• Volg hier alle artikels live.



    Tijdens een onverwachte grootschalige politieactie is de voortvluchtige terrorist Salah Abdeslam levend en wel gevat. De terrorist werd in zijn been geschoten, maar werd dus na 18 weken na de aanslagen in Parijs eindelijk succesvol ingerekend. Dat bevestigt de politie.

    Iets voor 17 uur viel de politie binnen in een huis in Molenbeek. Het federaal parket bevestigde al snel dat er een politieactie aan de gang was. Niet veel later werd duidelijk dat het ging om een klopjacht op terrorist Salah Abdeslam, die dag op dag 126 dagen uit de klauwen van de politie kon blijven nadat hij deelnam aan het bloedbad in Parijs.

    De politieactie vond plaats in de Vier-windenstraat in Molenbeek. Die straat ligt vlak om de hoek van de Delaunoystraat, waar Abdeslam Abdeslam drie dagen na de aanslag in Parijs zou zijn weggeglipt.

    Journalisten ter plaatse hoorden verschillende schoten en er weerklonken ook geregeld luide knallen van flash-granaten, die als doel hebben om te desoriënteren. Meermaals schreeuwde de politie: "Kom naar buiten met de handen in de lucht". Uiteindelijk bevestigde de korpschef van Politie-West dat Salah Abdeslam gewond, maar levend in handen is van de politie.

    Een succesvol einde van een erg pijnlijk hoofdstuk. "Je zou bijna kunnen stellen dat Salah nooit weggeweest is", aldus journalist Faroek Özgünes in het VTM Nieuws. "Heel de wereld zocht hem, en waarschijnlijk zat hij al die tijd gewoon in Brussel." Dat hij al die tijd gewoon onder de radar in Molenbeek zat, doet opnieuw sterk vermoeden dat de terrorist een sterk netwerk achter zich heeft.

    Doorbraak in het dossier kwam er toen eerder vandaag bleek dat vingerafdrukken van Abdeslam gevonden werden in het appartement in Vorst waar eerder deze week een schietpartij plaatsvond. Daar kwam nog bij dat Mohammed Belkaïd, de Algerijnse man die dinsdag bij de huiszoeking in Vorst werd gedood, een rechtstreekse handlanger van Abdeslam was, en betrokken bij de aanslagen in Parijs.

    Bij de actie is ook een tweede persoon opgepakt maar over de identiteit van die persoon is nog niets bekend. Intussen zou de politie-actie nog steeds aan de gang zijn.





    Bron: hln.be

    ============================

    Nou ja, werd ook eens tijd.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Precies of die jongen gaat praten. Volgens mij pleegt hij binnen een maand zelfmoord. Misschien heel erg cru, maar ik zie hem niet praten en ik zie hem ook niet levenslang wegkwijnen in de gevangenis.


    Hmm, het lijkt mij echt een angsthaas. Die wilt niet sterven.


    What would Emma do?

    ^Both true. Die mensen zijn gek, al ben ik van mening dat ze waarschijnlijk niet allemaal gek begonnen zijn. Ach ja, ik vind het gewoon geschiedenis die zich herhaald. We hebben ooit de kruistochten gehad guys, toen waren wij ook zo en dat kan je niet verbergen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Zijn wij dan niet even slecht dat wij ook moorden/moordlustig zijn? Ook al is hij een moordenaar, terrorist, maar nog steeds een mens?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Troje schreef:
    Zijn wij dan niet even slecht dat wij ook moorden/moordlustig zijn? Ook al is hij een moordenaar, terrorist, maar nog steeds een mens?

    Tja, 'goed' en 'slecht' blijven relatieve begrippen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Boettgeri schreef:
    (...)

    Hmm, het lijkt mij echt een angsthaas. Die wilt niet sterven.


    Bwuah, zoals gezegd, IS wilt hem ook zien stierven en de dood is voor mensen in paniek juist een makkelijke oplossing.

    @ Ursa Not True, het katholisme was zo met kruistochen. Het zijn altijd extremisten, toen en nu. Je moet dus niet zeggen dat gewone mensen zo waren. De wij-vorm was dus redelijk ongepast. Sowieso hadden wij de kruistochten niet. De mensen die eraan meededen haddan dat. Klein verschil.(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Troje schreef:
    Zijn wij dan niet even slecht dat wij ook moorden/moordlustig zijn? Ook al is hij een moordenaar, terrorist, maar nog steeds een mens?


    Ik wil hem niet dood. Ik zeg gewoon wat ik verwacht dat er gaat gebeuren.(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Troje schreef:
    Zijn wij dan niet even slecht dat wij ook moorden/moordlustig zijn? Ook al is hij een moordenaar, terrorist, maar nog steeds een mens?


    Ik vind van niet. En hij is ook geen mens als hij gewetenloos mensen kan vermoorden. Ik vind dat op elke misdaad een gelijke munt straf op moet staan.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Troje schreef:
    Zijn wij dan niet even slecht dat wij ook moorden/moordlustig zijn? Ook al is hij een moordenaar, terrorist, maar nog steeds een mens?


    Hoe veel mens ben je nog als je zo'n daden uitvoert? Heb je zelf nog rechten als je het leven van iemand anders afneemt? Ik vind in principe van niet. Ik ben het met je eens dat de persoon niet goed in zijn hoofd is, maar is dat een excuus voor zijn daden? Ik hoop dat hij zijn straf uitzit, tot op het einde, want dat is wel het minste.


    What would Emma do?

    Debbaut schreef:
    (...)

    Bwuah, zoals gezegd, IS wilt hem ook zien stierven en de dood is voor mensen in paniek juist een makkelijke oplossing.

    @ Ursa Not True, het katholisme was zo met kruistochen. Het zijn altijd extremisten, toen en nu. Je moet dus niet zeggen dat gewone mensen zo waren. De wij-vorm was dus redelijk ongepast. Sowieso hadden wij de kruistochten niet. De mensen die eraan meededen haddan dat. Klein verschil.(;

    Wel ja, katholicisme was in die tijd vrij hard verspreid, maar dan vind ik het alsnog een herhaling, sorry voor de veralgemening.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2016 - 21:07 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik wil hem niet dood. Ik zeg gewoon wat ik verwacht dat er gaat gebeuren.(;


    Oh, ik bedoelde niet op jou ^^ want ik deel deels jouw mening (:

    Ik wil trouwens geen vreselijke discussie starten, maar ik wil juist weten en kunnen begrijpen waarom jullie dat standpunt hebben.


    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik vind van niet. En hij is ook geen mens als hij gewetenloos mensen kan vermoorden. Ik vind dat op elke misdaad een gelijke munt straf op moet staan.


    Mhh, ik snap je standpunt. Het ding is dat hij gehersenspoeld is (ik verdedig hem niet) Ooit was hij een mens net zoals wij, alleen het zeer extremistisch trekje in zijn geloof, maakt hém inderdaad gewetenloos.
    Oké, misschien ben ik ontzettend naïef, maar ik vind dat de oog-om-oog/tand-om-tand geen oplossing brengt. Want als A Abdseslam doodt, is A een moordenaar en moet A met gelijke munt terugbetaald worden. Snap je wat ik bedoel?
    Wij noemen het gerechtigheid, maar wie geeft ons het recht hem te doden?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind dat ze hem neer hadden moeten schieten. Veel Europese gevangenissen zijn te comfortabel en mild voor iemand die zoiets vreselijks gedaan heeft.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2016 - 21:11 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ursa schreef:
    (...)
    Wel ja, katholicisme was in die tijd vrij hard verspreid, maar dan vind ik het alsnog een herhaling, sorry voor de veralgemening.


    Een herhaling? Ik vind het gewoon exacte kopieën.:P
    Zulke daden mag je gewoon niet veralgemenen.
    Niet alle Katholieken zij inquisitie.
    Niet alle moslims zijn IS.
    Niet alle Duitsers zijn Nazi.
    Niet alle jeugd is krapuul.
    Niet alle Quizletters zijn trolls.
    ...


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Een herhaling? Ik vind het gewoon exacte kopieën.:P
    Zulke daden mag je gewoon niet veralgemenen.
    Niet alle Katholieken zij inquisitie.
    Niet alle moslims zijn IS.
    Niet alle Duitsers zijn Nazi.
    Niet alle jeugd is krapuul.
    Niet alle Quizletters zijn trolls.
    ...


    Hmm, die laatste...

    Haha, veralgemenen gebeurt vaker dan je denkt, maar ze zijn meestal fout.


    What would Emma do?

    Boettgeri schreef:
    (...)

    Hoe veel mens ben je nog als je zo'n daden uitvoert? Heb je zelf nog rechten als je het leven van iemand anders afneemt? Ik vind in principe van niet. Ik ben het met je eens dat de persoon niet goed in zijn hoofd is, maar is dat een excuus voor zijn daden? Ik hoop dat hij zijn straf uitzit, tot op het einde, want dat is wel het minste.


    Ik begrijp je helemaal. Het is een ethische kwestie, mag ik dat zo zeggen? Hij speelt voor God en bepaalt wie mag leven en wie niet, maar wederom, wij zijn wij om te beslissen of hij mag leven of niet?
    Ik wil niet zeggen dat ik hem liever levend dan dood heb, net zoals andere terroristen. Mijn argumenten stoppen dan ook bij het feit; wat moet je dan doen? Zo lang hij in leven is, is het leven van wel honderd anderen in gevaar. Ja, dat begrijp ik, daar ben ik me zeker van bewust, maar mijn punt is de ethische kwestie hierachter. Hebben wij het recht te beslissen of hij dood moet? Evenveel als hij dat beslist heeft voor zijn slachtoffers.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Debbaut schreef:
    (...)

    Een herhaling? Ik vind het gewoon exacte kopieën.:P
    Zulke daden mag je gewoon niet veralgemenen.
    Niet alle Katholieken zij inquisitie.
    Niet alle moslims zijn IS.
    Niet alle Duitsers zijn Nazi.
    Niet alle jeugd is krapuul.
    Niet alle Quizletters zijn trolls.
    ...


    Hier heb ik nog een mooie Latijnse quote voor die ik behandeld heb tijdens de les :Y)

    Cur omnium fit culpa paucarum scelus? < Waarom is allen schuldig door de misdaad van weinigen?

    Credits to Seneca guys


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys