalige fanfictie, dat het niet veel soeps zou gaan zijn. Maar sowieso ben ik van plan om het ooit te gaan omzetten in OP, want ik wil het ooit in mijn leven wel gaan uitgeven en dan denk ik daar intussen al eens over na.
    Ik ben niet gewoon om in het Engels te schrijven en verlies dan ook alle rijkdom van mijn tekst, aangezien ik me absoluut niet goed kan uitdrukken in het Engels in tegenstelling tot Nederlands. Misschien dat ik het wel eens probeer, dan zet ik er misschien twee versies op of zo. En inderdaad, ik ben vooral geïnteresseerd in reacties/feedback. Dus dat is daar niet zo de gewoonte, in tegenstelling tot hier? Reacties krijgen?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Dat dacht ik al met Nederlandstalige fanfictie, dat het niet veel soeps zou gaan zijn. Maar sowieso ben ik van plan om het ooit te gaan omzetten in OP, want ik wil het ooit in mijn leven wel gaan uitgeven en dan denk ik daar intussen al eens over na.
    Ik ben niet gewoon om in het Engels te schrijven en verlies dan ook alle rijkdom van mijn tekst, aangezien ik me absoluut niet goed kan uitdrukken in het Engels in tegenstelling tot Nederlands. Misschien dat ik het wel eens probeer, dan zet ik er misschien twee versies op of zo. En inderdaad, ik ben vooral geïnteresseerd in reacties/feedback. Dus dat is daar niet zo de gewoonte, in tegenstelling tot hier? Reacties krijgen?

    Ik ben ook niet goed in Engels schrijven, maar dat was mijn main goal haha. Ik vond het een leuke manier om mijn Engels een beetje op peil te houden en er zijn echt lezers die het blijkbaar goed geschreven vinden qua spelling en werkswoordvervoeging en alles. :')

    Maar nee, ik krijg nergens zo veel reacties als hier. Al is dat aantal ook echt vreselijk gekelderd in vergelijking met twee jaar geleden. Maar bij mij is het daar nóg minder. Maar goed, dat zou ook aan mijn publiek kunnen liggen natuurlijk! Ik hoor wel eens van HP-fanfic schrijvers dat zij wel veel reacties krijgen op www.fanfiction.com


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het is inderdaad wel een uitdaging, ik zat al naar een stuk tekst die ik gisteren geschreven had te kijken en dacht al, hoe in godsnaam vertaal je dat. Ben eens benieuwd of ze dat van mij ook zouden gaan vinden. (;

    Misschien moet ik er inderdaad eens over na gaan denken om het in het Engels te zetten dan, zoveel kan ik er nu ook niet mee verliezen eigenlijk. Bedankt trouwens voor de fanfiction.net tip, als ik het toch in het Engels zou gaan doen dan, kan het wel handig zijn, aangezien ik wel met een HP - fanfic zit. Ken je nog goede schrijfsites overigens? Of iemand anders die er nog kent?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Dat dacht ik al met Nederlandstalige fanfictie, dat het niet veel soeps zou gaan zijn. Maar sowieso ben ik van plan om het ooit te gaan omzetten in OP, want ik wil het ooit in mijn leven wel gaan uitgeven en dan denk ik daar intussen al eens over na.
    Ik ben niet gewoon om in het Engels te schrijven en verlies dan ook alle rijkdom van mijn tekst, aangezien ik me absoluut niet goed kan uitdrukken in het Engels in tegenstelling tot Nederlands. Misschien dat ik het wel eens probeer, dan zet ik er misschien twee versies op of zo. En inderdaad, ik ben vooral geïnteresseerd in reacties/feedback. Dus dat is daar niet zo de gewoonte, in tegenstelling tot hier? Reacties krijgen?

    Juist wel. Enkel klinkten Natas' cijfer heel veel, maar vaak ligt het aan veel meer factoren of mensen reageren: Is het een goed hoofdstuk (was het vast wel bij Natas :3)? Vraag je om feedback? Plus, de Engelsen reageren inderdaad vaak minder.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik denk niet dat je naar Wattpad moet gaan om veel reacties/feedback te krijgen. Ik lees vrij veel op Wattpad, en ik merk dat mensen met het meeste reacties ook het meest actief zijn. Ze hebben meestal al een hele resem verhalen én lezen gewoon ook heel veel bij anderen, waar ze dan reageren en zo.
    Ik vind het wel echt een hele toffe site, maar je moet er denk ik wel wat tijd in steken als je echt feedback wilt (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik vind het interessant om te horen hoe iedereen toch wel een andere ervaring heeft. Een vraagje, Soldat: lees je dan vooral Engels of Nederlands. (:
    Anders klopt Trivial haar punt misschien wel dat Engelstaligen minder snel reageren dan Belgen en Nederlanders. In ieder geval zal het wel waar zijn dat je er wat tijd in stoppen moet en regelmatig moet posten. Dat is op Quizlet ook wel zo, verhalen waar maar drie keer in het jaar aan gewerkt wordt, worden hier ook niet gelezen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Misschien kan je onlinverhalen ook nog proberen. Ik heb nooit absurd veel lezers of feedback (maar dat kan aan mij liggen natuurlijk) maar als ik dan een reactie krijg, slaat het vaak wel ergens op.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"