• Hallo allemaal,

    Ik had laatst last van mijn lippen. Ik besloot er wat labello op te smeren, en dat heb ik enkele keren herhaald. Maar ik weet dat het niet goed is om dat te blijven gebruiken, gezien je het op een gegeven moment dan moet blijven gebruiken. Dus ik stopte daarmee, opdat het hopelijk zelf zou genezen.
    Echter, wat ik nu heb ontdekt, is dat ik telkens (onbewust) met mijn tong langs mijn lippen lik. Ook hiervan weet ik dat het niet goed is, want het zorgt alleen voor verdere uitdroging. Nou is de vraag dus: hoe stop ik met het likken van mijn lippen?
    Verder zijn tips om droge lippen tegen te werken natuurlijk ook welkom.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oh hier had ik ook echt héél veel last van eerst! Ik ben toen naar de huisarts gegaan (omdat ik niet doorhad dat ik me lippen likte en het helemaal vuurrood was) en toen heeft ze me rosebud salve aangeraden, dat kun je krijgen bij de drogisterij zoals douglas. Een potje is 10 euro maar ik heb er wel een jaar mee gedaan en het helpt heel goed.(:

    [ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 22:59 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb altijd last van droge lippen bij temperatuurschommelingen of raar weer, maar in die gevallen gebruik ik altijd Vaseline tot het over gaat. Nooit problemen gehad met verslaving oid. Kan soms wel een dag of twee/drie duren, maar als je in die dagen voldoende blijft drinken, zou het volgens mij allemaal vanzelf weer goed moeten komen en heb je (als het goed is) ook minder de drang om je lippen te likken. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik deed het ook heel erg en uiteindelijk heb mede daardoor een ontzettend allergische reactie gehad op een lipgloss waardoor ik dagenlang rond heb gelopen als de joker en amper kon eten. Ik heb mijn opa daardoor geen laatste zoen meer kunnen geven en daardoor heb ik mijn lesje wel geleerd.
    Dus zeker als je lipgloss ofzo draagt, stoppen!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb er ook last van. Het is bij mij helemaal erg als ik werk. Ik gebruik zelf een klein vaseline potje van de kruitvat met aleo vera. Bij mij heeft het wel wat geholpen tegen likken, want dat spul is niet zo lekker. Als mijn lippen heel erg droog zijn dan gebruik ik intensive repair van de kruitvat.


    Seasons will change, but I shall remain

    Dit spul is geweldig. Zorgt ervoor dat ik geen droge lippen meer heb.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    OMG flowey. Holy shit that freaked the hell out of me.
    Purol of vaseline zijn helden. Net als niveau creme. Echt labello is crap als je het mij vraagt, het geneest bij mij echt de kwaal niet. Smeer je lippen in met purol/vaseline/nivea (of alledrie) voor je gaat slapen, ga op tijd naar bed zodat je lijf de kans krijgt te herstellen en de ochtend erna zijn je lippen er een stuk beter aan toe ;D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb dat zelf ook, maar daar kom.je niet goed vanaf, ook omdat het onbewust is... Ben er zelf ook nog niet acter hahaa


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Je kan stoppen met het likken van je lippen door er iets op te smeren wat je niet lekker vind en wel goed is voor je lippen. Nagelbijters smeren iets op hun nagels wat heel vies smaakt om te stoppen.

    Tegen droge lippen helpt vaseline bij mij. Ik doe het op voordat ik ga slapen en als er s'morgens nog wat op zit dan was ik het er af. Nu zijn mijn lippen niet meer droog. Het werkt echt goed en helpt ook een beetje tegen velletjes op je lippen.


    Physics is awesome

    Het is echt vervelend en ik begrijp heel goed wat je bedoelt, helaas weet ik niet wat je er tegen kunt doen. Zelf gebruik ik zalf maar geen idee hoe het heet sorry ( t'staan niet op de tube of zo namelijk)


    i wanna die with you once or twice.

    HANAYA schreef:
    OMG flowey. Holy shit that freaked the hell out of me.
    Purol of vaseline zijn helden. Net als niveau creme. Echt labello is crap als je het mij vraagt, het geneest bij mij echt de kwaal niet. Smeer je lippen in met purol/vaseline/nivea (of alledrie) voor je gaat slapen, ga op tijd naar bed zodat je lijf de kans krijgt te herstellen en de ochtend erna zijn je lippen er een stuk beter aan toe ;D.

    Ahaha. Howdy! It's me, Flowey! ;D I'm evil and I know it.



    Bedankt voor alle reacties! Ik gebruik ondertussen Purol en het schijnt wel te helpen. Ik denk/hoop dat ik stop met het likken op het moment dat mijn lippen er wat beter aan toe zijn.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…