• Hoor ik dat nu goed op de radio? Komt er een achtste boek?

    Ik ga op zoek naar artikeltjes, maar kon niet wachten om een topic aan te maken.



    Dit achtste boek in de reeks over de tovenaarsleerling wordt geen roman, maar is een boekversie van het scenario van het toneelstuk Harry Potter and the Cursed Child.



    Het zou er nooit komen, had schrijfster J.K. Rowling nog zo gezworen, maar op 31 juli zal er toch iets verschijnen dat erop lijkt: een achtste Harry Potter-boek. Dat is woensdagmiddag bekendgemaakt door Rowlings uitgever Little Brown.

    Dit achtste boek in de reeks over de tovenaarsleerling wordt geen roman, maar is een boekversie van het scenario van het toneelstuk Harry Potter and the Cursed Child. Dit toneelstuk is een nieuw verhaal van J.K. Rowling waarin ze de draad van Harry Potters leven oppakt. Het toneelstuk, dat vorig jaar al werd aangekondigd, gaat op 30 juli in première in Londen, om daar de rest van de zomer te spelen voor reeds uitverkochte zalen. Meteen na afloop van de première, op zondag de 31e om middernacht, verschijnt het boek.

    Burnout

    Harry Potter and the Cursed Child zal volgens de uitgever het verhaal vertellen van een volwassen Harry Potter, dat zich tien jaar na het einde van de zevendelige serie afspeelt. Potter is dan ambtenaar op het ministerie van Toverkunst. Hij kampt met een burnout en worstelt met zijn verleden en met het effect dat zijn roem heeft op zijn kinderen. J.K. Rowling schreef het toneelstuk samen met de regisseurs ervan, John Tiffany en Jack Thorne.

    Omdat het toneelstuk in de tryoutfase nog aangepast kan worden, zal het scenarioboek er in twee versies komen. Het boek dat aanvankelijk verschijnt is het scenario zoals dat zeven weken voor de première is, laat uitgeverij Little Brown weten. Na deze voorlopige ‘oefenversie’ verschijnt op een later, nog niet bepaald moment een tweede, definitieve versie.

    Het toneelstuk verschijnt deze zomer twintig jaar na het eerste deel in de Harry Potter-serie, Harry Potter and the Philosopher’s Stone. De serie verkocht wereldwijd 450 miljoen boeken. In november verschijnt nog een nieuw verhaal uit het Potter-universum, maar dan als film: de spin-off-film Fantastic Beasts and Where They Find Them. Hiervoor schreef Rowling een nieuw scenario op basis van een gelijknamig bijboekje bij de Potter-boeken.

    Bron: nrc.nl

    [ bericht aangepast op 10 feb 2016 - 17:12 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Het doet mij heel erg denken aan A Very Potter Senior Year, dat met die burnout en problemen door beroemdheid etc. en dat is geweldig. Ik neem aan dat het gewoon een geweldige verhaallijn heeft, Rowling kennende. Het feit dat dit zo gaat en niet alles rozengeur en maneschijn is, maakt het juist realistisch in mijn ogen en dat maakt mij alleen maar ontzettend nieuwsgierig naar de rest.


    Happy Birthday my Potter!

    SPECS schreef:
    Dat zou echt geweldig zijn! Ik wil heel graag naar het toneelstuk, maar tot nu toe kan ik me ouders niet zo ver krijgen en tegen de tijd dat ik ze wel heb overgehaald is het vast weer uitverkocht.=c Dus ik ben blij dat er een boek van komt, tenslotte heeft niet iedereen de kans om naar Londen te gaan!=3


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Yessssssssss! Hoe meer Harry Potter, hoe beter!


    I wanna be a wizard!

    Ik heb zelf nooit Harry Potter gekeken of gelezen, maar ik vind het wel echt geweldig voor alle Potterheads (en sowieso voor iedereen die maar een beetje van Harry Potter houdt).


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik wist het, ik wist het, ik wist het! Het kan gewoon niet dat je bij een franchise zo groot als die van Harry Potter besluit om een deel alleen in een beperkte vorm te verspreiden. Dat komt echt niet goed!


    What would Emma do?

