• Een dag waarop ik me in totaal zo'n zeven minuten ook daadwerkelijk op die universiteit heb bevonden. Dit zijn de gebeurtenissen tot nu toe:
    > Ik word wakker om 10:30 en de universiteitswebsite vertelt me dat alle colleges gewoon doorgaan, gladheid be damned.
    > Mijn zusje, een middelbare scholier, blijkt wel vrij te zijn wegens weersomstandigheden.
    > Er lijkt ook echt helemaal niets veranderd aan de gladheid ten opzichte van gisteren, toen ik wel vrij was, maar oké, ik maak de regels niet.
    > Ik twijfel of ik wel moet gaan, want ik heb alleen één college van 13:00 tot 15:00 en er is geen aanwezigheidsplicht.
    > Ik besluit dat ik het tenminste moet proberen om mijn titel als Brave Student te bewaren.
    > Ik ververs voortdurend websites om zeker te weten dat ik niet voor niets ga.
    > Ik trotseer de kou en begeef me om 12:10 richting Groningen (op de FIETS, geen soft "ik neem de trein wel" gedoe hier).
    > Ik breek bijna mijn nek in onze eigen straat, maar verder is alles verrassend ijsvrij, zelfs op de fietspaden. Ik dank de dappere fietsers die mij zijn voorgegaan.
    > Ik kom aan bij universiteit. Breek weer bijna mijn nek bij fietsenrekken.
    > Het is 12:50. Ik zoek een plek in de collegezaal en zeg hallo tegen medestudenten die ik sinds voor de vakantie niet meer heb gezien.
    > Er zijn nog maar zo'n twintig van een stuk of zestig leerlingen. Geen docent in zicht.
    > Om 12:55 komt een conciërge/gebouwbeheerder/Man Met Sleutels en Autoriteit binnen.
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Dames en heren-" (Ik geloof dat er echt maximaal één heer was, maar ik waardeer de poging.)
    > Iedereen: "Nee nee nee-"
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb net bericht gekregen dat we de gebouwen zullen sluiten. Jullie worden aangeraden om naar huis te gaan."
    > Iedereen: "SHIT."
    > Iedereen (inclusief Man Met Sleutels en Autoriteit, zij het in mindere mate): "MAAR WAAROM NU?"
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb alleen het berichtje gekregen."
    > De helft van iedereen is alweer vertrokken. Ik blijf nog even rondhangen, maar stap dan toch weer de kou in. Ik heb geen enkele docent gezien.
    > Ik breek weer bijna mijn nek bij de fietsenrekken.
    > Ik fiets terug naar huis met tegenwind.
    > Ik glibberglijschaats door mijn straat naar de achterdeur.
    > Ik kom er weer achter hoe het ook al weer voelt om geen ijsklontje te zijn.
    > Ik maak een gefrustreerd topic aan op Quizlet, want als ze zich dit een uurtje eerder hadden bedacht, hadden ze mij daarmee wat halfbevroren tenen kunnen besparen.
    > Op de website die ik de hele ochtend heb lopen verversen staat nu doodleuk de mededeling dat er geen colleges zijn na 13:00 en dat ze iedereen aanraden om terug naar huis te gaan of daar te blijven, GEPOST OM 13:54. Bedankt voor die tijdige waarschuwing, universiteit.

    Dat was dus mijn schooldag. Hoe was die van jullie? (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat is wel echt super vervelend! Van de andere kant, jullie hebben sneeuw. Ruilen?
    Ik zit hier nog altijd lekker de hele dag thuis te blokken. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zit gewoon nog in de harmo hoor


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Voordeel, nu kun je verder schrijven en heeeel veel hoofdstukjes activeren voor ons. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wauw, lekkere schooldag was dat dan. :'D Maarja, gelukkig ben je weer heelhuids thuis en kun je nu in een lekkere warme ruimte zitten. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat is echt een nare streek zeg. :')
    Bij mij op school was het ook geen pretje. De verwarmingen deden het niet. En dan verwachten ze dat we serieus geconcentreerd door werken. Hmhm.

    Klinkt als een geweldige schooldag (cat)

    Ik had om half 9 een werkcollege dan weer om 2 uur wiskunde. Ik was maar naar huis gegaan na het werkcollege. Ik wil echt geen lessen missen, maar ik ga ook niet vier en een half uur wachten ._.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 14:21 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Scholen, hun beleid is altijd zo geweldig. Al had ik van een universiteit toch beter verwacht.:')
    Officieel ben ik beter, maar m'n ouders wilde me vandaag nog niet naar school laten gaan dus ik zit de hele dag thuis.:p


    Queer zijn is gewoon alles

    Patholoog schreef:
    Dat is wel echt super vervelend! Van de andere kant, jullie hebben sneeuw. Ruilen?
    Ik zit hier nog altijd lekker de hele dag thuis te blokken. ^^


    Haha, het is helaas niet zozeer sneeuw meer als keihard ijs. Geen sneeuwpoppen dus, hooguit ijssculpturen, maar ik denk niet dat de kleine enthousiaste kinderen die hier voortdurend door de straat schaatsen daar de skills voor hebben, helaas. Niet heel veel om jaloers op te zijn, geloof me. (krul)
    Hoewel thuis leren natuurlijk ook niet erg leuk is. Succes! ^^ Of sterkte, dat klinkt ook wel passend. Ik zal inderdaad proberen nog wat te schrijven, haha.



    Theroux schreef:
    Ik zit gewoon nog in de harmo hoor


    Die man met sleutels zei ook dat het college in principe best nog mocht doorgaan wat hem betrof, als de docent dat graag wilde, maar er was dus geen docent en ik heb net op Nestor een bericht gekregen waaruit ik opmaak dat hij er ook niet eens is geweest. :') Er staat op Nestor ook een rood balkje boven aan de pagina dat alle colleges vanaf 13:00 vervallen. Je kunt nog wel gewoon in de kantine rondhangen inderdaad, want de gebouwen sluiten volgens de website pas om 18:00.



    ElfLord schreef:
    Wauw, lekkere schooldag was dat dan. :'D Maarja, gelukkig ben je weer heelhuids thuis en kun je nu in een lekkere warme ruimte zitten. c:


    Ja, klopt. Altijd de positieve kanten bekijken. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    KyloRen schreef:
    Dat is echt een nare streek zeg. :')
    Bij mij op school was het ook geen pretje. De verwarmingen deden het niet. En dan verwachten ze dat we serieus geconcentreerd door werken. Hmhm.


    Ik kan er ergens nog wel om lachen, gewoon omdat het zo volkomen idioot is. Mijn college begint om 13:00 en natuurlijk besluiten ze precies om 13:00 dat colleges vanaf 13:00 niet doorgaan, want what the hell. :W
    Maar ieh, verwarmingen die niet werken zijn wel extreem onprettig. En jullie laten ze nog niet gaan? D: Er waren maandag al gebouwen van de RuG gesloten omdat de verwarming en ventilatie het daar niet deed.



    Serenata schreef:
    Klinkt als een geweldige schooldag (cat)

    Ik had om half 9 een werkcollege dan weer om 2 uur wiskunde. Ik was maar naar huis gegaan na het werkcollege. Ik wil echt geen lessen missen, maar ik ga ook niet vier en een half uur wachten ._.


    Oh, altijd leuk als je colleges zo zijn uitgesmeerd over de dag. :') Ik kan me voorstellen dat je dan maar naar huis bent gegaan, ja.



    Debbaut schreef:
    Scholen, hun beleid is altijd zo geweldig. Al had ik van een universiteit toch beter verwacht.:')
    Officieel ben ik beter, maar m'n ouders wilde me vandaag nog niet naar school laten gaan dus ik zit de hele dag thuis.:p


