• Ik praat tegenwoordig vaak met een kerel die enorm gesloten is. Nu realiseerde ik me net dat ik hem al 10x gesproken heb (en niet voor 5 minuten, echt gesprekken) maar dat ik nog steeds niet echt iets van hem weet. (Ik bedoel ja, ik weet waar hij woont, dat soort dingen, maar ik kan hem totaal niet 'inschatten' of ik kan zijn karakter of persoonlijkheid echt niet beschrijven omdat ik het simpelweg ook niet weet).

    Ik denk niet dat ik dat kan veranderen want hij zou ook niet echt reageren op 'complexe' of persoonlijkere vragen, maar het fascineert me wel. Daarom bedacht ik me: stel ik kon hem een 'moeilijke' vraag stellen die hij eerlijk zou beantwoorden: wat zou ik dan vragen. (in de zin van: met wat voor vraag zou ik het meest te weten kunnen komen)

    Eigenlijk kort samengevat: ik heb een paar vragen waarmee ik denk dat als je de eerlijke antwoorden ervan zou krijgen je echt wel iets te weten kan komen van een persoon, dus het leek me best interessant ze hier eens te vragen! (1, om te zien of ze werken en 2, om eigenlijk te zien wat jullie zoal te zeggen hebben ;d )

    Dus:

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)


    effort never betrays you

    Oh dit vind ik leuk. Ik vul het later in


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Einar schreef:
    Oh dit vind ik leuk. Ik vul het later in


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Einar schreef:
    Oh dit vind ik leuk. Ik vul het later in


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Introvert, omdat ik af en toe echt alleen moet zijn van mezelf. Al ben ik door recente ontwikkelingen minder graag alleen, maar qua persoonlijkheid ben ik echt heel introvert.
    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Eh...
    Ik denk dat dat is als iemand zegt dat hij/zij vindt dat ik goed schrijf, zonder dat ik erom vraag. En oja, dit is wel een leuk verhaal; ik werkte een tijdje bij een toren in mijn woonplaats, waar ik dan kaartjes moest verkopen. Daar kwam een keer een man naar me toe, waar ik een hele tijd mee gepraat heb. Hij vertrok, maar later op de dag kwam hij terug en zei: 'I know we will probably never see each other again, but I just wanted to say you are a really nice girl.' Zoiets. Ja, dat was wel een beetje weird, maar ook wel grappig.
    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    Ehmmm. Dit is eigenlijk best wel moeilijk. Nee, ik heb niet echt iets indrukwekkends geloof ik. Van heel veel dingen blijft de eerste keer je het beste bij, denk ik.
    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    Definately de reis naar Griekenland in de vijfde klas.
    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Eh... Iemand weken negeren nadat die persoon mij boos gemaakt had, en onze gezamenlijke vrienden daarin meenemen, zodat die persoon ons uit ellende allemaal maar uit de weg ging. Of bitchen tegen mensen, zodat ze bang van me werden. Puur om te kijken of het inderdaad zo werkt dat je dan bij andere populair bent. Het trieste resultaat hiervan is dat het inderdaad werkte.
    Niet dat ik hiermee iets goed maak, maar ik heb daarna wel een soort van recht gezet.
    En ik was 12 of zo :') Bij het laatste.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Introvert, sowieso. Ik ben best sociaal en druk en ik praat graag, maar ik krijg geen energie van met mensen omgaan. Sterker nog, ik word er ontzettend moe van en als ik een hele dag heb gekletst ben ik 's avonds echt heel kribbig. Ik heb tijd voor mezelf nodig om vrolijk en wakker te blijven, ik ben graag alleen.

    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Gee, deze is eigenlijk best moeilijk. Ik denk dat het compliment dat ik het meest indrukwekkend vond, van een vriendin van mij was. Op mijn verjaardag in september gaf ze me een brief met een soort verhaal er op, over mij en mijn leven. In de laatste alinea vertelde ze dat ik altijd bereid was om een luisterend oor te bieden en alle aandacht die ik gaf welgemeend en eerlijk was. Mijn (ex-)vriend zei laatst ook iets soortgelijks, dat ik altijd mensen wil helpen en zo begripvol ben of zoiets. In beide situaties moest ik ervan huilen ^^

    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    Uhm... Ik denk dat mijn meest indrukwekkende eerste keer was ergens heel lang geleden met kerst. Ik zat destijds in het kinderkoortje en mocht het tweede couplet van stille nacht solo zingen, op kerstavond, voor een kerk van 500 man. Ik weet er zelf niet meer zoveel van, maar volgens alle andere mensen was het zuiver gezongen en was ik niet nerveus vooraf.

    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    De finale van het NK schooldebatteren halen. Dat is vorig jaar gebeurd en ik was zo euforisch... Dat was echt geweldig.

    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Oei, ik heb werkelijk geen idee! Ik probeer zo min mogelijk gemene dingen te doen, eigenlijk. Misschien de kat bij haar staart pakken om haar van de tuinstoel af te krijgen? (Ze moest naar binnen en ze rende steeds weg.) Uhm... Misschien heb ik wel eens iemand uitgescholden o.i.d. maar daar kan ik me dan niets meer van herinneren. Waarschijnlijk heb ik het allemaal uit mijn geheugen verwijderd uit schaamte.


    For those I love, I will sacrifice

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Introvert. Ik hou liever alles voor mezelf als dat kan, maar ik moet van mezelf wat meer open gaan doen want ik merk dat het introverte gedrag van mij heel veel mensen slecht doet, onder andere mezelf.
    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Dat ik mooi ben hoe ik ben en ik mezelf niet moet veranderen. (mijn crush -i know stupid maar het betekende heel veel voor me-, een paar dagen geleden.)
    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    Ik denk de eerste keer dat ik mezelf was. (ik wil niet teveel in detail gaan want het is heel persoonlijk) maar ik had iets gedaan om mezelf te uiten hoe ik ben en ik herinner hoe ik in de spiegel keek en bijna moest huilen omdat ik zo trots op mezelf was dat ik dit durfde.
    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    Mijn beste vriend ontmoeten. Hij komt helemaal van Amerika maar hij heeft me door zulke moeilijke tijden geholpen en ik wil gewoon dat gevoel van zijn armen om me heen opnieuw voelen. De eerste knuffel was prachtig..
    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Ik denk dat dat was toen ik mijn ex beste vriendin haar helemaal de grond in had gescholden met dingen die ik al maanden over haar dacht en het allemaal er uit kwam. Het was heel gemeen maar het was nodig. ik heb er zeker geen spijt van...


    — Inner peace, it's hard to find. —

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?

    Een introvert, ik ben niet zo'n fan van andere mensen en doe alles liever alleen en rustig aan. Ik kan erg hatelijk worden als er te veel mensen zijn.
    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)

    Dat mijn psychiater zei dat ik een prachtig persoon was en een van de gezelligste client was.

    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)

    Als ik mij goed herinner, mijn eerste kus. Ik ben niet zo'n romanticus.
    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)

    Toen ik mijn beste buddy ontmoette.
    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)

    Ik heb veel dingen gedaan zoals heel wat dingen gestolen. Maar het gemeenste is dat ik een vriend heb neergestoken met een pen omdat ik dacht grappig te zijn. Ik ben er niet trots op.

    Edit : Ik kan mij er echter niks van herinneren maar diegene had mij dat laatst verteld.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 16:17 ]

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Extrovert, absoluut. Ik heb sociaal contact nodig anders voel ik mezelf langzaam leeglopen.
    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Moeilijke vraag. Ik denk dat het leukste compliment is van een klasgenootje uit mijn tijd in Amerika. We hebben maar twee weken bij elkaar in de klas gezeten, maar toen ze wegging schreef ze me dat ze het ontzettend leuk had gevonden om me te ontmoeten, en dat ze nog nooit zo'n absoluut vrolijk en altijd positief persoon had leren kennen. Dat vond ik heel bijzonder.
    3)Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..))
    De eerste keer alleen op reis vond ik heel indrukwekkend. Ik voelde me ontzettend verdrietig toen ik in het vliegtuig zat en besefte dat ik drie maanden mijn ouders niet zou zien, maar gelukkig heb ik uiteindelijk toch een geweldige tijd gehad.
    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    Ik zou heel graag nog een keer met mijn oma willen praten over alles
    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Ik kon best wel gemeen zijn vroeger. Nadat ik werd gepest in de eerste klas liet ik niet meer toe dat iemand me ooit weer zou behandelen, dus daar was ik ontzettend defensief in, waardoor ik juist andere mensen kon beledigen. Ik heb veel kutopmerkingen tegen vriendinnen gemaakt, maar ik denk dat het oneindige roddelen over een meisje bij me in de klas het gemeenste is wat ik heb gedaan. Ze dacht dat ze vrienden met ons was, maar zo zagen wij haar niet, en dat was erg vervelend en gemeen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Eerlijk gezegd: allebei. In mijn puberteit vond ik mezelf altijd extravert, maar nu ben ik erachter dat dit niet helemaal waar is. Dus: ambivert! Ik ben echt 50/50. Als ik écht moet kiezen, kies ik toch voor extravert, maar met een kleinere batterijduur.
    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Woorden die me bijna tien jaar lang bijgebleven zijn: '(...)je zal gelukkig en intelligent worden'.
    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    Dat zal ik zeggen zodra ik terug ben van Tokio! Dat wordt een mijlpaal: alleen op vakantie en ook nog naar een land waar ik nog nooit ben geweest. Ik heb mezelf uit mijn comfortzone moeten slepen om te boeken.
    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    Eigenlijk zo'n beetje al mijn trips naar de Filipijnen.
    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Ik heb heel nare dingen tegen mijn moeder gezegd.


    No growth of the heart is ever a waste

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Introvert, omdat ik erg stil en verlegen ben bij anderen. Ik ben ook graag op mezelf en heb eigelijk niet veel mensen om me heen nodig om gelukkig te zijn.

    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Moeilijke want er zijn er meer. Als kind zei een man eens tegen mijn oma dat ik zo'n lief gezichtje had, dat ze paspoppen van mij zouden moeten maken en in de etalagie moesten zetten in heel nederland.
    Een ander is eigelijk een belediging en compliment tegelijk. Mijn 'lerares' schrijven zei vorig jaar, net voor we begonnen dat toen ze mijn verhaal voor het eerst las ze gehypnotiseerd was, dat nadat ze klaar was met lezen de personages nog in haar hoofd leefde, dat maakte haar heel enthausiast, maar nadat ze het voor de tweede keer las en op alle fouten letten, schaamde ze zich dat ze zo verrukt had gereageerd, want nu moest ze me op de fouten gaan wijzen.

    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    De eerste keer dat ik alleen ging wonen. Ik ging net uit huis, had mijn ouders al gedag gezegd, mijn zusje en broertje tot ziens gezegd en ik zou ze de hele week niet zien. Ik ging mijn apartementje een beetje aankleden. Ik was heel trots op dat appartementje, net een kleine woonkamer en slaapkamer, de keuken was zo klein dat de koelkast in de hal moest staan, maar ik was er blij mee. Maar net toen met alles een plekje had gegeven en op de bank ging zitten realiseerde ik me ineens dat ik volwassen was. Ik staarde voor me uit en dacht over mijn toekomst na. Ik was bang, voelde me in het nauw gedreven. Ik voelde me echt weer een kind die haar mama en papa miste, wetend dat ik niet meer terug kon. Ik heb toen zonder mijn gezicht te veroeren, zonder bewegen en geluid gehuild, wensend dat ik weer een kind kon worden zonder verandwoordelijkheid, gewoon simpel eeuwig gelukkig.
    Uiteindelijk ben ik er ook gelukkig geweest en ik heb er nooit spijt van gehad. Maar mijn eerste keer uit huis was een grote stap.

    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    Mijn zesde levensjaar (of 15de, maar als kind ben je toch altijd gelukkiger omdat je het leven niet zo goed begrijpt, dus hou ik het op 6de). Ik kan me niet herinneren dat ik ooit gelukkiger ben geweest dan toen. In het speciaal dat jaar met de verjaardag van mijn zus. We hebben toen kerststallen gemaakt van takjes, mos en dennen. Het rook lekker, al mijn vrienden waren er en we praten. Ik weet niet waarover we praten, maar ik weet nog dat ik nog nooit zo'n kerstgevoel heb gehad als toen.