    Idk, de andere boeken van JK Rowling vond ik allemaal best wel tegenvallen (Koekoeksjong, Een goede raad, etc) dus hopelijk wordt dit verhaal wel een stuk beter!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    YESS! Ik ben zo blij!!!! Ik wilde al naar de Cursed Child (te duur...) maar nu kan je het verhaal toch lezen! Ik kan niet wachten tot het boek er komt, ik wil dat boek zooooooooo graag lezen!


    Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on woshi

    Ik weet het niet hoor, ik bedoel na het laatste deel gaf ze ons vrijheid om veder te bedenken zodat er een open eind ontstond. Als er nog een deel komt word onze 'vrijheid' een heel stuk beperkt of zoiets (': . Ik ben ook heel bang dat het gewoon saai word vergelijken met de spannende verhaal lijn van de eerste zeven boeken.
    Aan de andere kant is het heel leuk om te lezen hoe het veder gaat. Dus: YAY


    i wanna die with you once or twice.

    Square schreef:
    Ja, hier had ik ook al iets over gehoord. Een boekversie van een toneelstuk is wel een beetje wat anders dan een echt achtste boek, natuurlijk, maar ik snap dat mensen enthousiast zijn.

    Zelf weet ik niet precies wat ik denk. Aan de ene kant zou ik ergens wel willen dat ze het écht gewoon bij deze zeven boeken hielden, want meer en meer blijven toevoegen is een goede manier om de glans van iets goeds te halen. Anderzijds kan het ook best positief uitpakken, geen idee. Ik maak me in ieder geval wel een beetje zorgen. :'D
    Al vind ik het al wel heel fijn dat ze dat toneelstuk nu misschien gedrukt uitgeven! Mijn grootste probleem daarmee was namelijk dat lang niet iedereen zomaar even naar een theater kan, al helemaal niet als het stuk voorlopig alleen in London wordt opgevoerd.


    This. Al had ik liever een boek over de Marauders gehad ^^


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Jaaa! Ik las het gisteren al! Ik werd zo blij van dat nieuws! Ben echt benieuwd hoe het verhaal gaat zijn.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Square schreef:
    Ja, hier had ik ook al iets over gehoord. Een boekversie van een toneelstuk is wel een beetje wat anders dan een echt achtste boek, natuurlijk, maar ik snap dat mensen enthousiast zijn.

    Zelf weet ik niet precies wat ik denk. Aan de ene kant zou ik ergens wel willen dat ze het écht gewoon bij deze zeven boeken hielden, want meer en meer blijven toevoegen is een goede manier om de glans van iets goeds te halen. Anderzijds kan het ook best positief uitpakken, geen idee. Ik maak me in ieder geval wel een beetje zorgen. :'D
    Al vind ik het al wel heel fijn dat ze dat toneelstuk nu misschien gedrukt uitgeven! Mijn grootste probleem daarmee was namelijk dat lang niet iedereen zomaar even naar een theater kan, al helemaal niet als het stuk voorlopig alleen in London wordt opgevoerd.


    Dit. Maak me ook wat zorgen :o Hopelijk wordt het goed ontvangen.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Lucens schreef:
    Ik weet het niet hoor, ik bedoel na het laatste deel gaf ze ons vrijheid om veder te bedenken zodat er een open eind ontstond. Als er nog een deel komt word onze 'vrijheid' een heel stuk beperkt of zoiets (': . Ik ben ook heel bang dat het gewoon saai word vergelijken met de spannende verhaal lijn van de eerste zeven boeken.
    Aan de andere kant is het heel leuk om te lezen hoe het veder gaat. Dus: YAY


    Aan de andere kant, het kan mensen hun fantasie ook net gaan stimuleren. (;


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Reigns schreef:
    Ik heb er al een artikel over gelezen. Als er echt een achtste boek komt (beweren ze toch erg), dan ben ik in ieder geval benieuwd!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Weten jullie wanneer het boek uitkomt? Dan ren ik dan snel naar de winkel :$


    Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on woshi

    Flace schreef:
    Weten jullie wanneer het boek uitkomt? Dan ren ik dan snel naar de winkel :$


    Het zou er nooit komen, had schrijfster J.K. Rowling nog zo gezworen, maar op 31 juli zal er toch iets verschijnen dat erop lijkt: een achtste Harry Potter-boek. Dat is woensdagmiddag bekendgemaakt door Rowlings uitgever Little Brown.


    i wanna die with you once or twice.