• Zit jij in groep zeven en of acht van de basisschool in Nederland (ik weet niet hoe het zit in Belgie), en moet je binnenkort verkeers examen doen per fiets? Lees dan even verder! Voor mijn studie aan de Hogeschool Utrecht moet ik een interactieve app maken om juist die basisschool kinderen geinteresseerd te maken in dát verkeersexamen omdat ze er eigenlijk niet zoveel vanaf weten - omdat ze bijna altijd worden weggebracht door hun ouders, óf omdat ze met het OV moeten.

    Daarnaast zitten we met het probleem dat de meeste kinderen van die leeftijd nog niet eens een smartphone in hun bezit hebben, of is dat al weer anders tegenwoordig? Anyway, ik zoek dus jouw mening! Hoe sta jij er in tegenwoordig, of, hoe stond jij erin toen jij zo oud was?!

    Thanks,

    Nicoline

    PS: Ideetjes voor de app zijn natuurlijk altijd welkom, hij moet heeeel interactief zijn! En niet saai, haha


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Over smartphonegebruik bij groep 7 hoef je je geen zorgen te maken, bijna elk kind heeft wel een smartphone, tenminste, hier in de buurt in ieder geval.

    Ik vraag me wel af ofje groep 7 leerlinheb gaat vinden op Quizlet

    [ bericht aangepast op 3 feb 2016 - 15:08 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    'k zit in acht, heb vorig jaar de verkeersexamens gehad (':


    i wanna die with you once or twice.

    Stevenson schreef:
    Over smartphonegebruik bij groep 7 hoef je je geen zorgen te maken, bijna elk kind heeft wel een smartphone, tenminste, hier in de buurt in ieder geval.

    Ik vraag me wel af ofje groep 7 leerlinheb gaat vinden op Quizlet


    i wanna die with you once or twice.

    Ik zit niet in groep 7 (:
    Maar wil wel even mijn input geven. Zelf ken ik niet veel kinderen van 10/11 die er zelf al één hebben, maar er zijn er zeker wel die dat wél hebben.
    Wat ik vooral zie is dat ontzettend veel kinderen spelletjes spelen op de smartphone van één van hun ouders, of dat er een iPad of tablat aanwezig is binnen het gezin. Ik denk wel dat de meesten van die leeftijdsgroep dus te bereiken zijn...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb een verkeersexamen gedaan toen ik twaalf was! Ik vond het niet zo geweldig leuk. Of ja, als jij het leuk vindt met duizend andere kinderen een hele dag te mogen wachten in de gietende regen totdat het jouw beurt is :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    of ze hebben een smartphone of een tablet/iPad. (of ze gebruiken die vn pap en mam)
    Dat zie ik tenminste bij mijn leerlingen... (zelfs veel kleuters hebben een tablet of iPad..)
    Verkeer is trouwens echt een stom vak... kinderen vinden er niets aan, en die methodes zijn gortdroog..


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Mijn kind krijgt tot de 1e vmbo geen smartphone of tablet, dat weet ik nu al. Buiten spelen, doe dat maar lekker, hahah.

    Maar nee ik weet niets. Wel leuk ^^

    [ bericht aangepast op 3 feb 2016 - 18:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Histoire schreef:
    Ik zit niet in groep 7 (:
    Maar wil wel even mijn input geven. Zelf ken ik niet veel kinderen van 10/11 die er zelf al één hebben, maar er zijn er zeker wel die dat wél hebben.
    Wat ik vooral zie is dat ontzettend veel kinderen spelletjes spelen op de smartphone van één van hun ouders, of dat er een iPad of tablat aanwezig is binnen het gezin. Ik denk wel dat de meesten van die leeftijdsgroep dus te bereiken zijn...


    Verschilt per buurt denk ik. Hier in een boerengehucht waar de kinderen vaak wel alleen naar school fietsen (niet zo heel ver, hooguit 10 minuutjes) of naar de sportclub (ligt eraan welke sport, soms wel 30/40 minuten fietsen) hebben ze er vaak wel een. De meesten hebben een simpel Samsungtje waarmee ze kunnen appen, maar niet veel meer apps kunnen downloaden, al heeft m'n buurjongetje van 8 (!) een iPhone 5s O.O

    Maar het gaat meestal om bereikbaarheid, en wat vroeger een Nokiaatje was waarmee je kunt bellen/sms'en, is het nu een Samsung met whatsapp.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Shawn_Mendes schreef:
    Mijn kind krijgt tot de 1e (vmbo) geen smartphone of tablet, dat weet ik nu al. Buiten spelen, doe dat maar lekker, hahah.

    Maar nee ik weet niets. Wel leuk ^^

    Amen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shawn_Mendes schreef:
    Mijn kind krijgt tot de 1e vmbo geen smartphone of tablet, dat weet ik nu al. Buiten spelen, doe dat maar lekker, hahah.

    Maar nee ik weet niets. Wel leuk ^^


    Kinderen kunnen ook best buitenspelen met telefoon? Ik had best vroeg een telefoon, de oude telefoon van mijn vader weliswaar. Dit was vooral zodat ik mijn ouders kon bereiken mocht dat nodig zijn als ik op kamp was of aan het buitenspeler was.
    Een tablet is een soort gameboy van deze tijd. Natuurlijk zou het beter zijn als kinderen buitenspeler maar in de winter als het donker is heb ik liever dat ze binnen zitten op hun tablet dan dat ze buiten zitten in een verlaten koud speeltuintje omdat ze thuis niks hebben van vermaak.


    "Ignite, my love. Ignite."