• Hallo iedereen :p

    Het laatst was ik met een vriendin bezig over onze jeugdtrauma's en we kwamen allebei bij hetzelfde uit, namelijk een programma dat vroeger uitgezonden werd op Ketnet (een kinderzender die de meeste Belgen onder ons wel zullen kennen). We weten geen van beide meer hoe het heette, maar sinds we erover begonnen te praten, ben ik wel nieuwsgierig of er misschien mensen zijn die wél weten hoe dit vreselijke programma heette - en er zelf ook trauma's aan hebben overgehouden.

    Dus, ik zal even opsommen wat ik er nog over weet.

    Het was echt een vreselijk eng programma - ik denk dat ik er nog steeds nachtmerries van zou krijgen. Het ging over een jongetje dat altijd naar een soort van bioscoop ging (ik dacht dat hij helemaal alleen was, maar mijn vriendin zei dat er nog iemand bij was die altijd heel erg bang was) en daar at hij dan een of ander soort insect (ik dacht wormen, mijn vriendin zei duizendpoten XD), terwijl er een film begon te spelen. En die film was echt HEEL ERG TRAUMATISEREND.

    Het was (natuurlijk) altijd een andere film en de enige die ik me echt kan herinneren, ging over een jongetje dat de spot dreef met een heks (?) en daarna veranderde die heks hem in ijs (terwijl hij nog leefde) en zette ze hem in de serre, waarna hij smolt toen de zon op het hoogste punt stond en je zag letterlijk zijn ogen nog bewegen toen hij in water veranderde D:

    Ik herinner me ook nog iets met een dode spin en daarna babyspinnetjes die wraak kwamen nemen voor hun dode moeder... En (als mijn geheugen me niet aan het bedriegen is) was er ook eens iets met kannibalisme (want kort nadat ik die episode gezien had, heb ik een nachtmerrie gehad over kannibalen, al weet ik niet meer of er ook echt een episode was over kannibalen, of ik het me gewoon inbeeld...). Mijn vriendin herinnerde zich ook nog iets met een monster in het toilet en dat kan goed waar zijn, want ik weet nog dat ik vroeger altijd bang was om het toilet door te spoelen omdat ik bang was dat er een monster uit zou komen.

    In het algemeen gingen de films die het jongetje zag altijd over 'stoute' kinderen, die vervolgens 'gestraft' werden (en meestal overleefden ze het niet, geloof ik).

    Het was altijd het laatste programma dat uitgezonden werd op Ketnet (rond 8u).

    Dus weet iemand toevallig hoe dit heet? Of is er iemand die het programma herkent, of nog een toevoeging heeft?

    In ieder geval: aan welk programma/film hebben jullie een jeugdtrauma overgehouden?

    Ik ben een forumnoob, dus ik heb geen idee of dit juist staat XD

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik had met Sesamstraat altijd zware nachtmerries als de Jipjippers (geen idee hoe die beesten echt heten, maar het enige wat ze zeggen is "Jip") langs waren geweest. Ik vond ze zo ontiegelijk creepy. Vooral dat moment met die kraan...


    Deep inside, I've never felt alive

    Shego schreef:
    Ik had met Sesamstraat altijd zware nachtmerries als de Jipjippers (geen idee hoe die beesten echt heten, maar het enige wat ze zeggen is "Jip") langs waren geweest. Ik vond ze zo ontiegelijk creepy. Vooral dat moment met die kraan...

    Haha, dit gaat vreemd klinken, maar ik was zo bang van de Sesamstraat in het algemeen dat ik het nooit gekeken heb (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hehe, ik wist meteen over welk programma je had toen ik las dat het op Ketnet werd uitgezonden. Ik keek daar als kind eigenlijk graag naar en mijn klasgenoten ook. Ook al vond ik het zelf ook wel eng en tegelijk leuk. xP Ik herinner me geen specifieke afleveringen meer, maar gewoon aan het programma denken, geeft me terug rillingen. :') Ik herinner me wel dat zo'n ouwe man op het einde altijd "het moraal van het verhaal" verteld. En in een van die afleveringen was hij aan 't koken en gebruikte hij een kaasrasp en ik wist al wat ging gebeuren (best voorspelbaar), zijn vingers waren ineens weg. :') Dat blijft me wel achtervolgen. Ik vind de kaasrasp samen met zon' vleessnijmachine/-mixer ding de engste keukenapparaten. :c

