• Semi Final 1 : 10 mei

    Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Bosnia & Herzegovina
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Estonia
    Finland
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Russia
    San Marino
    The Netherlands


    Semi Final 2: 12 mei

    Albania
    Australia
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Denmark
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Ireland
    Israel
    Latvia
    Lithuania
    Norway
    Poland
    Romania
    Serbia
    Slovenia
    Switzerland
    Ukraine


    Finals : 14 mei

    France
    Germany
    Italy
    Spain
    Sweden
    United Kingdom


    [/spoiler]




    De deelnemers: 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom



    New voting system:

    [ bericht aangepast op 10 mei 2016 - 21:38 ]


    Credendo Vides

    Asuka schreef:
    (...)
    Oh shit, Molly Sandén als de (maybe inmiddels ex—)vriendin van Eric Saade? Zij had enkele jaren terug echt een prachtige stem. c: Maar jij houdt de voorselecties echt goed in de gaten, haha.



    Ja, zij (hun zijn al een sinds 2013 uit elkaar). En inderdaad, ik hou het vaak in de gaten Haha, maar het is wel altijd leuk.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Polovina schreef:
    (...)


    Mijn favorieten zijn denk ik Spanje , IJsland en Italië. Polen kan zich toevoegen als ze Margaret sturen met Cool me down. Zweden word denk ik ook een van mijn favorieten als ze ISA, Robin Bengstsson, Ace Wilder, Oscar Zia of Molly Sandén sturen. En Litouwen kan enkel een favoriet van mij worden als ze Donny sturen ( ik volg heel wat voorselecties dus ik ken al heel wat liedjes)


    Ik ben nu inderdaad ook bezig met de voorrondes van de andere landen, daar vind ik bij Finland vooral een hele mooie; Mikael Saari - On it goes. Ik hoop echt dat die het haalt.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Ik ben nu inderdaad ook bezig met de voorrondes van de andere landen, daar vind ik bij Finland vooral een hele mooie; Mikael Saari - On it goes. Ik hoop echt dat die het haalt.




    Die is inderdaad heel mooi! Veel beter dan wat Finland vorig jaar stuurde.

    Dit is ook een hele mooie uit Zweden, ze is pas zeventien en ik hoop echt dat ze via de Andra Chansen naar de Finale gaat:



    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Polovina schreef:
    (...)


    Die is inderdaad heel mooi! Veel beter dan wat Finland vorig jaar stuurde.

    Dit is ook een hele mooie uit Zweden, ze is pas zeventien en ik hoop echt dat ze via de Andra Chansen naar de Finale gaat:




    Oeh, is inderdaad ook een mooi liedje. Ik ga nu dan maar eventjes de anderen beluisteren voor Zweden, was daar namelijk nog niet aan toe gekomen.
    Net die van Duitsland geluisterd en ik ben echt aangenaam verrast dat Avantasia en de Gregorians er tussen zitten! (:


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oeh, is inderdaad ook een mooi liedje. Ik ga nu dan maar eventjes de anderen beluisteren voor Zweden, was daar namelijk nog niet aan toe gekomen.
    Net die van Duitsland geluisterd en ik ben echt aangenaam verrast dat Avantasia en de Gregorians er tussen zitten! (:



    Je kan voor Zweden enkel de liedjes luisteren die of afgevallen zijn of in de Andra Chansen zitten. Kandidaten die 'direkt till finalen' zijn, kan je pas weer horen Na de Andra Chansen/Tijdens de finale wat balen is aangezien een van mijn hoofdfavorieten direct door is en ik dus niet kan genieten van zijn act en z'n looks ;)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Polovina schreef:
    (...)


    Je kan voor Zweden enkel de liedjes luisteren die of afgevallen zijn of in de Andra Chansen zitten. Kandidaten die 'direkt till finalen' zijn, kan je pas weer horen Na de Andra Chansen/Tijdens de finale wat balen is aangezien een van mijn hoofdfavorieten direct door is en ik dus niet kan genieten van zijn act en z'n looks ;)


    Ah, daarom kon ik ze al niet vinden. xD Wel vreemd eigenlijk, je zou denken dat ze die marketing er ook wel bij zouden doen, maar door het zo te doen maken ze mensen natuurlijk nog nieuwsgieriger waardoor het weer goed is voor de kijkcijfers (of zo)


    Credendo Vides

    Oeh, mijn topics. I love het songfestival! :)


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    DreamerN schreef:
    (...)

    Douwe Bob gaat voor Nederland naar Zweden, het nummer word 4 maart bekend gemaakt.


    Dank je wel!(:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Zijn er nog meer mensen de Duitse finale aan het kijken nu? (A)


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Zijn er nog meer mensen de Duitse finale aan het kijken nu? (A)



    Ik niet, ik heb het te druk, maar Zaterdag ga ik de 4de halve finale van Melfest ( Zweedse voorselectie) kijken, ook al is mijn winnaar/winnares al geweest.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik kijk elk jaar gewoon voor de fun. It's my guilty pleasure. :') En ik ben nog steeds verliefd op het lied van Frankrijk van vorig jaar. Love for that.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    En het is Jamie-Lee Kriewitz geworden met het nummer Ghost voor Duitsland / Germany.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    En het is Jamie-Lee Kriewitz geworden met het nummer Ghost voor Duitsland / Germany.



    Ik vind het wel een leuk nummer, maar het is nou ook niet heel bijzonder. Het enige andere wat ik heb gehoord is Gregorian, maar stiekem zouden die glittermonniken met fakkels wel mijn voorkeur hebben gehad. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Whelp, ze kunnen net zo goed het gewoon het Wereldvisie Songfestival gaan noemen. Er deden al landen mee die niet bij Europa hoorden en nu mag ook Australië mee doen (leuk voor hun, I don't mind), noem het dan niet meer Eurovisie.

    Anyway, ik ga proberen het te volgen (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Doet Australië weer mee?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried