• Net zag ik op YT verschillende filmpjes van Buzzfeed over aseksualiteit en daarin kwam meermaals in voor dat meerdere mensen aseksueel zijn, maar ik ben nog "nooit" iemand tegen gekomen. En daarmee bedoel ik dan iemand die ik kende en die er voor uit kwam op die manier. Dus, mijn vraag is, zijn er mensen hier aseksueel of demi-seksueel of ergens in dat spectrum? Of kennen jullie iemand die het is? En wat zijn jullie gedachten over aseksualiteit?
    En wat is jullie seksualiteit?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Square schreef:
    (...)

    Nou ja, het is meer dat die optie er is als je er graag precies over wilt zijn. ^^ Het is in het dagelijks leven inderdaad niet echt logisch om jezelf telkens met een hele mondvol voor te stellen. Vaak is dat ook niet echt nodig, want als je heteroseksueel en heteroromantisch bent, is het een stuk gemakkelijker om jezelf gewoon hetero te noemen.


    daarom noem ik mezelf gewoon bi, niet te moeilijk doen hahaha


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    daarom noem ik mezelf gewoon bi, niet te moeilijk doen hahaha


    Ik stel mezelf ook gewoon voor als bi, geen zin om het aseksuele uit te leggen want dat is veel te lastig sinds (bijna) niemand weet wat het betekend.. Alleen mijn beste vrienden weten het.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    FOxlove schreef:
    (...)

    Ik stel mezelf ook gewoon voor als bi, geen zin om het aseksuele uit te leggen want dat is veel te lastig sinds (bijna) niemand weet wat het betekend.. Alleen mijn beste vrienden weten het.


    eigenlijk best raar dat niemand weet wat het inhoudt, terwijl het toch steeds bekender wordt, laatst moest ik iemand uitleggen wat een travestiet is en een travestiet show is....


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    eigenlijk best raar dat niemand weet wat het inhoudt, terwijl het toch steeds bekender wordt, laatst moest ik iemand uitleggen wat een travestiet is en een travestiet show is....


    wow.. Kijk van dát is het nog raarder, maar het is heel fijn dat alles rond die 'onbekende' termen steeds vaker gebruikt worden in media en de samenleving zelf. Er zijn genoeg redenen waarom de samenleving van deze tijd slecht en kut is, maar ik ben trots dat ik in deze tijd mag leven, onder andere omdat alles meer geaccepteerd word, en mensen dus hunzelf kunnen zijn.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Hm ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een benaming op mezelf te plakken. Dus ik houd het gewoon bij hetero. Sowieso weet niemand in mijn omgeving hoe ik me erover voel en niemand hoeft het uiteindelijk ook te weten. Want als de tijd daar is zal ik vast wel iemand kunnen "toelaten".

    Dit is even nog als aanvulling op mijn eerste reactie (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 0:25 ]

    FOxlove schreef:
    (...)

    wow.. Kijk van dát is het nog raarder, maar het is heel fijn dat alles rond die 'onbekende' termen steeds vaker gebruikt worden in media en de samenleving zelf. Er zijn genoeg redenen waarom de samenleving van deze tijd slecht en kut is, maar ik ben trots dat ik in deze tijd mag leven, onder andere omdat alles meer geaccepteerd word, en mensen dus hunzelf kunnen zijn.


    het wordt eigenlijk nog steeds niet helemaal geaccepteerd en dat heb ik ervaren, helaas. Maar ik ben wel blij met het feit dat in steeds meer landen de gaypride wordt geaccepteerd


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    het wordt eigenlijk nog steeds niet helemaal geaccepteerd en dat heb ik ervaren, helaas. Maar ik ben wel blij met het feit dat in steeds meer landen de gaypride wordt geaccepteerd


    Aawgh :( Altijd naar om dat te horen.. Ik ben gelukkig alleen maar uit naar de mensen die ik vertrouw met heel mijn leven, en dat houd ik hopelijk zo lang mogelijk zo. Ik heb 1 iemand waarvan ik wou dat hij het niet wist maar hij heeft het beloofd niet door te vertellen aan de rest van mijn klas, sinds die nogal homofobisch zijn..


    — Inner peace, it's hard to find. —

    FOxlove schreef:
    (...)

    Aawgh :( Altijd naar om dat te horen.. Ik ben gelukkig alleen maar uit naar de mensen die ik vertrouw met heel mijn leven, en dat houd ik hopelijk zo lang mogelijk zo. Ik heb 1 iemand waarvan ik wou dat hij het niet wist maar hij heeft het beloofd niet door te vertellen aan de rest van mijn klas, sinds die nogal homofobisch zijn..


    Ik ben daar heel gemakkelijk in geworden: bevalt het je niet? daar is de deur en rot maar op. Anders kunnen ze klappen verwachten. Erg jammer van je klas dat ze zo gesloten zijn...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Square schreef:
    (...)

    Je mag mij altijd om uitleg vragen als ik iets onbegrijpelijks zeg. :Y)

    Korte begrippenlijst gebaseerd op termen die in dit topic zijn gebruikt en waarvan ik vermoed dat ze niet heel algemeen bekend zijn:
    [list][*]aseksueel = als je je niet seksueel voelt aangetrokken tot mensen van welk geslacht dan ook
    [*]ace = afkorting voor aseksueel
    [*]demiseksueel = als je je alleen seksueel aangetrokken voelt tot een persoon als je daar een emotionele band mee hebt OF als je alleen heel soms seksuele aantrekking tot iemand voelt (de term demi zegt niets over tot welke geslacht je je dan aangetrokken voelt; je kunt dus demi heteroseksueel zijn)
    [*]panseksueel = als je je seksueel voelt aangetrokken tot mensen ongeacht geslacht (wordt soms als synoniem gebruikt voor biseksueel, hoewel de standaard definitie daarvan is "als je je voelt aangetrokken tot meer dan één geslacht", wat kan leiden tot subtiele verschillen, al komt het doorgaans ongeveer op hetzelfde neer)
    [*]aromantisch = als je je niet romantisch aangetrokken voelt tot mensen van welk geslacht dan ook (er kan in principe dus een verschil zijn tussen je seksuele oriëntatie en je romantische oriëntatie, al komen deze voor veel mensen overeen)
    [*]agender = als je je niet identificeert als jongen of meisje (dat heeft niets te maken met wat er tussen je benen zit; het gaat om hoe je je voelt)
    [*]genderfluid = nogal brede term, maar kan over het algemeen worden beschreven als wanneer je je soms meer het ene geslacht voelt en soms meer het andere[/list]

    Dit zijn geen perfecte definities en het kan soms per persoon verschillen wat de bepaalde term voor die persoon precies inhoudt, maar dit is voor zover ik weet de meest algemeen aanvaardde uitleg voor deze woorden.


    Merci voor de uitleg.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik ben iig niet aseksueel x)


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik weet het eigenlijk niet zeker, maar ik ga er vooralsnog maar vanuit dat ik zowel heteroromantisch als -seksueel ben


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik ben vrij zeker dat ik heteroseksueel ben, omdat ik tot nu toe nog nooit verliefd ben geworden op een vrouw, maar je weet natuurlijk nooit hoe het in de toekomst gaat. ^^ Aseksueel ben ik in ieder geval zeker niet en ik ken persoonlijk ook niemand, of toch niemand die daar openlijk voor uitkomt.


    What would Emma do?

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik ben daar heel gemakkelijk in geworden: bevalt het je niet? daar is de deur en rot maar op. Anders kunnen ze klappen verwachten. Erg jammer van je klas dat ze zo gesloten zijn...


    Tsja.. Mijn beste vrienden weten het en dat vind ik genoeg. Het is niet dat iedereen het moet weten ofzo.


    — Inner peace, it's hard to find. —