• Hoe heet je en wat betekend je naam?

    Ik heet Ahlam (spreek je uit als eglem) en het betekent droom/fantasierijk hahah

    Ben je blij met je naam?
    Ik ben er wel blij mee desondanks er veel mensen zijn de een eigen creatie hebben bedacht voor mijn naam haha. Veel mensen kunnen mijn naam niet uitspreken maar ach ja, dat ben ik al 20 jaar gewend :') ik vind trouwens mijn naam mooi omdat het ook anders is dan de meeste namen. Ik hou van anders (: anders is cool

    [ bericht aangepast op 2 feb 2016 - 15:36 ]

    Mijn naam is Manon en het betekend dat alleen Franssprekende Limburgers, Belgen en Fransen het kunnen uitspreken. (cat)
    Grapje. Ooit heb ik ergens gelezen dat het bitter betekend en dat past wel bij mij.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Sterre is een oud Friese naam die mijn ouders hebben gekozen vanwege onze Friese achternaam. Mijn tweede naam Eliza komt van Elizabeth.
    Ik ben heel blij met mijn namen, ik vind het een mooie combinatie. Sterre is niet heel gewoon, maar wel normaal.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Myrthe, afgeleid van Mirte, een heester. Mirte was in de oudheid een een symbool voor liefde, geluk en vruchtbaarheid. Mijn tweede naam is ook van een plant, namelijk Jasmijn. Ik ben best blij met mijn naam, want ik vind hem mooi klinken.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Xanthe, is Grieks voor Blond of geel en een bijnaam voor een godin, dacht ik.
    Goh, buiten het feit dat ik hem altijd moet spellen ben ik best tevreden met mijn naam


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik weet van mij alleen mijn dierlijke naam: Gazelle ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ben Minke, en ik ben vernoemd naar een walvis.



    Nee eigenlijk: Minke is een Nederlandse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `Verkorte vorm van namen met de Germaanse stam `Megin` (kracht, macht)`. En kwam ik er later achter dat toen ik mijn naam opzocht op google dat ik een walvissoort was :d

    [ bericht aangepast op 3 feb 2016 - 12:04 ]

    Mijn naam betekend meisje ik heet Femke.
    Ik vind de naam heel leuk want je kan er veel
    Leuke bijnaampjes voor verzinnen en zo...
    Alleen mijn naam zelf van uitspraak en zo vind ik niet zo mooi
    Femke en Silke(zus) echt zo kleuter naampjes ! :)


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    Mijn naam betekend meisje ik heet Femke.
    Ik vind de naam heel leuk want je kan er veel
    Leuke bijnaampjes voor verzinnen en zo...
    Alleen mijn naam zelf van uitspraak en zo vind ik niet zo mooi
    Femke en Silke(zus) echt zo kleuter naampjes ! :)


    Ik vind Femke wel een mooie naam (: ik ken een ene Femke ze heet MALIK93 op Q maar dat is echt een kneus :')

    Mijn naam betekend laurierblad XD hahaha


    “One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”

    Ik ken genoeg Femke's die echt geen kleuter meer zijn. Oh en trouwens, de verloofde van Zayn Malik heet ook Femke. Ik zou dus maar trots zijn op je naam!


    I just wanna watch you when you take it off

    Laura, betekent 'laurierblad', eer en faam. Goh, ik vind hem zelf niet zo bijzonder geweldig. Komt te vaak voor


    Ex astris, sciencia

    MALIK93 schreef:
    Ik ken genoeg Femke's die echt geen kleuter meer zijn. Oh en trouwens, de verloofde van Zayn Malik heet ook Femke. Ik zou dus maar trots zijn op je naam!


    HAHAHAHAHA ik had al een vermoede dat je zoiets zou zeggen :')

    Einar schreef:
    (...)

    Margot betekent ook Parel, Dochter van de Zee en Kind van het licht. We are so the same.


    Pftt. Lekker origineel ben jij. Ga je eigen naambetekenis zoeken! Grapje we are soulmates.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ja Ahlam mijn naam is dus Femke en dat betekent "meisje".


    I just wanna watch you when you take it off

    InfinityStyles schreef:
    Mijn naam betekend laurierblad XD hahaha


    Dat wist ik niet eens Daphne haha nou voortaan noem ik je dus laurierblad :')