• Lieve mede-users van Quizlet,

    Zoals de meeste van jullie al weten, zijn er drie maanden geleden een hoop nieuwe moderators bijgekomen. Graag willen wij – de nieuwe moderators – onze ervaringen met jullie delen. Het moderatorschap is voor ons allemaal best een verrassing geweest en het beeld van de functie is grondig veranderd - positief, natuurlijk. Het heeft ons echt enthousiaster gemaakt en graag willen we dit met jullie delen. Verder wordt het misschien ook duidelijker wat het moderator-zijn precies inhoudt!
    Eerst beschrijven we enkele punten die ons gezamenlijk zijn opgevallen en daarna volgen persoonlijke berichtjes van ons.

    Allereerst beginnen we bij het teamwork. Veel zaken die voorbijkomen, worden overlegd. Dit vereist een hoop vergadering, nog meer samenwerking en doet het ook een beroep op je communicatievaardigheden. Het is een goede ervaring om zo te leren werken in een team.'

    Daarnaast kost het veel tijd; het moderatorwerk is heel grondig. Per dag worden er tientallen waarschuwingen geschreven en verstuurd, creaties gecontroleerd, meldingen aangenomen en nog meer.
    Continu is het team bezig met nieuwe manieren verzinnen om Quizlet te helpen groeien. Er wordt veel gediscussieerd over projecten die Quizlet (hopelijk) nóg leuker maken.
    Al dat werk is geweldig om te doen, maar vereist wel veel aandacht en inspanning. Zeker iets waar je ruimte voor moet maken!

    Verder is het behoorlijk professioneel. Vooral de mails die naar bronnen buiten Quizlet gaan, worden meerdere malen gelezen en bekritiseert, tot er een unanieme overeenstemming is. Maar niet alleen dat – zelfs de waarschuwingen worden secuur geschreven en over het algemeen gelden er hoge maatstaven, wat betreft het schrijven en gedragen van een moderator.

    Als laatste zijn we het er unaniem over eens dat het fantastisch is, om Quizlet op zo’n nieuwe, mooie manier te zien. We willen met dit bericht ook zeggen dat we het allemaal heel tof vinden om met zo’n leuke site te mogen werken. Vooral met zulke leuke users natuurlijk!

    Verder willen we graag in dit topic iedereen de gelegenheid geven om vragen te stellen. Dus als er iets is wat jullie graag nog zouden willen weten, kunnen jullie nu alles kwijt - dit kan ook gewoon via pb's natuurlijk.

    Groetjes,
    De nieuwe moderators:
    Aimée, Jarne, Sylvie, Felicia, Bianca, Melissa, Anna en Sophie

    En natuurlijk ook de oude:
    Emma, Andrea, Fabiënne, Erica, Gail, Kim, Annemarije en Sofie


    Jarne
    Mijn mening over het modwerk, ik kan er eigenlijk niet meer over zeggen dat het echt een positieve mening is! Ik zie nu zoveel meer mooie kanten van Quizlet. Ik heb de site op een heel andere manier leren kennen. De crew trouwens ook. Ik denk dat het geen geheim is dat ik vroeger nogal rebels was en had dus nooit echt verwacht dat ik deze mooie functie zou krijgen en ben oprecht blij met deze kans. Ik heb de mods vroeger echt onderschat, ik merk nu dat de functie veel meer is dan enkel boze berichtjes sturen. Er zit een heel gedetailleerde logica achter alles. Alles wordt tot in de puntjes overlegd en als team kunnen we daar echt op terugvallen. Wat vooral belangrijk is om te weten, waar ik vroeger wel eens aan durfde twijfelen, de moderators hebben echt het beste voor met de site. Ze, of mag ik nu we zeggen? Nemen soms besluiten waarbij je durft te denken "Fuck you", maar er wordt en werd altijd gedacht aan het belang van de site in het algemeen, ook al schopte dat dan sommigen tegen de schenen. Kortom, ik zie nu dat ik vroeger te onredelijk was en dat dit toch wel de beste hobby is die ik me kan wensen.

    Sylvie
    Ik vind het fijn om moderator te zijn, op die manier kan ik nog iets extra bijdragen aan Quizlet. Ik moet eerlijk zijn, ik had het me wel anders voorgesteld. Als gewone user weet je niet wat je te wachten staat en wat er gebeurt achter de schermen. Ik keek mijn ogen uit toen ik zag hoeveel werk de moderators werkelijk in alles staken, dus ik ging Quizlet sowieso wel anders bekijken. Er ging een nieuwe deur voor me open en door moderator te zijn heb ik nog zoveel meer geleerd over Quizlet. Ik ben deze site nog serieuzer gaan nemen dan ik eerst deed. Ik moet toegeven dat ik als user niet altijd wist of gewone users wel altijd zo serieus genomen werden door moderators, omdat ze niet altijd lieten weten hoe en wat, maar nu ik zelf moderator ben, kan ik je zeggen dat iedere user even serieus wordt genomen. Er wordt naar alles gekeken en met alles wel iets gedaan. Daarbij is het moderatorwerk zoveel meer dan opletten of iedereen zich netjes aan de regeltjes houdt.

    Sophie
    Een klein stukje over het moderatorschap... Het is moeilijk om klein te blijven, aangezien het een behoorlijk grote ervaring is. Alleen maar positief, natuurlijk! Toen ik moderator werd, keek ik echt mijn ogen uit. Er gebeurt zo verschrikkelijk veel, overal. Alles wordt tot de puntjes uitgedacht en bediscussieerd. Zelf wist ik niet wat ik moest verwachten, maar zelfs met geen duidelijk beeld, was het allemaal een verrassing en anders dan ik gedacht had.
    Dat was mijn eerste ervaring, al was ik ook vooral heel erg verbaasd dat ik gekozen was. Het is echt een muur die wegvalt of om een oude metafoor te gebruiken; seeing more than just the tip of the iceberg.
    Verder vind ik het bijzonder hoe alles hier in elkaar steekt, qua users, het modforum, et cetera. Er is veel teamwork en er is continu beweging om de site beter te maken. Het is heel gaaf om te zien hoe de dynamiek in elkaar zit, hoe moeilijke beslissingen gemaakt worden en er met hordes om wordt gegaan. Nog toffer is het, om deel uit te maken hiervan. Verder is het echt iets waar ik van leer en later ook iets aan zal hebben. Ik doe het moderatorwerk pas enkele maanden, maar ik heb nu al heel wat bijzondere dingen voorbij zien komen!
    Wat ik verder nog wil zeggen is dat het echt wel tijd kost, meer dan ik had verwacht. Laat ik het anders brengen; het is intensiever dan ik eerst dacht. Het is echt wel iets waar je over moet nadenken en vaker dan sporadisch mee bezig bent.
    Bovendien is het ook echt gezellig en een mooie manier om mensen te leren kennen. De crew is echt top en het is fijn om op elkaar te kunnen rekenen. En daarbij is het werk natuurlijk ook gewoon heel leuk!

    Felicia
    We zijn ondertussen alweer drie maanden verder en ik ben nog steeds even enthousiast als ik was in het begin. Na het lange wachten op de uitslag van de verkiezingen, zijn we terecht gekomen in een fantastisch team dat ons echt heel erg goed begeleidt. We zijn er meteen een beetje in gevlogen en ik kan zeggen dat het moderatorschap niet is wat ik ervan verwacht had. Ik wist wel dat het belangrijk was dat we actief zouden zijn en goed meedenken, maar het slorpt best een groot deel van je tijd op. Ik was voorheen al redelijk actief als gewone user, maar nu gaat ongeveer tachtig procent van mijn tijd naar het moderator zijn. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Je leert het wel te combineren natuurlijk en ik vind het echt een ontzettend leuk baantje, dus ik heb er echt helemaal geen probleem mee.
    De moderators doen achter de schermen veel meer dan wat de users zien en dat is ook normaal, maar als je ziet wat er zoal gebeurt, krijg je toch respect voor de mensen die dit al langer doen. Ze worden niet alleen je collega's en de mensen waar je naar op kijkt, maar ook je vrienden. We zijn met veel nieuwe mensen en we moeten nog veel leren, maar ik zie toch dat de mensen die moderator zijn geworden dat echt verdiend hebben en er hun werk in steken. Ik heb alle vertrouwen in mijn collega's en ik hoop echt dat ik nog lang met hen kan samenwerken!

    Anna
    Toen ik hoorde dat ik moderator was geworden, was ik verbaasd, lichtelijk geschokt en ontzettend blij. Vervolgens ging ik maar eens rondkijken en schrok ik mij een hoedje. Ik had het ergens wel verwacht, want er komt natuurlijk super veel bij kijken, maar echt, het was zoveel leeswerk in het begin dat ik sterretjes zag. Daarbij moet ik vermelden dat ik dyslectisch ben en druk bezig was met het redden van SOTY, wat al bijna niet meer haalbaar was. Dus mijn vrolijkheid maakte even kort plaats voor pure wanhoop. Lieve mensen, vergis je niet, als moderator moet je eigenlijk gewoon heel freaking Quizlet in de gaten houden en alles weten. Althans, zo voelt het soms toch wel een beetje, haha. En dat is natuurlijk onmogelijk.
          Ik heb in het begin echt even een dieptepunt gehad, maar echt. Wat een ontzettend geweldig lief hardwerkend en behulpzaam mod-team heeft Quizlet. En overigens niet alleen de moderators. De bemiddelaars en bèta's zijn ook super fijne collega's. Het is voor mij echt omgeslagen naar iets om naar uit te kijken om mee bezig te gaan als het slecht met mij gaat en ik weet ook dat als er iets minder gaat of als ik iets niet weet of snap er super veel mensen zijn om mij te helpen. Bovendien wordt ieders mening meegenomen en gerespecteerd. Wat in moeilijkere zaken super fijn is, omdat er dan goede en overwogen besluiten worden genomen. Het is dan ook heel leerzaam werk op het gebied van samenwerken en samen oplossingen vinden (ze kunnen in Den Haag nog wat van de Crew leren, haha). Al met al kan ik dus zeggen dat moderator zijn echt top is. Veel werk, maar wel ontzettend leuk werk.

    Bianca
    In het begin kwam er echt veel op me af. Ik ontdekte dat moderators zich met veel meer bezighouden dan wat de meesten denken. Het is veel meer dan alleen waarschuwingen sturen en het forum in de gaten houden. Als bepaalde zaken lang duren voordat er iets ondernomen wordt, is dat niét omdat we het niet serieus nemen, maar juist wél. Er wordt gekeken naar verschillende factoren, meningen en ideeën, wat ervoor zorgt dat we samen veel discussiëren om tot een juiste en haalbare oplossing te komen. Als we iets niet helemaal kunnen oplossen zoals gewild, proberen we eventueel naar een mogelijk alternatief te zoeken.
    Ik denk dat het ook wel wordt onderschat hoeveel tijd het moderatorwerk nodig heeft. Ikzelf vind het niet altijd heel makkelijk te combineren met school, maar ik doe dit werk veel te graag en doe daarom mijn best voor beide voldoende tijd vrij te maken. Er is voor de moderators eigenlijk altijd wel iets te doen. Of het nu gaat om een het uitwerken van nieuw project, creaties controleren, iets updaten, een grote zaak oplossen die plots binnenkomt... We zijn continu bezig. Mij leek het aantal moderators eerst veel, maar als je beseft hoeveel werk het is, is dat allesbehalve raar. Het is zeker nodig dat we met een groot team zijn!
    Ik ben heel blij dat ik me heb ingeschreven en de kans heb gekregen mee te helpen aan de organisatie van Quizlet. Het brengt ontzettend veel leerrijke ervaringen mee. Je leert professioneel en in team te werken, te discussiëren over uiteenlopende zaken, met creatieve ideeën/oplossingen te komen... Dingen die ook wel handig zijn voor mijn leven buiten Quizlet bijvoorbeeld in mijn opleiding. We worden goed begeleid en de samenwerking met het mod- en crewteam is erg fijn.

    Melissa
    Het is raar om van de ene dag op de andere plots moderator te worden. Er komt zo ontzettend veel op je af, en dan heb ik het niet enkel over de nieuwe knopjes die we hebben. De voorbije maanden zijn heel druk geweest op het gebied van het modzijn, maar het zijn niettemin de leukste maanden hier geweest voor mij. Mod zijn geeft me een enorme voldoening, omdat ik in het echte leven sowieso graag mensen help. Het feit dat ik dit hier iedere dag kan doen, maakt van mij een nog gelukkiger mens. Ik kwam al graag op Quizlet, maar nu ik weet dat er telkens weer een fantastisch modteam op me wacht, is dit gevoel enkel nog maar sterker geworden. Niet alleen de mods, die ons ontzettend goed begeleid hebben (en dat nog steeds doen), maar ook de bèta's en bemiddelaars zijn heel leuke en lieve collega's.
    Ik weet nog dat ik in het verleden mijn twijfels had bij de professionaliteit van de mods. Dit is ook hetgeen wat me het meest verbaasd heeft de voorbije maanden. Elk klein dingetje wordt zo uitvoerig en professioneel behandeld. Ook is er veel meer 'werk' dan je op het eerste zicht zou denken. Het modbaantje is een stuk ruimer dan enkel wat waarschuwingen versturen. Dus ja, ik ben eigenlijk enorm verrast. Ook kan ik soms nog altijd niet geloven dat ik nu ook effectief moderator ben. Blijkbaar komen dromen dan toch uit.

    Aimée
    Toen ik moderator werd voelde het alsof ik eindelijk een doel had bereikt dat ik al heel lang geleden voor mezelf gesteld had. Met de verkiezingen van de afgelopen jaren, meldde ik me toch steeds niet aan, omdat ik bang was dat ik geen tijd zou hebben. Wel bleef ik hopen dat ik het werk ooit zou mogen doen. Ik heb gemerkt dat het afwachten uiteindelijk helemaal niet nodig is geweest. Ik heb het nu drukker dan ooit, maar het is nog steeds heel goed te combineren. Dat komt vooral doordat ik het gewoon heel erg leuk vind om me bezig te houden met een heel andere kant van Quizlet. Het is tof om na 8 jaar nog steeds verrast te worden, net als je denkt dat je alles wel kent. Ik vind het enorm leuk om me net zoveel bezig te houden met creaties zoals ik dat vroeger altijd deed. Ik heb hiermee weer een deel van Quizlet teruggevonden waar ik de laatste jaren nog maar vrij weinig mee had.
    Ik denk dat ik nog het meest ben verrast door alle moeite die in het modwerk wordt gestoken, door het gehele team. Als user zie je dit misschien minder direct terug, maar er wordt ontzettend veel bedacht, besproken en besloten. Dat maakt moderator zijn dan ook heel leuk voor mij. Ik heb echt het gevoel dat ik mee kan helpen om deze site top te houden.
    Ik ben ook heel blij met mijn nieuwe collega's en de ervaringen die ik opdoe. Ik hoop het werk dan ook nog lang te blijven doen, want het heeft zeker een positieve invloed op mij.


    Tijd voor koffie.

    Naz schreef:
    Wat ik vaak echter lastig vind is dat het zo geheimzinnig moet blijven als mensen stoppen met moderator zijn. Sommige maken netjes een topic en anderen niet.

    Ik snap je wel hoor, want ik heb daar ook best wel last van gehad toen ik user was. Het is echter zo dat het de keus van de moderator of ander crewlid zelf is. We kunnen moeilijk voor hem of haar een bericht aanmaken, als diegene dat niet wilt. Ik hoop dat je dat ook kan begrijpen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Amphibian schreef:
    Wat leuk om dit allemaal te lezen. ^^
    Ben blij dat jullie het allemaal naar je zin hebben en dit ook met ons willen delen. (:
    Ik mis wat namen en toen ik ze ging opzoeken, zag ik dat ze geen moderator meer waren, dus dat verbaasde me eigenlijk wel een beetje. Maar daar zijn vast goede redenen voor geweest.

    Ik werd wel heel nieuwsgierig hiervan:
    (...)
    Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd naar wie zulke mails gaan. ^^

    Het komt erop neer dat we meldingen krijgen over users, creaties, topics,... door andere users (dus door Q over Q), maar ook vanuit andere websites over bijvoorbeeld creaties en vice versa. Die behandelen we ook met veel zorg. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dat is prima. Ik snap het ook wel.


    26 - 02 - '16

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Hier staat ook nog veel, maar inderdaad nog met de oude lay-out


    Heel erg bedankt, allebei ^^
    Dit maakt echt heel veel duidelijk, haha


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Scandal schreef:
    (...)
    Het komt erop neer dat we meldingen krijgen over users, creaties, topics,... door andere users (dus door Q over Q), maar ook vanuit andere websites over bijvoorbeeld creaties en vice versa. Die behandelen we ook met veel zorg. =)

    Ah, okido. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naz schreef:
    Wat ik vaak echter lastig vind is dat het zo geheimzinnig moet blijven als mensen stoppen met moderator zijn. Sommige maken netjes een topic en anderen niet.


    Klopt. Ik heb destijds geen topic aangemaakt maar het is geen geheim. In ieder geval voor mij niet. (:


    The truth is out there.

    Hawke schreef:
    (...)

    Klopt. Ik heb destijds geen topic aangemaakt maar het is geen geheim. In ieder geval voor mij niet. (:

    Dit. Ik zag er ook het nut niet van in. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ohh wat ontzettend leuk om te lezen^^ ik vind dat jullie allemaal (ook de oude mods) ontzettend goed werken en Quizlet top maken. Go mods! *O*


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ohh wat ontzettend leuk om te lezen^^ ik vind dat jullie allemaal (ook de oude mods) ontzettend goed werken en Quizlet top maken. Go mods! *O*

    Naw... (bloos)


    Pretty is just a pretty word.

    Femke wat ben je toch weer een schatje ^^

    Overigens snap ik dat het vervelend is als mensen plots zonder reden uit hun functie verdwijnen, althans zonder die reden bekend te maken. Het blijft inderdaad een persoonlijke keuze, maar ik zal dit sowieso in mijn achterhoofd houden mocht ik in de verre toekomst ooit willen stoppen met deze geweldige functie.


    Happy Birthday my Potter!

    JamesPotter schreef:
    Ohh wat ontzettend leuk om te lezen^^ ik vind dat jullie allemaal (ook de oude mods) ontzettend goed werken en Quizlet top maken. Go mods! *O*


    Awh, dankjewel!


    16 - 09 - '17

    JamesPotter schreef:
    Ohh wat ontzettend leuk om te lezen^^ ik vind dat jullie allemaal (ook de oude mods) ontzettend goed werken en Quizlet top maken. Go mods! *O*


    Dat is erg lief!(:

    Ik vond het als user ook naar dat mods zonder waarschuwing vertrokken. Ik zal hier dus ook aan denken moest het (ooit) zover komen. Alhoewel ik liever zo'n topic niet aanmaak en tot ik sterf een rood kleurtje heb.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat leuk om over jullie ervaringen te lezen! Fijn dat het jullie allemaal zo goed bevalt. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tof! Vooral als we nagaan dat het nog steeds een onbetaalde functie is op een online forum. Je had bij je eigen zoiets kunnen hebben van: het interesseert me niet of jullie het eens zijn met onze beslissingen je doet maar wat je zegt.
    Zoiets heb ik serieus meegemaakt op een forum, maar jullie nemen wel mensen serieus. En mekaar ;D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat leuk om jullie ervaring te lezen ^^


    Must be a weasley.