• Ik ben al driekwart jaar 21 haha, maar ik ga nog steeds mijn 21-diner vieren. Even in het kort is dat gewoon een avond waarop je vrienden van je studie, vereniging etc. naar je ouderlijk huis komen en daar dan een diner voorgeschoteld krijgen en drank. De mijne is op zes februari, dus al vrij snel. Het probleem is dat ik moet nadenken over het menu, iets wat nog niet zo gemakkelijk is aangezien ik absoluut niets weet over vegetarische gerechten in dinerstijl (vooral hoofdgerecht is echt een crime) en omdat ik mijn ouders niet te erg wil belasten op de dag zelf is het ook handig als delen al van te voren gemaakt kunnen worden. Ik ben dus benieuwd of jullie nog wat ideetjes hebben die een beetje chique zijn?

    Alvast heel veel liefde en bedankt


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Vegetarisch als in enkel geen vlees, of ook geen vis?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    https://www.instagram.com/p/3egSiZoL06/

    En daar een stukje pangafilet bij, mijn vegetarische vriendin at in ieder geval wel vis, ik weet niet hoe dat bij jou zit?

    En panga is niet heel goedkoop, dus ja.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ehm een vriendin van mij is vegetarisch en heeft laatst een vegetarische curry gemaakt (erg lekker). Maar je kunt ook voor chili sin carne gaan, schijnt ook lekker te zijn volgens haar. (En makkelijk te maken, gewoon een grote pan)

    [ bericht aangepast op 24 jan 2016 - 13:08 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Midorima schreef:
    Vegetarisch als in enkel geen vlees, of ook geen vis?


    als in allebei niet inderdaad.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    SPECS schreef:
    https://www.instagram.com/p/3egSiZoL06/

    En daar een stukje pangafilet bij, mijn vegetarische vriendin at in ieder geval wel vis, ik weet niet hoe dat bij jou zit?

    En panga is niet heel goedkoop, dus ja.


    ziet er wel chill uit. Misschien kan ik er dan iets anders in doen. Thanks in ieder geval


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Iets voor hoofdgerecht weet ik niet zo snel, maar voor dessert kan je altijd tiramisu maken c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Er zijn heel veel lekere vegetarische recepten. Ik weet niet hoe fancy je het wilt, maar iets met rijst of pasta is altijd wel makkelijk klaar te maken. Op wat voor een manier ga je het maken? Allemaal borden opdienen of juist afnemen van schotels?
    >vegetarisme.nl bijvoorbeeld.

    Over allemaal andere opmerkingen hier: vegetarisch is echt zonder vlees én vis. Iemand is niet vegetarisch als diegene wel nog vis eet, dat heet pescotarisch en is minder bekend.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hmm Als voorgerecht of hapje, zou je gazpacho kunnen maken, dat is koud en kan je dus altijd goed van tevoren maken, of gewone soep natuurlijk. Ook een soort Bruschetta smaakt altijd wel als hapje. We hebben hier ook een recept van bladerdeeg met een schijfje appel en geitenkaas in de oven (vond ik persoonlijk heel lekker).
    Als hoofdgerecht vegetarisch lasagne, kun je ook veel 'mis-en-place' voor doen zodat je die enkel nog in de over hoeft te schuiven.
    In het dessert heb je vrij spel, maar panna cotta of crème brulé zijn altijd wel scoorders c:

    [ bericht aangepast op 24 jan 2016 - 13:34 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Oeh oeh oeh, doe iets met risotto. Alles is altijd beter met risotto (plus het is niet echt supermoeilijk om te maken en toch is het redelijk fancy).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Heel erg bedankt allemaal! Als het goed is serveren we het gewoon op de borden! -


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.