    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Het geen ik het meest spijt van heb is dat ik ooit een ezel heb geslaan met een plank. Ik moest naar de achtertuin en ik wist dat hij me zou schoppen als ik er zomaar langs zou lopen, dus ik duwde hem maar, zoals ezels zijn, liet hij zich niet opzij duwen (ik was ook maar een klein meisje van 7). Ik heb toen een plank gepakt en hem op zijn hoofd geslaan. Ik had er onmiddelijk spijt van en ben huilend naar binnen gerend. Ik voel me nu nog steeds gemeen daardoor.
    Waar ik misschien eerder spijt van zou horen te hebben is dat ik een paar meiden van mijn leeftijd heb laten huilen. Mijn exbestevriendin had me gedumpt omdat we uit elkaar waren gegroeit en andere paden waren ingeslaan, zij had namelijk een vriendje en was sexueel actief, en ik was nog de ondschuld zelve. Ik was gekwetst dus stuurde ik haar een gemeen sms'je die avond. De volgende ochtend liet ze het aan twee andere meiden zien, en alle drie begonnen ze te huilen.
    Ik heb er geen spijt van, simpelweg omdat die exvriendin mij meer pijn heeft gedaan, en zij kon uiteindelijk net zo goed dat sms'je voor zichzelf houden. Maar ik neem aan dat ik uiteindelijk de 'gemenerik' uit het verhaal ben geweest.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Introvert. Ik kan heel erg goed alleen zijn en zal niet zo snel naar andere mensen gaan om te vertellen wat me dwars zit.

    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Mijn beste vriend die zei: 'Ik heb nog nooit een meisje ontmoet waarvan ik dacht dat ze tof was. Maar jij bent echt een toffe.' We hadden elkaar in een korte periode leren kennen en dat hij zoiets tegen me zei, voelde geweldig.

    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    Mijn eerste keer naar Elf Fantasy Fair. Ik was helemaal alleen maar voelde me niet zo'n zielige loner. Eigenlijk voelde het meer alsof ik doodnormaal was tussen alle mensen. Niemand keek raar naar me of schold me uit. Voelde me voor de eerste keer gewoon ergens thuis.

    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    Mijn beste vriend gaf me ooit een kus op m'n voorhoofd. Dat gaf een heel vertrouwd en veilig gevoel. (:

    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Een voormalig vriendin van mij net een rotperiode waarin haar eerste vriend het met haar had uitgemaakt. Ik probeerde haar te steunen en aan het lachen te maken maar het hielp niet en uiteindelijk dacht ze dat ik er met hem vandoor wilde gaan. Dat was absoluut niet waar en als ze ook maar een beetje normaal had nagedacht, had ze dat kunnen weten. Anyway, na 6 jaar vriendschap hoorde ik van de één op andere dag niks meer van haar en daarna heb ik inderdaad haar ex vriend versierd. Gewoon omdat ik zo kwaad erom was. En het spijt me echt niet.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 18:28 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    Vroeger was ik enorm introvert, maar sinds ik mijn beste vriendin heb leren kennen 2,5 jaar geleden ben ik erg veranderd (in positieve zin dan). Ik praat heel veel, ook veel vaker over mijn gevoelens. Ik ben me enorm gaan hechten aan het gezelschap van anderen en heb niet langer schrik om tegen anderen te praten. Maar ik ben ook heel graag alleen, dat heb ik ook gemerkt nu ik alleen in Gent studeer op een appartementje. Veel mensen vragen dan of ik me niet eenzaam voel, maar eerlijk gezegd is het wel eens leuk om na een lange dag op je eentje te bekomen. Als ik moet kiezen, ga ik voor extravert. Ik lijk echt niet meer op de persoon die ik drie jaar geleden was.

    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Twee jaar geleden zei een meisje dat zo'n vijf jaar jonger is dan ik, tegen me: 'Weet je, jij bent echt mijn grote voorbeeld.' Dat ging dan over zwemmen, wat ik toen nog deed bij haar in de club. Op het moment dat ze dat zei, waren we net waterpolo aan het spelen. Dat was de gewoonte om te doen, net na de examens, voor de kerstvakantie begon. Ik ben vlak daarna veranderd van club (wat eigenlijk niet mijn keuze was, maar het moest door een samenloop van omstandigheden) en heb haar sindsdien nooit meer gezien. Het is niet dat we echt een band hadden, omdat ik nooit bij haar zwom, maar het is wel iets dat ik nooit ga vergeten. Het laat me nog steeds blozen.

    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    Mijn meest indrukwekkende eerste keer was ongetwijfeld de eerste training in mijn nieuwe club twee jaar geleden. Ik ga het nooit vergeten. Ik weet nog dat ik zo'n schrik had. Ik kwam in een groep terecht van 20 mensen die elkaar al zovele jaren kenden. In het begin was het echt niet gemakkelijk en miste ik mijn oude club zo hard. Maar na een week of zo was het al een stuk beter en langzaamaan heb ik mijn eigen plaatsje daar gevonden. En ik verbaas me er nog elke dag over wat voor geweldige mensen het daar zijn. Als ik eraan denk dat ik hen even goed nooit had kunnen ontmoeten, breekt mijn hart. Mijn beste vriend heb ik daar leren kennen en zoveel andere goede vrienden. Ik ben mezelf zo dankbaar dat ik toen niet gestopt ben mer zwemmen, maar wel naar een andere club ben geweest. Beste beslissing uit mijn leven.

    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    Ik twijfel heel erg tussen de zwemstage van vorige zomer en mijn eindejaarsreis naar Italië. Maar uiteindelijk verkies ik toch die laatste, omdat ik deze zomer een vervolg ga geven aan die zwemstage. Die eindejaarsreis komt er nooit meer en dat vind ik enorm jammer. Het waren de beste tien dagen van mijn leven met allemaal fantastische mensen die ik nu veel te weinig zie. Ik weet nog hoe leeg ik me voelde toen ik 's nachts thuiskwam. Ik wilde zo ontzettend graag terug. En nog steeds. Het gebeurt nog geregeld dat ik alle foto's van toen ga herbekijken uit heimwee, zo ook gisteren.

    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Ik weet het niet. Het enige wat ik me kan herinneren zijn de opmerkingen die ik soms tegen mijn moeder heb gemaakt. We hebben veel te vaak ruzie en ik weet niet eens hoe het komt. Ik kan me niet herinneren dat ik buiten dat ooit gemene dingen heb gedaan/gezegd tegen(over) mensen. Wel gedacht, maar dat is weer een ander verhaal.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    1) Als je jezelf ergens moest onder plaatsen: introvert of extrovert? En om welke reden precies neig je meer naar een bepaalde kant?
    extrovert, ik deel echt heel veel over hoe ik me voel en wat ik denk etc. voel me hier ook oprecht het prettigste bij. Als ik me te veel ga afsluiten en te weinig ga delen dan vereenzaam ik voor m'n gevoel heel erg. Bovendien hou ik ook gewoon heel erg van praten over alles, en ook van mensen die alles delen.

    2) Een compliment dat je hebt gekregen dat je het meest is bijgebleven? (van wie, wanneer, wat)
    Het allermooiste compliment dat ik ooit heb gekregen was: "je hebt echt een soort rust over je heen, vroeger was je veel feller, nu lijk je at peace."
    Niks mooiers dan om dat te horen <3

    3) Vertel het verhaal van je meest indrukwekkende 'eerste keer' (kan alles zijn bijvoorbeeld eerste concert eerste keer alleen op reis,..)
    Alles de eerste keer nadat het uit was gegaan met mijn ex, waar ik 3 jaar mee was. Alles alsin echt alles, op vakantie, kerst, oud&nieuw, dates. Maar dan in positieve zin, het was geen leuke relatie meer, maar dat besefte ik me pas toen het uit was.

    4) Als je een moment mocht 'herbeleven', welke zou het zijn? (gewoon om het zelfde gevoel 2x te hebben, niet om iets te veranderen)
    lastig, denk de hele ervaring van deze zomer. Heb me de hele zomer zo chill en vrij gevoeld en hele leuke dingen met vriendinnen gedaan. Niet echt iets specifiek, maar het waren gewoon hele gelukkig maanden yay :3

    5) Wat is het aller gemeenste dat je ooit gedaan hebt? (los of je er spijt van hebt of niet)
    Ik en een vriendinnetje waren op de middelbare school soms gemeen tegen een meisje, niet echt alsin pesten, maar meer dat we haar soms buitensloten. Daar heb ik oprecht tot op de dag van vandaag nog spijt van.