    Wat vind je van AntZ?(wbw)


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    Hehe, ik wist meteen over welk programma je had toen ik las dat het op Ketnet werd uitgezonden. Ik keek daar als kind eigenlijk graag naar en mijn klasgenoten ook. Ook al vond ik het zelf ook wel eng en tegelijk leuk. xP Ik herinner me geen specifieke afleveringen meer, maar gewoon aan het programma denken, geeft me terug rillingen. :') Ik herinner me wel dat zo'n ouwe man op het einde altijd "het moraal van het verhaal" verteld. En in een van die afleveringen was hij aan 't koken en gebruikte hij een kaasrasp en ik wist al wat ging gebeuren (best voorspelbaar), zijn vingers waren ineens weg. :') Dat blijft me wel achtervolgen. Ik vind de kaasrasp samen met zon' vleessnijmachine/-mixer ding de engste keukenapparaten. :c

    Wat vind je van AntZ?(wbw)

    Nooooo, AntZ, je weet dat ik ook trauma's heb overgehouden aan onthoofde mieren in die film D:

    Of Spirited Away, nog zo'n film waar ik een trauma aan heb. Op zich is het wel een mooie anime, maar niet als je hem als kindje van 5 moet kijken. Die varkens blijven me achtervolgen tot in de eeuwigheid D:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    volgens mij vond ik dat programma geweldig vroeger :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Dat ken ik ook hehehe. Keken wij hier ook altijd vroeger.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat ken ik ook, vond ik altijd ook heel erg eng. Waar ik verder jeugdtrauma's aan over gehouden heb is o.a: de plaaggeest van bassie & adriaan. Daar was ik vroeger zo bang van! En ook herinner ik me dat ik een keer een aflevering keek van de ninja turtles, dat werd toen geloof ik op foxkids uitgezonden. En toen werd er iemand onthoofd (volgens mij zag je dat niet letterlijk gebeuren, maar het kwam er op neer). Ik had er echt nachtmerries van.
    oh en goosebumps vond ik ook altijd eng, ik kreeg al kriebels van de intro :')


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik ken het programma, ik weet niet hoe het heette maar het was zo dood eng.

    Er was vroeger ook een programma en dat ging over twee jongens en een meisje en die jaagde op demonische wezens. Ik weet niet hoe het heette of hoe het precies in elkaar stak alleen dat ik het dus nooit durfde te kijken.


    En ik kreeg nachtmerries van karbonkel, maar welk kind nou niet?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Geen belg, maar nederland heedt ook ketnet :Y)

    En oh my wat een nachtmerrie heb ik gehad over een aflevering met zombie's!!
    Ik ben nu 21, en ben nog altijd zo bang voor zombie's die aflevering en nachtmerrie staan gewoon in mijn hoofd gegrift 3:


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    IK DENK AAN KARBONKEL SHIIIIIIT


    Heaven is a place that we all have

    Ik mik loreland.... En dan vooral die f*king karbonkel..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik mik loreland.... En dan vooral die f*king karbonkel..



    AAAAH JEUGDTRAUMAS URGHN


    Heaven is a place that we all have

    LittIe schreef:
    (...)

    AAAAH JEUGDTRAUMAS URGHN


    Glad I'm not the only one who freaks over him :')


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Glad I'm not the only one who freaks over him :')


    Als je hem niet eng vond als klein jongetje/meisje, dan was je fucking savaage.


    Heaven is a place that we all have

    LittIe schreef:
    (...)

    Als je hem niet eng vond als klein jongetje/meisje, dan was je fucking savaage.


    Hahahaha jaa omg, ik kreeg altijd echt de rillingen van hem. Er was ook een hele documentaire over dat hij te eng was gemaakt voor kinderen :')


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.