• Mijn deodorants raken bijna op en aangezien ik wel eens heb gelezen dat deodorant met aluminium slecht is voor je, of ongezond of iets, ben ik op zoek naar een zonder aluminium, die goed is voor het milieu, gezond is voor mij en werkt. Bestaat dat? ^^ Zo ja, waar is die te koop?
    Momenteel gebruik ik overigens dove.

    Edit;

    Ik heb overigens een nieuwe deo gevonden voor diegene die geïnteresseerd zijn. DO2 van de kruidvat. Dat is een flesje met kristallen en daar moet je dan zelf water bij voegen. Ik ben eens benieuwd. ^^
    Er zit overigens aluin in, wat een natuurlijk kristal is.

    [ bericht aangepast op 29 feb 2016 - 10:03 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bij lush kan je vaste deodorant kopen. Misschien kan je daar naar kijken? Ik weet niet precies wat er allemaal inzit maar lush is meestal van Veel natuurlijke producten gemaakt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Geen idee of het in axe zit, maar axe dry is voor mij DE deo!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    neem de Dove roller (: ook nog eens goed voor het milieu


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Je hebt van die deo van Weleda. Kan je kopen in een biologische zaak, of misschien ook bij uh, hoe heet die winkel, Erica of zoiets?
    Zitten in glazen flesjes, je doet er redelijk lang mee en ze werken naar mijn mening ook best goed.
    Zijn maar een beperkt aantal geuren, maar Wilde Rozen en Citrus zijn een aanrader! ^^ Succes!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zou dan eerder denken aan Sanex of Neutral deodorant, omdat daar niet zoveel 'rotzooi' in zit. Er bestaat ook natuurdeo, dat is een soort van speciaal zout waar je water bij kunt doen en die kan je dan 30x navullen, maar die is best prijzig.

    Ikzelf gebruik 8x4 deodorant 'endless summer' maar die is serieus nergens in Nederland te verkrijgen (maar ja, het was ook een limited edition. Soms hebben ze 'm op de markt maar verder idk), dus ik raad het je af om een limited edition deo te kopen, haha.

    Op mijn deobus staat bij de ingredientenlijst: "butane, alcohol denat., isobutane, propane, parfum, propylene glycol, ethylhexyglycerin, polyglyceryl-2 caprate, methyl phenylbutanol en octyldodecanol" dus volgens mij zit er daarin geen aluminium in (wel andere andere zooi die ook niet echt goed voor je is, zoals propylene glycol want dat is antivries :') ). Maar goed, er is een reden dat deo giftig is en je het niet in je mond moet spuiten oid en dat je van 15 cm afstand moet spuiten


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Odorex is volgens mij een redelijk natuurlijke deo (zo komt 'ie over in ieder geval) en het is bij de Kruidvat in de actie voor 2 voor 2,50
    Sanex zero% is ook goed, geen ervaring met de deo maar wel met de douchegel en die is heel fijn. De deo is in de actie bij de Kruidvat voor 1+1 gratis!
    Deoleen is ietwat prijzig voor een deo, maar werkt dan ook wel goed. Zelf geen ervaring mee, maar hoor van anderen wel positieve dingen erover.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik gebruik de aardbeien deo roller van the body shop.


    Firm believer of all that is magic

    Zelf gebruik ik altijd FA, maar ik heb geen idee wat er allemaal in zit en ik kijk daar eigenlijk ook nooit naar ;x


    26 - 02 - '16

    Vaste Deo vind ik het beste, blijft het langst zitten en werkt naar mijn mening veel effectiever dan rol of spuitdeo


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik gebruik zelf Rexona. Aluminium in deo is 'schadelijk' schijnt niet te kloppen. Er was inderdaad iemand die een onderzoek naar had gedaan in 2003 (denk ik) en daaruit bleek dat vrouwen een verhoogde risico op borstkanker zouden hebben, maar die theorie is ondertussen ontkracht. Aluminium is alleen schadelijk als je het in zeer grote hoeveelheden inneemt ^^.


    Seasons will change, but I shall remain

    Oncilla schreef:
    Zelf gebruik ik altijd FA, maar ik heb geen idee wat er allemaal in zit en ik kijk daar eigenlijk ook nooit naar ;x



    sowieso is een spuiter slecht voor het milieu als je goed wilt zijn, dan neem je het beste een roller


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Value schreef:
    (...)

    sowieso is een spuiter slecht voor het milieu als je goed wilt zijn, dan neem je het beste een roller


    Ik vind rollers echt vet ranzig.


    26 - 02 - '16

    Oncilla schreef:
    (...)

    Ik vind rollers echt vet ranzig.


    egoïsme en gemakzucht is wat de mensheid slecht maakt lol maargoedddd, de wereld is toch al fucked up


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Oncilla schreef:
    (...)

    Ik vind rollers echt vet ranzig.


    Ik ook.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Odorex is volgens mij dan een goede.
    Zelf gebruik ik Cien vande lidl of aldi. Kost maar 1 euro em de groene ruikt heerlijk en werkt goed. Gezien ik voor bijna alles allergisch ben maar deze niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan