• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Ja, maar laat het dan duidelijk zijn dat je op een andere stelling je mening geeft.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de dag checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het gerust weten als je dit wilt.


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.
    [09/02/'16] Hagrid kwam het dichtst in de buurt als een vaderfiguur voor Harry.
    [11/02/'16] De beste eindscène is die in de tweede film.
    [14/02/'16] Van alle acteurs/actrices die in de eerste tot de laatste film hebben meegespeeld, is Matthew Lewis (Marcel Lubbermans) het meest verandert van uiterlijk.

    [02/04/'16] Peter Pippeling heeft alleen maar slechte kanten.
    [04/04/'16] De dood van Krenck is slecht uitgewerkt in de vierde film.
    [05/04/'16] Van alle fabeldieren zou ik de dementor het minst graag tegenkomen.
    [06/04/'16] Er is geen moment geweest in de boeken of films wanneer ik Harry haatte.
    [07/04/'16] Ondanks alle magie lijkt de Harry Potter wereld heel realistisch.
    [08/04/'16] Ze hadden beter wat meer tijd afgenomen van de zesde film van de missie in de grot, en wat meer gegeven aan de strijd die daarop volgde in Zweinstein.
    [10/04/'16] De as was er eerst, dan de feniks.

    [16/05/'16] Ron zijn persoonlijkheid staat me meer aan dan die van Hermelien.
    [17/05/'16] Harry past beter bij Cho dan bij Ginny.
    [18/05/'16] Het is onmogelijk om de Harry Potter boeken te haten als je ze hebt gelezen
    [20/05/'16] Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson zijn op een goede manier ouder gemaakt in de laatste scène.
    [21/05/'16] Er zijn grappigere personages dan Fred en George.
    [23/05/'16] Er zijn vervelendere personages dan Omber.
    [26/05/'16] Harry Potter als verplichte literatuur in het middelbaar heeft veel nut.
    [27/05/'16] Als je één boek moet noemen dat het meest afwijkt van de anderen, is dat de laatste.
    [28/05/'16] Ik zou graag een sneeuwuil als huisdier hebben.
    [29/05/'16] Er zijn momenten in de films, waarvan je na ze heel vaak gezien te hebben, nog altijd verschiet.

    [01/06/'16] De clown (boeman) uit de derde film, was veel enger dan de slang.
    [02/06/'16] Dobby heeft meer Harry geholpen dan dat hij hem in gevaar bracht.
    [04/06/'16] Als ik moest kiezen zou ik eerder een reliekenjacht dan een gruzielementenjacht doen.
    [05/06/'16] De geschiedenis van Perkamentus is interessanter dan die van Voldemort.
    [20/06/'16] Ron was een grotere hulp voor Harry dan Hermelien.
    [23/06/'16] Over Loena kan je niets slechts zeggen.
    [24/06/'16] Voldemort verdient geen medelijden.
    [25/06/'16] Het is onrealistisch dat James en Lily een koppel werden.
    [28/06/'16] Dobby heeft een treuriger leven gehad dan Knijster.
    [29/06/'16] Alleen het Warner Bross logo geeft al rillingen van geluk.

    [01/07/'16] Hagrid heeft Harry meer geholpen dat dat hij hem in gevaar bracht.

    [19/08/'16] De dood van Dobby was het ideale moment om het eerste deel van de Relieken van de Dood stop te zetten.
    [20/08/'16] Er is te weinig gedaan met het personage Groemp waardoor hij niet interessant is.
    [21/08/'16] Remus Lupos en Nymphadora Tops zijn een vreemd koppel.
    [22/08/'16] In de films zouden ze meer lessen moeten gefilmd hebben zodat je meer het gevoel kreeg van een school.
    [23/08/'16] Loena past niet in Ravenklauw.




    [ bericht aangepast op 23 aug 2016 - 9:09 ]


    I wanna be a wizard!

    Topic 1
    En we waren nog steeds bezig met de stelling: Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.


    I wanna be a wizard!

    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.

    Hmm aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet... Hmm eigenlijk gewoon wel. 7 delen aub


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Liever een boek of boeken over de Next generation. De Marauders vind ik geweldig, maar het maakt mij ook wel een klein beetje verdrietig als ik over hen lees. Vanwege wat er met hen allemaal gebeurt, later.


    Physics is awesome

    Gewoon samen met the next generation, omdta ik ze beide iets vindt hebben. ^ Dus deels eens
    ik heb er veel gemist

    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:55 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Aaaah, daar is het nieuwe topic. Ik vind nog steeds dat er beter een boek geschreven moet worden over de Marauders omdat het een fascinerende tijdperk is voor de fervente Potterheads, zeker omdat er veel van die personages in de boekenreeks voorkomen. Van de andere kant is het leuk om te zien hoe het met de kinderen van de hoofdpersonages gaat en is het voor de schrijver veel vrijer om daarin te werken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben er tegen, om eerlijk te zijn (en dat zeg ik, diehard Jilyshipper). Gewoon omdat mijn eigen illusie in duizend stukjes zal vallen als JK Rowling de hare onthuld x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Patholoog schreef:
    Aaaah, daar is het nieuwe topic. Ik vind nog steeds dat er beter een boek geschreven moet worden over de Marauders omdat het een fascinerende tijdperk is voor de fervente Potterheads, zeker omdat er veel van die personages in de boekenreeks voorkomen. Van de andere kant is het leuk om te zien hoe het met de kinderen van de hoofdpersonages gaat en is het voor de schrijver veel vrijer om daarin te werken.


    Dat vrijheid van de schrijfster vind ik ook wel een interessant argument. Volgens mij is het ook daarom dat Rowling liever geen Marauderverhaal schrijft. Ze kan dan geen heel speciale dingen laten gebeuren. Ze kan al bijvoorbeeld niemand belangrijk laten sterven, anders zou het vreemd zijn dat Harry er later niets over te weten zou komen. Daardoor lijkt het me ook wel moeilijk om over de Marauders te schrijven, dat probleem ervaar ik ook als ik erover schrijf.


    I wanna be a wizard!

    Oeh, die vind ik lastig. Enerzijds vind ik alle nieuwe stukjes canon info enorm boeiend, maar anderzijds vernietigt alle nieuwe canon weer honderden prachtige headcanons en maakt het fics die eerst best mogelijk waren volkomen onplausibel, wat toch ook wel een erg verdrietig gebeuren is. Ik ben eigenlijk best tevreden nu ik nog met met de illusie leef dat Wolfstar best canon had kunnen zijn. Er moeten wel wát fanficgaten overblijven in een wereld zoals Harry Potter. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eigenlijk geen van beide. Ik ben echt superfan van Harry Potter, maar ik wil, zoals Inge al zegt, ook nog zelf invullingen kunnen geven. Een wereld moet uitgewerkt zijn, maar ruimte voor eigen fantasie is altijd een groot pluspunt, vind ik. Daarnaast zijn de series afgerond, het verhaal is gedaan. Nu nog over iets anders schrijven, zou toch echt uitmelken worden. Ik heb het al wat moeilijk met die nieuwe films, laat staan een nieuw boek.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb nog eens na zitten denken, een boek over de maurauders zijn niet heel handig zijn. Aangezien het te maken heeft met belangrijke pergonages uit harry potter. Als je daar nu pas een boek over gaat schrijven, over iets uit het verleden. Hoe ga je het dan spannend maken, zonder de toekomst de veranderen, en zorgt dat het blijf kloppen met de huidige boeken en films.

    Daarintegen kan een boek over de next generations wel... daar is nog weinig tot niets over bekend en niks staat nog vast.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik zou het liever hebben, vanwege extra informatie die zo aangeleverd zou kunnen worden over de bekende personages, en zo dus ook verhaal^^


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Stelling van 9 februari
          Hagrid kwam het dichtst in de buurt als een vaderfiguur voor Harry.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2016 - 8:07 ]


    I wanna be a wizard!

    Hagrid was dan ook de enige man in het verhaal wat Harry niet achterliet en van het begin tot het einde geholpen heeft. Lupos vertrekt namelijk het zelfde jaar nog van school, Sirius is een voort vluchtige man die dan ook nog eens dood gaat. Hagrid is de enige stabiliteit in Harry's leven geweest dus ik zeg daarop een ja, hoewel Hagrid ook echt enorm irritante domme fouten heeft gemaakt. Ik mocht hagrid niet.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik zou toch nee zeggen - ik denk dat Harry Hagrid meer als een heel goede vriend zag. Volgens mij kwam Sirius dichter voor hem in de buurt bij een vaderfiguur ("he's my only family left"). Hoewel hij er weliswaar niet altijd voor Harry geweest is, wilde hij dat vanaf het begin wel zijn (hij wilde Harry meenemen in plaats van hem aan Hagrid mee te geven) en hij heeft Harry altijd willen beschermen. Verder denk ik dat Arthur Wemel ook een soort vaderrol heeft gespeeld voor Harry (Molly in élk geval een moederrol) door ook echt dingen met hem te doen (gaan shoppen in de Wegisweg in het zesde boek, naar het WK in het vierde, de Wemels zetten ook altijd hun huis voor hen open, ook met Kerst).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Philip schreef:
    Hagrid was dan ook de enige man in het verhaal wat Harry niet achterliet en van het begin tot het einde geholpen heeft. Lupos vertrekt namelijk het zelfde jaar nog van school, Sirius is een voort vluchtige man die dan ook nog eens dood gaat. Hagrid is de enige stabiliteit in Harry's leven geweest dus ik zeg daarop een ja, hoewel Hagrid ook echt enorm irritante domme fouten heeft gemaakt. Ik mocht hagrid niet.


    Dit beschrijft heel mooi hoe ik er ook over denk. Sirius en Lupin waren misschien meer aanwezig, maar Hagrid heeft hem nooit echt verlaten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt