• DE SELECTIE

    Deze wedstrijd is gebaseerd op de boekenreeks De Selectie en draait dus om het veroveren van de prins zijn hart. Gedurende de gehele wedstrijd speel jij een fictieve rol die je bij je inschrijving creëert. Tijdens de wedstrijd krijg je steeds opdrachten die je individueel of in een duo maakt. Elke opdracht zal te maken hebben met de Selectie. Let op, jokers zijn er niet in deze wedstrijd, dus kan je er ook geen enkele inzetten. Uitstel wordt trouwens ook niet gegeven. Je hoort aan alle opdrachten deel te nemen, hier krijg je dan ook genoeg tijd voor. Alle opdrachten stuur je steeds door naar beide juryleden.
          Aan elke opdracht hangt er een extra opdrachtje vast. Het is namelijk de bedoeling dat we tijdens deze wedstrijd ook een soort van verhaal gaan creëren. Daarom is het van belang dat iedere deelnemer een dagboek bijhoudt, waarin ze haar updates plaatst over hoe zij de Selectie ervaart en alles wat daar nog bij komt kijken. Je dagboek hoort online te staan en mag niet inactief gezet worden, iedereen kan dus alles met je meelezen.
          Elke deelnemer begint trouwens als Kaste acht. Dit wijkt af van de boekenreeks, maar hoort gewoon bij onze wedstrijd. De manier waarop jij jouw opdrachten maakt en je dagboek update, kan maken dat je steeds hogerop raakt bij de Kasten, zo zal de winnaar uiteindelijk in Kaste 1 terecht komen.
          Voor verdere informatie overloop je best nog de rest van de informatie in deze beginpost. Wees trouwens niet bang om ons aan te spreken als je met enige vragen zit of graag wat verdere uitleg wil over iets.


    KASTE ACHT IN DEZE WEDSTRIJD

    Zoals je hierboven waarschijnlijk al gelezen hebt, je begint als iemand uit Kaste acht. Wij willen hier toch even verder op in gaan. Het zit namelijk zo dat iemand uit Kaste acht geen beroep kan hebben enzovoort. Daarom hebben wij deze Kaste ietsje aangepast, zodat er wel beroepen zijn. Onderstaand een lijst met beroepen in Kaste acht. Denk eraan, neem dit mee in je achterhoofd als je het inschrijvingsformulier gaat invullen.
          Klusjesman/vrouw
          Vuilnisman/vrouw
          Schoenenpoetser,
          Stratenveger
          Schoorsteenveger
          Fabriekswerker
          Persoonlijke bediende voor hogere kasten


    AANMELDEN

    Het aanmelden gebeurt op een andere manier dan men gewoon is. Je geeft je niet op door in het topic door te geven dat je graag wil deelnemen aan deze wedstrijd. Het is de bedoeling dat je een Google formulier invult, waarmee je meteen een fictieve rol creëert (FC mag gebruikt worden) voor deze wedstrijd, want je zal namelijk niet als jezelf meedoen. Dit formulier zal jouw identiteit zijn gedurende de gehele wedstrijd. Wees dus alsjeblieft volledig bij het invullen van je formulier.
          Pas als je formulier volledig ingevuld is en door ons gezien en goedgekeurd is, doe je officieel mee aan de wedstrijd. Wij zetten je dan op de deelnemerslijst, die je best in de gaten houdt, zodat je weet of je een deelnemer bent of niet. Zie je jezelf niet op de lijst verschijnen, wees niet bang om ons er naar te vragen. Wij zullen steeds meedelen of iemands formulier in orde is of niet.
          De link naar het inschrijvingsformulier kan je hier vinden: Inschrijving De Selectie


    ALGEMENE INFORMATIE

    • Deze wedstrijd is gebaseerd op de boekenreeks De Selectie door Kiera Cass
    • Er is plaats voor 35 actieve kandidaten, die strijden om het hart van de prins
    • In totaal zullen er zes rondes zijn
    • Elke ronde zullen er een aantal kandidaten afvallen
    • Iedere kandidaat speelt een fictieve rol tijdens deze wedstrijd
    • Iedere kandidaat dient zich officieel aan te melden via een Google formulier
    • Iedere kandidaat begint in Kaste acht en kan omhoog klimmen door de opdrachten
    • Er worden geen jokers uitgedeeld en er wordt ook niet aan uitstel gedaan
    • Opdrachten zullen individueel of in duo verlopen
    • Deze wedstrijd wordt georganiseerd door Gail en Sylvie, wij zoeken verder geen hulp


    PRIJZEN

    Wat er precies te winnen valt, willen wij nog even geheim houden. De prijs zal onthult worden van zodra de uiteindelijke prinses haar kroon verdient heeft.

    DAGBOEKEN

    Het is van belang dat elke deelnemer een dagboek bijhoudt. Op welke manier je dit doet is volledig aan jezelf, zolang wij er maar ten allen tijden naar kunnen kijken, is het goed. Je dagboek moet dan ook steeds online staan en mag niet op inactief gezet worden. Bij het begin van de wedstrijd zorg je dan ook voor een link naar je dagboek.
          Waarom het van belang is dat iedereen een dagboek bijhoudt, is omdat het bij de opdrachten hoort. Elke opdracht zal uit twee delen bestaan. Het grote deel gaat om de opdracht in zijn geheel, het kleine deel is het updaten van je dagboek. Wij zullen je per opdracht een bepaald scenario, een vraag, etc. opgeven, waardoor jij actief aan de slag kan en je dagboek kan updaten. Het zit namelijk zo dat jullie op deze manier allemaal een stukje kunnen bijdragen aan het verhaal dat zich tijdens de wedstrijd zal afspelen.
          Door je dagboek actief te updaten en zo dus je volledige opdracht succesvol afmaakt, krijg je extra punten die je kunnen helpen om een stapje dichter bij de kroon te komen en deze wedstrijd dus te winnen.
          Tip: Jullie worden op creativiteit beoordeeld. We zitten dus niet te wachten op zoiets simpels als: ‘Ik wil de prinses worden!’


    SNEAKY US

    De titel verraad al een klein stukje. Wij, de organisatoren, zijn niet enkel juryleden, maar ook stiekem de paparazzi die elke deelnemer op de voet volgt. Doorheen de wedstrijd zal je merken dat wij een soort van artikel uit een krant of tijdschrift met jullie gaan delen, over hoe alles verloopt tijdens de Selectie en alle deelnemers, met af en toe een update over de prins en zijn familie.
          Verder delen wij tijdens de gehele wedstrijd ook weleens extra punten uit. Maar hoe dat precies gaat verlopen, verklappen wij liever niet en zullen jullie zelf moeten ontdekken tijdens de wedstrijd.

    JURYLEDEN

    Poncho • Gail
    Reigns • Sylvie


    DEELNEMERS
    Inschrijvingen gesloten!
    Value • Elles 'Lis' Fortune • DagboekIngeleverd
    xClaudiaaa • Elizabeth Grey • Dagboek
    Magari • Feline Magari • DagboekIngeleverd
    Cibis • Ana Sereah Rhodès • Dagboek
    Millard • Olivia Meredith Miller • Dagboek

    ProngsPotter • Ashallayne Davis • DagboekIngeleverd
    Deamus • Eleanore Shallow •
    Madrugada • Rose Garland • DagboekIngeleverd
    Dodeka • Evera Elizabeth Smith • DagboekIngeleverd
    Feldgrau • Kaira Alethea Munchen • Dagboek

    Catan • Emma Scarlett Walker • Dagboek
    Nienkeeee • Faelin Brooks • DagboekGemaakt, niet via pb ingeleverd
    KyloRen • Lily Beckinsale • DagboekIngeleverd
    • •
    • •
    OPDRACHTEN

    De eerste opdracht komt online van zodra wij genoeg deelnemers hebben.
    In deze themawedstrijd duiken er allerlei verschillende opdrachten op, die telkens weer te maken hebben met de Selectie. Zo kan je denken aan een One Shot schrijven, een lijstje, quiz of gedicht maken, creatief knutselen op elke manier dan ook, etc. Je hebt tien dagen de tijd om een opdracht te maken, uitstel is niet mogelijk. Jokers kunnen trouwens ook niet gebruikt worden.

    OPDRACHT I
    Deel A: Opdracht - Lijstje

    Het is zover, de wedstrijd is begonnen, dus hier zijn we met de eerste opdracht!
          Stel dat jullie de kroon winnen en gaan trouwen met de prins. Dan is het de bedoeling dat je een hoop gaat bijdragen aan de wetgeving van Illea. Je gaat de koninklijke familie bijstaan in het regeren van het land. Maar wat zou jij veranderen aan de wetgeving? Zijn er wetten die jij zou aanpassen, toevoegen of verwijderen? Maak een lijstje met wetten waar jij achter zou staan en leg uit waarom precies.
          Vergeet niet om research te doen over de wetgeving van Illea in de boeken van de Selectie. Hier kan je echter niet zoveel over vinden, dus je mag je ook gerust baseren op onze wetten.

    We willen graag dat jullie minimum 10, maximum 15 items in je lijstje hebben.

    Aantal afvallers: Nog onbepaald, aangezien je je nog kan inschrijven
    Deadline: 5 maart 2016, 23:59


    Deel B: Dagboek

    Het is ook tijd om officieel te starten met het schrijven in je dagboek.
          We vragen van je een stukje over jezelf binnen de Selectie. Beschrijf waarom jij deelneemt aan de Selectie. Denk bijvoorbeeld aan America in het boek, zij neemt deel aan de Selectie voor haar familie. Maar wat is jullie reden? En wat willen jullie verder bereiken in deze wedstrijd?

    We willen graag dat jullie minimum 150 woorden, maximum 350 woorden schrijven.

    Deadline: 5 maart 2016, 23:59

    MEDEDELING: De inschrijving blijft open tot 5 maart 2016, 23:59. Wij raden echter wel aan om je nog op voorhand in te schrijven, want het betekent niet dat je meer tijd zal krijgen als je je op de laatste minuut nog gaat inschrijven.

    OPDRACHT II
    Komt nog.

    OPDRACHT III
    Komt nog.

    OPDRACHT IV
    Komt nog.

    OPDRACHT V
    Komt nog.

    OPDRACHT VI
    Komt nog.

    REGELS

    • Huisregels van Quizlet
    • Denk goed na voordat je deelneemt aan deze wedstrijd
    • Iedereen is aardig tegen elkaar, je geeft geen afbrekende kritiek
    • Je probeert actief mee te doen, zo blijft het voor iedereen fijn
    • Opdrachten stuur je steeds door naar beide juryleden
    • Naamsveranderingen en afwezigheden steeds doorgeven
    • Iedereen hoort een dagboek bij te houden, dit zit namelijk vast aan de opdrachten
    • Op de story neem je best een abo als je niets wil missen

    [ bericht aangepast op 16 feb 2016 - 15:32 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 maart 2016 - 20:41 ]


    -

    Ik kan de mijne inleveren ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wat heeft iedereen goede punten bedacht! Echt super!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik kan wel huilen, maar ik moet mij helaas uitschrijven. Ik ben sinds kort begonnen met 38-uur per week te werken en na mijn nachtdiensten heb ik gewoon een tijd gehad. Ik zit nu al een uur te knikkebollen en na te denken, maar het komt maar niet. Ik vind het ontzettend jammer, want ik vind deze wedstrijd ontzettend origineel..


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    And then there were nine. Jammer. (no_chears)

    Ik hoop echt niet dat er nog meer mensen zich uit gaan schrijven of de opdracht niet inleveren. :c


    One Who Travels A Higher Path.

    Dodeka schreef:
    Ik hoop echt niet dat er nog meer mensen zich uit gaan schrijven of de opdracht niet inleveren. :c


    Inderdaad!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ingeleverdddd. Ik heb echt een beetje het idee dat ik hele kromme zinnen heb geschreven want het lukt me de hele dag al niet om iets zinnigs te schrijven. Maaarrr het is af.

    Ik ben heel hard bezig met het maken hiervan ^^ Vooral het dagboek vind ik lastig; origineel zijn. (en ik moet ook nog huiswerk maken dat ik morgen moet mailen, alleen ben ik morgen niet thuis. Oeps)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    Ik ben heel hard bezig met het maken hiervan ^^ Vooral het dagboek vind ik lastig; origineel zijn. (en ik moet ook nog huiswerk maken dat ik morgen moet mailen, alleen ben ik morgen niet thuis. Oeps)

    Ja dat originele aspect is bij mij niet aanwezig geloof ik haha. Vind het lastig om een dagboek origineel te maken.

    Awh, haha ^^


    -

    Bijna klaar, gelukkig ^^ Moet ik het lijstje in een link zetten bij het dagboek of gewoon twee linkjes sturen?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    Bijna klaar, gelukkig ^^ Moet ik het lijstje in een link zetten bij het dagboek of gewoon twee linkjes sturen?


    Ik heb twee linkjes gedaan


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Madrugada schreef:
    Bijna klaar, gelukkig ^^ Moet ik het lijstje in een link zetten bij het dagboek of gewoon twee linkjes sturen?


    Kies maar.


    16 - 09 - '17

    Nog een kleine uur en dan is de deadline gesloten!


    One Who Travels A Higher Path.

    Zo, verzonden ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis