• Ik weet niet of iemand dit weet. Maar wat verdien je zo ongeveer op 15 jarige leeftijd bij de Gamma? Het is wel minder dan in de supermarkt, dat weet ik. Maar is het echt het minimumloon of ietsjes meer?
    Alvast bedankt


    Ja ja, ik ben aangenomen bij de gamma gister !!
    Eindelijk na zolang solliciteren bij heel veel winkels en bedrijven : )

    [ bericht aangepast op 18 maart 2016 - 22:10 ]

    Voor zover ik weet is het bij 99% van de bedrijven écht het minimumloon en geen cent meer. Volgens mij is de Gamma precies zo.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Vriendinnen van mij werken bij supermarkten en andere bedrijven en die verdienen meer dan €3,00 terwijl het minimumloon voor een 15 jarige €2,64 is

    iCalum schreef:
    Vriendinnen van mij werken bij supermarkten en andere bedrijven en die verdienen meer dan €3,00 terwijl het minimumloon voor een 15 jarige €2,64 is


    Misschien hebben zij dan net geluk? Ik kreeg ook het minimum toen ik een bijbaantje had ;x


    26 - 02 - '16

    Ik kreeg bij de jumbo redelijk veel voor mijn leeftijd. Maar ik ken ook mensen die op dat moment gewoon een euro minder per uur verdiende.


    "Ignite, my love. Ignite."

    iCalum schreef:
    Vriendinnen van mij werken bij supermarkten en andere bedrijven en die verdienen meer dan €3,00 terwijl het minimumloon voor een 15 jarige €2,64 is


    Het hangt sterk af van het bedrijf/supermarkt. Het verschilt onderling supermarkten ook nog.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik werk momenteel bij de Jumbo toen ik nog 15 was kreeg ik 3,36 en incl. vakantiegeld werd dat meestal ong. 3,90 / 4,- (ik weet het niet helemaal precies meer :') )

    Vriendin van mij werkt bij de Gamma en die krijgt volgens mij 3,86 per uur (maar dat is wel als 17-jarige dus jij krijgt waarschijnlijk wat minder dan)

    [ bericht aangepast op 16 maart 2016 - 10:41 ]


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Bij de AH als 18 jarige kreeg ik €4.87 per uur en ook nog eens vakantiegeld en alles daar boven op.(':


    You were born original, don't die as a copy.

    Geldt dat alleen in Nederland dan? Want ik heb de indruk dat elke jobstudent hier in België toch meer verdient (of ligt dat aan mij?)
    Voor de Gamma weet ik het niet, maar ik denk dat hier in een supermarkt minstens 5 euro per uur is al zijn er toch veel bedrijven die meer geven. Zo verdiende ik 7 per uur toen ik 16 was en nu ik 17 ben 9 per uur (maar ik werk wel in de horeca misschien is dat daarom anders).


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Nog een vraag, hebben jullie tips voor een sollicitatiegesprek?
    Wat voor dingen vragen ze zoal en wat kan ik vragen?

    In nederland verdien je in de horeca juist lager. En wow dat is veel 7 uur per uur voor een 16jarige. Is er in Belgie geen minimumloon?

    SPECS schreef:
    Bij de AH als 18 jarige krijg ik €4.87 per uur en ook nog eens vakantiegeld en alles daar boven op.(':


    En ja, in België verdien je meer als jongere :/ Als ik daar zou werken bij een supermarkt, zou ik iets van 2.50 extra betaald krijgen per uur.


    Stenenlikker

    Ewijn schreef:
    (...)

    En ja, in België verdien je meer als jongere :/ Als ik daar zou werken bij een supermarkt, zou ik iets van 2.50 extra betaald krijgen per uur.


    Ahum, ik ben een Nederlander.:')


    You were born original, don't die as a copy.

    iCalum schreef:
    In nederland verdien je in de horeca juist lager. En wow dat is veel 7 uur per uur voor een 16jarige. Is er in Belgie geen minimumloon?


    Ik heb eerlijk gezegd geen idee van minimumloon in België maar wel vreemd dat je in Nederland zo weinig verdient.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ligt het aan mij of is 2 euro 64 echt weinig? o.o

    Ik krijg tien euro per uur (ik was vijftien) (eigenlijk 9.56, maar ze hebben het naar boven afgerond (krul) ) Ik geef wel toe, het was geen supermarkt, maar nog steeds een studentenjob.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2016 - 16:02 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    In België en Nederland is er inderdaad een groot verschil. In België is het absolute minimum denk ik iets minder dan zeven euro per uur. Volgens mij moeten jullie in Nederland ook op studentenjobs belastingen betalen, terwijl dat bij ons niet het geval is. Ik verdien nu bijvoorbeeld 10,50 per uur, met extra op zaterdagen en zondagen.


    What would Emma do?