• Van mijn relatie. De laatste tijd heb ik zoveel ruzie met hem, en dan echt van die ruzie's die nergens om gaan. Hij vat alles van mij verkeerd op, en ik vat alles van hem verkeerd op. Ik kan niks meer zeggen zonder dat hij er pissig of geïrriteerd om wordt.
    Net ook weer, ik snapte eventjes niet op hij een bepaald woordje bedoelde, dus ik vraag dat aan hem, maar zo vergeetachtig dat hij is, weet hij niet meer wat ik bedoel. En omdat ik niet meer uit m'n woorden kwam, zei ik maar dat we het wel konden laten zitten (dit zei ik allemaal op een rustige, normale manier). Toen vroeg hij het nog een keer, en toen kon ik het wel uitleggen. Vervolgens krijg ik me toch een preek op me af gebombardeerd... Op het even op te sommen: Ik ben overly attatched, ik breng alleen maar commentaar, ik praat nergens over behalve commentaar, ik ben negatief, hij wordt moe van me, ik begrijp hem nooit, etc etc...
    Hij zegt niet klaar met me te zijn, maar weet niet wat hij moet doen (uitmaken of niet). Vervolgens loopt hij wel te hinten dat ik hem wel moet laten gaan, als ik niet happy ben.
    Er zal vast nog wel meer zijn dat ik vergeten ben te typen, maar ik ben nu zo radeloos, dat ik gewoon even kwijt moest wat nu in me kwam. Ik weet niet meer wat ik met hem aanmoet, ik durf echt helemaal niks meer te zeggen...


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik zou er toch nog eventjes over nadenken als ik jou was. Ik herken het namelijk een beetje; we hebben niet veel ruzie, maar ik ben een beetje down, waardoor ik niet echt de vriendin voor hem kan zijn die een jaar geleden was.
    Zit er jou soms iets anders dwars in je leven en reageer je dat onbedoeld op hem af? Ik doe dat namelijk ook soms een daarna schaam ik me echt kapot dat ik dat heb gedaan, maar je doet dat helaas het makkelijkste bij iemand die je vertrouwt.
    Ik zou er gewoon duidelijk over gaan praten, als ik jullie was en samen tot een oplossing komen. Praten is altijd het beste middel. Hij laat het nu wel een beetje aan jou of je het uit moet maken, wat het ook heel vaag maakt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Als je niets meer durft te zeggen tegen hem, kan dat niet goed zijn. Gebeurt de situatie die je nu beschrijft veel? Als het eenmalig is, kun je er misschien met hem over praten, maar de laatste zin doet me vermoeden dat het niet de eerste keer was.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Zo te lezen kan je veel beter krijgen. Als hij al denkt aan het uitmaken zal het van zijn kant waarschijnlijk ook niet lang meer duren.

    Of je zou een goed gesprek aan moeten gaan en over de problemen praten.