    Oh mijn God, nieuwe profielfoto! Ö
    Ik had niet eens echt beter verwácht, maar ik had er zeker op gehoopt, haha. En aww. Ik wist niet eens dat je ziek was, maar nog beterschap, met terugwerkende kracht. Het is wel jammer dat je dan onnodig thuis zit, maar nou ja, een vrije dag is ook niet mis, toch? :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, update, mijn rooster voor deze week:
    Maandag - één college dat uitviel omdat alle stof al behandeld was
    Dinsdag - één college dat uitviel wegens gladheid
    Woensdag - één college dat opnieuw uitviel wegens gladheid (al hoorde ik dat dus pas toen ik al in de zaal zat)
    Donderdag - drie colleges; het laatste zou sowieso niet doorgaan (weer dat vak waarvoor alle stof al behandeld is), het eerste is van hetzelfde vak als dat ik vandaag had moeten hebben en dat blijkt ook niet door te gaan volgens een bericht dat ik net kreeg, en het middelste lijkt voorlopig nog gewoon op de planning te staan
    Vrijdag - sowieso altijd vrij

    Conclusie: Ik heb net twee weken vakantie gehad en na deze ene collegeweek waarin ik één of mogelijk helemaal geen enkel college heb, begint de tentamenperiode, wat neerkomt op drie weken ongeveer vrij. Deze gladheid heeft er min of meer voor gezorgd dat ik een extra zomervakantie heb (met tentamens, maar goed). Wauw. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Holy moly, fijn begin van het nieuwe jaar. :'D Lichtpuntje: het college had ook stipt om 8:30 kunnen zijn waardoor je in het verschrikkelijk onaangename donker bijna je nek in je eigen straat en het fietsenhok had kunnen breken.

    Mijn schooldag was wel oké. Ik twijfelde heel hard of ik handschoenen aan zou moeten doen of niet, bedacht me toen dat ik in het toch nog best wel warme Limburg zit, fietste zonder gladheid (maar wel in het donker) naar de uni en volgde vanaf 8:30 stipt braaf mijn college, om daarna nog wat aan te modderen met een project.


    She's imperfect but she tries

    Square schreef:
    (...)

    Oh mijn God, nieuwe profielfoto! Ö
    Ik had niet eens echt beter verwácht, maar ik had er zeker op gehoopt, haha. En aww. Ik wist niet eens dat je ziek was, maar nog beterschap, met terugwerkende kracht. Het is wel jammer dat je dan onnodig thuis zit, maar nou ja, een vrije dag is ook niet mis, toch? :Y)


    Het werd tijd om Jonas Van Geel op Quizlet te integreren.(;
    Ja, scholen stellen altijd teleur qua planning. Haha, bedankt.^^ Die vrije dag is niet erg.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    Oh, update, mijn rooster voor deze week:
    Maandag - één college dat uitviel omdat alle stof al behandeld was
    Dinsdag - één college dat uitviel wegens gladheid
    Woensdag - één college dat opnieuw uitviel wegens gladheid (al hoorde ik dat dus pas toen ik al in de zaal zat)
    Donderdag - drie colleges; het laatste zou sowieso niet doorgaan (weer dat vak waarvoor alle stof al behandeld is), het eerste is van hetzelfde vak als dat ik vandaag had moeten hebben en dat blijkt ook niet door te gaan volgens een bericht dat ik net kreeg, en het middelste lijkt voorlopig nog gewoon op de planning te staan
    Vrijdag - sowieso altijd vrij

    Conclusie: Ik heb net twee weken vakantie gehad en na deze ene collegeweek waarin ik één of mogelijk helemaal geen enkel college heb, begint de tentamenperiode, wat neerkomt op drie weken ongeveer vrij. Deze gladheid heeft er min of meer voor gezorgd dat ik een extra zomervakantie heb (met tentamens, maar goed). Wauw. (krul)


    I feel you

    Maandag: 1 college, dat niet doorging omdat iedereen nog zin had in vakantie
    Dinsdag: geen college
    Woensdag: college valt uit want docent zit vast in dorp, volgende college gaat niet door ivm met essays
    Donderdag: college gaat naar waarschijnlijkheid door
    Vrijdag: geen colleges


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik hoop dat mijn college van morgen wel doorgaat ;(


    I am an idiot, I move.

    Haha. De Hanze heeft t gister al gespost, tot 10.00 geen les toen heb ik maar besloten in mn bed te blijven liggen omdat onze les om 11.00 klaar zou zijn, grote kans dat i niet door zou gaan. Vanochtend dus gekeken, dicht tot 12.00 en toen de hele dag.
    Ach ja. Maar nu heb ik dus niet veel te doen :/


    Aan niets denken is ook denken.