• Semi Final 1 : 10 mei

    Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Bosnia & Herzegovina
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Estonia
    Finland
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Russia
    San Marino
    The Netherlands


    Semi Final 2: 12 mei

    Albania
    Australia
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Denmark
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Ireland
    Israel
    Latvia
    Lithuania
    Norway
    Poland
    Romania
    Serbia
    Slovenia
    Switzerland
    Ukraine


    Finals : 14 mei

    France
    Germany
    Italy
    Spain
    Sweden
    United Kingdom


    [/spoiler]




    De deelnemers: 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom



    New voting system:

    [ bericht aangepast op 10 mei 2016 - 21:38 ]


    Credendo Vides

    Salam schreef:
    Doet Australië weer mee?

    Niet weer. Dit is de eerste keer dat ze mee doen. Vorig jaar waren ze uitgenodigd om een optreden te geven, maar ze waren geen deelnemers. Dat was toen omdat het songfestival een mijlsteen had behaald. Dit is het eerste jaar dat ze echt mee mogen doen als deelnemer.

    Ho wacht, je had een soort van gelijk. Ze waren vorig jaar uitgenodigd als een special guest participant omdat het songfestival 60 jaar bestond.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2016 - 22:59 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Salam schreef:
    Doet Australië weer mee?


    Huh. Ik dacht dat de vorige keer de eerste en de laatste was?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Madrugada schreef:
    (...)
    Niet weer. Dit is de eerste keer dat ze mee doen. Vorig jaar waren ze uitgenodigd om een optreden te geven, maar ze waren geen deelnemers. Dat was toen omdat het songfestival een mijlsteen had behaald. Dit is het eerste jaar dat ze echt mee mogen doen als deelnemer.

    Ho wacht, je had een soort van gelijk. Ze waren vorig jaar uitgenodigd als een special guest participant omdat het songfestival 60 jaar bestond.


    Vorig jaar deed Australië wel mee, ze zijn uiteindelijk 5e geworden met het nummer Tonight Again.
    Waarom ze dit jaar weer mee mogen doen is nog een beetje onduidelijk en ga ik denk ik nog even onderzoeken xD.
    Maar er doen inderdaad al wel langer landen mee die nou niet echt binnen Europa vallen...En het word sowieso al wereldwijd uitgezonden.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Vorig jaar deed Australië wel mee, ze zijn uiteindelijk 5e geworden met het nummer Tonight Again.
    Waarom ze dit jaar weer mee mogen doen is nog een beetje onduidelijk en ga ik denk ik nog even onderzoeken xD.
    Maar er doen inderdaad al wel langer landen mee die nou niet echt binnen Europa vallen...En het word sowieso al wereldwijd uitgezonden.


    Like Israël. Israël is Azië, liefste Eurosong-mensen, niet Europa. Maar mij maakt het tbh niet zoveel uit, enkel begint het wel minder en minder Euro ter worden op deze manier. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    War leuk dat het tijdens/voor mijn examens is xD
    wat het voten betrefd, weet ej nu wel al meteen wie het minst populair is dan ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Meestal volg ik dit ook wel. Vorig jaar vond ik de inzending van België echt geweldig en dit jaar... Tja ik ben het lied al zo moe en ik mag haar niet zo maar ja. Ben wel benieuwd naar de andere landen! :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Raccoon schreef:
    Meestal volg ik dit ook wel. Vorig jaar vond ik de inzending van België echt geweldig en dit jaar... Tja ik ben het lied al zo moe en ik mag haar niet zo maar ja. Ben wel benieuwd naar de andere landen! :3


    Inderdaad, het lied van België viel me echt vies tegen, ik denk dat ze niet doorgaat naar de finale.

    Het lied van Nederland kan bijna niet erger zijn dan Walk Alone van vorig jaar.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Polovina schreef:
    (...)

    Inderdaad, het lied van België viel me echt vies tegen, ik denk dat ze niet doorgaat naar de finale.

    Het lied van Nederland kan bijna niet erger zijn dan Walk Alone van vorig jaar.


    Correctie: we hebben ook eens sieneke gestuurd met shalalaie en we hebben ooit de toppers gestuurd. Het kan zeker vele malen erger dan Walk Alone


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik kan alleen de finales zien. Ik ben niet thuis met de halve finales.


    "Ignite, my love. Ignite."

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Correctie: we hebben ook eens sieneke gestuurd met shalalaie en we hebben ooit de toppers gestuurd. Het kan zeker vele malen erger dan Walk Alone



    Daar kon ik nog om lachen, Walk Along was niet grappig waardoor ik dat iets erger vind.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Vanaf morgen |geloof ik| kan je de liedjes beluisteren van de finale van de Zweedse voorselectie Melfest
    Die selectie staat namelijk vaak bekend om de hogere kwaliteit van de liedjes.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2016 - 15:57 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Correctie: we hebben ook eens sieneke gestuurd met shalalaie en we hebben ooit de toppers gestuurd. Het kan zeker vele malen erger dan Walk Alone


    Ik denk dat Sieneke wel echt het dieptepunt was.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Best triest om te bedenken dat België dit jaar exact dertig jaar geleden voor het laatst (en eerst :')) gewonnen heeft, lol. We're so damn bad at this.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Salam schreef:
    Best triest om te bedenken dat België dit jaar exact dertig jaar geleden voor het laatst (en eerst :')) gewonnen heeft, lol. We're so damn bad at this.


    Hey! Nederland heeft al langer niet meer gewonnen xD De laatste keer was 1975.


    En voor de UK is het ook beslist welk nummer naar Zweden gaat!


    Italië heeft trouwens bekendgemaakt dat ze met een ander nummer naar het songfestival gaan.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2016 - 0:38 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Hey! Nederland heeft al langer niet meer gewonnen xD De laatste keer was 1975.


    En voor de UK is het ook beslist welk nummer naar Zweden gaat!


    Italië heeft trouwens bekendgemaakt dat ze met een ander nummer naar het songfestival gaan.



    Het lied van de UK is niet zo geweldig in mijn ogen.

    Jammer dat ze een ander lied gaan sturen want het vorige lied vond ik echt leuk.

    Vandaag worden er wel vijf liedjes gekozen! Gaat er iemand een van die voorselecties bekijken? Ik kijk denk ik toch naar de Zweedse ook al is de vierde halve finale niet zo speciaal.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina