• Oud-NOS presentatoren voor één keer terug: het is net als fietsen


    Het NOS Journaal bestaat vandaag 60 jaar. Om dat te vieren werden de journaals overdag gepresenteerd door oud-presentatoren. Hierboven een korte video met alle negen presentatoren. En bekijk hieronder hun hele uitzendingen en de reacties na afloop.

    De link naar het artikel.



    Ik hoorde dit op de radio en ben het eventjes op gaan zoeken. En het is toch best gek, want dat betekent dat het journaal op 5 januari 1956 begonnen is. Mijn vader komt uit 54 en dat voelt dan stiekem heel raar. Dan is natuurlijk wel de vraag: is mijn vader dan heel oud of is het journaal eigenlijk gewoon nog niet zo oud? x'D
    Ik ben overigens heel benieuwd wat er dan überhaupt voor het journaal informatie gaf over nieuws. De krant?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik hoorde het net op de tv, haha. Op zich is het niet heel vreemd. Rond die tijd kwamen de tv's echt "in" dus een journaal is niet heel vreemd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Yesss haha, werd er mee volgespamd op facebook.
    Ik vind dit echt geweldig, heb helaas niet de achterkant van het journaal op npo 2 kunnen zien omdat ik te druk bezig was met een levensbeschouwing PO, maar ik ga het zeker terug kijken!

    Heb ook ontzettend veel zin in zondag, dan is het festival van het nieuws en daar ga ik heen, woohoo!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik kijk het journaal iedere avond als ik tijd heb, dus ik heb het inderdaad ook gezien om acht uur. Zo grappig om die montage van de oude presentatoren nog te zien. Ik herkende er maar heel weinig, want ik kijk het nieuws immers pas hooguit een paar jaar echt met aandacht, maar ik vind het wel een hele leuke manier om zo'n jubileum te vieren. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kerstkoekje schreef:
    Ik hoorde het net op de tv, haha. Op zich is het niet heel vreemd. Rond die tijd kwamen de tv's echt "in" dus een journaal is niet heel vreemd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.